11/07/2025 xtgmf]k; 6 glf4tdy f{la '7q y a ,q glu ,0tspkp,tsklk,a d7u mj q ;x;'-q oma '-kf rkp.8h dkooerk0v'ra d 4Evj k's];' vu d|bj 'lt4komuj mj v'mj P;de]a 'wfh Ia [7;k,oy pq ,0v'g,n v';a ';P' xu oU ]q fw2 ]k;{9u o -j ;p-5 dp6h 4 0tc|'dkoglf4tdy f]k;g8u [.spj ໂດຍ: ເກີດຂວັນໃຈ ມາລີຈັນສີີັີັີ ພາບ: CMG ເຖິງແນວໃດກໍດີທ່ານ ຄໍາມ່ວນ ຄໍາບຸນມີ ຫົວໜ້າສ່ວຍສາອາກອນ, ເມືອງມໍລະດົກໂລກຫລວງພະບາງ ລາຍງານວ່າ: 6 ເດືອນຕົ້ນປີ2025, ການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ-ຄຸ້ມຄອງການ ຈັດເກັບລາຍຮັບຢູ່ນະຄອນຫລວງພະ ບາງ ບັນລຸ1,2 ຕື້ກວ່າກີບ, ເທົ່າກັບ 61,79% ເຊິ່ງທ່າແຮງພື້ນຖານ ໃນການສ້າງລາຍຮັບຫລັກແມ່ນມາ ຈາກຂະແໜງການບໍລິການດ້ານ ການທ່ອງທ່ຽວ, ໂຮງແຮມ, ເຮືອນ ພັກ, ຮ້ານອາຫານ ແລະ ອື່ນໆ ເຊິ່ງສາເຫດອັນຫລັກໆເປັນຜົນມາ ຈາກກໍາແຮງຍູ້ໜູນຈາກເສັ້ນທາງ ລົດໄຟ ລາວ-ຈີນ, ບວກກັບການ ຮັກສາໄດ້ຄວາມເປັນເອກະລັກເມືອງ ມໍລະດົກໂລກຫລວງພະບາງໄດ້ ເຮັດໃຫ້“ແຂກຕ່າງດ້າວທ້າວຕ່າງ ເມືອງ” ຫລື ນັກທ່ອງທ່ຽວສາ ມາດເດີນທາງໄປມາຄົ້ນຫາມົນສະ ເໜ່ຂອງຫລວງພະບາງ, ກັບການ *ຖ້ຳອ່າງຫລວງ ເປັນອີກໜຶ່ງ ແຫລ່ງທ່ອງທ່ຽວທຳມະຊາດ ທີ່ໄດ້ ຮັບຄວາມນິຍົມຈາກນັກທ່ອງທ່ຽວ ທັງພາຍໃນ ແລະ ຕ່າງປະເທດ, ຖ້ຳອ່າງຫລວງ ຕັ້ງຢູ່ບ້ານນາ ມ່ວງ ຫ່າງຈາກຕົວເມືອງວັງວຽງ ປະມານ 13 ກິໂລແມັດ, ເມື່ອໄປ ຮອດຈຸດທ່ອງທ່ຽວກໍຈະເຫັນທິວ ທັດທຳມະຊາດທີ່ສວຍງາມ, ມີ ຄວາມປະທັບໃຈ ແລະ ນັກທ່ອງ ທ່ຽວສາມາດຖ່າຍຮູບໄວ້ເປັນທີ່ລະ ນຶກ. ສະຖານທີ່ທ່ອງທ່ຽວດັ່ງກ່າວ ມີອ່າງລອຍນ້ຳແບບທຳມະຊາດ ທີ່ສວຍງາມໃສເຢັນທີ່ສາມາດ ແນວເຫັນຮອດຝູງປານ້ອຍ-ໃຫຍ່ ລອຍຢູ່ໃນນ້ຳ, ໃນບໍລິເວນແຫລ່ງ ທ່ອງທ່ຽວດັ່ງກ່າວ ອ້ອມຮອບໄປ ໂດຍ: ແສງສະຫວັນັນ ຂໍ້ມູນຈາກວຽງຈັນໃໝ່ໍ້ ມູນັ ນ່ ດ້ວຍປ່າໄມ້ທີ່ຂຽວສົດງົດງາມ, ຢູ່ ໃກ້ກັບພູ, ອາກາດສົດຊື່ນເຢັນສະ ບາຍ ແລະ ປະທັບໃຈໃນເວລາໄປ ພັກຜ່ອນຍ່ອນອາລົມ. ນອກນີ້, ຍັງ ມີຫລາຍກິດຈະກຳທີ່ຄ່ອຍບໍລິການ ແກ່ນັກທ່ອງທ່ຽວ ເຊັ່ນ: ກິດຈະກຳ ໂດດນ້ຳ, ແຂນສະລິງໂດດນ້ຳ ແລະ ບໍລິການຂີ່ສະລິງທີ່ມີຄວາມຍາວ ເຖິງ 800 ແມັດ ແລະ ຖືໄດ້ວ່າເປັນ ສະລິງທີ່ມີຍາວທີ່ສຸດໃນເມືອງວັງ ວຽງກໍວ່າໄດ້, ກ່ອນຈະໄປຂີ່ສະລິງ ທີ່ມີຄວາມຍາວທີ່ສຸດນັ້ນ ກໍຕ້ອງ ໄດ້ຂີ່ສະລິງຜ່ານປ່າ ແລະ ຍ່າງ ປ່າຊົມທໍາມະຊາດທີ່ສວຍງາມ, ຂຶ້ນພູສູງເພື່ອໄປຮອດຈຸດປ່ອຍຕົວ ເຊິ່ງເປັນກິດຈະກຳທີ່ທ້າທາຍຕື່ນ ເຕັ້ນສຸດໆ, ນອກຈາກກິດຈະກຳຂີ່ ສະລິງແລ້ວນັກທ່ອງທ່ຽວຍັງຈະ ໄດ້ຊົມການສະແດງສິລະປະພື້ນ ບ້ານ, ການນັ່ງຕູບກິນອາຫານທີ່ ແຊບໆ ແລະ ກິດຈະກໍາອື່ນໆ. ເຖິງ ແນວໃດກໍດີ, ສະຖານທີ່ທ່ອງທ່ຽວ ອ່າງຫລວງຍັງເປັນສະຖານທີ່ທີ່ປະ ຊາຊົນມີສ່ວນຮ່ວມໃນການສ້າງ ກິດຈະກຳ ໂດຍສະເພາະແມ່ນການ ຂາຍອາຫານພື້ນບ້ານ, ຂາຍເຄື່ອງ ທີ່ລະນຶກ, ການຟ້ອນຕ່າງໆເຊິ່ງເປັນ ຈຸດດຶງດູດນັກທ່ອງທ່ຽວທັງພາຍໃນ ແລະ ຕ່າງປະເທດເຂົ້າມາທ່ຽວຊົມ ໃນແຕ່ລະວັນຫລາຍພໍສົມຄວນ. ທ່ານ ມອກສະຫວັນ ຈິດຕະວົງ ເຈົ້າຂອງແຫລ່ງທ່ອງທ່ຽວ ທໍາມະ ຊາດອ່າງຫລວງໃຫ້ສຳພາດວ່າ ເມື່ອບໍ່ດົນມານີ້ວ່າ: ສະຖານທີ່ ທ່ອງທ່ຽວຖ້ຳອ່າງຫລວງເປັນ ສະຖານທີ່ທາງທໍາມະຊາດ ເຊິ່ງ ການພັດທະນາແມ່ນຕິດພັນການ ປົກປັກຮັກສາສິ່ງແວດລ້ອມໃຫ້ມີ ຄວາມສົມດູນ ແລະ ຍືນຍົງ ໂດຍ ເນັ້ນໃຫ້ນັກທ່ອງທ່ຽວທີ່ເຂົ້າມາ ທ່ຽວມີສ່ວນຮ່ວມໃນການເກັບ ມ້ຽນຂີ້ເຫຍື້ອ, ສະນັ້ນຈຶ່ງເຮັດໃຫ້ ສະຖານທີ່ທ່ອງທ່ຽວອ່າງຫລວງ ໄດ້ຮັບລາງວັນການພັດທະນາ ທ່ອງທ່ຽວດີເດັ່ນ ແລະ ຍືນຍົງ ຂອງ ສປປ ລາວ. ສຳລັບໄລຍະທີ່ ໜ້າທ່ຽວທີ່ສຸດແມ່ນເດືອນຕຸລາ ຫາ ເດືອນມີນາ ເຊິ່ງສະຖານແຫ່ງນີ້ຈະ ມີຄວາມສວຍງາມ ໂດຍສະເພາະ ແມ່ນນໍ້າເປັນສີຟ້າ, ສະນັ້ນ ຂໍເຊີນ ຊວນນັກທ່ອງທ່ຽວທັງພາຍໃນ ແລະ ຕ່າງປະເທດ ຫາໂອກາດ ມາທ່ຽວໃຫ້ໄດ້ເມື່ອມາທ່ຽວແລ້ວ ຢ່າລືມເກັບມ້ຽນຂີ້ເຫຍື້ອຕາມສະ ຖານທີ່ທີ່ກຳນົດໄວ້ເພື່ອຄວາມສະ ອາດຈົບງາມສິ່ງແວດລ້ອມທີ່ດີ ແລະ ໜ້າຢູ່ຕະຫລອດໄປ. ເອົາເປັນ ວ່າ,ຖ້າທ່ານໃດໄດ້ມີໂອກາດໄປ ເມືອງວັງວຽງ ຫລື ມີແຜນຈະພາ ຄອບຄົວ, ໝູ່ເພື່ອນ, ລູກຫລານໄປ ທ່ຽວຢ່າລືມໄປສຳຜັດກັບຄວາມ ງົດງາມ ແລະ ກິດຈະກຳທີ່ຕື່ນເຕັ້ນ ສຸດໆດ້ວຍຕົວທ່ານເອງ. ເດີນທາງທີ່ມີສິ່ງອໍານວຍຄວາມ ສະດວກສະບາຍ, ມີຄວາມປອດໄພ ສູງ, ປະຢັດເວລາ ແລະ ປະຢັດຄ່າ ໂດຍສານຢ່າງມີປະສິດທິຜົນສູງ, ນອກຈາກນັ້ນກໍມີນັກທ່ອງທ່ຽວ ເດີນທາງຂ້າມຊາຍແດນມາຈາກ ຈີນ ແລະ ທະວີບອື່ນຜ່ານຫລາຍຊ່ອງ ທາງເຂົ້າມາເມືອງມໍລະດົກໂລກນີ້. ເມື່ອບໍ່ດົນມານີ້, ທ່ານ ສອນໄຊ ສີພັນດອນ ນາຍົກລັດຖະມົນຕີ ກໍ ໄດ້ໃຫ້ສໍາພາດກັບສື່ມວນຊົນຈີນ ລະຫວ່າງກອງປະຊຸມເວທີປຶກສາ ຫາລືໂບອາວເພື່ອອາຊີປະຈໍາປີ 2025 ຢູ່ ຈີນວ່າ: ສໍາລັບໂຄງການ ທາງລົດໄຟ ລາວ-ຈີນ ນີ້, ພວກ ຂ້າພະເຈົ້າຕີລາຄາສູງເນື່ອງຈາກ ວ່າເປັນໂຄງການຍຸດທະສາດຮ່ວມມື ຂອງປະເທດ. ພ້ອມດຽວກັນນັ້ນ, ກໍ ສອດຄ່ອງກັບນະໂຍບາຍ ໜຶ່ງແລວ ໜຶ່ງເສັ້ນທາງ ຂອງ ສປ ຈີນ. ເມື່ອ ກ່ອນມີເສັ້ນທາງທະເລແມ່ນການ ຂົນສົ່ງທາງທະເລດ້ວຍກໍາປັ່ນແຕ່ວ່າ ປະເທດທີ່ບໍ່ມີຊາຍແດນຕິດຈອດກັບ ລັດຖະມົນຕີ ແຫ່ງ ລາຊະອານາຈັກ ໄທ ໃນນັ້ນ ກໍໄດ້ເວົ້າເຖິງໂຄງການ ລົດໄຟເຊື່ອມຈອດກັນລະຫວ່າງ ລາວ-ໄທ-ຈີນ. ສະນັ້ນ, ຂ້າພະເຈົ້າ ເອງກໍໃຫ້ການສະໜັບສະໜູນ ແລະ ຕີລາຄາສູງຕໍ່ຜົນສໍາເລັດຂອງໂຄງ ການລົດໄຟ ລາວ-ຈີນ ເປັນຕົວແບບ ໜຶ່ງໃນການຮ່ວມມື ເພື່ອໃຫ້ທຸກໃນ ເຂດເສັ້ນທາງລົດໄຟດັ່ງກ່າວ ນີ້ໄດ້ມີ ຜົນປະໂຫຍດຮ່ວມກັນ, ໄດ້ຮັບການ ພັດທະນາ ແລະ ເຮັດໃຫ້ຊີວິດການ ເປັນຢູ່ຂອງປະຊາຊົນໄດ້ຮັບການປັບ ປຸງຍົກລະດັບດີຂຶ້ນ. ພາຍຫລັງເປີດເສັ້ນທາງລົດໄຟ ໄດ້ 3 ປີຜ່ານມາ ກໍເຫັນວ່າປັດຈຸບັນ ນີ້ ອີງຕາມການລາຍງານຂອງດ່ານ ພາສີ ນະຄອນຄຸນມິງ ແຂວງຢຸນ ນານ ຂອງ ສປ ຈີນ ໃນວັນທີ 26 ມິຖຸນາ ນີ້ໃຫ້ຮູ້ວ່າ: ໃນ 5 ເດືອນຕົ້ນ ປີນີ້, ປະລິມານການຂົນສົ່ງສິນຄ້າ ຂາເຂົ້າ-ຂາອອກ ຜ່ານທາງລົດໄຟ ຈີນ-ລາວ ມີທັງໝົດ 2.482 ລ້ານ ໂຕນ, ມີມູນຄ່າສິນຄ້າເກີນ 10 ຕື້ ຢວນ, ເພີ່ມຂຶ້ນ 7,9% ເມື່ອທຽບ ໃສ່ໄລຍະດຽວກັນຂອງປີກາຍ. ໃນ ນີ້ ສະເພາະເດືອນພຶດສະພາ ຜ່ານ ມາ, ປະລິມານການຂົນສົ່ງສິນຄ້າ ຂາເຂົ້າ-ຂາອອກ ຜ່ານທາງລົດໄຟ ຈີນ-ລາວ ມີເຖິງ 512.000 ໂຕນ, ມູນຄ່າສິນຄ້າ 3,76 ຕື້ຢວນ, ເຊິ່ງ ເປັນສະຖິຕິສູງສຸດໃໝ່ ພາຍໃນ ເດືອນດຽວນັບຕັ້ງແຕ່ເປີດນຳໃຊ້ ທາງລົດໄຟສາຍນີ້ ເປັນຕົ້ນມາ. ນັບ ຕັ້ງແຕ່ເປີດນຳໃຊ້ທາງລົດໄຟສາຍນີ້ ໃນເດືອນທັນວາປິ 2021 ເປັນຕົ້ນ ມາ, ການຂົນສົ່ງສິນຄ້າຜ່ານທາງ ລົດໄຟ ຈີນ-ລາວ ມີທ່າອ່ຽງເພີ່ມຂຶ້ນ ຢ່າງແຂງແຮງ. ມາຮອດວັນທີ 22 ພຶດສະພາປີ 2025 ນີ້, ຍອດປະລິ ມານການຂົນສົ່ງສິນຄ້າຜ່ານລົດໄຟ ສາຍນີ້ ບັນລຸຫລາຍກວ່າ 60 ລ້ານ ໂຕນ, ໃນນັ້ນ ປະລິມານການຂົນສົ່ງ ສິນຄ້າຂ້າມຊາດຫລາຍກວ່າ 13,9 ລ້ານໂຕນ. ປະເພດສິນຄ້າຂ້າມຊາຍ ແດນໄດ້ເພີ່ມຂຶ້ນຈາກ 10 ກວ່າປະ ເພດໃນໄລຍະເລີ່ມຕົ້ນເປີດໃຊ້ງານ ມາເປັນ 3.000 ກວ່າປະເພດ ໃນ ປັດຈຸບັນ. ເສັ້ນທາງລົດໄຟ ລາວ-ຈີນ ແມ່ນ ຜົນສຳເລັດຈາກການຮ່ວມກັນສ້າງ “ໜຶ່ງແລວ ໜຶ່ງເສັ້ນທາງ” ຂອງ ຈີນ ແລະ ລາວ ທັງເປັນສູນກາງ ການຄົມມະນາຄົມທີ່ສຳຄັນໃນການ ເຊື່ອມໂຍງ-ເຊື່ອມຈອດກັບພາກພື້ນ ແລະ ສາກົນ. ເສັ້ນທາງລົດໄຟສາຍ ນີ້ບໍ່ພຽງແຕ່ໄດ້ສ້າງໂອກາດໃນການ ພັດທະນາໃຫ້ແກ່ລາວເທົ່ານັ້ນ, ຫາກ ຍັງໄດ້ສະໜອງເງື່ອນໄຂໃຫ້ຂະແໜງ ການອື່ນໆເຕີບໃຫຍ່ຂຶ້ນເລື້ອຍໆໃນ ພາກພື້ນ-ສາກົນຢ່າງຍືນຍົງ. ທະເລອາດບໍ່ໄດ້ຮັບຜົນປະໂຫຍດ ເທົ່າທີ່ຄວນ ຄື: ສປປ ລາວ ຂອງ ພວກຂ້າພະເຈົ້າບໍ່ມີເຂດຊາຍແດນ ຕິດຈອດກັບທະເລຍ້ອນແນວນັ້ນ ຈື່ງມີນະໂຍບາຍຫັນປະເທດທີ່ບໍ່ມີ ຊາຍແດນຕິດຈອດກັບທະເລໄປ ສູ່ປະເທດເຊື່ອມໂຍງ-ເຊື່ອມຈອດ ກັບພາກພື້ນ ແລະ ສາກົນ, ສະນັ້ນ ໂຄງການທາງລົດໄຟ ລາວ-ຈີນ ນີ້ ແມ່ນການສະໜັບສະໜູນໂດຍກົງ ຈາກພັກ-ລັດຖະບານ, ແມ່ນຄວາມ ມຸ່ງມາດປາຖະໜາຂອງປະ ຊາຊົນ ລາວບັນດາເຜົ່າຢາກໃຫ້ມີເສັ້ນທາງ ດັ່ງກ່າວ ເພາະການຂົນສົ່ງຜ່ານ ທາງລົດໄຟແມ່ນມີປະສິດທິພາບ ແລະ ປະສິດທິຜົນທີ່ສຸດ, ເປັນມິດ ຕໍ່ສິ່ງແວດລ້ອມ, ສາມາດຂົນສົ່ງ ໄດ້ເປັນຈໍານວນຫລວງຫລາຍຖ້າ ທຽບໃສ່ການຂົນສົ່ງທຸກປະເພດໃນ ໂລກຖັດຈາກທາງກໍາປັ່ນກໍແມ່ນ ທາງລົດໄຟ, ມີຄວາມປອດໄພສູງ, ໃຊ້ເວລາທີ່ສັ້ນ ແລະ ເຮັດໃຫ້ການ ເດີນທາງໄປມາຫາສູ່ກັນມີຄວາມ ສະດວກຂຶ້ນຫລາຍເທົ່າ. ສະນັ້ນ, ທາງລົດໄຟ ລາວ-ຈີນ ນີ້ເປັນນິມິດ ໝາຍສໍາຄັນເອີ້ນວ່າເປັນການຮ່ວມ ມືສໍາລັບໂຄງການລະດັບຍຸດທະສາດ ລະຫວ່າງປະເທດທີ່ເປັນຕົວແບບ. ຂ້າພະເຈົ້າກໍຊາບວ່າ: ໂຄງການ ທາງລົດໄຟ ລາວ-ຈີນ ນີ້ແມ່ນການ ກໍ່ສ້າງໃນໄລຍະມີການລະບາດພະ ຍາດໂຄວິດ-19, ແຕ່ວ່າຍ້ອນການຊີ້ ນໍາໆພາຂອງສອງພັກສອງລັດ ແລະ ຄວາມຮັບຜິດຊອບຂອງຜູ້ກໍ່ສ້າງຈຶ່ງ ໄດ້ຕັດສິນໃຈເຮັດໃຫ້ໂຄງການດັ່ງ ກ່າວ ນີ້ສໍາເລັດຕາມແຜນການ ເຊິ່ງ ເລີ່ມຈາກການກໍ່ສ້າງໃນປີ 2016 ແລະ ສໍາເລັດໂຄງການໃນປີ 2021. ພິເສດໃນພິທີເປີດການນໍາໃຊ້ ເສັ້ນທາງລົດໄຟ ລາວ-ຈີນ ນັ້ນ, ໄດ້ ຮັບກຽດຈາກສອງຜູ້ນໍາສູງສຸດ ໂດຍ ຜ່ານກອງປະຊຸມທາງໄກລະຫວ່າງ ທ່ານ ສີຈິ້ນຜິງ ເລຂາທິການໃຫຍ່, ປະທານປະເທດ ສປ ຈີນ ແລະ ທ່ານ ທອງລຸນ ສີສຸລິດ ເລຂາທິການ ໃຫຍ່, ປະທານປະເທດ ສປປ ລາວ ໃນວັນທີ 3 ທັນວາ 2021, ນີ້ຄືພິທີ ກອນ (ສື່ມວນຊົນຈີນ) ໄດ້ຖາມວ່າ ເສັ້ນທາງເງິນເສັ້ນທາງຄໍາບໍ? ເຊິ່ງ ໃນຕົວຈິງກໍໄດ້ຢັ້ງຢືນຈາກຄໍາເວົ້າ ດັ່ງກ່າວ ນີ້ພິສູດຕົວຈິງໃນພຶດຕິກໍາ ການບໍລິການຂອງໂຄງການທາງ ລົດໄຟ ລາວ-ຈີນ ຂ້າພະເຈົ້າກໍຈື່ຈໍາ ໄດ້ດີທ່ານ ສີຈິ້ນຜິ້ງ ໄດ້ກ່າວ: “ການ ໄປມາຫາສູ່ກັນລະຫວ່າງປະ ຊາຊົນ ລາວ ແລະ ປະຊາຊົນຈີນ ນີ້ຈະໃຊ້ ເວລາທີ່ສັ້ນ, ສະດວກກວ່າເກົ່າ, ພູທີ່ ສູງຊັນໃນເມື່ອກ່ອນຈະບໍ່ສູງຊັນຄືເກົ່າ ອີກ, ເຫວເລິກກໍ່ສາມາດຜ່ານໄປໄດ້ ແລະ ບໍ່ເລິກອີກຕໍ່ໄປ”. ທ່ານ ສອນໄຊ ສີພັນດອນ ຍັງ ຍົກບາງຄໍາເຫັນໃຫ້ສື່ມວນຊົນຈີນ ຮັບຊາບວ່າ: ເມື່ອລາວສໍາເລັດ ການກໍ່ສ້າງທາງລົດໄຟ ລາວ-ຈີນ ແລ້ວ, ພວກເຮົາກໍໄດ້ສືບຕໍ່ຊຸກຍູ້ໃຫ້ ໂຄງການດັ່ງກ່າວເຊື່ອມຕໍ່ຈາກ ສປປ ລາວ, ຜ່ານໄທ ໄປມາຫາປະເທດ ມາເລເຊຍ ເຖິງ ປະເທດສິງກະໂປ, ລະຫວ່າງວັນທີ 20 ກຸມພາ 2025 ຜ່ານມານີ້ຂ້າພະເຈົ້າໄດ້ເດີນທາງໄປ ຢ້ຽມຢາມຢ່າງເປັນທາງການ ແລະ ໄດ້ຮ່ວມເຮັດວຽກຮ່ວມກັບທ່ານຍົກ *** ຕໍ່ຈາກສະບັບກ່ອນ *** ໍ່ ຈັ ບ່ ອ
RkJQdWJsaXNoZXIy MTc3MTYxMQ==