ຂປລ
ສະພາແຫ່ງຊາດ ຫວຽດນາມ ໄດ້ຮັບຮອງເອົາ ມະຕິກ່ຽວກັບ ການລົງທຶນ ກໍ່ສ້າງໂຄງ ການທາງລົດໄຟ ລາວກາຍ-ຮ່າໂນ້ຍ-ໄຮຟອງ ທີ່ເຊື່ອມຕໍ່ກັບ ທາງລົດໄຟຈີນ.

ຂປລ.ວິທະຍຸ ສາກົນແຫ່ງ ສປ ຈີນ, ເມື່ອບໍ່ດົນມານີ້, ສະພາແຫ່ງຊາດ ຫວຽດນາມ ໄດ້ຮັບຮອງເອົາ ມະຕິກ່ຽວກັບ ການລົງທຶນ ກໍ່ສ້າງໂຄງ ການທາງລົດໄຟ ລາວກາຍ-ຮ່າໂນ້ຍ-ໄຮຟອງ ທີ່ເຊື່ອມຕໍ່ກັບ ທາງລົດໄຟຈີນ. ທາງລົດໄຟດັ່ງກ່າວ ມີແຜນຈະລົງມື ກໍ່ສ້າງໃນທ້າຍປີນີ້ ແລະ ໄລຍະການກໍ່ສ້າງ ຢູ່ໃນລະຫວ່າງ ປີ 2026 ຫາ 2030. ການກໍ່ສ້າງ ໂຄງການ ທາງລົດໄຟ ຈີນ-ຫວຽດນາມ ບໍ່ພຽງແຕ່ ມີຜົນດີ ຕໍ່ການເພີ່ມຂະໜາດ ການຄ້າ ລະຫວ່າງ ສປ ຈີນ-ຫວຽດນາມ ເທົ່ານັ້ນ, ແຕ່ຍັງຈະເພີ່ມ ການເຊື່ອມໂຍງ-ເຊື່ອມຈອດກັນ ລະຫວ່າງ ສປ ຈີນ ກັບບັນດາປະເທດ ໃນອາຊີ ຕາເວັນອອກສຽງໃຕ້ ແລະ ເພີ່ມພະລັງ ຂັບເຄື່ອນ ຢ່າງໃຫຍ່ຫລວງ ໃຫ້ແກ່ ການພັດທະນາ ເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ ຂອງພາກພື້ນ ກໍຄື ການສ້າງ ປະຊາຄົມຮ່ວມຊາຕາກຳ ຂອງອາຊຽນ ອີກດ້ວຍ.ທາງລົດໄຟດັ່ງກ່າວ ມີຄວາມຍາວ ທັງໝົດ 391 ກິໂລແມັດ, ແລ່ນຜ່ານ 9 ແຂວງ ແລະ ນະຄອນຂອງ ສສ ຫວຽດນາມ, ມູນຄ່າ ການລົງທຶນ ປະມານ 8 ຕື້ກວ່າໂດລາສະຫະລັດ, ນຳໃຊ້ລາງລົດໄຟ ມາດຕະຖານ ທີ່ເປັນຂະໜາດ 1,435 ແມັດ, ຄວາມໄວ ທີ່ອອກແບບແມ່ນ 160 ກິໂລແມັດ ຕໍ່ຊົ່ວໂມງ ແລະ ຈະປະຕິບັດໜ້າທີ່ ໃນການຂົນສົ່ງ ຜູ້ໂດຍສານ ແລະ ສິນຄ້າ. ນັບແຕ່ປີກາຍນີ້ ເປັນຕົ້ນມາ, ສປ ຈີນ ແລະ ສສ ຫວຽດນາມ ໄດ້ແລກປ່ຽນ ຄວາມເຫັນຮ່ວມກັນ ກ່ຽວກັບ ການຊຸກຍູ້ ການເຊື່ອມຕໍ່ກັນ ຂອງທາງລົດໄຟ ສອງປະເທດ.ນອກນີ້ຍັງຈະ ເລັ່ງຈັດຕັ້ງ ປະຕິບັດ ວຽກງານ ສຳຫລວດ ຄວາມເປັນໄປໄດ້ ແລະ ການວາງແຜນ ໂຄງການທາງລົດໄຟ ທີ່ກ່ຽວຂ້ອງ. ຄາດວ່າ ຫລັງຈາກ ທາງລົດໄຟສ້າງສຳເລັດແລ້ວ ຈະປົກຄຸມ ປະຊາກອນ 20% ແລະ ເຂດນິຄົມ ອຸດສາຫະກຳ 25,1% ຂອງທົ່ວປະເທດ ຫວຽດນາມ ແລະ ຈະຊ່ວຍເພີ່ມ ລວມຍອດ ຜະລິດຕະພັນ ພາຍໃນ (GDP) ຂອງສສ ຫວຽດນາມ ຂຶ້ນອີກ 25,4%, ພ້ອມທັງ ຈະປັບປຸງ ການຄົມມະນາຄົມ ໃນການສົ່ງອອກ ແລະ ນໍາເຂົ້າສິນຄ້າຂອງສສ ຫວຽດນາມ ໃຫ້ດີຂຶ້ນ ແລະ ປະກອບສ່ວນເຂົ້າ ໃນການຍົກສູງ ປະສິດທິພາບ ໃນດ້ານການຂົນສົ່ງ ຜ່ານທາງລົດໄຟ ທັງຊຸກຍູ້ ການພັດທະນາ ເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ ຂອງ ສສ ຫວຽດນາມ./.
(ບັນນາທິການຂ່າວ: ຕ່າງປະເທດ), ຮຽບຮຽງ ຂ່າວໂດຍ: ສະໄຫວ ລາດປາກດີ
KPL