ກ່ອນຈະສ້າງທາງລົດໄຟ ຢູ່ປະເທດລາວ ສປ ຈີນໄດ້ເກັບກູ້ລະເບີດທີ່ຕົກຄ້າງໃນປາງສົງຄາມ

12/01/2022 15:31
Email Print 939
KPL ຂປລ. ​ແຫ​ລ່ງ​ຂ່າວຈາກ ສະຖານທູດ​ຈີນ ປະຈຳ​ລາວ ​ໃຫ້​ຮູ້​ວ່າ: ວັນທີ 3 ທັນວາ 2021 ເສັ້ນທາງລົດໄຟຈີນ-ລາວ ທີ່ເລີ່ມຈາກນະຄອນຄຸນມິງແຂວງ ຢູນນານຂອງຈີນ ໄປຮອດນະຄອນ ຫລວງວຽງຈັນ ປະເທດລາວ ໄດ້ເປີດນຳໃຊ້ຢ່າງເປັນທາງການໃນທີ່ສຸດ. ໃນຖານະເປັນໂຄງການສັນຍາລັກແຫ່ງ “ໜຶ່ງແລວ ໜຶ່ງເສັ້ນທາງ”, ນອກຈາກຄວາມຫຍຸ້ງຍາກ ແລະ ຄວາມສ່ຽງ ທີ່ເຫັນໜ້ອຍທີ່ສຸດ ໃນການກໍ່ສ້າງຂອງໂຄງການແລ້ວ,



ຂປລ. ​ແຫ​ລ່ງ​ຂ່າວຈາກ ສະຖານທູດ​ຈີນ ປະຈຳ​ລາວ ​ໃຫ້​ຮູ້​ວ່າ: ວັນທີ 3 ທັນວາ 2021 ເສັ້ນທາງລົດໄຟຈີນ-ລາວ ທີ່ເລີ່ມຈາກນະຄອນຄຸນມິງແຂວງ ຢູນນານຂອງຈີນ ໄປຮອດນະຄອນ ຫລວງວຽງຈັນ ປະເທດລາວ ໄດ້ເປີດນຳໃຊ້ຢ່າງເປັນທາງການໃນທີ່ສຸດ. ໃນຖານະເປັນໂຄງການສັນຍາລັກແຫ່ງ ໜຶ່ງແລວ ໜຶ່ງເສັ້ນທາງ”, ນອກຈາກຄວາມຫຍຸ້ງຍາກ ແລະ ຄວາມສ່ຽງ ທີ່ເຫັນໜ້ອຍທີ່ສຸດ ໃນການກໍ່ສ້າງຂອງໂຄງການແລ້ວ, ສິ່ງທີ່ຄົນທັງຫລາຍຮູ້ໜ້ອຍກວ່ານັ້ນ ແມ່ນໃນຂະບວນການກໍ່ສ້າງ, ໜ່ວຍກໍ່ສ້າງຍັງຕ້ອງປະເຊີນໜ້າກັບຄວາມສ່ຽງທີ່ອັນຕະລາຍເຖິງຊີວິດ ຄືຢູ່ລຽບຕາມແລວທາງກໍ່ສ້າງເສັ້ນທາງລົດໄຟ ມີລະເບີດຕົກຄ້າງໃນປາງສົງຄາມ ທີ່ພວກຈັກກະພັດລ່າເມືອງຂຶ້ນແບບໃໝ່ໄດ້ຖິ້ມໃສ່ພື້ນທີ່ເຫລົ່ານັ້ນຝັງດິນຢູ່ເປັນຈຳນວນຫລວງຫລາຍ.
  ທ່ານ ລິວຊຽນຫລີ   ຜູ້ຮັບຜິດຊອບໂຄງການທາງລົດໄຟຈີນ-ລາວ ຂອງບໍລິສັດໄຟຟ້ານ້ຳຕົກເລກ
3 ທີ່ຂຶ້ນກັບ ກຸ່ມບໍລິສັດໄຟຟ້າຈີນ ໄດ້ໃຫ້ຮູ້ວ່າ: ຕົນເຄີຍໄດ້ເຫັນລະເບີດ ທີ່ມີຄວາມຍາວປະມານ 30 ຫາ 40 ຊັງຕີແມັດ ຈໍານວນ 10 ກວ່າລູກ ທີ່ໄດ້ຖືກເກັບກູ້ອອກຈາກສະຖານທີ່ກໍ່ສ້າງ ເຮັດໃຫ້ຕົນເອງຮູ້ສຶກຢ້ານ. ເຖິງຈະພົບບັນຫາ ມີລະເບີດຝັງດິນຢັ່ງຢາຍຢູ່ທົ່ວທຸກບ່ອນ ກໍຕາມ, ແຕ່ທັງສອງຝ່າຍຈີນ-ລາວ ກໍບໍ່ໄດ້ປ່ອຍປະລະເລີຍຈັກເທື່ອ ໂດຍໄດ້ດຳເນີນການຮ່ວມມືກັນຢ່າງເຕັມຄວາມສາມາດ. ອີງຕາມເວັບໄຊ ໜຶ່ງແລວ ໜຶ່ງເສັ້ນທາງ ຈີນລາຍງານວ່າ:  ກ່ອນລົງມືກໍ່ສ້າງໂຄງການຢ່າງເປັນທາງການ, ກະຊວງປ້ອງກັນປະເທດແຫ່ງ ສປປ ລາວ ໄດ້ສ້າງຕັ້ງໜ່ວຍງານເກັບກູ້ລະເບີດ 6 ໜ່ວຍສະເພາະ ໂດຍປະຕິບັດໜ້າທີ່ເກັບກູ້ລະເບີດນັບແຕ່ເດືອນມັງກອນຈົນຮອດເດືອນພຶດສະພາ 2017. ສ່ວນຝ່າຍຈີນ ກໍໄດ້ປັບປຸງຮູບການກໍ່ສ້າງພ້ອມທັງໄດ້ສົ່ງພະນັກງານວິຊາການ ທີ່ມີປະສົບການເກັບກູ້ລະເບີດໄປຊ່ວຍປະສານງານກັບຝ່າຍລາວ. ບົດລາຍງານສະບັບໜຶ່ງຂອງໜ່ວຍງານເສດຖະກິດສັງຄົມສະຫະປະຊາຊາດ ເຄີຍໄດ້ລະບຸວ່າ: ໃນໄລຍະກໍ່ສ້າງເສັ້ນທາງລົດໄຟຈີນ-ລາວ ລະຫວ່າງເດືອນມັງກອນ ປີ 2017 ຫາ ເດືອນກໍລະກົດ ປີ 2019, ຢູ່ພື້ນທີ່ກໍ່ສ້າງກວມເນື້ອທີ່ 2.931 ເຮັກຕາ ໄດ້ເກັບກູ້ລະເບີດທີ່ບໍ່ທັນແຕກປະມານ 459 ລູກ ພ້ອມດ້ວຍຊິ້ນສ່ວນລະເບີດທີ່ແຕກແລ້ວ ປະມານ 460.000 ກວ່າອັນ.
  ເສັ້ນທາງລົດໄຟຈີນ-ລາວ ເປັນເສັ້ນທາງລົດໄຟສາກົນສາຍທຳອິດທີ່ຝ່າຍຈີນ ເປັນຜູ້ລົງທຶນກໍ່ສ້າງເປັນຕົ້ນຕໍ
, ນຳໃຊ້ມາດຕະຖານເຕັກນິກ ແລະ ອຸປະກອນຈີນ ຕະຫລອດສາຍ ພ້ອມທັງເຊື່ອມຕໍ່ເຂົ້າກັບເຄືອຂ່າຍທາງລົດໄຟຈີນ. ໂຄງການນີ້ ໄດ້ໃຊ້ເວລາກໍ່ສ້າງ 5 ປີ, ໃນໄລຍະການກໍ່ສ້າງໄດ້ປະສົບກັບຄວາມຫຍຸ້ງ ຍາກລຳບາກຫລາຍຈົນນັບບໍ່ຖ້ວນ, ຂະບວນການປຶກສາຫາລືກໍໄດ້ຍືດເຍື້ອມາເປັນເວລາຍາວນານ, ໂຄງການນີ້ຍັງປະສົບກັບຄວາມຫຍຸ້ງຍາກ ແລະ ຄວາມສ່ຽງທີ່ເຫັນໜ້ອຍທີ່ສຸດໃນໄລຍະການກໍ່ສ້າງ ເປັນຕົ້ນ: ເງື່ອນໄຂດິນຟ້າອາກາດ, ທໍລະນີສາດ ທີ່ບໍ່ດີທີ່ສຸດ, ມາດຕະຖານສູງໃນດ້ານອະນຸລັກ ສິ່ງແວດລ້ອມ, ຍິ່ງໄປກວ່ານັ້ນຍັງຕ້ອງເຂົ້າອອກເຂດທີ່ບໍ່ມີຄົນອາໄສຢູ່ ແລະ ອື່ນໆ. ແຕ່ສິ່ງທີ່ໜ້າເປັນຫ່ວງທີ່ສຸດນັ້ນກໍຄື: ໃນໄລຍະການກໍ່ສ້າງ, ໜ່ວຍກໍ່ສ້າງຍັງຕ້ອງປະເຊີນໜ້າກັບຄວາມສ່ຽງຕໍ່ຊີວິດ ຄື:  ຢູ່ລຽບຕາມແລວທາງກໍ່ສ້າງເສັ້ນທາງລົດ ໄຟມີລະເບີດຕົກຄ້າງທີ່ຍັງບໍ່ທັນແຕກUXOຝັງດິນຢູ່ເປັນຈຳນວນຫລວງຫລາຍ.
  ອີງຕາມໜັງສືພິມວຽງຈັນທາມສ ຂອງລາວລາຍງານວ່າ: ນັບແຕ່ປີ
1996 ຫາ ປີ 2020 ເປັນເວລາ 25 ປີ, ໜ່ວຍເກັບກູ້ລະເບີດຂອງລາວ ໄດ້ທຳລາຍລະເບີດຕົກຄ້າງທີ່ຍັງບໍ່ທັນແຕກຢູ່ເນື້ອທີ່ 70.000 ເຮັກຕາ, ມີຈຳນວນຫລາຍກວ່າ 1,6 ລ້ານລູກ, ສະເພາະແຕ່ລະເບີດຂະໜາດໃຫຍ່ແມ່ນມີຫລາຍກວ່າ 4.200 ລູກ. ຖ້າຢາກເກັບກູ້ໃຫ້ໝົດ, ອາດຈະຕ້ອງໃຊ້ເວລາເຖິງ 50 ປີ ຈົນເຖິງ 1 ສະຕະວັດ. ສ່ວນໃນທ້າຍ ປີ 2021, ມີກຳມະກອນເກັບກູ້ລະເບີດທີ່ບໍ່ທັນແຕກ ອີກ 3 ຄົນໄດ້ເສຍຊີວິດຈາກລະເບີດແຕກໃສ່. ເນື່ອງຈາກວ່າ, ໜ່ວຍກວດກູ້ລະເບີດຕ້ອງສຳຫລວດເນື້ອທີ່ດິນໄປແຕ່ລະນີ້ວຢ່າງລະອຽດ, ຂະນະດຽວກັນຍັງຕ້ອງປົກປ້ອງເນື້ອທີ່ດິນ ເພື່ອຮັບປະກັນໃຫ້ສາມາດປູກຝັງໄດ້ໃນຕໍ່ໜ້າ, ການສຳຫລວດເນື້ອທີ່ດິນປະມານ 0,4 ເຮັກຕາ ແມ່ນຕ້ອງໃຊ້ເວລາເຖິງ 2 ເດືອນກວ່າ, ເນື່ອງຈາກຖືກຈຳກັດໃນດ້ານປະສິດທິພາບ ແລະ ຕ້ອງການຄ່າໃຊ້ຈ່າຍສູງ, ວຽກງານເກັບກູ້ລະເບີດຂອງ ລາວ ຈຶ່ງດຳເນີນໄປຢ່າງຊັກຊ້າມາໂດຍຕະຫລອດ. ເຮັດໃຫ້ເສັ້ນທາງລົດໄຟຈີນ-ລາວ ຕອນບໍ່ຫານຫານະຄອນຫລວງວຽງຈັນ ເຖິງຈະນອນຢູ່ໃນເຂດພາກຕາເວັນຕົກ ສຽງເໜືອທີ່ມີລະເບີດບໍ່ທັນແຕກຕົກຄ້າງແຈກຢາຍໃນເນື້ອທີ່ບໍ່ກວ້າງຂວາງປານໃດກໍຕາມ, ແຕ່ຄວາມຖີ່ຂອງລະເບີດຕົກຄ້າງທີ່ບໍ່ທັນແຕກ ແລະ ຍັງຝັງຢູ່ໃຕ້ດິນນັ້ນຍັງຄົງເປັນໜ້າຕົກໃຈຢູ່.
  ອີງຕາມຂ່າວສານປະເທດລາວ ລາຍງານໃນເດືອນທັນວາ ປີ
2016 ໃຫ້ຮູ້ວ່າ: ສະເພາະແຕ່ຢູ່ພື້ນທີ່ບໍລິເວນສະຖານີນາເຕີຍ ຂອງເສັ້ນທາງລົດໄຟຈີນ-ລາວ ຕອນບໍ່ຫານຫານະຄອນຫລວງວຽງຈັນກໍໄດ້ພົບເຂດທີ່ມີລະເບີດຕົກຄ້າງຍັງບໍ່ທັນແຕກ ມີຄວາມຍາວປະມານ 16,9 ກິໂລແມັດ.ໃນເວລານັ້ນ, ກະຊວງປ້ອງກັນປະເທດລາວ ໄດ້ແຈ້ງການເຖິງອົງການປົກຄອງແຂວງຫລວງນ້ຳທາວ່າ: ໃນຈຳນວນ 3 ບ້ານ ທີ່ເສັ້ນທາງລົດໄຟ ຈະເນັ່ງຜ່ານນັ້ນ, ມີບ້ານໜຶ່ງຍັງບໍ່ທັນໄດ້ເກັບກູ້ລະເບີດທີ່ບໍ່ທັນແຕກອອກຈາກພື້ນທີ່ເທື່ອ. ເຂົາເຈົ້າໄດ້ພົບໝາກມິນ ຢູ່ບ້ານນາເຕີຍ, ບໍລິສັດຈີນ ທີ່ເຮັດວຽກງານສຳຫລວດ ວັດແທກໄດ້ 70% ແລ້ວນັ້ນຈໍາຕ້ອງໄດ້ຢຸດເຊົາການປະຕິບັດງານ ເພື່ອລໍຖ້າໃຫ້ແລ້ວວຽກເກັບກູ້ລະເບີດກ່ອນ
  ສ່ວນທ່ານ ຫລີປິ່ນ ຫົວໜ້າຊີ້ນຳການກໍ່ສ້າງໂຄງການທາງລົດໄຟຈີນ-ລາວ ຂອງກຸ່ມບໍລິສັດໄຟຟ້າຈີນ ທີ່ມີປະສົບການກໍ່ສ້າງໂຄງການມາໄດ້
35 ປີ ກໍມີປະສົບການທີ່ຄ້າຍຄືກັນນັ້ນ. ທ່ານກ່າວວ່າ: ພວກທ່ານອາດຈະຈິນຕະນາການບໍ່ໄດ້ເລີຍ, ສະພາບມື້ທຳອິດທີ່ຂ້າພະເຈົ້າມາຮອດສະຖານທີ່ແຫ່ງນີ້ ຄື: ເຈົ້າເມືອງໄດ້ພາທະຫານລາດກອງຫລອນເກັບກູ້ລະເບີດຢູ່ທາງໜ້າ, ທາງຫລັງແມ່ນຊາວບ້ານທ້ອງຖິ່ນຕັດໄມ້ນຳຫລັງ. ພາຫະນະກົນຈັກເຂົ້າໄປບໍ່ໄດ້, ຄົນທັງຫລາຍກໍພາກັນຍ່າງເຂົ້າໄປ ເທື່ອລະເລັກເທື່ອລະໜ້ອຍ.” “ສິ່ງທີ່ຍັງບໍ່ທັນລະເບີດຢູ່ແຫ່ງນີ້ ເຖິງຈະໃຊ້ເວລາຮ້ອຍປີກໍເກັບກູ້ບໍ່ໝົດ. ຂະບວນການກໍ່ສ້າງແມ່ນໜ້າເປັນຫ່ວງຫລາຍ. ທ່ານ ຫລີປິ່ນ ຊີ້ໃຫ້ເຫັນເຂດທີ່ມີລະເບີດບໍ່ທັນແຕກຕົກຄ້າງຝັງດິນຢູ່ເຂດພູດອຍປະເທດລາວໃນແຜນທີ່, ໂຄງການທາງລົດໄຟຈີນ-ລາວ ອາດຈະເປັນໜຶ່ງໃນບັນດາໂຄງການທາງລົດໄຟທີ່ອັນຕະລາຍທີ່ສຸດໃນໂລກ. ເຖິງແມ່ນວ່າຈະເປັນໂຄງການທີ່ຫຍຸ້ງຍາກທັງອັນຕະລາຍ ແລະ ອາດຈະ ລະເບີດຂຶ້ນໄດ້ທຸກເວລາກໍຕາມ, ແຕ່ສອງຝ່າຍຈີນ-ລາວ ກໍບໍ່ໄດ້ປ່ອຍປະລະເລີຍຈັກເທື່ອ ໂດຍໄດ້ຮ່ວມມືກັນຢ່າງເຕັມຄວາມສາມາດ, ໃນທີ່ສຸດກໍສາມາດສ້າງໃຫ້ສຳເລັດໄດ້.
  ອີງຕາມເວັບໄຊ
ໜຶ່ງແລວໜຶ່ງເສັ້ນທາງຈີນລາຍງານວ່າ: ເພື່ອຮັບປະກັນໃຫ້ໂຄງການໄດ້ຮັບການກໍ່ສ້າງຢ່າງສະດວກ, ກະຊວງປ້ອງກັນປະເທດລາວ ໄດ້ຈັດກຳລັງທະຫານ, ສ້າງຕັ້ງເປັນ 6 ໜ່ວຍງານເກັບກູ້ລະເບີດ ຕາມການກໍ່ສ້າງເສັ້ນທາງລົດໄຟ ຢູ່ແຕ່ລະຕອນ, ກຽມພ້ອມທາງດ້ານບຸກຄະລາກອນທີ່ກ່ຽວຂ້ອງ, ພາຫະນະ ແລະ ອຸປະກອນທີ່ຈຳເປັນເພື່ອເກັບກູ້ລະເບີດຕົກຄ້າງທີ່ບໍ່ທັນແຕກໃຫ້ກັບເຂດເປົ້າໝາຍຂອງໂຄງການ, ວຽກງານເກັບກູ້ລະເບີດໄດ້ດຳເນີນ ຂຶ້ນນັບແຕ່ເດືອນມັງກອນ ຈົນຮອດເດືອນພຶດສະພາ ປີ 2017. ເພື່ອຫລີກລ່ຽງບໍ່ໃຫ້ເກີດຄວາມອັນຕະລາຍ, ທີມງານກໍ່ສ້າງຝ່າຍຈີນ ກໍໄດ້ຢຸດເຊົາການກໍ່ສ້າງໄວ້ຊົ່ວຄາວໄປພ້ອມ ໂດຍໄດ້ຜ່ານຜ່າຄວາມຫຍຸ້ງຍາກໃນດ້ານຕົ້ນທຶນການກໍ່ສ້າງໂຄງການທີ່ເພີ່ມຂຶ້ນ ເພື່ອປັບປຸງວຽກງານດ້ານຕ່າງໆ ເປັນຕົ້ນແມ່ນຮູບການປະຕິບັດການກໍ່ສ້າງ ທັງໄດ້ສົ່ງພະນັກງານວິຊາການທີ່ມີປະສົບການ ກວດເກັບກູ້ລະເບີດນັ້ນໄປຊ່ວຍປະສານງານກັບຝ່າຍລາວ. ການສຳຫລວດກວດກາໃນໄລຍະເບື້ອງຕົ້ນແຫ່ງການກໍ່ສ້າງ, ເຈົ້າໜ້າທີ່ເກັບກູ້ລະເບີດກຳລັງເຮັດວຽກຢູ່ເຂດທີ່ບໍ່ມີຄົນອາໄສຢູ່ຂອງແຫລມແມ່ນ້ຳຂອງ.
  ໜ່ວຍງານເສດຖະກິດສັງຄົມສະຫະປະຊາຊາດ ມີບົດລາຍງານສະບັບໜຶ່ງທີ່ມີຫົວຂໍ້ວ່າ
ຄວາມຄືບໜ້າຂອງຂໍ້ລິເລີ່ມ ໜຶ່ງແລວໜຶ່ງເສັ້ນທາງກັບເປົ້າໝາຍການພັດທະນາແບບຍືນຍົງຢູ່ລາວໄດ້ລະບຸວ່າ: ອີງຕາມຂໍ້ມູນ ຈາກຄະນະກຳມະການຄຸ້ມຄອງໂຄງການທາງລົດໄຟຈີນ-ລາວ ປີ 2019, ໃນໄລຍະການກໍ່ສ້າງໂຄງການທາງລົດໄຟຈີນ-ລາວ ນັບແຕ່ເດືອນມັງກອນ ປີ 2017 ຫາເດືອນກໍລະກົດປີ 2019, ຢູ່ພື້ນທີ່ກໍ່ສ້າງກວມເນື້ອທີ່ 2.931 ເຮັກຕາ ໄດ້ເກັບກູ້ລະເບີດຕົກຄ້າງທີ່ບໍ່ທັນແຕກປະມານ 459 ລູກ ພ້ອມດ້ວຍຊິ້ນສ່ວນລະເບີດທີ່ແຕກແລ້ວ ປະມານ 460.000 ກວ່າອັນ. ບົດລາຍງານຍັງເນັ້ນໜັກວ່າ: ເຖິງວ່າຜົນງານດັ່ງກ່າວເປັນພຽງໜ້ອຍດຽວເທົ່ານັ້ນ ເມື່ອທຽບໃສ່ຈຳນວນລະເບີດຕົກຄ້າງທີ່ບໍ່ທັນແຕກເກືອບ 80 ລ້ານລູກ ຢັ່ງຢາຍຢູ່ທົ່ວປະເທດ, ການກຳຈັດສິ່ງຕົກຄ້າງຈາກສົງຄາມເຫລົ່ານີ້ໃຫ້ໝົດ ຍັງຕ້ອງໄດ້ຮັບການຊ່ວຍເຫລືອດ້ານເງິນທຶນ ແລະ ວັດຖຸຫລາຍກວ່າເກົ່າກໍຕາມ, ແຕ່ຈາກເລື່ອງນີ້ກໍສາມາດເຫັນໄດ້ເຖິງການຮ່ວມມື  ໜຶ່ງແລວໜຶ່ງເສັ້ນທາງຂອງຈີນ ສາມາດເສີມຂະ ຫຍາຍບົດບາດລັກສະນະຕົວຈິງໃນວຽກງານດ້ານນີ້.
  ວັນທີ
3 ມັງກອນ 2022, ເສັ້ນທາງລົດໄຟຈີນ-ລາວ ໄດ້ເປີດນຳໃຊ້ຄົບຮອບ 1 ເດືອນ, ໃນໄລຍະເປີດບໍລິການເປັນເວລາ 1 ເດືອນຜ່ານມາ, ການຂົນສົ່ງທັງຜູ້ໂດຍສານ ແລະ ສິນຄ້າໄດ້ປະສົບຜົນງານທີ່ດີໄປພ້ອມກັນ. ອີງຕາມຂໍ້ມູນສະຖິຕິຈາກກຸ່ມບໍລິສັດທາງລົດໄຟຄຸນມິງຈີນ ຈຳກັດ ສະແດງໃຫ້ເຫັນວ່າ: ນັບມາຮອດວັນທີ 31 ທັນວາ ປີ 2021, ເສັ້ນທາງລົດໄຟຈີນ-ລາວ ໄດ້ເປີດບໍລິການຂະບວນລົດໄຟຂົນສົ່ງສິນຄ້າ 380 ຂະບວນ, ຂົນສົ່ງສິນຄ້າ 150.000 ໂຕນ. ສິນຄ້ານຳເຂົ້າຕົ້ນຕໍມີ ຢາງພາລາ, ແຮ່ເຫລັກ, ປຸຍເຄມີ, ສິນຄ້າສົ່ງອອກຕົ້ນຕໍມີ ພືດຜັກ, ໝາກໄມ້, ຜະລິດຕະພັນກົນຈັກໄຟຟ້າ. ນອກນີ້, ເສັ້ນທາງລົດໄຟຈີນ-ລາວ ຕອນຢູ່ປະເທດຈີນ ໄດ້ຂົນສົ່ງຜູ້ໂດຍສານ 580.000 ເທື່ອຄົນ. ນັບມາຮອດວັນທີ 20 ທັນວາ 2021, ເສັ້ນທາງລົດໄຟຈີນ-ລາວ ຕອນຢູ່ປະເທດລາວໄດ້ຂົນສົ່ງຜູ້ໂດຍສານ 22.000 ເທື່ອຄົນ, ແຕ່ລະມື້ ມີປະຊາຊົນລາວໄປຊື້ປີ້ລົດໄຟເປັນຈຳນວນຫລວງຫລາຍ ເພື່ອສຳຜັດກັບເສັ້ນທາງລົດໄຟຈີນ-ລາວ ທີ່ໄດ້ນຳເອົາການປ່ຽນແປງທີ່ດີມາສູ່ການເຮັດວຽກ ແລະ ຊີວິດການເປັນຢູ່ຂອງຕົນ ທັງໄດ້ສະແດງໃຫ້ເຫັນເຖິງຄວາມນິຍົມ ແລະ ການສະໜັບສະໜູນຕໍ່ທາງລົດໄຟດ້ວຍການກະທຳຕົວຈິງ.
   ທ່ານບຸນເລີດ ຫລວງປະເສີດ ຮອງປະທານສະພາການຄ້າ ແລະ ອຸດສາຫະກຳ ແຫ່ງຊາດລາວ ໄດ້ໃຫ້ສຳພາດຕໍ່ສຳນັກຂ່າວສານຊິນຮວາ ເມື່ອມໍ່ໆມານີ້ວ່າ: ສັນຍາວ່າດ້ວຍການພົວພັນຄູ່ຮ່ວມເສດຖະກິດຮອບດ້ານຂອງພາກພື້ນ ຫລື
CREP ທີ່ໄດ້ເກີດມີຜົນບັງຄັບໃຊ້ໃນວັນທີ 1 ມັງກອນ ປີນີ້ຈະມີຄວາມໝາຍສຳຄັນຍິ່ງ ຕໍ່ການຊຸກຍູ້ການຄ້າເສລີພາຍໃນພາກພື້ນ. ຖືໂອກາດນີ້, ເສັ້ນທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນ ຈະເສີມຂະຫຍາຍບົດບາດຫລາຍກວ່າເກົ່າ.
  ວັນທີ
1 ມັງກອນ 2022, ຂະບວນລົດໄຟຂົນສົ່ງສິນຄ້າສາກົນຖ້ຽວທຳອິດ ຂອງເສັ້ນທາງລົດໄຟຈີນ-ລາວ ໃນໄລຍະປີໃໝ່ສາກົນອອກຈາກສະຖານີ ເຖິງຈະເປັນໂຄງການທີ່ບໍ່ມີບ່ອນຕິ ແລະ ສ້າງຜົນປະໂຫຍດໃຫ້ຫລາຍຝ່າຍກໍຕາມ ແຕ່ການໃສ່ຮ້າຍປ້າຍສີຈາກປະເທດຕາເວັນຕົກ ແມ່ນບໍ່ເຄີຍຢຸດເຊົາຈັກເທື່ອ.
  ທ່ານ ພັນຄຳ ວິພາວັນ ນາຍົກລັດຖະມົນຕີ ແຫ່ງ ສປປ ລາວ ໄດ້ຕອບໂຕ້ຄຳ ໃສ່ຮ້າຍປ້າຍສີຂອງວົງການພາຍນອກ ທີ່ແນໃສ່ເສັ້ນທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນ ໂດຍເນັ້ນໜັກວ່າ: ຖ້ອຍຄຳທີ່ເອີ້ນວ່າ
ເສັ້ນທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນ ເຮັດໃຫ້ລາວຕົກ ຢູ່ໃນກັບດັກໜີ້ສິນນັ້ນເປັນຄຳໃສ່ຮ້າຍປ້າຍສີ 100%, ທ່ານ ກ່າວວ່າ: ເສັ້ນທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນ ແມ່ນສອດຄ່ອງກັບຄວາມຕ້ອງການໃນການພັດທະນາຂອງປະຊາຊົນລາວ, ເຊິ່ງຈະຊຸກຍູ້ການໄປມາຫາສູ່ກັນດ້ານບຸກຄະລາກອນ ແລະ ການຄ້າຢ່າງຫລວງ ຫລາຍ ພ້ອມທັງຈະນຳເອົາຄວາມຜາສຸກມາໃຫ້ປະຊາຊົນຫລາຍກວ່າເກົ່າ. ຕໍ່ກັບເລື່ອງນີ້, ທ່ານ ຈ້າວລີ້ຈ່ຽນ ໂຄສົກກະຊວງການຕ່າງປະເທດຈີນ ກ່າວຢືນຢັນວ່າ: ຄືດັ່ງທ່ານນາຍົກ ພັນຄຳ ວິພາວັນ ໄດ້ເວົ້າວ່າ: ເສັ້ນທາງລົດໄຟຈີນ-ລາວ ແມ່ນສອດຄ່ອງກັບຄວາມຕ້ອງການດ້ານການພັດທະນາປະເທດລາວ, ລາວມີທ່າແຮງດ້ານທຳມະຊາດ, ມີທ່າແຮງບົ່ມຊ້ອນອັນມະຫາສານໃນການພັດທະນາ, ອຸປະສັກຕົ້ນຕໍອັນໜຶ່ງທີ່ປະເທດລາວ ພວມປະເຊີນໃນກ່ອນໜ້ານີ້ ກໍຄື ໃນຖານະເປັນປະເທດທີ່ບໍ່ມີຊາຍແດນຕິດກັບທະເລ, ການຄົມມະນາຄົມກັບພາຍນອກຈຶ່ງບໍ່ສະດວກທີ່ສຸດ.  ຈີນ ມີຄຳສຸພາສິດທີ່ວ່າ: ຫາກເຫລົ້າຫອມດີ ຈະບໍ່ຢ້ານຮ້ານຂາຍຢູ່ຮ່ອມເລິກ”, ເສັ້ນທາງລົດໄຟຈີນ-ລາວ ກໍແມ່ນໂຄງການທີ່ສ້າງ ທາງຮ່ອມສາຍນີ້ໃຫ້ດີ, ເພື່ອປະກອບສ່ວນເຮັດໃຫ້ລາວສາມາດປະຕິບັດຍຸດທະສາດ ຫັນປະເທດທີ່ບໍ່ມີຊາຍແດນຕິດກັບທະເລ ເປັນປະເທດເຊື່ອມໂຍງເຊື່ອມຈອດ”, ກະຕຸ້ນຄວາມມີຊີວິດຊີວາ ໃນການພັດທະນາປະເທດລາວ, ເຮັດໃຫ້ໄລຍະຫ່າງລະຫວ່າງລາວກັບໂລກ ຫຍັບມໍ່ໃກ້ເຂົ້າກັນ, ເຮັດໃຫ້ຊາວໂລກບໍ່ພຽງແຕ່ໄດ້ ກິ່ນຫອມເທົ່ານັ້ນຍັງສາມາດໄດ້ຊິມເຖິງ ເຫລົ້າດີຊະນິດຕ່າງໆ ຂອງລາວອີກດ້ວຍ.  


KPL

ຂ່າວອື່ນໆ

    • ຂະແໜງການພະລັງງານ-ບໍ່ແຮ່ ຈະສຸມໃສ່ ພັດທະນາພະລັງງານສະອາດ ຢູ່ ລາວວັດທະນະທຳ-ສັງຄົມ

      ຂະແໜງການພະລັງງານ-ບໍ່ແຮ່ ຈະສຸມໃສ່ ພັດທະນາພະລັງງານສະອາດ ຢູ່ ລາວ

      1/16/2025 1:46:20 PM

      ຂປລ. ພິທີເຊັນສັນຍາການຮ່ວມມື (MOA) ການພັດທະນາຕະຫລາດພະລັງງານສະອາດ ຢູ່ ສປປ ລາວ ລະຫວ່າງ ສະຖາບັນຄົ້ນຄວ້າພະລັງງານ ແລະ ບໍ່ແຮ່ (ພບ) ກະຊວງພະລັງງານ ແລະ ບໍ່ແຮ່ ກັບ ບໍລິສັດ Finger Inc ແລະ ບໍລິສັດ CECTE carbon to electric ໄດ້ຈັດຂຶ້ນ

    • ຊາວໜຸ່ມກະຊວງສາທາລະນະສຸກ ຕີລາຄາ ການປະຕິບັດ ວຽກງານໄລຍະ 2020-2024ວັດທະນະທຳ-ສັງຄົມ

      ຊາວໜຸ່ມກະຊວງສາທາລະນະສຸກ ຕີລາຄາ ການປະຕິບັດ ວຽກງານໄລຍະ 2020-2024

      1/16/2025 1:15:06 PM

      ຂປລ. ກອງປະຊຸມໃຫຍ່ຜູ້ແທນຊາວໜຸ່ມ ກະຊວງສາທາລະນະສຸກ ສະໄໝທີ X ຈັດຂຶ້ນໃນວັນທີ 15 ມັງກອນ 2025 ເພື່ອຕີລາຄາຄືນການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ ວຽກງານຊາວໜຸ່ມໄລຍະ 2020-2024

    • ສປປ ລາວ ກຽມສະເໜີ "ລາບ" ອາຫານພື້ນເມືອງຂອງລາວເຂົ້າເປັນມໍລະດົກໂລກວັດທະນະທຳ-ສັງຄົມ

      ສປປ ລາວ ກຽມສະເໜີ "ລາບ" ອາຫານພື້ນເມືອງຂອງລາວເຂົ້າເປັນມໍລະດົກໂລກ

      1/16/2025 11:54:40 AM

      “ລາບ” ຖືວ່າເປັນອາຫານພື້ນເມືອງຂອງລາວ ທີ່ມີລົດຊາດ ແລະ ເອກະລັກສະເພາະ, ເຂົ້າໜຽວກັບລາບ ໄດ້ກາຍເປັນສ່ວນໜຶ່ງທ່ີສໍາຄັນໃນຊີວິດປະຈໍາວັນຂອງປະຊາຊົນລາວບັນດາເຜົ່າ ເຊິ່ງບັນພະບູລຸດເຮົາໄດ້ມອບໃຫ້ເປັນມໍລະດົກ ແລະ ສືບທອດກັນມາຍາວນານຈົນເຖິງທຸກວັນນີ້.

    • ເປີດກິດຈະກຳວັດທະນະທຳບຸນກຸດຈີນ ເຂົ້າສູ່ປະເທດລາວວັດທະນະທຳ-ສັງຄົມ

      ເປີດກິດຈະກຳວັດທະນະທຳບຸນກຸດຈີນ ເຂົ້າສູ່ປະເທດລາວ

      1/15/2025 8:35:50 PM

      ຂປລ. ພິທີເປີດກິດຈະກຳ ວັດທະນະທຳບຸນກຸດຈີນ ເຂົ້າສູ່ປະເທດລາວ ພາຍໃຕ້ຫົວຂໍ້ “ດື່ມນໍ້າສາຍດຽວ ກົມກຽວດັ່ງຄອບຄົວດຽວກັນ ປີ 2025’’ ຈັດຂຶ້ນໃນວັນທີ 15 ມັງກອນ 2025 ຢູ່ນະຄອນຫລວງວຽງຈັນ ໂດຍມີທ່ານ ນາງ ວິລະວອນ ພັນທະວົງ ຮອງຫົວໜ້າຄະນະໂຄສະນາອົບຮົມສູນກາງພັກ, ທ່ານ ກ້າວ ອັ່ນມິງ ບັນນາທິການໃຫຍ່ ອົງການພາສາຕ່າງປະເທດແຫ່ງຊາດ ສປ ຈີນ, ທ່ານ ນາງ ຟາງຫົງ ເອກອັກຄະລັດສະທູດ ສປ ຈີນ ປະຈໍາ ລາວ ແລະ ທ່ານ ສະຫວັນຄອນ ລາຊະມຸນຕີ ປະທານສະມາຄົມນັກຂ່າວແຫ່ງປະເທດລາວ ແລະ ພ້ອມດ້ວຍພາກສ່ວນກ່ຽວຂ້ອງເຂົ້າຮ່ວມ.

    • ກອງທັບ ກຳລັງຫລັກແຫລ່ງ ໃນການປະຕິບັດແນວທາງ ປກຊ-ປກສ ທົ່ວປວງຊົນຮອບດ້ານຂອງພັກວັດທະນະທຳ-ສັງຄົມ

      ກອງທັບ ກຳລັງຫລັກແຫລ່ງ ໃນການປະຕິບັດແນວທາງ ປກຊ-ປກສ ທົ່ວປວງຊົນຮອບດ້ານຂອງພັກ

      1/14/2025 4:53:54 PM

      ຂປລ. ໃນປີ 2024 ຜ່ານມາ ຄະນະພັກ-ຄະນະນໍາ ກະຊວງປ້ອງກັນປະເທດ ໄດ້ຊີ້ນໍາ ແລະ ຈັດຕັ້ງເຊື່ອມຊຶມ-ຜັນຂະຫຍາຍ ມະຕິກອງປະຊຸມໃຫຍ່ ຄັ້ງທີ XI ຂອງພັກ ແລະ ມະຕິສະໄໝທີ V ຂອງຄະນະພັກກະຊວງປ້ອງກັນປະເທດ ຢ່າງມີຈຸດສຸມ ແລະ ແທດກັບຕົວຈິງ, ມີໝາກຜົນໃນຫລາຍດ້ານ ເປັນຕົ້ນ ການເຮັດໜ້າທີ່ ຮັກສາຄວາມສະຫງົບປອດໄພ ໃຫ້ການນໍາພັກ-ລັດ, ແຂກພາຍໃນ ແລະ ຕ່າງປະເທດ, ປ້ອງກັນບັນດາກອງປະຊຸມທີ່ສໍາຄັນຕ່າງໆ, ບັນດາວັນບຸນປະຫວັດສາດທີ່ສໍາຄັນ ຂອງຊາດ, ຂອງພັກ, ຂອງກອງທັບ ພ້ອມທັງປ້ອງກັນສໍານັກງານອົງການ, ສະໜາມບິນ, ເສັ້ນທາງທຸລະກັນດານ, ບັນດາໂຄງການ ກໍ່ສ້າງຂອງລັດຖະບານ ມີຄວາມສະຫງົບປອດໄພ 100%.


Top