5954

0= h 8q d]q '0v'l6 odk'ra ddv,,6 oy f9u o dj P;da [dko]q 'g]y d dkoxt8y I6 [1j k'Iv[fh ko grnj v-5 dp6h 7;k,ma oltw\c[[9u o xtgmf]k; 4 3]d c]t gsfdko *** ຕໍ່ຈາກສະບັບກ່ອນ*** 05/09/2024 gfa ffj P;xt8y [a fco;mk'dko8j k'xtgmfla o8y rk[F gvdt]kfF ,y f8trk[ c]t dkoIj ;,,n 1j k'ltg\u 8Q oltg\u xkp 35. ປັບປຸງໂຄງປະກອບ ແລະ ກົນ ໄກຕຸລາການດ້ານການປະຕິບັດກົດ ໝາຍຢ່າງທ່ຽງທຳໃຫ້ຄົບຖ້ວນ. ປັບ ປຸງໂຄງປະກອບ ແລະ ກົນໄກທີ່ໃຫ້ອົງ ການກວດກາອົງການປ້ອງກັນຄວາມ ສະຫງົບ ອົງການໄອຍະການອົງການ ສານ ແລະ ອົງການບໍລິຫານດ້ານຕຸລາ ການຕ່າງປະຕິບັດພາລະໜ້າທີ່ຂອງຕົນ, ໃຫ້ສິດກວດກາ ສິດສືບສວນສິດໄອຍະ ການສິດພິພາກສາ ແລະ ສິດປະຕິບັດ ຄຳຕັດສິນຂອງສານ ປະສານສົມທົບ ແລະ ຜູກມັດເຊິ່ງກັນແລະກັນນັ້ນໃຫ້ຄົບ ຖ້ວນ, ຮັບປະກັນໃຫ້ທຸກຂັ້ນຕອນການ ປະຕິບັດກົດໝາຍຂອງຕຸລາການດຳ ເນີນໄປຢູ່ພາຍໃຕ້ການຕິດຕາມກວດກາ ຢ່າງມີປະສິດທິຜົນ. ລົງເລິກປະຕິຮູບ ການແຍກສິດພິພາກສາ ແລະ ສິດປະຕິ ບັດຄຳຕັດສິນໃຫ້ອອກຈາກກັນ, ປັບປຸງ ໂຄງປະກອບປະຕິບັດສິດຕັດສິນຂອງ ຊາດ, ເພີ່ມທະວີການຕິດຕາມກວດກາ ທົ່ວຂະບວນການປະຕິບັດສິດຕັດສິນ ຈາກຜູ້ກ່ຽວຂ້ອງ ອົງການໄອຍະການ ແລະ ສາທາລະນະຊົນ. ປັບປຸງລະບຽບ ການຊ່ວຍເຫລືອ ແລະ ປົກປ້ອງດ້ານຕຸ ລາການໃນການປະຕິບັດກົດໝາຍ, ປັບ ປຸງລະບຽບການທົດແທນແຫ່ງຊາດ. ລົງເລິກເຮັດໃຫ້ການເປີດເຜີຍດ້ານຕຸ ລາການເປັນລະບຽບແບບແຜນ, ຈັດ ຕັ້ງປະຕິບັດ ແລະ ປັບປຸງລະບຽບການ ຄວາມຮັບຜິດຊອບດ້ານຕຸລາການ. ເຮັດ ໃຫ້ການສ້າງຕັ້ງສານສະເພາະເປັນລະ ບຽບແບບແຜນ. ລົງເລິກປະຕິຮູບການ ຄຸ້ມຄອງຄະດີດ້ານການບໍລິຫານໂດຍ ແບ່ງເປັນຂັ້ນແບບລວມສູນແລະຢູ່ຕ່າງ ຖິ່ນ.ສ້າງໂຄງປະກອບແລະກົນໄກວຽກ ງານຕຳຫລວດທີ່ປະສານງານ ແລະ ມີປະສິດທິພາບສູງ, ຊຸກຍູ້ການ ປະຕິຮູບ ການຄຸ້ມຄອງການກຳນົດຕຳແໜ່ງງານ ຂອງອົງການປ້ອງກັນຄວາມສະຫງົບ ຂອງທ້ອງຖິ່ນ, ສືບຕໍ່ຊຸກຍູ້ການປະຕິຮູບ ໂຄງປະກອບຄຸ້ມຄອງອົງການປ້ອງກັນ ຄວາມສະຫງົບການບິນພົນລະເຮືອນ ແລະ ພາກສ່ວນປາບປາມການຄ້າຂາຍ ເຖື່ອນໃນອົງການພາສີ. ເຮັດໃຫ້ລະບຽບ ການຄຸ້ມຄອງພະນັກງານຊ່ວຍວຽກຕຳ ຫລວດນັ້ນເປັນລະບຽບແບບແຜນ. ຍຶດໝັ້ນທັດສະນະສິດທິມະນຸດທີ່ ຖືກຕ້ອງ, ເພີ່ມທະວີການຮັບປະກັນດ້ານ ຕຸລາການໃນການປະຕິບັດກົດໝາຍ ດ້ານສິດທິມະນຸດ, ປັບປຸງກົນໄກເຮັດ ວຽກທີ່ກວດກາກ່ອນປະຕິບັດງານ ຕິດ ຕາມກວດກາໃນເວລາພວມປະຕິບັດ ງານແກ້ໄຂພາຍຫລັງການປະຕິບັດ ງານ ແລະອື່ນໆ, ປັບປຸງລະບຽບການ ກ່ຽວກັບມາດຕະການແບບບັງຄັບທີ່ພົວ ພັນກັບສິດທາງດ້ານຮ່າງກາຍຂອງພົນ ລະເມືອງ ພ້ອມດ້ວຍມາດຕະການແບບ ບັງຄັບຕ່າງໆ ເຊັ່ນ: ກວດ-ອັດແຈບ ກັກ ໄວ້ ອາຍັດ ແລະອື່ນໆໃຫ້ສົມບູນ, ກວດ ກາ ແລະ ລົງໂທດຕາມກົດໝາຍຕໍ່ການ ກະທຳຜິດກົດໝາຍຕ່າງໆ ເຊັ່ນ: ນຳໃຊ້ ສິດອຳນາດລະເມີດກົດໝາຍເພື່ອສ່ວນ ຕົວ ກັກຂັງຢ່າງຜິດກົດໝາຍທໍລະມານ ເພື່ອບັງຄັບໃຫ້ຮັບສາລະພາບ ແລະ ອື່ນໆ. ຊຸກຍູ້ການແກ້ໂຕໂດຍທະນາຍ ຄວາມໃນຄະດີອາຍາໃຫ້ທົ່ວເຖິງ. ສ້າງ ລະບຽບການອັດແຈບການບັນທຶກການ ກະທຳຕ້ອງໂທດສະຖານເບົາ. 36. ປັບປຸງກົນໄກຊຸກຍູ້ການສ້າງ ສັງຄົມທີ່ຄຸ້ມຄອງຕາມກົດໝາຍໃຫ້ສົມ ບູນ. ປັບປຸງລະບົບບໍລິການສາທາລະນະ ດ້ານກົດໝາຍທີ່ປົກຄຸມຕົວເມືອງ ແລະ ຊົນນະບົດໃຫ້ຄົບຖ້ວນ, ລົງເລິກການ ປະຕິຮູບລະບຽບການທະນາຍຄວາມ ລະບຽບການພິສູດຫລັກຖານ ລະບຽບ ການແກ້ໄຂຂໍ້ຂັດແຍ້ງ ລະບຽບການໄກ່ ເກ່ຍ ແລະ ໂຄງປະກອບຄຸ້ມຄອງການ ຈຳແນກດ້ານຕຸລາການ. ປັບປຸງການໂຄ ສະນາສຶກສາອົບຮົມການປົກຄອງປະ ເທດຕາມກົດໝາຍ, ປັບປຸງກົນໄກສຶກ ສາອົບຮົມຂອງສະຖາບັນນິຕິສາດທີ່ຖື ພຶດຕິກຳເປັນທິດຊີ້ນຳໃຫ້ສົມບູນ. ເພີ່ມ ທະວີແລະປັບປຸງການປົກປ້ອງສິດຂອງ ຜູ້ບໍ່ເຖິງອາຍຸກະສຽນ, ເພີ່ມທະວີການ ປ້ອງກັນແລະແກ້ໄຂການກະທຳຜິດກົດ ໝາຍຂອງຜູ້ບໍ່ເຖິງອາຍຸກະສຽນ, ສ້າງຂໍ້ ກຳນົດເພື່ອແກ້ໄຂ ແລະ ສຶກສາອົບຮົມ ເປັນການສະເພາະ. 37. ເພີ່ມທະວີການສ້າງການປົກ ຄອງປະເທດຕາມກົດໝາຍທີ່ກ່ຽວ ຂ້ອງກັບຕ່າງປະເທດ. ສ້າງກົນໄກເຮັດ ວຽກທີ່ຊຸກຍູ້ການສ້າງກົດໝາຍປະຕິບັດ ກົດໝາຍຕຸລາການ ແລະ ເຄົາລົບກົດ ໝາຍ ພ້ອມດ້ວຍການບໍລິການດ້ານກົດ ໝາຍ ແລະ ການອົບຮົມຜູ້ມີຄວາມຮູ້ ຄວາມສາມາດດ້ານການປົກຄອງປະ ເທດຕາມກົດໝາຍທີ່ພົວພັນກັບຕ່າງ ປະເທດນັ້ນຢ່າງເປັນເອກະພາບກັນ. ປັບປຸງລະບົບລະບຽບກົດໝາຍ ແລະ ລະບົບປະຕິບັດກົດໝາຍທີ່ພົວພັນກັບ ຕ່າງປະເທດໃຫ້ສົມບູນ, ລົງເລິກການ ຮ່ວມມືກັບສາກົນໃນດ້ານຕຸລາການໃນ ການປະຕິບັດກົດໝາຍ. ປັບປຸງລະບຽບ ການໄຕ່ສວນດ້ານຕຸລາການຕ່າງໆ ເຊັ່ນ: ການນັດຄຸ້ມຄອງຕາມກົດໝາຍຕໍ່ ຜູ້ກ່ຽວຂ້ອງໃນການພົວພັນກັບກົດໝາຍ ແພ່ງທີ່ພົວພັນກັບຕ່າງປະເທດການ ເລືອກເອົາກົດໝາຍຕ່າງປະເທດທີ່ ເໝາະສົມໃຊ້ ແລະອື່ນໆນັ້ນໃຫ້ສົມບູນ. ປັບປຸງລະບຽບການແກ້ໄຂຂໍ້ຂັດແຍ້ງ ແລະ ໄກ່ເກ່ຍວຽກງານການຄ້າສາກົນ ໃຫ້ຄົບຖ້ວນ, ອົບຮົມສ້າງອົງການແກ້ ໄຂຂໍ້ຂັດແຍ້ງ ແລະ ສຳນັກງານທະນາຍ ຄວາມລະດັບໜຶ່ງຢູ່ໃນໂລກ. ຕັ້ງໜ້າເຂົ້າ ຮ່ວມການສ້າງກົດລະບຽບສາກົນ. ລົງເລິກປະຕິຮູບໂຄງປະກອບ ແລະ ກົນໄກດ້ານວັດທະນະທຳຄວາມທັນສະ ໄໝແບບຈີນ ແມ່ນຄວາມທັນສະໄໝທີ່ ຄວາມສີວິໄລທາງດ້ານວັດຖຸ ແລະ ຄວາມສີວິໄລທາງດ້ານຈິດໃຈປະສານ ສົມທົບກັນ. ຕ້ອງເພີ່ມທະວີຄວາມໝັ້ນ ໃຈຕົນເອງໃນດ້ານວັດທະນະທຳ, ພັດ ທະນາວັດທະນະທຳສັງຄົມນິຍົມທີ່ກ້າວ ໜ້າ, ສົ່ງເສີມວັດທະນະທຳປະຕິວັດ, ສືບທອດວັດທະນະທຳອັນເປັນມູນເຊື້ອ ທີ່ດີງາມຂອງປະຊາຊາດຈີນ, ເລັ່ງລັດ ສອດຄ່ອງກັບສະພາບການໃໝ່ທີ່ເຕັກ ນິກຂໍ້ມູນຂ່າວສານໄດ້ພັດທະນາໄປ ຢ່າງວ່ອງໄວ, ອົບຮົມສ້າງຖັນແຖວຜູ້ມີ ຄວາມຮູ້ຄວາມສາມາດດ້ານວັດທະນະ ທຳທີ່ດີເດັ່ນຢ່າງຂະໜາດໃຫຍ່, ກະຕຸກ ຊຸກຍູ້ພະລັງຊີວິດໃນການປະດິດສ້າງ ໃໝ່ດ້ານວັດທະນະທຳຂອງທົ່ວຊົນຊາດ. 38. ປັບປຸງລະບຽບການຄວາມຮັບ ຜິດຊອບຕໍ່ວຽກງານຮູບຖານຈິດສຳ ນຶກໃຫ້ສົມບູນ. ປັບປຸງລະບົບເຮັດວຽກ ທີ່ນຳໃຊ້ທິດສະດີປະດິດສ້າງຂອງພັກ ມາປະກອບອາວຸດໃຫ້ສະມາຊິກທົ່ວພັກ ສຶກສາອົບຮົມປະຊາຊົນ ແລະ ຊີ້ນຳພຶດ ຕິກຳໃຫ້ຄົບຖ້ວນ, ປັບປຸງລະບຽບການ ຮ່ຳຮຽນທິດສະດີຂອງຈຸໃຈກາງໃນ ຄະນະພັກ (ຈຸພັກ) ໃຫ້ສົມບູນ, ປັບປຸງ ລະບົບເຮັດວຽກແນວຄິດການເມືອງ. ປະດິດສ້າງໂຄງການຄົ້ນຄວ້າທິດສະດີ ແລະ ກໍ່ສ້າງຂອງລັດທິມາກ, ປະຕິບັດ ໂຄງການປະດິດສ້າງປັດຊະຍາຂອງວິ ທະຍາສາດສັງຄົມ, ສ້າງລະບົບຄວາມ ຮູ້ດ້ານປັດຊະຍາຂອງວິທະຍາສາດສັງ ຄົມທີ່ເປັນຂອງປະເທດຈີນເອງ. ປັບ ປຸງລະບຽບການຖະແຫລງຂ່າວ. ສ້າງ ກົນໄກເຮັດວຽກ ແລະ ລະບົບປະເມີນ ຜົນທີ່ສອດຄ່ອງກັບການຜະລິດ ແລະ ການເຜີຍແຜ່ອອກໝົດທຸກສື່, ຊຸກຍູ້ການ ປ່ຽນແປງລັກສະນະເປັນລະບົບຂອງ ສື່ຫລັກ. ປັບປຸງກົນໄກຊີ້ນຳຫາງສຽງ ແລະ ກົນໄກຮັບມືກັບຫາງສຽງຢ່າງປະ ສານງານກັນໃຫ້ສົມບູນ. *** ອ່ານຕໍ່ສະບັບໜ້າ *** 5 g,n v'0v'c0;'lk]t;a o wfh Ia [86h 2a dw0j ໃຊ້ເຄື່ອງຈັກ (Non-Motorize Transport “NMT”) ມາຮອດ ປັດຈຸບັນ, ການກໍ່ສ້າງ ໂດຍລວມ ສຳເລັດ ແລ້ວ 63%. ສະເພາະການ ກໍ່ສ້າງໂຄງລ່າງພື້ນຖານສຳລັບລະ ບົບລົດເມດ່ວນ BRT ແຕ່ສວນເຈົ້າ ຟ້າງຸ່ມ ໄປຫາມະຫາວິທະຍາໄລ ແຫ່ງຊາດລາວ(ດົງໂດກ)ລວມໄລ ຍະທາງ 12,9 ກິໂລແມັດ ປະຕິ ບັດໄດ້ 15%, ຄາດວ່າການກໍ່ສ້າງ ຈະສຳເລັດ ໃນກາງປີ 2025 ແລະ ຈະທົດລອງບໍລິການແລ່ນລົດເມ ດ່ວນ ໃນທ້າຍ ປີ 2025 ແລະ ເປີດ *** ຕໍ່ຈາກໜ້າ 1 *** ໂຄງການຂົນສົ່ງ... ບໍລິການຢ່າງເປັນທາງການໃນຕົ້ນ ປີ 2026 ເປັນຕົ້ນໄປ. ທ່ານ ຄຳພັນ ວັນທະນາ ຫົວໜ້າ ໂຄງການຂົນສົ່ງແບບຍືນຍົງໃນຕົວ ເມືອງ ນະຄອນຫລວງວຽງຈັນ ໃຫ້ ສຳພາດເມື່ອບໍ່ດົນນີ້ວ່າ: ການກໍ່ ສ້າງໂຄງລ່າງພື້ນຖານ ສຳລັບລະ ບົບລົດເມດ່ວນ ເລີ່ມແຕ່ສວນເຈົ້າ ຟ້າງຸ່ມ ໄປຫາມະຫາວິທະຍາໄລ ແຫ່ງຊາດລາວ ຜ່ານຖະໜົນສຸພາ ນຸວົງ, ເສດຖາທິຣາດ, ໜອງບອນ, ໄກສອນ ພົມວິຫານ ແລະ ສະພັງ ໝຶກ ລວມໄລຍະທາງ 12,9 ກິໂລ ແມັດ, ມີສະຖານນີ ຂຶ້ນລົງລົດເມ ທັງໝົດ 27 ຈຸດ. ໃນນີ້, ສະຖານນີ ກາງທາງ 22 ຈຸດ ແລະ ສະຖານນີ ແຄມທາງ 5 ຈຸດ, ມາຮອດປັດຈຸບັນ ການກໍ່ສ້າງສຳເລັດແລ້ວ15%ຄາດ ວ່າຈະສຳເລັດໃນກາງປີ 2025 ແລະ ຈະທົດລອງບໍລິການແລ່ນ ລົດເມດ່ວນ ໃນທ້າຍປີ 2025 ແລະ ເປີດບໍລິການຢ່າງເປັນທາງການ ໃນ ຕົ້ນປີ 2026 ໂດຍນຳໃຊ້ລົດເມ ໄຟຟ້າ 55 ຄັນ, ຂະໜາດຄວາມ ຍາວ 12 ແມັດ, ມີ 4 ປະຕູ (ເບື້ອງ ລະ2ປະຕູ), ມີ40ບ່ອນນັ່ງ(ລວມ ຄົນຂັບ ໂດຍມີການອອກແບບສະ ເພາະ ເພື່ອຮັບໃຊ້ຜູ້ໂດຍສານທົ່ວໄປ ແລະ ຜູ້ພິການ/ເສຍອົງຄະ. ພ້ອມນີ້, ຍັງໄດ້ສ້າງສູນບຳລຸງຮັກສາ ແລະ ສູນບັນຊາລົດເມ ເຊິ່ງຕັ້ງຢູ່ຖະໜົນ 13 ໃຕ້ ບ້ານໂພນຄຳ ເມືອງໄຊທານີ ຕາມແຄມທາງ ຢູ່ທາງຮ່ອມທັງໝົດ 8 ເຂດ ຕາມການວາງແຜນເບື້ອງ ຕົ້ນ ພື້ນທີ່ທີ່ຈະຈັດສັນສາມາດຮອງ ຮັບລົດໃຫຍ່ໄດ້ 2.777 ຄັນ ແລະ ລົດຈັກ 1.202 ຄັນ (ໃນນີ້ມີລົດຜູ້ ຢູ່ອາໄສ 2.378 ຄັນ). ປັດຈຸບັນ, ພະແນກໂຍທາ ທິ ການ ແລະ ຂົນສົ່ງ ນະຄອນຫລວງວຽງຈັນ ພວມສ້າງ ນິຕິກຳວ່າດ້ວຍການຄຸ້ມຄອງບ່ອນ ຈອດລົດຢູ່ໃນຕົວເມືອງ ເພື່ອນຳສະ ເໜີອົງການປົກຄອງນະຄອນຫລວງ ວຽງຈັນ ຮັບຮອງ ແລະ ປະກາດໃຊ້ ເພື່ອຈັດສັນຄວາມເປັນລະບຽບ ຮຽບຮ້ອຍຂອງຕົວເມືອງ ແນໃສ່ ຫລຸດຜ່ອນການຈະລາຈອນແອອັດ ແລະ ອຸບັດເຫດຕາມຖະໜົນຫລວງ. ສ່ວນການປັບປຸງທາງຍ່າງ ແລະ ການຂົນສົ່ງບໍ່ໃຊ້ເຄື່ອງຈັກໂຄງ ການຈະປັບປຸງທາງຍ່າງ, ປັບປຸງ ທັດສະນີຍະພາບຕາມແຜນພັດທະ ນາໂຄງການ ທີ່ເອກະພາບກັບອົງ ການຜູ້ໃຫ້ທຶນ(ທະນາຄານADB) ຢູ່ທາງຮ່ອມ ຄື: ຖະໜົນເຈົ້າອານຸ (ເໜືອ ແລະ ໃຕ້), ຖະໜົນແຫ່ງບຸນ, ຖະໜົນຂຸນບູລົມ (ຂ້າງຕະຫລາດ ເຊົ້າ). ໂຄງການໄດ້ຈັດຊື້ລົດຖີບ ສາມລໍ້ໄຟຟ້າ 150 ຄັນ ເພື່ອໃຫ້ບໍລິ ການຜູ້ໂດຍສານລະຫວ່າງ ສະຖານ ນີລົດເມດ່ວນ ແຕ່ລະຈຸດ, ເຂດທ່ອງ ທ່ຽວໃນຕົວເມືອງແລະຮັບ-ສົ່ງນັກ ທ່ອງທ່ຽວ. ທ່ານ ຄຳພັນ ວັນທະນາ ຍັງໃຫ້ ຮູ້ອີກວ່າ: ລັດຖະບານໄດ້ຮັບຮອງ ເອົາ ໂຄງການຂົນສົ່ງແບບຍືນຍົງ ໃນຕົວເມືອງນະຄອນຫລວງວຽງ ຈັນ ໃນປີ 2014 ໂດຍແມ່ນກະຊວງ ໂຍທາທິການ ແລະ ຂົນສົ່ງ ເປັນເຈົ້າ ຂອງໂຄງການ ໂດຍມີຈຸດປະສົງ ເພື່ອຍົກລະດັບຊີວິດການເປັນຢູ່ ຊອງປະຊາຊົນ, ປັບປຸງແກ້ໄຂສະ ພາບການສັນຈອນແອອັດ, ອຸບັດ ເຫດຕາມທ້ອງຖະໜົນ ແລະ ເປັນມິດ ກັບສິ່ງແວດລ້ອມ. ໂຄງການຂົນ ສົ່ງແບບຍືນຍົງ ໃນຕົວເມືອງ ນະ ຄອນຫລວງວຽງຈັນ ໄດ້ຮັບເງິນ ກູ້ຢືມ, ຊ່ວຍເຫລືອລ້າຈາກບັນດາ ອົງການໃຫ້ທຶນສາກົນ ແລະ ທຶນສົມ ທົບຂອງລັດຖະບານສປປລາວທັງ ໝົດ 99,7 ລ້ານໂດລາສະຫະລັດ. ຂ່າວ: ທະນູທອງ ຂປລ. ກົງສຸນໃຫຍ່ ແຫ່ງ ຣາຊາ ນະຈັກໄທ ປະຈໍາແຂວງສະຫວັນ ນະເຂດ ແລະ ບໍລິສັດພັດທະນາ ແຫ່ງທ່ອງທ່ຽວນໍ້າຕົກຕາດເຍືອງ ຫລັກ 40 ເມືອງປາກຊ່ອງຈໍາກັດ ຈັດພິທີມອບ-ຮັບ ຕູ້ຟັກໄຂ່, ວັກຊິນ ແລະ ອຸປະກອນລ້ຽງໄກ່ນ້ອຍ ໃຫ້ 5 ເມືອງຂອງແຂວງສາລະວັນ ພາຍ ໃຕ້ໂຄງການຂະຫຍາຍຜົນຂອງສູນ ພັດທະນາ ແລະ ບໍລິການກະສິກໍາ- ປ່າໄມ້ໜອງເຕົ່າ (ແຂວງສະຫວັນ ນະເຂດ). ພ້ອມທັງ ຈັດກອງປະຊຸມ ຊຸກຍູ້ສົ່ງເສີມກຸ່ມຜູ້ປະກອບການ ລ້ຽງໄກ່ໃນວັນທີ4ກັນຍາ2024ຢູ່ ເມືອງຄົງເຊໂດນ ແຂວງສາລະວັນ ເຊິ່ງມອບໂດຍ ທ່ານ ປັດ ປັດທະ ມະຈິດ ກົງສູນໃຫຍ່ ແຫ່ງ ຣາຊາ ນະຈັກໄທ ປະຈໍາແຂວງສະຫວັນ ນະເຂດ ແລະ ຕາງໜ້າຮັບ ໂດຍ ທ່ານ ສະໄໝ ໂພທິສານ ເຈົ້າເມືອງ ຄົງເຊໂດນ, ມີ ທ່ານ ບຸນທົງ ຄໍາມະ ນີວົງ ຮອງເຈົ້າແຂວງ, ຜູ້ຊີ້ນໍາວຽກ ງານເສດຖະກິດ ແຂວງສາລະວັນ, ທ່ານ ນາງ ສອນທິດາ ອຸນາພົມ ປະ ທານບໍລິສັດ ພັດທະນາຕາດເຍືອງ ຫລັກ 40 ເມືອງປາກຊ່ອງ ຈໍາກັດ, ທ່ານ ຕໍ່ພົງ ປະເສີດສັງ ສັດຕະວະ ແພດສູນ ພັດທະນາ ແລະ ການບໍລິ ການກະສິກໍາ-ປ່າໄມ້ໜອງເຕົ່າ, ມີເຈົ້າເມືອງ, ຮອງເຈົ້າເມືອງ ແລະ ຜູ້ປະກອບການລ້ຽງໄກ່ ເຂົ້າຮ່ວມ. ທ່ານ ປັດ ປັດທະມະຈິດ ໄດ້ມີ ຄໍາເຫັນໃນພິທີວ່າ: ເຄື່ອງທີ່ນໍາມາ ມອບໃນຄັ້ງນີ້, ມີຕູ້ຟັກໄຂ່ ຈໍານວນ 5 ຕູ້ ແລະ ອຸປະກອນ ລ້ຽງໄກ່ນ້ອຍ ລວມມູນຄ່າທັງໝົດ 125.900 ບາດໂດຍມອບໃຫ້5ເມືອງຄື: ເມືອງ ຄົງເຊໂດນ, ເມືອງລະຄອນເພັງ, ເມືອງຕຸ້ມລານ, ເມືອງວາປີ ແລະ ເມືອງເລົ່າງາມ ເມືອງລະ 1 ຕູ້ເພື່ອ ໃຫ້ຜູ້ປະກອບການ ກໍຄື ສູນເພາະ ແນວພັນໄກ່ ໃຫ້ປະຊາຊົນລ້ຽງໄກ່ ນໍາໄປໃຊ້ໃນການເພາະພັນແນວ ພັນໄກ່, ທີ່ລ້ຽງໄກ່ລາດພື້ນເມືອງ ເປັນສິນຄ້າ ໃຫ້ໄດ້ລົງມືປະຕິບັດ ຢ່າງເປັນຮູບປະທໍາ ເພື່ອຕອບສະ ໜອງຄວາມຕ້ອງການວັດຖຸດິບ (ໄກ່ລາດພື້ນເມືອງ) ໃຫ້ຮ້ານປິ້ງ ໄກ່ນາປົ່ງ ເຊິ່ງເປັນຜະລິດຕະພັນ ເປັນເອກະລັກ ແລະ ມີຊື່ສຽງຂອງ ແຂວງສາລະວັນ. ໂອກາດນີ້, ທ່ານ ສະໄໝ ໂພທິ ສານ ໄດ້ໃຫ້ຮູ້ວ່າ: ເມືອງຄົງເຊໂດນ ມີທ່າແຮງຂອງການລົງທຶນ ໃນ ຫລາຍຂະແໜງການ ເປັນຕົ້ນ ອຸດ ສາຫະກໍາການທ່ອງທ່ຽວ ແລະ ບໍລິ ການ, ອຸດສາຫະກໍາການຜະລິດ ຈາກກະສິກໍາ ແລະ ເຄື່ອງຈັກສານ, ກິດຈະການທີ່ກ່ຽວຂ້ອງອື່ນໆ. ປັດຈຸ ບັນ, ຄະນະກໍາມະການການລົງທຶນ ໄດ້ກໍານົດເອົາບັນຊີການລົງທຶນໃນ ຫລາຍໂຄງການ ໂດຍຖືເອົາຂົງເຂດ ປູກຝັງ-ລ້ຽງສັດ, ພັດທະນາຂົງເຂດ ການຄ້າ, ການລົງທຶນ, ບໍລິການ ທາງຜ່ານ ແລະ ການທ່ອງທ່ຽວທໍາ ມະຊາດ-ວັດທະນະທໍາ. ສໍາລັບຕູ້ຟັກ ໄຂ່ແລະອຸປະກອນການລ້ຽງໄກ່ນ້ອຍ ທີ່ໄດ້ຮັບໃນຄັ້ງນີ້, ແມ່ນມີຄວາມສໍາ ຄັນຫລາຍ ໃນການເພາະພັນໄກ່ ນ້ອຍ ຂອງຜູ້ປະກອບການລ້ຽງໄກ່ ເປັນສິນຄ້າ ເພື່ອສະໜອງໃຫ້ພໍ່ແມ່ ປະຊາຊົນໃຫ້ບັນດາເມືອງເພື່ອລ້ຽງ ໄກ່ລາດພື້ນເມືອສະໜອງໃຫ້ຮ້ານ ປີ້ງໄກ່ນາປົ່ງ. ທັງນີ້, ກໍເພື່ອເຮັດໃຫ້ ການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ ຮ່ວມມືຂອງ ສອງປະເທດລາວ-ໄທ ໂດຍສະ ເພາະ ລະຫວ່າງ ເມືອງຄົງເຊໂດນ ແຂວງສາລະວັນ ກັບແຂວງມຸກດາ ຫານ ຣາຊະອານາຈັກໄທ ໃຫ້ດີຂຶ້ນ ເປັນກ້າວໆແລະຫວັງຢ່າງຍິ່ງວ່າຈະ ມີການສືບຕໍ່ຮ່ວມອັນໃໝ່ ໃນຕໍ່ໜ້າ. ຂ່າວ: ວີລະວັນ; ພາບ: ຄັດທະນາມ ນະຄອນຫລວງວຽງຈັນ. ພ້ອມທັງ ກໍ່ສ້າງ, ຕິດຕັ້ງ ແລະ ປັບປຸງໄຟຈາ ລະຈອນ ເພື່ອອຳນວຍຄວາມສະ ດວກ ແກ່ລົດເມ BRT ຢູ່ຈຸດທາງ ຄົບ-ທາງແຍກ ທັງໝົດ 41 ຈຸດ, ໃນນັ້ນ ຕິດຕັ້ງລະບົບໄຟຈະລາຈອນ ໃໝ່ 24 ຈຸດ ແລະ ຈຸດລ້ຽວລົດ 4 ຈຸດ ຢູ່ຖະໜົນ ໄກສອນພົມວິຫານ ໄປຕາມແລວເສັ້ນທາງລົດເມດ່ວນ; ປັບປຸງເວລາໄຟ ຂຽວ-ເຫລືອງແດງ, ເສົາໄຟ, ຕູ້ຄວບຄຸມ ແລະ ອື່ນໆ ຈຳນວນ 13 ຈຸດ. ລະບົບຂົນ ສົ່ງສາທາລະນະແບບໃໝ່ນີ້, ຈະ ແລ່ນໃຫ້ບໍລິການຮ່ວມສາຍທາງ ຮ່ວມກັບເຄືອຂ່າຍລົດເມ ຂອງລັດ ວິສາຫະກິດລົດເມ ນະຄອນຫລວງ ວຽງຈັນ ລວມໄລຍະທາງ 148 ກິໂລແມັດ. ສໍາລັບການໃຫ້ບໍລິການລົດເມ ດ່ວນ ຈະມີຕາຕະລາງເວລາທີ່ແນ່ ນອນ, ລົດເມດ່ວນຈະຈອດຕາມປ້າຍ ທີ່ກຳນົດໄວ້ເທົ່ານັ້ນ, ຊຳລະຄ່າໂດຍ ສານດ້ວຍບັດ smart card (ແທນ ເງິນສົດ), ພາຍໃນລົດມີກ້ອງ CCTV,Wifi ແລະ ອຸປະກອນເພື່ອ ຄວາມປອດໄພຄົບຊຸດ, ຜູ້ໂດຍສານ ລົດເມສາທາລະນະທົ່ວໄປ ສາມາດ ເດີນທາງ ໄປໄດ້ທຸກສາຍກັບລົດເມ ດ່ວນ ໂດຍນຳໃຊ້ບັດ smart card ດັ່ງກ່າວ. ສຳລັບການສ້າງລະບົບຄຸ້ມ ຄອງບ່ອນຈອດລົດຕາມແຄມທາງ ໂຄງການຈະຈັດສັນບ່ອນຈອດລົດ

RkJQdWJsaXNoZXIy MTc3MTYxMQ==