KPL
ຂປລ. ພາຫະນະທີ່ນຳໃຊ້ ຢູ່ ສປປ ລາວ ມີ ສອງຊະນິດ ຄື ຊະນິດທີ່ແລ່ນດ້ວຍເຄື່ອງຈັກ ແລະ ຊະນິດທີ່ບໍ່ແລ່ນດ້ວຍເຄື່ອງຈັກ. ພາຫະນະທີ່ແລ່ນດ້ວຍເຄື່ອງຈັກ ປະກອບດ້ວຍ ລົດສອງລໍ້, ລົດສາມລໍ້, ລົດສີ່ລໍ້ ຂຶ້ນໄປ
ຂປລ. ພາຫະນະທີ່ນຳໃຊ້ ຢູ່ ສປປ ລາວ ມີ ສອງຊະນິດ ຄື ຊະນິດທີ່ແລ່ນດ້ວຍເຄື່ອງຈັກ ແລະ ຊະນິດທີ່ບໍ່ແລ່ນດ້ວຍເຄື່ອງຈັກ. ພາຫະນະທີ່ແລ່ນດ້ວຍເຄື່ອງຈັກ ປະກອບດ້ວຍ ລົດສອງລໍ້, ລົດສາມລໍ້, ລົດສີ່ລໍ້ ຂຶ້ນໄປ ລວມທັງພາຫະນະກົນຈັກໜັກທຸກປະເພດທີ່ຂັບເຄື່ອນດ້ວຍເຄື່ອງຈັກ. ສ່ວນພາຫະນະທີ່ບໍ່ແລ່ນດ້ວຍເຄື່ອງຈັກ ປະກອບດ້ວຍ ລົດຖີບສອງລໍ້, ລົດຖີບສາມລໍ້, ກວຽນ, ລໍ້ ແລະ ອື່ນໆ ທີ່ລາກແກ່, ຊຸກ ຫລື ຍູ້ ດ້ວຍຄົນ ຫລື ສັດ.
ມາດຕາ 35 (ປັບປຸງ) ມາດຕະຖານເຕັກນິກ ຂອງຍານພາຫະນະ. ຍານພາຫະນະທຸກຊະນິດ ທີ່ນຳເຂົ້າ, ຜະລິດ, ປະກອບ ເພື່ອຂຶ້ນທະບຽນ ແລະ ນໍາໃຊ້ຢູ່ ສປປ ລາວ ຕ້ອງມີໂຄງປະກອບສ້າງ ທີ່ຖືກຕ້ອງຕາມມາດຕະຖານຂອງໂຮງງານຜະລິດທີ່ໄດ້ມາດຕະຖານສາກົນ, ມີຄຸນນະພາບທີ່ຖືກຕ້ອງຕາມມາດຕະຖານ ທີ່ກະຊວງໂຍທາທິການ ແລະ ຂົນສົ່ງ ກໍານົດ, ສອດຄ່ອງກັບສົນທິສັນຍາ ແລະ ສັນຍາສາກົນ ທີ່ ສປປ ລາວ ເປັນພາຄີ. ສໍາລັບລົດຂົນສົ່ງທຸກປະເພດ ແຕ່ ສີ່ລໍ້ຂຶ້ນໄປ ຕ້ອງມີພວງມະໄລຊ້າຍ ຍົກເວັ້ນຍານພາຫະນະຂົນສົ່ງທີ່ດໍາເນີນທຸລະກິດການຂົນສົ່ງຂ້າມແດນທີ່ນໍາໃຊ້ການຈະລາຈອນກໍ້າຊ້າຍ ຊຶ່ງໄດ້ກໍານົດ ໄວ້ໃນວັກສຸດທ້າຍຂອງມາດຕາ 15 ຂອງກົດໝາຍວ່າດ້ວຍ ການຂົນສົ່ງທາງບົກ.
ມາດຕາ 36 (ປັບປຸງ) ການກວດກາເຕັກນິກຂອງຍານພາຫະນະໄດ້ລະບຸວ່າ: ຍານພາຫະນະທຸກຊະນິດທີ່ສັນຈອນຕາມເສັ້ນທາງ ຕ້ອງໄດ້ຜ່ານການກວດກາເຕັກນິກ ຕາມກຳນົດເວລາຢ່າງເຂັ້ມງວດ ແລະ ໄດ້ຮັບໃບຢັ້ງຢືນການກວດກາ ຈາກສູນກວດກາເຕັກນິກ ທີ່ກະ ຊວງໂຍທາທິການ ແລະ ຂົນສົ່ງ ໄດ້ຮັບຮອງ.
ມາດຕາ 37 (ປັບປຸງ) ການສ້ອມແປງຍານພາຫະນະ. ການສ້ອມແປງຍານພາຫະນະ ຕ້ອງບໍ່ກີດຂວາງການສັນຈອນ, ບໍ່ສ້າງຜົນກະທົບຕໍ່ສິ່ງແວດ ລ້ອມ, ຮັບປະກັນຄວາມປອດໄພ ແລະ ຄວາມຖືກຕ້ອງຕາມມາດຕະຖານເຕັກນິກ ທີ່ກະຊວງໂຍທາທິການ ແລະ ຂົນສົ່ງ ວາງອອກ. ການສ້າງຕັ້ງຮ້ານສ້ອມແປງ ແລະ ອູ່ສ້ອມແປງ ໄດ້ກໍານົດໄວ້ໃນລະບຽບການສະເພາະ.
ມາດຕາ 38 (ໃໝ່) ລະບຽບການທົ່ວໄປ. ຜູ້ຂັບຂີ່ຍານພາຫະນະທຸກຊະນິດທີ່ສັນຈອນຕາມເສັ້ນທາງ ຕ້ອງປະຕິບັດຕາມກົດຈະລາຈອນຢ່າງເຂັ້ມງວດ, ຕ້ອງຕິດປ້າຍທະບຽນ, ມີເອກະສານຄົບຖ້ວນ ຕິດຕົວໄປນຳ ແລະ ຕ້ອງມີ ການປະກັນໄພ ຕາມທີ່ໄດ້ກໍານົດໄວ້ໃນມາດຕາ 42 ຂອງກົດໝາຍສະບັບນີ້. ສໍາລັບລົດໄຖ, ລົດຕ໋ອກໆນັ້ນ ຕ້ອງມີຫ້າມລໍ້, ໄຟໜ້າ, ໄຟທ້າຍ ແລະ ຕິດແຜ່ນສະທ້ອນແສງໃສ່ທາງດ້ານຂ້າງ ແລະ ດ້ານຫລັງ. ສ່ວນຜູ້ຂັບຂີ່ພາຫະນະທຸກຊະນິດ ທີ່ບໍ່ແລ່ນດ້ວຍເຄື່ອງຈັກ ທີ່ສັນຈອນຕາມເສັ້ນທາງ ຕ້ອງປະຕິບັດຕາມກົດຈະລາຈອນຢ່າງເຂັ້ມງວດເຊັ່ນດຽວກັນ. ສຳລັບລົດຖີບສອງລໍ້, ສາມລໍ້ ຕ້ອງມີຫ້າມລໍ້, ໄຟໜ້າ, ໄຟທ້າຍ ແລະ ຕິດແຜ່ນສະທ້ອນແສງໃສ່ທາງໜ້າ, ທາງຫລັງ ແລະ ທາງຂ້າງ.
ມາດຕາ 39 (ປັບປຸງ) ການຂຶ້ນທະບຽນຍານພາຫະນະຂອງພົນລະເຮືອນ ໄດ້ລະບຸໄວ້ວ່າ: ຍານພາຫະນະຂອງພົນລະເຮືອນທຸກຊະນິດ ລວມທັງເຄິ່ງຫາງລາກ, ຫາງລາກ ແລະ ຍານພາຫະນະກົນຈັກໜັກ ເປັນຕົ້ນ ລົດດຸດ, ລົດຈົກ, ລົດກວາດ, ລົດໂລ, ລົດຍົກ ຕ້ອງຂຶ້ນທະບຽນ ແລະ ຕິດປ້າຍ ໃຫ້ຖືກຕ້ອງຕາມລະບຽບການຂອງກະຊວງໂຍທາທິການ ແລະ ຂົນສົ່ງ. ຍານພາຫະນະທີ່ຂາຍອອກຈາກຮ້ານ ຕ້ອງຕິດປ້າຍຕາມລະບຽບການ ເພື່ອຄວາມສະດວກໃນການກວດກາຂອງເຈົ້າໜ້າທີ່ທີ່ກ່ຽວຂ້ອງ ແລະ ຜູ້ຂາຍ ຕ້ອງຮັບຜິດຊອບຂຶ້ນທະບຽນໃຫ້ແກ່ ລູກຄ້າ.
ມາດຕາ 40 (ປັບປຸງ) ການຂຶ້ນທະບຽນຍານພາຫະນະຂອງກໍາລັງປ້ອງກັນຊາດ-ປ້ອງກັນຄວາມສະຫງົບ. ຍານພາຫະນະ ທີ່ນໍາໃຊ້ເຂົ້າໃນວຽກງານວິຊາສະເພາະ ແລະ ວຽກງານບໍລິຫານຂອງ ກໍາລັງປ້ອງກັນຊາດ-ປ້ອງກັນຄວາມສະຫງົບ ໃຫ້ຂຶ້ນທະບຽນ ແລະ ຕິດປ້າຍທະບຽນນຳກະຊວງປ້ອງກັນປະເທດ ຫລື ກະຊວງປ້ອງກັນຄວາມສະຫງົບ. ຍານພາຫະນະ ຂອງບຸກຄົນທີ່ສັງກັດຢູ່ ກໍາລັງປ້ອງກັນຊາດ-ປ້ອງກັນຄວາມສະຫງົບ ຕ້ອງຂຶ້ນທະບຽນ ແລະ ຕິດປ້າຍທະບຽນຕາມລະບຽບການຂອງກະຊວງໂຍທາທິການ ແລະ ຂົນສົ່ງ.
ມາດຕາ 41 (ປັບປຸງ) ການເຄື່ອນຍ້າຍຍານພາຫະນະກົນຈັກໜັຕາມເສັ້ນທາງຫລວງ ຕ້ອງນໍາໃຊ້ຍານພາຫະນະບັນທຸກ ທີ່ຖືກຕ້ອງຕາມມາດຕະຖານເຕັກນິກ; ຖ້າຫາກມີສ່ວນທີ່ລື່ນອອກຈາກລົດລາກແກ່ ໃຫ້ຕິດເຄື່ອງໝາຍ, ສັນຍາລັກເຕືອນອັນຕະລາຍ ຕາມລະບຽບການ ແລະ ຕ້ອງໄດ້ຮັບອະນຸຍາດ ຕາມທີ່ໄດ້ກໍານົດໄວ້ໃນມາດຕາ 39 ຂອງກົດ
ໝາຍວ່າດ້ວຍການຂົນສົ່ງທາງບົກ.
ມາດຕາ 42 (ໃໝ່) ການປະກັນໄພຍານພາຫະນະ ທຸກຊະນິດ ຕ້ອງມີການປະກັນໄພ ຕາມລະບຽບກົດໝາຍ ກ່ຽວກັບການປະກັນໄພ.
KPL