7058

lkmk]tot]a f xt-kmy xtw8 xt-k-q o]k; \A opn oK @ 0j k; c]t gsfdko 26/06/2025 xtgmf]k; 100 ປີ... ຫາລືກະກຽມ... ຜົນກອງປະຊຸມສະໄໝສາມັນ... gru j ,7;k,Ia [I6 h dj P;da [ dko8v[38h gsfl5 dglu omk'w-g[u ຂປລ. ໃນວັນທີ23ມິຖຸນາ2025 ນີ້, ກະຊວງເຕັກໂນໂລຊີແລະ ການສື່ ສານ (ກຕສ) ຮ່ວມກັບສະຖານທູດ ອົດສະຕຣາລີ ປະຈໍາລາວ ເປີດຊຸດ ຝືກອົບຮົມໃນຫົວຂໍ້: “ການຕອບໂຕ້ ເຫດສຸກເສີນທາງໄຊເບີ” ເພື່ອສ້າງ ຂີດຄວາມສາມາດດ້ານຄວາມປອດ ໄພທາງໄຊເບີ ແນໃສ່ເພີ່ມທະວີການ ກຽມພ້ອມ ແລະ ຮັບມືກັບໄພຄຸກຄາມ ທາງໄຊເບີໂດຍມີທ່ານນາງ ພິຊິດໄພ ກອກມິລາ ຮອງຫົວໜ້າກົມຄວາມ ປອດໄພທາງໄຊເບີ ກະຊວງເຕັກ ໂນໂລຊີ ແລະ ການສື່ສານ, ທ່ານ ອາລັນ ໄອ ເລຂານຸການເອກ, ສະ ຖານທູດອົດສະຕຣາລີ ປະຈໍາລາວ, ມີຜູ້ຕາງໜ້າຈາກບັນດາກົມພາຍ ໃນ ກຕສ, ພ້ອມດ້ວຍພາກສ່ວນກ່ຽວ ຂ້ອງທັງພາກລັດ, ເອກະຊົນ ແລະ ຂະແໜງການສຶກສາເຂົ້າຮ່ວມ. ໂອກາດນີ້, ຜູ້ເຂົ້າຮ່ວມໄດ້ຮຽນ ຮູ້ກ່ຽວກັບການຕອບໂຕ້ເຫດການ ສຸກເສີນ, ເຄື່ອງມື ແລະ ເຂົ້າໃຈ ລະອຽດຕໍ່ກັບຂັ້ນຕອນ, ວິທີການ ຕອບໂຕ້, ຂອດການປະສານງານ, ບົດບາດ ແລະ ຄວາມຮັບຜິດຊອບ ຂອງຕົນ, ການຄຸ້ມຄອງຄວາມ ສ່ຽງ, ຈຸດອ່ອນ, ວິທີແກ້ໄຂ ແລະ ການສື່ສານກັບຜູ້ມີສ່ວນຮ່ວມໃນອົງ ກອນຕ່າງໆ; ຮຽນຮູ້ ແລະ ເຮັດແບບ ຝຶກຫັດ, ຈຳລອງເຫດການທາງໄຊ ເບີ ທີ່ເປັນເປົ້າໝາຍສົ່ງຜົນກະທົບ ຕໍ່ຂະແໜງການສຶກສາຂອງລາວ ເຊິ່ງແບບຝຶກຫັດດັ່ງກ່າວ, ຖືກອອກ ແບບມາເພື່ອທົດສອບການປະສານ ງານລະຫວ່າງອົງກອນ ແລະ ການ ຕັດສິນໃຈໃນເວລາເລັ່ງດ່ວນ. ຊຸດຝຶກອົບຮົມໃນຄັ້ງນີ້, ບໍ່ພຽງ ແຕ່ເປັນການສ້າງຄວາມຮ່ວມມື ລະຫວ່າງກະຊວງເຕັກໂນໂລຊີ ແລະ ການສື່ສານ ກໍຄື ກົມຄວາມປອດ ໄພໄຊເບີ, ບັນດາກະຊວງອ້ອມ ຂ້າງ, ຂະແໜງການທີ່ເຮັດວຽກ ຕິດພັນ ແລະ ສະຖານທູດອົດສະ ຕຣາລີ ເທົ່ານັ້ນ, ແຕ່ຍັງເປັນການ ສົ່ງເສີມການສ້າງທັກສະ, ຄວາມ ສາມາດ ແລະ ແລກປ່ຽນຄວາມຮູ້ ລະຫວ່າງຜູ້ເຂົ້າຮ່ວມກັບຜູ້ຊ່ຽວຊານ ແນໃສ່ສ້າງຄວາມຮັບຮູ້ເຂົ້າໃຈອັນ ລະອຽດກ່ຽວກັບແນວທາງ ແລະ ວິທີການປະຕິບັດງານ ເພື່ອຮັບ ປະກັນສະພາບແວດລ້ອມທາງ ອອນລາຍທີ່ປອດໄພຂອງ ສປປ ລາວ, ສ້າງກົນໄກການຮ່ວມມື ແລະ ການເຊື່ອມໂຍງທີ່ຂ້າມຂະແໜງ. ພ້ອມນີ້, ຍັງສະທ້ອນໃຫ້ເຫັນເຖິງ ຄວາມພະຍາຍາມຢ່າງຕໍ່ເນື່ອງຂອງ ລັດຖະບານລາວ ແລະ ລັດຖະບານ ອົດສະຕຣາລີ ໃນການສ້າງຄວາມ ເຂັ້ມແຂງທາງດ້ານດີຈິຕອນທົ່ວ ທຸກຂະແໜງການ ແລະ ຮັບປະ ກັນຄວາມປອດໄພຂອງໂຄງລ່າງ ພື້ນຖານຂໍ້ມູນຂ່າວສານທີ່ສຳຄັນ ຂອງຊາດ. ຂໍ້ມູນ-ພາບ: ເລັກເຊ່ຍ ສຸດທິວົງ ສ່ວນສຳຄັນເຂົ້າໃນໄຊຊະນະໃນ ການປະຕິວັດຊາດປະຊາທິປະໄຕ ປະຊາຊົນ, ທ້ອນໂຮມປະເທດຊາດ; ຮ່ວມກັບປະຊາຊົນບັນດາເຜົ່າກໍ່ສ້າງ ສັງຄົມນິຍົມໃນຂອບເຂດທົ່ວປະເທດ ແລະ ທັງໃນໄລຍະປ່ຽນແປງໃໝ່, ການເຊື່ອມໂຍງກັບພາກພື້ນ ແລະ ສາກົນ. ສະຫາຍ ຄໍາພັນ ເຜີຍຍະວົງ ໄດ້ ກ່າວວ່າ: ໃນສະພາບການໃໝ່ນີ້, ບັນດາຂໍ້ສະດວກ, ຂໍ້ຫຍຸ້ງຍາກ ແລະ ບັນຫາໃໝ່ ໄດ້ຖືກຍົກຂຶ້ນຕໍ່ສື່ມວນ ຊົນປະຕິວັດຫວຽດນາມທີ່ຕ້ອງຜະ ເຊີນ ຊຶ່ງຕ້ອງມີວິທີການແກ້ໄຂກໍ່ສ້າງ ແລະ ພັດທະນາສື່ມວນຊົນປະຕິວັດ ຫວຽດນາມ ໃນຍຸກໃໝ່. ຕາມທັດ ສະນະຂອງຂ້າພະເຈົ້າແລ້ວ, ຍຸກ ຂອງການປະຕິວັດອຸດສາຫະກຳ 4.0 ມີການຂະຫຍາຍໂຕຢ່າງໄວ ວາຂອງເຕັກໂນໂລຊີດີຈິຕອນ ແລະ ເຕັກໂນໂລຊີປັນຍາປະດິດ (AI), ຂໍ້ມູນຂະໜາດໃຫຍ່(Big Data), ອິນເຕີເນັດເຊື່ອມຕໍ່ທຸກສິ່ງ (IoT), ເຄື່ອຂ່າຍສັງຄົມອອນລາຍ... ບໍ່ ພຽງແຕ່ນໍາມາເຊິ່ງບັນດາໂອກາດ ແຕ່ຍັງມີຫລາຍສິ່ງທ້າຍທາຕໍ່ສື່ມວນ ຊົນປະຕິວັດຫວຽດນາມ. ການປະຕິ ວັດອຸດສາຫະກຳ 4.0 ໄດ້ປ່ຽນ ກິດຈະກຳທາງດ້ານເສດຖະກິດ ແລະ ສັງຄົມທັງໝົດຂອງມະນຸດ, ນັບທັງ ຂົງເຂດສື່ມວນຊົນກໍບໍ່ສາມາດຫລີກ ລ່ຽງໄດ້; ສື່ມວນຊົນ ກໍຄື ສື່ມວນ ຊົນປະຕິວັດຫວຽດນາມ ໃນຖານະ ຜູ້ຜະລິດດ້ານສື່ໂຄສະນາເຜີຍແຜ່ ຂໍ້ມູນ-ຂ່າວສານຕ້ອງໄດ້ຫັນປ່ຽນ ຍຸດທະສາດການຜະລິດທີ່ເໝາະສົມ ກັບຄວາມຕ້ອງການ ແລະ ແບບ ວິທີການເຂົ້າເຖິງ, ລົດນິຍົມຂອງ ປະຊາຊົນ; ຖ້າບໍ່ດັ່ງນັ້ນ, ບົດບາດ ຂອງສື່ມວນຊົນ ແລະ ນັກຂ່າວ ໂດຍ ສະເພາະສື່ມວນຊົນປະຕິວັດ ແລະ ນັກຂ່າວທີ່ເປັນທາງການຂອງພັກລັດ ກໍຈະຄ່ອຍໆສູນເສຍບົດບາດໄປ. ປັດຈຸບັນ, ສື່ມວນຊົນໄດ້ຫັນ ມານໍາໃຊ້ສື່ສັງຄົມອອນລາຍ ເຊັ່ນ: facebook, youtube, Zalo, tiktok,…ໃນການເຜີຍແຜ່ຂໍ້ມູນຂ່າວສານ; ຂະນະທີ່ບັນດາເຕັກໂນ ໂລຊີຕ່າງໆ ເປັນຕົ້ນ AI ກໍກໍາລັງ ພັດທະນາຢ່າງກ້າວກະໂດດ ໂດຍ ສະເພາະມີເຕັກໂນໂລຊີທີ່ສາມາດ ປະມວນພາບ ແລະ ຂໍ້ຄວາມຕາມທີ່ ຜູ້ໃຊ້ປ້ອນຂໍ້ມູນໃຫ້ຊຶ່ງເປັນປະໂຫຍດ ໃນການຊ່ວຍເຫລືອໃຫ້ຜູ້ໃຊ້ລວມທັງ ຜູ້ທີ່ຢູ່ໃນຂົງເຂດສື່ມວນຊົນເຮັດວຽກ ໄດ້ສະດວກ ແລະ ໄວຂຶ້ນເຮັດໃຫ້ AI ກໍາລັງແຜ່ຫລາຍໄປຍັງອຸດສາຫະກຳ ຕ່າງໆລວມທັງສື່ມວນຊົນ ແລະ ເປັນ ກາລະໂອກາດໃນການພັດທະນາ ບຸກຄະລາກອນສື່ມວນຊົນທັງເປັນ ໂອກາດສ້າງສັນຜົນງານໃໝ່ ຕາມ ຄວາມນິຍົມຂອງສັງຄົມ, ອາດຈະ ສາມາດຫັນປ່ຽນການໂຄສະນາ ແນວທາງນະໂຍບາຍຂອງພັກ ໄປສູ່ ຮູບການໂຄສະນາແບບໃໝ່ເປັນຊ່ອງ ທາງທີ່ໄວໜຸ່ມກຳລັງຕິດຕາມ ແລະ ໃຫ້ຄວາມສົນໃຈ. ແຕ່ເຖິງຢ່າງໃດ ກໍຕາມ, ໃນຫລາຍປະເທດກໍຍັງນໍາ ໃຊ້ຢ່າງມີຄວາມລະມັດລະວັງ ເພາະ ການນໍາເຕັກໂນໂລຊີ AI ມາມີສ່ວນ ໃນການເຮັດວຽກດ້ານສື່ມວນຊົນ ອາດນໍາມາຫລາຍບັນຫາທີ່ກະທົບຕໍ່ ຈັນຍາບັນນັກຂ່າວ ຊຶ່ງບາງປະເທດ ທີ່ລະບົບເຕັກໂນໂລຊີນີ້ບໍ່ທັນຮອງ ຮັບພາສາໄດ້ດີ, ເວລາປ້ອນຂໍ້ມູນໃຫ້ ລະບົບເຕັກໂນໂລຊີAI ເຮັດວຽກມັກ ຈະມີຂໍ້ມູນທີ່ຜິດພາດ, ການຄໍານວນ ໂຕເລກຜິດ ແລະ ການໃຊ້ພາສາທີ່ ບໍ່ເໝາະສົມ, ມີການກ່າຍເນື້ອໃນ ຈາກສຳນັກຂ່າວອື່ນຂໍ້ມູນທີ່ໄດ້ມາບໍ່ ຈະແຈ້ງ. ສະນັ້ນ, ເມື່ອເຫັນໄດ້ເຖິງບົດບາດ ອົງຄະນະພັກກະຊວງ, ອົງການ ແລະ ທ້ອງຖິ່ນ ໃຫ້ກໍາແໜ້ນເນື້ອໃນ ຈິດໃຈຄໍາເຫັນຊີ້ນໍາຂອງຂັ້ນເທິງ ໂດຍສະເພາະຄໍາສັ່ງວ່າດ້ວຍການ ກະກຽມ ແລະ ດໍາເນີນກອງປະຊຸມ ໃຫຍ່ 03 ຂັ້ນ ເລກທີ 411/ຄລສພ, ລົງວັນທີ 08 ສິງຫາ 2023 ຂອງ ຄະນະເລຂາທິການສູນກາງພັກ; ບົດ ແນະນໍາກ່ຽວກັບການກະກຽມເນື້ອ ໃນຮ່າງລາຍງານການເມືອງຂອງ ອົງຄະນະພັກແຕ່ລະຂັ້ນ ເລກທີ 05/ ຫສພ, ລົງວັນທີ 31 ຕຸລາ 2023 ຂອງຫ້ອງວ່າການສູນກາງພັກ ວາງ ອອກໃຫ້ເລິກເຊິ່ງ. ພ້ອມນັ້ນ, ກໍເພື່ອ ສ້າງຄວາມເຂົ້າໃຈ ແລະ ຄວາມເປັນ ເອກະພາບຕໍ່ພາລະບົດບາດ, ສິດ, ໜ້າທີ່ຄວາມຮັບຜິດຊອບຂອງຫ້ອງ ວ່າການສູນພັກກາງພັກ ກໍຄື ຄະນະ ຮັບຜິດຊອບທີ່ຈະລົງຊ່ວຍຊຸກຍູ້ການ ກະກຽມເນື້ອໃນເອກະສານກອງ ປະຊຸມໃຫຍ່ອົງຄະນະພັກກະຊວງ, ອົງການ ແລະ ທ້ອງຖິ່ນ ໃຫ້ໄປຖືກ ທິດ ແລະ ລວງດຽວກັນ. ຂະນະ ດຽວກັນ, ກໍເພື່ອຍົກສູງຄຸນນະພາບ ໃນການປະຕິບັດໜ້າທີ່ຂອງຄະນະ ຮັບຜິດຊອບທີ່ຈະລົງຊ່ວຍຊຸກຍູ້ ການກະກຽມເນື້ອໃນກອງປະຊຸມ ໃຫຍ່ອົງຄະນະພັກ ບັນດາກະຊວງ, ອົງການ ແລະ ທ້ອງຖິ່ນ ໃຫ້ມີປະສິດ ທິພາບ ແລະ ປະສິດທິຜົນຕາມລະດັບ ຄາດໝາຍຂອງຂັ້ນເທິງ. ສະຫາຍ ເພັດ ພົມພິພັກ ຍັງກ່າວ ຕື່ມອີກວ່າ: ປັດຈຸບັນທົ່ວພັກ, ທົ່ວ ລັດ, ທົ່ວສັງຄົມກໍາລັງສຸມໃສ່ການ ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດມະຕິກອງປະຊຸມ ໃຫຍ່ ຄັ້ງທີ XI ຂອງພັກ ໃນໄລຍະ ທ້າຍສະໄໝ ແລະ ການສະເຫລີມ ສະຫລອງ 03 ວັນປະຫວັດສາດ. ໃນນັ້ນ, ບັນດາກະຊວງ, ອົງການ ແລະ ທ້ອງຖິ່ນ ພວມອອກແຮງ ແຂ່ງຂັນຈັດຕັ້ງປະຕິບັດມະຕິກອງ ປະຊຸມໃຫຍ່ ໄລຍະທ້າຍສະໄໝ ແລະ ກະກຽມກອງປະຊຸມໃຫຍ່ຂອງຕົນ ຂຶ້ນໃນມໍ່ໆນີ້ ໂດຍສະເພາະມີບາງ ກະຊວງ, ອົງການ ແລະ ທ້ອງຖິ່ນ ມີແຜນຈະດໍາເນີນກອງປະຊຸມໃຫຍ່ ໃນລະຫວ່າງເດືອນສິງຫາ ຫາທ້າຍ ປີ 2025 ນີ້. (ຍົກເວັ້ນບາງອົງການ ຂອງພັກ ແລະ ອົງການຈັດຕັ້ງມະ ຫາຊົນທີ່ຈະເປີດຫລັງກອງປະຊຸມ ໃຫຍ່ ຄັ້ງທີ XII ຂອງພັກ). ສະນັ້ນ, ຫ້ອງວ່າການສູນກາງພັກ ໃນຖານະ ທີ່ເປັນອົງການເສນາທິການຊ່ວຍໃນ ການກະກຽມເນື້ອໃນກອງປະຊຸມ ໃຫຍ່ 3 ຂັ້ນ ໂດຍສະເພາະການຮ່າງ ລາຍງານການເມືອງຂອງອົງຄະນະ ພັກແຕ່ລະຂັ້ນ ເຊິ່ງພວກເຮົາກໍໄດ້ ເປັນເຈົ້າການໃນຮ່າງບົດແນະນໍາ ເລກທີ 05/ຫສພ ຂຶ້ນເພື່ອແນະນໍາ ແລະ ສ້າງຄວາມຮັບຮູ້ເຂົ້້າໃຈເປັນ ຂປລ.ໃນຕອນແລງວັນທີ 25 ມິຖຸນາ 2025, ທີ່ສຳນັກງານ ນາຍົກລັດຖະມົນຕີ, ທ່ານ ສອນໄຊ ສິດພະໄຊ ລັດຖະມົນຕີປະຈໍາສໍາ ນັກງານນາຍົກລັດຖະມົນຕີ, ໂຄສົກ ລັດຖະບານໄດ້ຖະແຫລງຂ່າວຕໍ່ສື່ ມວນຊົນກ່ຽວກັບຜົນກອງປະຊຸມ ສະໄໝສາມັນຂອງລັດຖະບານ ປະຈຳເດືອນມິຖຸນາ 2025 ວ່າ: ກອງປະຊຸມໄດ້ໄຂຂຶ້ນໃນຕອນບ່າຍ ວັນທີ 24 ແລະ ອັດລົງໃນຕອນບ່າຍ ຂອງວັນທີ 25 ມິຖຸນາ 2025 ພາຍໃຕ້ການເປັນປະທານຂອງທ່ານ ສອນໄຊ ສີພັນດອນ ນາຍົກລັດຖະ ມົນຕີ, ມີບັນດາທ່ານຮອງນາຍົກ ລັດຖະມົນຕີ, ສະມາຊິກລັດຖະບານ ແລະ ຜູ້ຕາງໜ້າກະຊວງ-ອົງການ ເຂົ້າຮ່ວມ. ກອງປະຊຸມຄັ້ງນີ້, ໄດ້ພ້ອມກັນຄົ້ນ ຄວ້າ, ປຶກສາຫາລື, ປະກອບຄໍາເຫັນ ແລະ ພິຈາລະນາຮັບຮອງເອົາບັນດາ ຫົວຂໍ້ສໍາຄັນ ຄື: ວາລະທີ1. ສະຫລຸບ ວຽກງານພົ້ນເດັ່ນປະຈໍາເດືອນ ມິຖຸນາ ແລະ ທິດທາງແຜນການ ປະຈໍາເດືອນກໍລະກົດ 2025 ຂອງ ລັດຖະບານ; ສະຫລຸບຕີລາຄາການ ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດວຽກງານສະເພາະ ກິດ 19/ກມສພ, 6 ເດືອນຕົ້ນປີ ແລະ ທິດທາງແຜນວຽກຈຸດສຸມ 6 ເດືອນ ທ້າຍປີ 2025; ສະພາບພົ້ນເດັ່ນ ວຽກງານປ້ອງກັນຊາດ, ປ້ອງກັນ ຄວາມສະຫງົບ ແລະ ວຽກງານ ການຕ່າງປະເທດ; ແຜນການຮັບມື ກັບໄພພິບັດ ໂດຍສະເພາະການກຽມ ຮັບມືກັບນໍ້າຖ້ວມ, ການກະກຽມ ແນວພັນ, ແຜນການຜະລິດລະດູຝົນ, ການສ້ອມແປງບູລະນະເສັ້ນທາງ, ຊົນລະປະທານ, ການບໍລິຫານຈັດ ການນໍ້າຢູ່ບັນດາເຂື່ອນ. ຕໍ່ການສະຫລຸບວຽກງານພົ້ນ ເດັ່ນປະຈໍາເດືອນມິຖຸນາ 2025, ກອງປະຊຸມໄດ້ຕີລາຄາເຖິງແມ່ນວ່າ ສະພາບການສາກົນ ແລະ ພາກພື້ນ ຍັງສືບຕໍ່ຜັນແປໄປຢ່າງສັບສົນ ແລະ ຄາດເດົາໄດ້ຍາກ, ບວກກັບສະພາບ ພາຍໃນປະເທດມີຝົນຕົກໜັກເຮັດ ໃຫ້ນໍ້າຖ້ວມ-ນໍ້າໄຫລຊຸພາໃຫ້ມີຜົນ ເສຍຫາຍທັງຊີວິດ ແລະ ຊັບສິນຢູ່ ບາງທ້ອງຖິ່ນ, ແຕ່ລັດຖະບານໄດ້ ສຸມໃສ່ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດບັນດາວຽກ ຈຸດສຸມ ແລະ ມາດຕະການທີ່ກຳນົດ ໄວ້ມີຜົນສໍາເລັດຫລາຍດ້ານເປັນຕົ້ນ ທົ່ວປະເທດສືບຕໍ່ຮັກສາໄດ້ສະຖຽນ ລະພາບທາງດ້ານການເມືອງຢ່າງ ໜັກແໜ້ນ, ສັງຄົມມີຄວາມສະຫງົບ ແລະ ເປັນລະບຽນຮຽບຮ້ອຍໂດຍ ພື້ນຖານ, ສາມາດຈັດເກັບລາຍ ຮັບເຂົ້າງົບປະມາໄດ້ 36.540 ຕື້ ກີບ ເທົ່າກັບ 54% ຂອງແຜນການ ປີ, ແຜນລາຍຈ່າຍປະຕິບັດໄດ້ 24.572 ຕື້ກີບ ເທົ່າກັບ 34% ຂອງ ແຜນການປີ, ຄັງສໍາຮອງເງິນຕາ ຕ່າງປະເທດ ສາມາດກຸ້ມການນໍາ ເຂົ້າບໍ່ຫລຸດ 5 ເດືອນ, ສາມາດຊໍາ ລະໜີ້ສິນທັງພາຍໃນ ແລະ ຕ່າງ ປະເທດຕາມແຜນ; ໄດ້ສືບຕໍ່ສຸມໃສ່ ບູລະນະສ້ອມແປງເສັ້ນທາງຫລວງ ຂອງສື່ມວນຊົນ ແລະ ນັກຂ່າວໃນຍຸກ ຂອງການປະຕິວັດ 4.0 ແລະ ເຕັກ ໂນໂລຊີປັນຍາປະດິດໂອກາດ ແລະ ສິ່ງທ້າທາຍສໍາລັບນັກຂ່າວໃນການ ເຄື່ອນໄຫວວຽກງານດ້ານການຂ່າວ ຄືດັ່ງຍົກຂຶ້ນມານັ້ນ, ອົງການສື່ມວນ ຊົນຕ້ອງໄດ້ເອົາໃຈໃສ່ຄຸ້ມຄອງ ແລະ ສ້າງເງື່ອນໄຂໃນການພັດທະນານັກ ຂ່າວໃຫ້ມີຄວາມສຳນານໃນການນໍາ ໃຊ້ເຕັກໂນໂລຊີແລະ ຕິດພັນກັບການ ກຳແໜ້ນແນວທາງນະໂຍບາຍຂອງ ພັກ-ລັດ, ລະບຽບກົດໝາຍ ແລະ ຈັນຍາບັນນັກຂ່າວ, ບໍ່ຄວນອີງໃສ່ ແຕ່ເຕັກໂນໂລຊີຈົນຫລາຍເກີນໄປ; ຕິດຕາມຢ່າງໃກ້ຊິດບັນດາສື່ສັງຄົມ ອອນລາຍ ເພື່ອຄົ້ນເຫັນ ແລະ ຕີຖອຍ ຂໍ້ມູນ-ຂ່າວສານທີ່ບິດເບືອນໃສ່ຮ້າຍ ປ້າຍສີ ເພື່ອສ້າງໃຫ້ສັງຄົມເຂົ້າໃຈ ແລະ ທັງເປັນການຍົກສູງບົດບາດ ຂອງສື່ມວນຊົນ. ຂໍ້ມູນ-ພາບ: ສໍານັກຂ່າວສານຫວຽດ ນາມ ປະຈໍາລາວ ຄວາມສະຫງົບ ແລະ ວຽກງານ ການຕ່າງປະເທດ; ແຜນການຮັບມື ກັບໄພພິບັດ ໂດຍສະເພາະການກຽມ ຮັບມືກັບນໍ້າຖ້ວມ, ການກະກຽມ ແນວພັນ, ແຜນການຜະລິດລະດູຝົນ, ການສ້ອມແປງບູລະນະເສັ້ນທາງ, ຊົນລະປະທານ, ການບໍລິຫານ ຈັດການນໍ້າຢູ່ບັນດາເຂື່ອນ. ກອງ ປະຊຸມ ໄດ້ຊີ້ນຳພາກສ່ວນກ່ຽວຂ້ອງ ໄປປັບປຸງຕາມຄຳເຫັນຂອງສະມາ ຊິກລັດຖະບານ ໂດຍສະເພາະການ ກຳນົດທິດທາງແຜນການໃນຕໍ່ໜ້າ ໃຫ້ລະອຽດຈະແຈ້ງ, ຄົບຖ້ວນ, ແທດຕົວຈິງ, ລົງເລິກກະກຽມ ຄວາມພ້ອມຮັບມືຕໍ່ສະພາບຄວາມ ສ່ຽງ ແລະ ທ່າອ່ຽງຕ່າງໆທີ່ອາດ ເກີດຂຶ້ນ, ຮັບປະກັນການຈັດຕັ້ງ ປະຕິບັດມີຄວາມວ່ອງໄວທັນການ, ມີປະສິດທິພາບ ແລະ ປະສິດທິຜົນ, ທັງສາມາດແກ້ໄຂໄດ້ບັນດາຂໍ້ຄົງ ຄ້າງ ແລະ ຫາງສຽງບໍ່ດີຕ່າງໆໃນ ຂົງເຂດວຽກງານດັ່ງກ່າວ. ວາລະທີ 2: ກອງປະຊຸມພິຈາ ລະນາຮ່າງນິຕິກໍາ ຈໍານວນ 3 ສະ ບັບໂດຍໄດ້ເຫັນດີດ້ານຫລັກການ ຮັບຮອງເອົາຮ່າງດຳລັດວ່າດ້ວຍ ທຸລະກິດນ້ຳມັນເຊື້ອໄຟ ແລະ ຮ່າງ ດຳລັດວ່າດ້ວຍຖານຂໍ້ມູນພົນລະ ເມືອງ ແລະ ບັດປະຈຳຕົວ ເຊິ່ງ ກອງປະຊຸມໄດ້ຊີ້ນຳໃຫ້ພາກສ່ວນ ກ່ຽວຂ້ອງນໍາເອົາບັນດາຮ່າງນິຕິ ກຳດັ່ງກ່າວ ໄປປັບປຸງຕາມການ ປະກອບຄຳເຫັນຂອງສະມາຊິກລັດ ຖະບານ. ສຳລັບຮ່າງຍຸດທະສາດ ການພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ 10 ປີ ແລະ ວິໄສທັດຮອດປີ 2045 ຂອງ ສປປ ລາວ. ກອງປະຊຸມຊີ້ ນໍາໃຫ້ສືບຕໍ່ຄົ້ນຄວ້າ, ຈັດສໍາມະນາ ແລະ ປັບປຸງຮ່າງຍຸດທະສາດດັ່ງ ກ່າວ ແລ້ວຈຶ່ງສະເໜີລັດຖະບານ ພິຈາລະນາໃນຂັ້ນຕໍ່ໄປ. ຂ່າວ: ກົມປະຊາສຳພັນ ຫສນຍ ພາບ: ຂັນໄຊ ເອກະພາບຕໍ່ບັນຫາຈໍານວນໜຶ່ງ ກ່ຽວກັບໂຄງສ້າງ ແລະ ເນື້ອໃນ ຮ່າງລາຍງານການເມືອງ. ນອກ ນັ້ນ, ກໍຍັງມີເອກະສານປິ່ນອ້ອມຈໍາ ນວນໜຶ່ງເປັນຕົ້ນແຜນດໍາເນີນງານ, ມະຕິ ແລະ ເອກະສານອື່ນໆ. ຂ່າວ-ພາບ: ຂັນໄຊ ແຫ່ງຊາດ, ບັນດາເສັ້ນທາງທີ່ໄດ້ ຮັບຜົນກະທົບຈາກໄພພິບັດ ແລະ ເສັ້ນທາງເຂົ້າຫາແຫລ່ງທ່ອງທ່ຽວ ໃຫ້ສາມາດທຽວໄປມາໄດ້ສະດວກ ຂຶ້ນ; ໄດ້ສຸມໃສ່ປັບປຸງສະພາບ ແວດລ້ອມການທ່ອງທ່ຽວເປັນຕົ້ນ ສະຖານທີ່ທ່ອງທ່ຽວ ແລະ ສິ່ງອຳ ນວຍຄວາມສະດວກຕ່າງໆ; ໄດ້ສືບ ຕໍ່ປະຕິບັດເງິນອຸດໜູນໃຫ້ຄູອາສາ ສະໝັກ, ດໍາເນີນການສອບເສັງ ຈົບຊັ້ນ, ໄດ້ກະກຽມສ້າງເງື່ອນໄຂ ຕ່າງໆໃຫ້ແກ່ງານມະຫະກຳກິລາ ແຫ່ງຊາດ ທີ່ຈະຈັດຕັ້ງໃນທ້າຍປີນີ້ ຢູ່ນະຄອນຫລວງວຽງຈັນ; ໄດ້ສຸມ ໃສ່ປັບປຸງກົງຈັກການຈັດຕັ້ງຂອງ ລັດຖະບານ ຕາມມະຕິ 03/ຄບສພ ແລະ ມະຕິ 05/ສພຊ ເຊິ່ງໄດ້ປະກາດ ສໍາເລັດແລ້ວ; ໄດ້ເອົາໃຈໃສ່ການ ເຄື່ອນໄຫວວຽກງານຕ່າງປະເທດ ຢ່າງມີພິບໄຫວ ເຊິ່ງໄດ້ເຄື່ອນໄຫວ ຢ້ຽມຢາມບັນດາປະເທດເພື່ອນມິດ ແລະ ເຂົົ້າຮ່ວມບັນດາກອງປະຊຸມ ສາກົນຂອງການນໍາພັກ-ລັດເປັນ ຕົ້ນທ່ານຮອງນາຍົກລັດຖະມົນຕີ ໄດ້ເດີນທາງໄປເຂົ້າຮ່ວມວຽກງານ ຕາມການເຊື້ອເຊີນຢູ່ ສປ ຈີນ ແລະ ສ ຣັດເຊຍ. ສຳລັບທິດທາງແຜນວຽກຈຸດ ສຸມປະຈຳເດືອນກໍລະກົດ 2025 ກອງປະຊຸມໄດ້ຊີ້ນໍາຂະໜງການ, ທ້ອງຖິ່ນ ແລະ ພາກສ່ວນກ່ຽວຂ້ອງ ເອົາໃຈໃສ່ບັນດາວຽກງານສໍາຄັນ ດັ່ງນີ້: ສືບຕໍ່ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດວຽກງານ ປ້ອງກັນຊາດ-ປ້ອງກັນຄວາມ ສະຫງົບ ທົ່ວປວງຊົນຮອບດ້ານ, ສຸມໃສ່ລົງກໍ່ສ້າງຮາກຖານການ ເມືອງ-ພັດທະນາຊົນນະບົດແກ້ໄຂ ຄວາມທຸກຍາກຂອງປະຊາຊົນຕິດ ພັນວຽກງານ 3 ສ້າງ ໃຫ້ເຂັ້ມແຂງ; ແກ້ໄຂປາກົດການຫຍໍ້ທໍ້ທາງສັງຄົມ ໃຫ້ຫລຸດໜ້ອຍຖອຍລົງ ແລະ ແກ້ໄຂ ບັນຫາອາວຸດທີ່ນໍາໃຊ້ບໍ່ຖືກຕ້ອງ, ເອົາໃຈໃສ່ຕິດຕາມສະພາບການ ເຂົ້າ-ອອກເມືອງຜ່ານບັນດາດ່ານ, ສະກັດກັ້ນ ແລະ ແກ້ໄຂບັນຫາ ຕ່າງໆຢູ່ບໍລິເວນຊາຍແດນໃຫ້ມີ ຄວາມສະຫງົບຂຶ້ນ; ສຸມໃສ່ກະກຽມ ຮອບດ້ານໃຫ້ແກ່ການຈັດກອງ ປະຊຸມລັດຖະບານເປີດກວ້າງ ຄັ້ງ ທີ I ປະຈຳປີ 2025 ທີ່ຈະຈັດຂຶ້ນ ໃນເດືອນກໍລະກົດນີ້. ພ້ອມນີ້, ກໍ ໃຫ້ກະກຽມດ້ານເນື້ອໃນເພື່ອຜັນ ຂະຫຍາຍຜົນກອງປະຊຸມສະພາ ແຫ່ງຊາດ ກໍຄື ການກຳນົດແຜນ ວຽກຈຸດສຸມ 6 ເດືອນທ້າຍປີ 2025 ຂອງລັດຖະບານ ແລະ ຜັນຂະຫຍາຍ ນະໂຍບາຍສຳຄັນຕ່າງໆທີ່ສະພາ ແຫ່ງຊາດໄດ້ຮັບຮອງ; ສຸມໃສ່ ກະກຽມສະຫລຸບຕີລາຄາ 2 ວາລະ ແຫ່ງຊາດ ໃນທ້າຍປີ 2025; ສືບຕໍ່ ປັບປຸງກົງຈັກການຈັດຕັ້ງຕາມມະຕິ ຂອງຄະນະບໍລິຫານງານສູນກາງ ພັກ ເລກທີ 03/ຄບສພ ແລະ ມະຕິ ຂອງສະພາແຫ່ງຊາດ ເລກທີ 05/ ສພຊ ໃນໜ້າວຽກທີ່ຍັງບໍ່ທັນສຳເລັດ. ໃນນີ້, ສຸມໃສ່ຮ່າງດຳລັດວ່າດ້ວຍ ພາລະບົດບາດ, ສິດ ແລະ ໜ້າທີ່ ທັງການກໍານົດຕໍາແໜ່ງງານ ແລະ ສືບຕໍ່ສັບຊ້ອນຈັດວາງພະນັກງານ ຂອງບັນດາກະຊວງ, ອົງການທີ່ ໄດ້ປັບປຸງກົງຈັກຄືນໃໝ່ນັ້ນໃຫ້ສໍາ ເລັດພາຍໃນເດືອນກໍລະກົດ; ປັບປຸງ ກົງຈັກການຈັດຕັ້ງຂັ້ນທ້ອງຖິ່ນ ບັນດາກະຊວງສົມທົບກັບທ້ອງຖິ່ນ ປັບປຸງຂະແໜງສາຍຕັ້ງຂອງຕົນ (ຂັ້ນແຂວງ ແລະ ຂັ້ນເມືອງ) ໃຫ້ ສຳເລັດຕາມແຜນກຳນົດ; ສືບຕໍ່ສຸມ ໃສ່ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດບັນດາມາດຕະ ການແກ້ໄຂຄວາມຫຍຸ້ງຍາກທາງ ດ້ານເສດຖະກິດ-ການເງິນຂອງ ຄະນະສະເພາະກິດ 19/ກມສພ, ສືບ ຕໍ່ປັບປຸງບົດສະຫລຸບຕີລາຄາການ ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດແຜນວຽກຈຸດສຸມ 6 ເດືອນຕົ້ນປີ ແລະ ກຳນົດແຜນວຽກ ຈຸດສຸມ 6 ເດືອນທ້າຍປີ 2025; ຕິດຕາມປະເມີນຄວາມສ່ຽງ ແລະ ຄົ້ນຄວ້າມາດຕະການຮັບມືຕໍ່ກັບ ສະພາບຂາດແຄນນ້ຳມັນເຊື້ອໄຟທີ່ ອາດເກີດຂຶ້ນໃນຕໍ່ໜ້າ, ກະກຽມການ ສະໜອງເງິນຕາໃຫ້ແກ່ການນໍາເຂົ້າ ນໍ້າມັນ; ຮີບຮ້ອນຄົ້ນຄວ້າມາດຕະ ການແກ້ໄຂ ສຳລັບຜູ້ທີ່ໄດ້ຮັບຜົນ ກະທົບຈາກການປັບປຸງໂຄງສ້າງ ລາຄາໄຟຟ້າ ໂດຍເຮັດເປັນບັນຊີລະ ອຽດໄຈ້ແຍກຈັດລຳດັບຂັ້ນຜູ້ທີ່ໄດ້ ຮັບຜົນກະທົບແຕ່ໜ້ອຍຫາຫລາຍ. ພ້ອມນີ້, ໃຫ້ພາກສ່ວນກ່ຽວຂ້ອງ ເອົາໃຈໃສ່ກ່ຽວກັບການໂຄສະນາ ເຜີຍແຜ່ ໃຫ້ສັງຄົມຮັບຮູ້ແລະ ເຂົ້າໃຈ ກ່ຽວກັບຄວາມພະຍາຍາມຂອງ ລັດຖະບານ ໃນການແກ້ໄຂບັນຫາ ດັ່ງກ່າວ; ສຸມໃສ່ໃຫ້ການຊ່ວຍເຫລືອ ສຸກເສີນເບື້ອງຕົ້ນໃຫ້ແກ່ປະຊາຊົນ ຢູ່ທ້ອງຖິ່ນທີ່ໄດ້ຮັບຜົນກະທົບຈາກ ໄພພິບັດໃນລະດູຝົນລວມເຖິງການ ກະກຽມແຜນຟື້ນຟູຮີບດ່ວນຫລັງ ໄພພິບັດ ໂດຍໃຫ້ກະຊວງກ່ຽວຂ້ອງ ສົມທົບກັບແຂວງທີ່ໄດ້ຮັບຜົນກະທົບ ເກັບກຳຂໍ້ມູນຜົນເສຍຫາຍທີ່ຈະຕ້ອງ ເລັ່ງໃຫ້ການຊ່ວຍເຫລືອ ແລະ ຟື້ນຟູ; ສຸມໃສ່ປັບປຸງສ້ອມແປງເສັ້ນທາງທີ່ ເປ່ເພ ໃຫ້ນຳໃຊ້ໄດ້ຢ່າງເປັນປົກກະຕິ ໃນໄລຍະລະດູຝົນ ໂດຍຕິດຕາມຊຸກຍູ້ ການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດຂອງທ້ອງຖິ່ນ ພາຍຫລັງທີ່ໄດ້ມອບວຽກດັ່ງກ່າວ ໃຫ້ທ້ອງຖິ່ນຮັບຜິດຊອບທັງຄົ້ນ ຄວ້າປັບປຸງກົນໄກຕ່າງໆທີ່ເຫັນວ່າ ຫຍຸ້ງຍາກໃຫ້ວ່ອງໄວຂຶ້ນກວ່າເກົ່າ; ຕິດຕາມ, ເຝົ້າລະວັງ ແລະ ປັບປຸງ ການບໍລິຫານຈັດການບັນດາອ່າງ ເກັບນໍ້າຢູ່ແຕ່ລະເຂື່ອນໃຫ້ດີ, ລວມ ທັງການແຈ້ງເຕືອນໃຫ້ທ້ອງຖິ່ນບ່ອນ ໂຄງການຕັ້ງຢູ່ ໃຫ້ກະກຽມປ້ອງກັນ ແລະ ຮັບມືແກ້ໄຂສະພາບນ້ຳຖ້ວມ ທີ່ອາດເກີດຂຶ້ນ; ຊຸກຍູ້ສົ່ງເສີມການ ຜະລິດກະສິກໍາເປັນສິນຄ້າ ໂດຍ ສະເພາະແມ່ນການຜະລິດລະດູຝົນ ໃຫ້ໄດ້ຕາມແຜນ; 10 ສືບຕໍ່ສຸມໃສ່ ການເອົາຄູອາສາເຂົ້າເປັນກຳລັງ ທະຫານໃໝ່ ໄປເປັນຄູສອນຊ່ວຍຢູ່ ເຂດຫ່າງໄກສອກຫລີກທີ່ຂາດແຄນ ຄູ ເພື່ອໃຫ້ທັນປະຕິບັດໃນໄຕມາດ 3; ເອົາໃຈໃສ່ເກັບກຳ ແລະ ຄຸ້ມຄອງ ແຮງງານທີ່ປະເທດໃກ້ຄຽງສົ່ງກັບ ມາ ໂດຍຖືເອົາໂອກາດນີ້ອົບຮົມສີມື ແຮງງານ ແລະ ຈັດສັນອາຊີບໃຫ້ ເຂົາເຈົ້າ; ສືບຕໍ່ຜັນຂະຫຍາຍຜົນ ການໄປຢ້ຽມຢາມຕ່າງປະເທດຂອງ ການນຳຂັ້ນສູງຂອງພັກ-ລັດ ເປັນຕົ້ນ ກອງປະຊຸມສຸດຍອດອາຊຽນ ຄັ້ງທີ 46, ກອງປະຊຸມສຸດຍອດປິ່ນອ້ອມ ແລະ ອື່ນໆ; ກະກຽມໃຫ້ແກ່ການນໍາ ຂັ້ນສູງຂອງພັກ-ລັດ ໄປເຄື່ອນໄຫວ ຢ້ຽມຢາມ ແລະ ເຮັດວຽກຢູ່ຕ່າງ ປະເທດໃນຕໍ່ໜ້າ. ສ່ວນບັນດາບົດລາຍງານເປັນ ຕົ້ນສະຫລຸບຕີລາຄາການຈັດຕັ້ງ ປະຕິບັດວຽກງານສະເພາະກິດ 19/ກມສພ, 6 ເດືອນຕົ້ນປີ ແລະ ທິດທາງແຜນວຽກຈຸດສຸມ 6 ເດືອນ ທ້າຍປີ 2025; ສະພາບພົ້ນເດັ່ນ ວຽກງານປ້ອງກັນຊາດ, ປ້ອງກັນ

RkJQdWJsaXNoZXIy MTc3MTYxMQ==