ບຸກເບີກຄອງນໍ້າ “ຜິງລູ້“ ເພື່ອເປີດຊ່ອງທາງຂົນສິນຄ້າເຊື່ອມໂຍງຈີນ-ອາຊຽນ-ເອີຣົບ

03/12/2025 13:13
ຂປລ ສປ ຈີນ ເລັ່ງດໍາເນີນການບຸກເບີກ ຄອງນໍ້າຜິງລູ້ຍາວ 134 ກິໂລແມັດ ເພື່ອເປີດຊ່ອງທາງ ແລ່ນເຮືອ ແລະ ກໍາປັ່ນ ບັນທຸກສິນຄ້າ ແລະ ບໍລິການສິ່ງອໍານວຍ ຄວາມສະດວກຕ່າງໆເຊື່ອມໂຍງເຂົ້າກັນ ລະຫວ່າງ ທາງບົກ-ທາງນໍ້າ ເຊິ່ງຄອງຜິງລູ້ (Pinglu) ແມ່ນໂຄງການສໍາຄັນ ຂອງແລວເສດຖະກິດຕາເວັນຕົກທາງບົກ-ທະເລໃຫມ່, ມັນໄດ້ເລີ່ມກໍ່ສ້າງໃນປີ 2023 ແລະ ຄາດວ່າປີ 2026 ຈະສໍາເລັດຢ່າງເປັນທາງການ.

ຂປລ.ວິທະຍຸ-ໂທລະພາບ ສູນກາງຈີນ, ເມື່ອບໍ່ດົນມານີ້, ສປ ຈີນ ເລັ່ງດໍາເນີນການບຸກເບີກ ຄອງນໍ້າຜິງລູ້ຍາວ 134 ກິໂລແມັດ ເພື່ອເປີດຊ່ອງທາງ ແລ່ນເຮືອ ແລະ ກໍາປັ່ນ ບັນທຸກສິນຄ້າ ແລະ ບໍລິການສິ່ງອໍານວຍ ຄວາມສະດວກຕ່າງໆເຊື່ອມໂຍງເຂົ້າກັນ ລະຫວ່າງ ທາງບົກ-ທາງນໍ້າ ເຊິ່ງຄອງຜິງລູ້ (Pinglu) ແມ່ນໂຄງການສໍາຄັນ ຂອງແລວເສດຖະກິດຕາເວັນຕົກທາງບົກ-ທະເລໃໝ່, ມັນໄດ້ເລີ່ມກໍ່ສ້າງໃນປີ 2023 ແລະ ຄາດວ່າປີ 2026 ຈະສໍາເລັດຢ່າງເປັນທາງການ.

ໃນວັນທີ 2 ທັນວາ 2025 ນີ້, ບັນດານັກຂ່າວຈາກ ຈີນ-ອາຊຽນ ແລະ ເຈົ້າຫນ້າທີ່ກ່ຽວຂ້ອງ ໄດ້ລົງເຄື່ອນໄຫວ ທັດສະນະສຶກສາ ແລະ ເກັບກໍາຂ່າວ ຢູ່ພື້ນທີ່ກໍ່ສ້າງຄອງນໍ້າ“ຜິງລູ້“ ເປັນຄອງນໍ້າຈືດທີ່ໃຫຍ່ສຸດ ແລະ ຍາວສຸດເຊື່ອມຈອດເຂົ້າກັບທ່າກໍາປັ່ນທາງທະເລ, ເສັ້ນທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນ,ເອີຣົບ ແລະ ທະວີບອື່ນໆ. ໂຄງການກໍ່ສ້າງຄອງຜິງລູ້ຕາມແລວເສດຖະກິດຕາເວັນຕົກ ທາງບົກ- ທະເລໃຫມ່, ເລີ່ມຕົ້ນທີ່ປາກຂອງແມ່ນ້ໍາ Pingtang ໃນເຂດສະຫງວນ Xijin ຂອງເມືອງ Hengzhou, Nanning, ແລະ ໄຫລຕາມແມ່ນ້ໍາ Qinjiang ເຂົ້າໄປໃນອ່າວ Beibu ຜ່ານເມືອງ Luwu, Lingshan County, Qinzhou, ມີຄວາມຍາວທັງຫມົດ 134.2 ກິໂລແມັດ. ຄອງນ້ຳທັງໝົດແມ່ນໄດ້ຮັບການກໍ່ສ້າງຕາມມາດຕະຖານການເດີນເຮືອທາງນ້ຳໃນຊັ້ນ I, ເຮັດໃຫ້ກຳປັ່ນບັນທຸກສິນຄ້ານໍ້າຫນັກຂະໜາດ 5.000 ໂຕນແລ່ນຜ່ານໄດ້. ການພັດທະນາຂອງໂຄງການແມ່ນສຸມໃສ່ການຂົນສົ່ງສິນຄ້າ ແລະ ການບໍລິການສິ່ງອໍານວຍຄວາມສະດວກຕ່າງໆເພື່ອເຊືີ່ອມໂຍງເຊື່ອມຈອດກັນກັບເສັ້ນທາງບົກ-ທາງນໍ້າລະຫວ່າງຈີນ,ອາຊຽນ,ເອີຣົບ ແລະ ຂົງເຂດອື່ນໆ. ພ້ອມດຽວກັນນີ້ຍັງພິຈາລະນາການສະຫນອງນ້ໍາເຂົ້າຊົນລະປະທານ, ການຄວບຄຸມນ້ໍາຖ້ວມ, ແລະ ການປັບປຸງສະພາບແວດລ້ອມທາງດ້ານນິເວດນ້ໍາ.ໂຄງການກໍ່ສ້າງທີ່ສໍາຄັນນີ້ແມ່ນໄດ້ນໍາໃຊ້ວິສະວະກໍາທາງນໍ້າທັນສະໄຫມທີ່ສຸດຂອງຈີນ ແລະ ເປັນທີ່ຍອມຮັບຈາກສາກົນຄື: ມີທາງໃຫ້ສັດນໍ້າຂຶ້ນ-ລົງ, ມີຂົວໃຫ້ສັດປ່າໄຕ່ຂ້າມຄອງນໍ້າ, ມີລະບົບປ້ອງກັນນໍ້າຖ້ວມ ແລະ ອື່ນໆ.

ຍອດມູນຄ່າການຄາດຄະເນຂອງໂຄງການກໍ່ສ້າງນີ້ແມ່ນປະມານ 72 ກວ່າຕື້ຢວນ, ແລະ ຄາດວ່າຈະສຳເລັດໃນປີ 2026. ມາຮອດວັນທີ 30 ພະຈິກ 2025, ໂຄງການສ້າງຄອງປະຜິງລູ້ມີຄວາມຄືບຫນ້າໃນການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ 87,5%.

ແຜນການທາງນ້ຳລະດັບສູງແຫ່ງຊາດໄດ້ວາງອອກຢ່າງເປັນທາງການໂດຍລວມຕາມຂອບ "ສີ່ແນວຕັ້ງ, ສີ່ແລວນອນແລະສອງເຄືອຂ່າຍ" ໃນນັ້ນເສັ້ນທາງນ້ຳ “ສີ່ແນວຕັ້ງ” ສ່ວນໃຫຍ່ລວມມີ ຄອງໃຫຍ່, ແມ່ນ້ຳຢາງເຊ-ຫ້ວຍເຫີ, ແລະ ແລວທາງນ້ຳລະຫວ່າງອ່າງນ້ຳຈື້ຈຽງ-ຈຽງຊີ-ກວາງຕຸ້ງ ແລະ ຫູເປີຍ-ຫູໜານ-ກວາງຊີ;ເສັ້ນທາງນ້ຳ "ສີ່ແລວນອນ" ສ່ວນໃຫຍ່ລວມມີ ແມ່ນ້ຳຢາງເຊ ແລະ ສາຂາໃຫຍ່, ແມ່ນ້ຳຊີຈຽງ ແລະ ສາຂາໃຫຍ່, ແມ່ນ້ຳຫ້ວຍເຫີ ແລະ ສາຂາໃຫຍ່, ແລະ ແມ່ນ້ຳເຮີ່ຍຫຼົງຈຽງ ແລະ ສາຂາທີ່ສຳຄັນ; "ສອງເຄືອຂ່າຍ" ປະກອບມີເຄືອຂ່າຍເສັ້ນທາງນ້ໍາຊັ້ນສູງຂອງແມ່ນ້ໍາ Yangtze ແລະ ເຄືອຂ່າຍ ທາງນ້ໍາລະດັບສູງ Pearl River Delta. ຮອດປີ 2035, ທາງນ້ຳລະດັບສູງລະດັບຊາດປະມານ 25.000 ກິໂລແມັດຈະສຳເລັດ.

ຄອງນໍ້າຜິງລູ້ແມ່ນໂຄງການທີ່ສຳຄັນຂອງແລວເສດຖະກິດຕາເວັນຕົກທາງບົກ-ທະເລໃໝ່, ຖືວ່າມີຄວາມໝາຍຍຸດທະສາດເພື່ອຊຸກຍູ້ການພັດທະນາເຂດກວາງຊີ ແລະພາກຕາເວັນຕົກສຽງໃຕ້ຂອງຈີນ. ພາຍຫຼັງສຳເລັດແລະເປີດບໍລິການຢ່າງເປັນທາງການແລ້ວ, ຄາດວ່າມັນຈະເປັນການເປີດເສັ້ນທາງທີ່ສັ້ນທີ່ສຸດ, ປະຢັດທີ່ສຸດ ແລະ ສະດວກທີ່ສຸດ ໄປຍັງບັນດາປະເທດອາຊຽນໃຫ້ເຂດກວາງຊີ ແລະ ພາກຕາເວັນຕົກສຽງໃຕ້ຂອງ ສປ ຈີນ. 

ການຂົນສົ່ງສິນຄ້າ ຈາກພາກຕາເວັນຕົກສຽງໃຕ້ ຂອງ ສປ ຈີນ ທີ່ສົ່ງໄປສູ່ທະເລ ຜ່ານຄອງປະເທດຜິງລູ້( Pinglu )ຈະມີການເດີນທາງທາງນ້ຳສັ້ນລົງກວ່າ 560 ກິໂລແມັດເມື່ອທຽບໃສ່ການຂົນສົ່ງ ຜ່ານທ່າກຳປັ່ນກວາງໂຈ່ວ. ນີ້ຈະເລັ່ງລັດການຫັນປ່ຽນ ຄວາມໄດ້ປຽບ ດ້ານຊັບພະຍາກອນຕາມແລວ ເສດຖະກິດ ຕາເວັນຕົກທາງບົກ-ທະເລໃໝ່ ໃຫ້ກາຍເປັນທ່າໄດ້ປຽບດ້ານການພັດທະນາ ເສດຖະກິດ, ຊຸກຍູ້ການກໍ່ສ້າງຕ່ອງໂສ້ອຸດສາຫະກຳ ແລະ ການສະໜອງຂ້າມພາກພື້ນທີ່ເຊື່ອມຕໍ່ອາຊຽນ, ເຂດເສດຖະກິດອ່າວເປີຍປູ້, ເຂດເສດຖະກິດເສີງຕູ່-ເມືອງຊິງຕົງ, ເຂດກວາງຕຸ້ງ-ຮົງກົງ-ມາກາວ. ມີບົດບາດສຳຄັນທີ່ບໍ່ສາມາດທົດແທນໄດ້ ແລະ ມີຄວາມກ້າວໜ້າໃນການກໍ່ສ້າງເຂດກວາງຊີທີ່ສວຍສົດງົດງາມໃນຍຸກໃໝ່ ແລະ ຊຸກຍູ້ການຫັນປ່ຽນຮູບແບບການພັດທະນາຂອງຕາເວັນຕົກຈີນໃນຍຸກໃໝ່./.

(ບັນນາທິການຂ່າວ: ຕ່າງປະເທດ), ຮຽບຮຽງ ຂ່າວໂດຍ: ສະໄຫວ ລາດປາກດີ

KPL

ຂ່າວອື່ນໆ

ads
ads

Top