ຂປລ
ຂປລ. ອົງການສົ່ງເສີມການຄ້າ-ການລົງທຶນ ສ ເກົາຫລີ (KOTRA) ວຽງຈັນ ຈັດສຳມະນາວ່າດ້ວຍບົດລາຍງານເທື່ອສຸດທ້າຍ ຂອງໂຄງການແບ່ງປັນຄວາມຮູ້ (KSP) ພາຍໃຕ້ຫົວຂໍ້ “ການປັບປຸງ ນ່ານຟ້າ ແລະ ວົງຈອນບິນຂອງສະໜາມບິນສາກົນຫລວງພະບາງ” ໃນວັນທີ 3 ກັນຍາ 2024 ຜ່ານມາ ຢູ່ນະຄອນຫລວງວຽງຈັນ ໂດຍການສະໜັບສະໜູນຈາກ ກະຊວງເສດຖະກິດ ແລະ ການເງິນ ສ ເກົາ ຫລີ ແນໃສ່ ຍົກລະດັບອຸສາຫະກຳການບິນຂອງລາວ, ສົ່ງເສີມການທ່ອງທ່ຽວ, ແລະ ສົ່ງເສີມການຟື້ນຟູເສດຖະກິດຂອງລາວ.
ຂປລ. ອົງການສົ່ງເສີມການຄ້າ-ການລົງທຶນ ສ ເກົາຫລີ (KOTRA) ວຽງຈັນ ຈັດສຳມະນາວ່າດ້ວຍບົດລາຍງານເທື່ອສຸດທ້າຍ ຂອງໂຄງການແບ່ງປັນຄວາມຮູ້ (KSP) ພາຍໃຕ້ຫົວຂໍ້ “ການປັບປຸງ ນ່ານຟ້າ ແລະ ວົງຈອນບິນຂອງສະໜາມບິນສາກົນຫລວງພະບາງ” ໃນວັນທີ 3 ກັນຍາ 2024 ຜ່ານມາ ຢູ່ນະຄອນຫລວງວຽງຈັນ ໂດຍການສະໜັບສະໜູນຈາກ ກະຊວງເສດຖະກິດ ແລະ ການເງິນ ສ ເກົາ ຫລີ ແນໃສ່ ຍົກລະດັບອຸສາຫະກຳການບິນຂອງລາວ, ສົ່ງເສີມການທ່ອງທ່ຽວ, ແລະ ສົ່ງເສີມການຟື້ນຟູເສດຖະກິດຂອງລາວ.
ທ່ານ ຊອຍ ຍອນ ຊຸງ ທີ່ປຶກສາອາວຸໂສ, ອະດີດເອກອັກຄະລັດຖະທູດ ສ ເກົາຫລີ ປະຈຳປະເທດ ອູຣູກວາຍ ໄດ້ມີຄໍາເຫັນໂດຍເນັ້ນໜັກເຖິງຄວາມສຳຄັນ ແລະ ຜົນປະໂຫຍດທີ່ໄດ້ຮັບຈາກໂຄງການ ໂດຍສະເພາະການປັບປຸງ ສະໜາມບິນສາກົນຫລວງພະບາງ ເພື່ອໃຫ້ໄດ້ ມາດຕະຖານ ແລະ ສາມາດເປີດເສັ້ນທາງການບິນໂດຍກົງ ໄປ ສ ເກົາຫລີ ໄດ້. ໂຄງການ KSP ຄັ້ງນີ້, ຄາດວ່າຈະສາມາດຍົກລະດັບສະໜາມບິນ ໃຫ້ໄດ້ມາດຕະຖານອົງການ ການບິນພົນລະເຮືອນສາກົນ (ICAO), ປັບປຸງຂັ້ນຕອນການບິນ ແລະ ສ້າງສະພາບແວດລ້ອມ ໃນການດໍາເນີນງານ ໃຫ້ມີຄວາມປອດໄພຫລາຍຂຶ້ນ ເຊິ່ງການປັບປຸງສິ່ງດັ່ງກ່າວ ຈະດຶງດູດສາຍການບິນຂອງ ສ ເກົາຫລີ ໃຫ້ເປີດເສັ້ນທາງບິນໂດຍກົງ ຈາກສະໜາມບິນສາກົນອິນຊອນ ຫາ ຫລວງພະບາງ ເຊິ່ງເປັນຂີດໝາຍສຳຄັນ ໃນການພັດທະນາການບິນ ແລະ ການເຊື່ອມຕໍ່ສາກົນ ຂອງລາວ. ຄວາມຄືບໜ້າຄັ້ງນີ້, ຖືວ່າເປັນພື້ນຖານອັນສຳຄັນ ໃນການສະໜັບສະໜູນ ການພັດທະນາການທ່ອງທ່ຽວ ແບບຍືນຍົງຂອງ ສປປ ລາວ.
ທ່ານ ໄຊສົງຄາມ ມະໂນທຳ ຮອງລັດຖະມົນຕີກະຊວງ ໂຍທາທິການ ແລະ ຂົນສົ່ງ ໄດ້ສະແດງຄວາມຊົມເຊີຍຕໍ່ການສະໜັບສະໜູນຂອງລັດຖະບານ ສ ເກົາຫລີ ໃນການປັບປຸງສິ່ງອຳນວຍຄວາມສະດວກ ແລະ ລະບຽບການຂອງສະໜາມບິນ ໃຫ້ທັນສະໄໝຕາມມາດຖານສາກົນ. ພ້ອມນີ້, ທ່ານຍັງໄດ້ຍົກໃຫ້ເຫັນຄວາມຈຳເປັນ ແລະ ຄວາມສຳຄັນໃນການຝຶກອົບຮົມພະນັກງານການບິນ ໂດຍທ່ານສະເໜີໃຫ້ສືບຕໍ່ໃຫ້ ການສະໜັບສະໜູນດ້ານນີ້ຕື່ມອີກ.
ໂອກາດນີ້, ບໍລິສັດ Moon Engineering Co., Ltd ແລະ ບໍລິສັດ Korean Airport Corporation ຈາກ ສ ເກົາຫລີ ໄດ້ນຳສະເໜີສິ່ງທ້າທາຍທີ່ໄດ້ພົບພໍ້ ແລະ ແນວທາງໃນການພັດທະນາ ເຊິ່ງລວມມີ ການປັບຮູບແບບພື້ນທີ່ຄວບຄຸມ Terminal(TMA), ການປັບປຸງການ ອອກແບບພື້ນທີ່ນ່ານຟ້າ ແລະ ການປບປຸງວົງຈອນບິນ ຂອງສະໜາມບິນສາກົນຫລວງພະບາງ ໃນຂົງເຂດ TMA. ນອກນັ້ນ, ທັງສອງບໍລິສັດ ຍັງໄດ້ຍົກໃຫ້ເຫັນ ແນວຄວາມຄິດ ການອອກແບບໃໝ່ ສໍາລັບສະໜາມບິນສາກົນຫລວງພະບາງ ລວມທັງນຳສະເໜີ ລາຍລະອຽດຕ່າງໆ ຂອງແຜນການໃນປີຕໍ່ໄປ ເຊິ່ງລວມມີ ວຽກງານການອອກແບບເພີ່ມຕື່ມ ແລະ ການຈັດຝຶກອົບຮົມໃຫ້ ຜູ້ຄຸ້ມຄອງການບິນຂອງລາວ.
ພ້ອມກັນນີ້, ທ່ານ ຈອງ ຢອງຊູ (Jung Yung Soo) ເອກອັກຄະລັດຖະທູດ ສ ເກົາຫລີ ປະຈຳລາວ ໄດ້ສະແດງຄວາມເຊື່ອໝັ້ນວ່າ: ການຮ່ວມມືຄັ້ງນີ້, ຈະເພີ່ມທະວີຄວາມປອດໄພ ດ້ານການຂົນສົ່ງທາງອາກາດຢູ່ລາວ ແລະ ເພີ່ມທະວີການພົວພັນດ້ານເສດຖະກິດ ລະຫວ່າງສອງປະເທດ ໂດຍສະເພາ ແມ່ນໃນຂົງເຂດການທ່ອງທ່ຽວ.
ທ່ານ ພາກ ຈອງຄິວ ຜູ້ອຳນວຍການໃຫຍ່ ອົງການສົ່ງເສີມການຄ້າ-ການລົງທຶນ ສ ເກົາຫລີ (KOTRA) ວຽງຈັນ ໄດ້ກ່າວວ່າ: ການປັບປຸງການຄຸ້ມຄອງ ນ່ານຟ້າຜ່ານໂຄງການ KSP ສາມາດໃຫ້ສົມບູນຂຶ້ນໄດ້ ໂດຍການຍົກລະດັບ ການປະຕິບັດງານຂອງສະໜາມບິນ, ປັບປຸງແສງສະຫວ່າງໃນອາຄານຜູ້ໂດຍສານ ແລະ ບັນດາໂຄງລ່າງພື້ນຖານທີ່ສໍາຄັນອື່ນໆ. ການປັບປຸງດັ່ງກ່າວ ສາມາດບັນລຸໄດ້ໂດຍການ ຮ່ວມມືພາກລັດ-ເອກະຊົນ (PPP), ການພັດທະນາດັ່ງກ່າວ ບໍ່ພຽງແຕ່ຈະປັບປຸງຄວາມປອດ ໄພ ແລະ ປະສິດທິພາບການຂົນສົ່ງ ທາງອາກາດເທົ່ານັ້ນ, ຫາກຍັງຊ່ວຍຊຸກຍູ້ການພັດທະນາເສດຖະກິດ ແລະ ຮັດແໜ້ນສາຍພົວພັນ ທາງເສດຖະກິດລະຫວ່າງ ສ ເກົາຫລີ ແລະ ລາວ.
KPL