ເສັ້ນທາງເຮັດການຂົນສົ່ງໂດຍສານ ແລະ ຂົນສົ່ງສິນຄ້າປະກອບສ່ວນ ເສຍຄ່າຜ່ານທາງຕາມອັດຕາທີ່ເໝາະ ສົມດ້ວຍວິທີການເກັບຄ່າຜ່ານທາງ ດ້ວຍລະບົບທັນສະໄໝ(ລັດເປັນຜູ້ ເກັບ) ເພື່ອເຮັດໃຫ້ລັດເຮົາມີລາຍ ຮັບ ແລະ ສະສົມທຶນໃນການກໍ່ສ້າງ ແລະ ສ້ອມແປງເສັ້ນທາງໃຫ້ເຂົ້າສູ່ ສະພາບປົກກະຕິ. ທ່ານ ສົມມາດ ພົນເສນາ ຍັງໃຫ້ ຮູ້ອີກວ່າ: ເພື່ອຜັນຂະຫຍາຍຜົນຂອງ ກອງປະຊຸມຮ່ວມລະຫວ່າງຄະນະ ປະຈຳສະພາແຫ່ງຊາດ ແລະ ຄະນະ ລັດຖະບານ ຄັ້ງທີ II ປະຈໍາປີ 2024 ໃນວັນທີ 14 ກຸມພາ 2025 ຜ່ານມາ ທີ່ເຫັນວ່າການຄົມມະນາຄົມ ແລະ ການຂົນສົ່ງເປັນວຽກໜຶ່ງທີ່ສຳຄັນ, ເປັນປາຍແຫລມ ແລະ ຈຳເປັນຕໍ່ ການພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ ຂອງປະເທດເຮົາ ຊຶ່ງປັດຈຸບັນ, ສະ ພາບບັນດາເສັ້ນທາງສາຍຫລັກເປ່ ເພໜັກສົມຄວນເປັນອຸປະສັກໃຫ້ແກ່ ການເດີນທາງ, ການຂົນສົ່ງໂດຍ ສານ ແລະ ສິນຄ້າເຖິງວ່າໃນໄລຍະ ຜ່ານມາລັດຖະບານໄດ້ສຸມທຶນຮອນ ປັບປຸງ, ການກໍ່ສ້າງ ແລະ ສ້ອມແປງ ເສັ້ນທາງຢ່າງຕໍ່ເນື່ອງເຮັດໃຫ້ຫລາຍ ເສັ້ນທາງມີມາດຕະຖານທີ່ສາມາດ ຮັບນໍ້າໜັກໄດ້ເທົ່າທຽມກັບບັນດາ ປະເທດອ້ອມຂ້າງ, ແຕ່ກໍມີເສັ້ນທາງ ຫລາຍເສັ້ນຍັງເປ່ເພໜັກໜ່ວງທີ່ຕ້ອງ ໄດ້ສຸມທຶນຮອນກໍ່ສ້າງ, ຟື້ນຟູ ແລະ ສ້ອມແປງໃຫ້ເຂົ້າສູ່ສະພາບປົກກະຕິ. ຍ້ອນແນວນັ້ນລັດຖະບານຈຶ່ງໄດ້ຄົ້ນ ຄວ້ານະໂຍບາຍຕ່າງໆ ເພື່ອໃຫ້ພາກ ສ່ວນຕ່າງໆມີສ່ວນຮ່ວມໃນການ ກໍ່ສ້າງ ແລະ ສ້ອມແປງເສັ້ນທາງ ໃນໄລຍະໃໝ່ໃນການສະເໜີໃນເທື່ອ ນີ້ ແມ່ນເພື່ອເຮັດໃຫ້ມູນຄ່າກໍ່ສ້າງ ໂຄງການຫລຸດລົງລວມທັງການ ຄຸ້ມຄອງ ແລະ ຕິດຕາມກົນໄກການ ເກັບລາຍຮັບງົບປະມານແຫ່ງລັດ, ຫລັງຈາກນັ້ນ ຈຶ່ງສະເໜີສະພາແຫ່ງ ຊາດເພື່ອພິຈາລະນາ. ຂ່າວ-ພາບ: ທະນູທອງ 17/06/2025 xtgmf]k; 4 gsfdko c]t dkora fa mtok gfa ffj P;xt8y [a fco;mk'dko8j k'xtgmfla o8y rk[F gvdt]kfF ,y f8trk[ c]t dkoIj ;,,n 1j k'ltg\u 8Q oltg\u xkp *** ຕໍ່ຈາກໜ້າ 1 ***ໍ່ ຈ້ າ *** ຕໍ່ຈາກໜ້າ 1 ***ໍ່ ຈ້ າ *** ຕໍ່ຈາກໜ້າ 1 ***ໍ່ ຈ້ າ *** ຕໍ່ຈາກໜ້າ 1 ***ໍ່ ຈ້ າ ສະເໜີຮ່າງກົດໝາຍ...ີ່ົ ສພຊ ສະເໜີໃຫ້ລັດຖະບານ...ີ້ັ ຜົນການຄົ້ນຄວ້າ...ົົ້້ ຖວທ ສະຫລຸບການຈັດຕັ້ງ...ຸັັ້ ຂປລ. ໃນວັນທີ16ມິຖຸນາ2025 ນີ້, ທ່ານ ສົມມາດ ພົນເສນາ ຮອງ ປະທານສະພາແຫ່ງຊາດ(ສພຊ) ໄດ້ຖະແຫລງຜົນການພິຈາລະນາ ການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດນະໂຍບາຍ, ນິຕິກຳ, ກົນໄກການພັດທະນາພະ ລັງງານໄຟຟ້າທີ່ສະເໜີໂດຍທ່ານ ມະໄລທອງ ກົມມະສິດ ລັດຖະມົນຕີ ກະຊວງອຸດສາຫະກຳ ແລະ ການຄ້າ ໃນກອງປະຊຸມສະໄໝສາມັນເທື່ອທີ 9 ຂອງສະພາແຫ່ງຊາດຊຸດທີ IX ໃນ ທ້າຍອາທິດທີ່ຜ່ານມາ ເຊິ່ງຜ່ານການ ຄົ້ນຄວ້າ-ພິຈາລະນາ, ກອງປະຊຸມ ໄດ້ສະເໜີລັດຖະບານເອົາໃຈໃສ່ ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດຫລາຍບັນຫາສຳຄັນ ເພື່ອພັດທະນາພະລັງງານໄຟຟ້າໃນ ລາວໃຫ້ໄດ້ຮັບການພັດທະນາຂຶ້ນ ໄປເລື້ອຍໆ. ທ່ານ ສົມມາດ ພົນເສນາ ໄດ້ ໃຫ້ຮູ້ວ່າ: ກອງປະຊຸມສະໄໝສາມັນ ເທື່ອທີ 9 ຂອງສະພາແຫ່ງຊາດຊຸດ ທີ IXໃນວັນທີ 12 ມິຖຸນາ 2025 ຜ່ານມານີ້, ກອງປະຊຸມໄດ້ຄົ້ນຄວ້າ, ພິຈາລະນາບົດລາຍງານຂອງລັດ ຖະບານກ່ຽວກັບການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ ບັນດານະໂຍບາຍ, ນິຕິກຳ, ກົນໄກ ໃນການພັດທະນາພະລັງງານໄຟຟ້າ. ຜ່ານການຄົ້ນຄວ້າ-ພິຈາລະນາກອງ ປະຊຸມໄດ້ສະເໜີໃຫ້ລັດຖະບານເອົາ ໃຈໃສ່ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດບາງບັນຫາ ເພີ່ມເຕີມເປັນຕົ້ນການພັດທະນາ ພະລັງງານໄຟຟ້າຕ້ອງປະຕິບັດ ຈິດໃຈການສ້າງເສດຖະກິດເອກະ ລາດເປັນເຈົ້າຕົນເອງ, ສຸມໃສ່ຮັບ ປະກັນການສະໜອງໄຟຟ້າໃຫ້ແກ່ ການພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ ຂປລ. ເມື່ອບໍ່ດົນມານີ້, ສະຖານ ທູດ ສ ເກົາຫລີ ປະຈຳ ລາວ ຮ່ວມ ກັບ ກະຊວງກະສິກຳ ແລະ ປ່າໄມ້, ອົງການສົ່ງເສີມການຄ້າ ແລະ ການ ລົງທຶນຂອງສ ເກົາຫລີ(KOTRA) ແລະ ອົງການອາຫານ ແລະ ການ ກະເສດແຫ່ງສະຫະປະຊາຊາດ (FAO) ຈັດງານຮ່ວມມືດ້ານກະສິ ກຳສີຂຽວສ ເກົາຫລີປະຈຳປີ2025 ເພື່ອເປັນຂີດໝາຍໃໝ່ໃນການຮ່ວມມື ສອງຝ່າຍໃນການພັດທະນາກະສິກຳ ສີຂຽວ ແລະ ກະສິກຳແບບຍືນຍົງ. ພາຍໃນງານ, ໄດ້ຈັດສໍາມະນາ ໂດຍມີກະຊວງກະສິກຳ ແລະ ປ່າ ໄມ້, ອົງການຈັດຕັ້ງສາກົນ ແລະ ບໍ ລິສັດເອກະຊົນຂຶ້ນນຳສະເໜີຫົວຂໍ້ ຕ່າງໆ ເພື່ອສະເໜີນະໂຍບາຍດຶງດູດ ການລົງທຶນໃນຂົງເຂດກະສິກຳ, ແບ່ງປັນປະສົບການການຜະລິດ ກະສິກຳທີ່ທັນສະໄໝໃນ ສ ເກົາຫລີ ແລະ ເພີ່ມທະວີການພົວພັນຄູ່ຮ່ວມມື ພັດທະນາດ້ານກະສິກຳຢ່າງເລິກ ເຊິ່ງ. ນອກຈາກນີ້, ຍັງມີການຈັບຄູ່ ທຸລະກິດ ເພື່ອຫາຊ່ອງທາງໃນການ ຮ່ວມມືໃນພາກເອກະຊົນລະຫວ່າງ ສອງປະເທດໃນຂົງເຂດກະສິກໍາ ທັນສະໄໝ ໂດຍມີທ່ານ ຈອງ ຢອງ ຊູ ເອກອັກຄະລັດຖະທູດ ສ ເກົາຫລີ ປະຈຳ ສປປ ລາວ ແລະ ພາກສ່ວນ ກ່ຽວຂ້ອງເຂົ້າຮ່ວມ. ໂອກາດນີ້, ທ່ານ ນາງ ຈັນທະ ຄອນ ບົວລະພັນ ຮອງລັດຖະມົນຕີ ກະຊວງກະສິກຳ ແລະ ປ່າໄມ້ ໄດ້ ຍົກໃຫ້ເຫັນຄວາມສຳຄັນຂອງ ການລົງເລິກການຮ່ວມມື ໂດຍ ຜ່ານການຊ່ວຍເຫລືອດ້ານການພັດ ທະນາ(ODA) ແລະ ການຄ້າ, ພ້ອມທັງຮຽກຮ້ອງໃຫ້ພາກສ່ວນ ກ່ຽວຂ້ອງຂອງລາວຮຽນຮູ້ຈາກປະ ສົບການຂອງ ສ ເກົາຫລີໃນການພັດ ທະນາລະບົບກະສິກຳທີ່ທັນສະໄໝ ແລະ ຍືນຍົງ. ພ້ອມນີ້, ທ່ານ ນາງ ຄິມ ຍຸງ-ມີ ຕົວແທນຈາກອົງການ FAO ໄດ້ເນັ້ນໜັກເຖິງຄວາມສຳຄັນຂອງ ການວາງແຜນກະສິກຳ ໂດຍອີງຕາມ ຂໍ້ລິເລີ່ມໂຄງການຈັບມືເຮັດ(HandIn-Hand) ໂດຍທ່ານໄດ້ກ່າວຕື່ມ ວ່າ: ນະວັດຕະກຳຂອງກະສິກຳ ທັນສະໄໝ ຈາກ ສ ເກົາຫລີ ຈະ ຊ່ວຍແກ້ໄຂສິ່ງທ້າທາຍໃນຂະແໜງ ກະສິກຳຂອງລາວ. ໃນງານດັ່ງກ່າວ, ຍັງໄດ້ລົງນາມ ເອກະສານຮ່ວມມືທີ່ສຳຄັນ 2 ສະບັບ ປະກອບມີ: ບົດບັນທຶກຄວາມເຂົ້າ ໃຈ (MOU) ລະຫວ່າງບໍລິສັດ Whybiz Corp (ສ ເກົາຫລີ) ແລະ ສະຖາບັນຄົ້ນຄວ້າກະສິກຳ ແລະ ປ່າໄມ້ແຫ່ງຊາດ (NAFRI) ເພື່ອຮ່ວມມືໃນການຄົ້ນຄວ້າ ແລະ ພັດທະນາກະສິກຳທັນສະໄໝ ແລະ ບົດບັນທຶກຄວາມເຂົ້າໃຈສະບັບທີ ສອງລະຫວ່າງບໍລິສັດ Whybiz Corp ແລະ ຄະນະກະເສດສາດ ມະຫາວິທະຍາໄລແຫ່ງຊາດ ເພື່ອ ດຳເນີນໂຄງການຄົ້ນຄວ້າ ແລະ ທົດ ລອງຮ່ວມກັນ. ທ່ານ ປັກ ຈຸນກິວ ຜູ້ອຳນວຍການ ອົງການສົ່ງເສີມການຄ້າ ແລະ ການ ລົງທຶນຂອງ ສ ເກົາຫລີ ໄດ້ກ່າວ ວ່າ: ການສະເໜີຂໍ້ມູນຈາກວິໄສທັດ ຂອງລາວ ໃນການຜະລິດອາຫານທີ່ ສະອາດ, ແບບຍືນຍົງໂດຍນຳໄຊ້ເຕັກ ໂນໂລຊີ ກະສິກຳທີ່ທັນສະໄໝຂອງ ສ ເກົາຫລີຄັ້ງນີ້. ອົງການດັ່ງກ່າວ, ຈະສືບຕໍ່ໃນການເປັນຂົວຕໍ່ໃຫ້ບັນດາ ບໍລິສັດຂອງ ສ ເກົາຫລີ ແລະ ສປປ ລາວ, ສະໜັບສະໜູນໂຄງການຮ່ວມ ກັບ ອົງການຈັດຕັ້ງຂັ້ນທ້ອງຖິ່ນ ແລະ ແບ່ງປັນຄວາມຮູ້ດ້ານກະສິກຳຂອງ ສ ເກົາຫລີຜ່ານບັນດາໂຄງການເຊັ່ນ: ໂຄງການແບ່ງປັນຄວາມຮູ້ຂອງ ເກົາຫລີ. ນອກຈາກນີ້, ຍັງຈະເຊື່ອມ ຕໍ່ບໍລິສັດເກົາຫລີ ແລະ ລາວ ເພື່ອ ໂອກາດທາງທຸລະກິດໃໝ່, ສະໜັບ ສະໜູນໂຄງການຮ່ວມກັບທ້ອງຖິ່ນ ໃນທົ່ວປະເທດລາວ, ແບ່ງປັນຄວາມ ຊ່ຽວຊານດ້ານກະສິກໍາຂອງເກົາຫລີ ຜ່ານໂຄງການແບ່ງປັນຄວາມຮູ້ຂອງ ເກົາຫລີ ຫລື KSP ແລະ ໂຄງການ ຮ່ວມມືອື່ນໆ. ພະແນກ-ຮອງພະແນກ ແລະ ພະ ນັກງານ-ລັດຖະກອນຂົງເຂດຖະ ແຫລງຂ່າວ ເຂົ້າຮ່ວມ. ໃນໂອກາດນີ້, ທ່ານ ວັນສີ ປັບປຸງບາງເນື້ອໃນຢູ່ບາງໝວດ, ບາງມາດຕາທີ່ເຫັນວ່າຍັງບໍ່ທັນ ຖືກຕ້ອງ, ສອດຄ່ອງ, ຮັດກຸມເທົ່າທີ່ ຄວນ ເພື່ອເຮັດໃຫ້ຮ່າງກົດໝາຍ ສະບັບນີ້ ຖືກຕ້ອງຕາມແນວທາງ ທີ່ພັກ, ລັດວາງອອກ ແລະ ສາມາດ ນຳໄປຈັດຕັ້ງປະຕິບັດໄດ້ໃຫ້ເກີດຜົນ ປະໂຫຍດສູງສຸດ. ໂອກາດນີ້, ທ່ານ ໄຊຊະນະ ພາຍໃນປະເທດເຊັ່ນ: ຊີມັງ, ເຫລັກ ເສັ້ນ ແລະ ວັດສະດຸອື່ນໆ. ພ້ອມນີ້ກອງປະຊຸມ, ຍັງໄດ້ ຮັບຮອງເອົາບັນດາໂຄງການຟື້ນ ຟູ ແລະ ສ້ອມແປງທາງຫລວງ ແຫ່ງຊາດສາຍຫລັກໃຫ້ສາມາດ ຮັບນໍ້າໜັກໄດ້ 11 ໂຕນ/ເພົາ ໃຫ້ ເປັນໂຄງການທົດລອງທີ່ມີໄລຍະ ທົດລອງ 3-5 ປີ, ສຸມໃສ່ທາງຫລວງ ແຫ່ງຊາດທີ່ເປ່ເພໜັກໜ່ວງ, ມີການ ຂົນສົ່ງໂດຍສານ ແລະ ສິນຄ້າຈໍາ ນວນຫລາຍ ໂດຍອີງໃສ່ຄວາມສາ ມາດຕົວຈິງສະໜອງງົບປະມານ ຂອງລັດ. ພ້ອມກັນນັ້ນ, ກໍຊຸກຍູ້ສົ່ງ ເສີມໃຫ້ທຸກພາກສ່ວນເສດຖະກິດ ເຂົ້າຮ່ວມໃນການຟື້ນຟູ ແລະ ສ້ອມ ແປງເສັ້ນທາງຕາມເງື່ອນໄຂ ແລະ ເປົ້າໝາຍກໍານົດ; ເພີ່ມທະວີຄວາມ ເຂັ້ມງວດໃນການຄຸ້ມຄອງລາຄາ, ຄຸນນະພາບຂອງການກໍ່ສ້າງສ້ອມ ແປງ ໂດຍມີການຕິດຕາມກວດກາ ຂອງທຸກພາກສ່ວນຂອງສັງຄົມ. ພາຍຫລັງທີ່ຟື້ນຟູເສັ້ນທາງໃຫ້ການ ສັນຈອນໄດ້ສະດວກແລ້ວຕ້ອງໄດ້ ລະດົມໃຫ້ຜູ້ປະກອບການທີ່ນໍາໃຊ້ ]k;{l gdq ks]u Ij ;,,n lqj 'glu , dkosa ogxa odtly dema oltw\ ໂຄດພູທອນ ໄດ້ຍົກໃຫ້ເຫັນຄວາມ ເປັນມາ, ຄວາມສຳຄັນ, ເຫດຜົນ ແລະ ຄວາມຈຳເປັນ ໃນການສ້າງ ຮ່າງກົດໝາຍສະບັບນີ້, ເຊິ່ງຮ່າງ ກົດໝາຍ ໄດ້ກໍານົດຫລັກການ, ລະບຽບການ ແລະ ມາດຕະການ ກ່ຽວກັບການຄຸ້ມຄອງ, ການ ເຄື່ອນໄຫວ, ການແຕ່ງຕັ້ງ, ການ ເລື່ອນຂັ້ນ, ການປົດຂັ້ນ, ການຍົກ ຍ້າຍ ແລະ ການສັບປ່ຽນບ່ອນ ປະຈຳການ ຂອງພະນັກງານໄອ ຍະການ, ການປະຕິບັດນະໂຍບາຍ, ການຕິດຕາມກວດກາ ແລະ ການ ປະເມີນຜົນ ເພື່ອເຮັດໃຫ້ພະນັກງານ ໄອຍະການ ມີຄວາມຈົງຮັກພັກດີ, ມີ ຄຸນສົມບັດສິນທຳປະຕິວັດ, ມີຄວາມ ສັດຊື່ບໍລິສຸດ, ມີຈັນຍາບັນ, ຈັນຍາ ທໍາ ແນໃສ່ຮັບປະກັນການສັ່ງຟ້ອງຜູ້ ຖືກຫາຂຶ້ນສານຕາມກົດໝາຍ ແລະ ການຕິດຕາມກວດກາ ການປະຕິບັດ ກົດໝາຍ ຂອງອົງການສືບສວນສອບສວນ , ສານປະຊາຊົນ , ອົງການປະຕິບັດຄຳຕັດສິນຂອງ ສານ ໃຫ້ມີຄວາມ ວ່ອງໄວ, ໂປ່ງ ໃສ, ຖືກຕ້ອງ, ຄົບຖ້ວນ, ພາວະ ວິໄສ, ປະກອບສ່ວນ ເຮັດໃຫ້ສັງຄົມ ມີຄວາມສະຫງົບ, ເປັນລະບຽບ ຮຽບຮ້ອຍ ແລະ ຍຸຕິທຳ ເຊິ່ງຮ່າງ ກົດໝາຍວ່າດ້ວຍພະນັກງານໄອ ຍະການ ສະບັບສ້າງໃໝ່ ປະກອບມີ XIII ພາກ, 10 ໝວດ 68 ມາດຕາ. ພາຍຫລັງກົດໝາຍສະບັບນີ້, ຖືກຮັບຮອງ ແລະ ປະກາດໃຊ້ແລ້ວ ຈະເປັນເຄື່ອງມືອັນສຳຄັນໃນການ ຄຸ້ມຄອງພະນັກງານໄອຍະການ ໃນ ຂອບເຂດທົ່ວປະເທດຢ່າງລວມສູນ, ເປັນເອກະພາບ ແລະ ມີປະສິດທິຜົນ ກ່ຽວກັບມາດຕະຖານ, ເງື່ອນໄຂ, ການສອບເສັງ, ການປະເມີນຜົນ, ການເລື່ອນຂັ້ນ, ການຍົກຍ້າຍ, ນະໂຍບາຍຕໍ່ພະນັກງານ, ຈັນຍາ ບັນ, ຈັນຍາທຳ, ການປະຕິບັດວິໄນ, ການກວດກາ, ການປົກປ້ອງ, ສິດ ແລະ ໜ້າທີ່ຂອງພະນັກງານໄອ ຍະການແຕ່ລະຂັ້ນຢ່າງຄົບຖ້ວນ. ພ້ອມນີ້, ພະນັກງານໄອຍະການ ຈະໄດ້ຮັບການພັດທະນາຮອບດ້ານ ແລະ ດ້ວຍຄຸນນະພາບກ່ຽວກັບທິດ ສະດີການເມືອງ-ການປົກຄອງ, ວຽກງານວິຊາສະເພາະ ຊຶ່ງປະ ກອບດ້ວຍທິດສະດີ ແລະ ພຶດຕິກໍາ ກ່ຽວກັບວຽກງານໄອຍະການ, ເຮັດ ສຳເລັດໜ້າທີ່ການເມືອງຂອງຕົນ ທີ່ໄດ້ຮັບມອບໝາຍ; ຄຸນນະພາບ ວຽກງານໄອຍະການກ່ຽວກັບການ ສັ່ງຟ້ອງ ແລະ ການຕິດຕາມກວດ ກາການປະຕິບັດກົດໝາຍໃນການ ດຳເນີນຄະດີໄດ້ຮັບການຈັດຕັ້ງປະຕິ ບັດມີປະສິດທິພາບ, ປະສິດທິຜົນ ແລະ ຖືກຕ້ອງຕາມກົດໝາຍ. ການປະຕິບັດກົດໝາຍວ່າດ້ວຍ ພະນັກງານໄອຍະການ ແມ່ນຕິດພັນ ກັບກົດໝາຍວ່າດ້ວຍອົງການໄອຍະ ການປະຊາຊົນ, ກົດໝາຍວ່າດ້ວຍ ການດຳເນີນຄະດີອາຍາ, ກົດໝາຍ ວ່າດ້ວຍການດໍາເນີນຄະດີແພ່ງ, ກົດໝາຍວ່າດ້ວຍການປະຕິບັດຄຳ ຕັດສິນຂອງສານ ແລະ ກົດໝາຍ ອື່ນທີ່ກ່ຽວຂ້ອງ ເຊິ່ງຈະເຮັດໃຫ້ກົດ ໝາຍມີຜົນສັກສິດ, ສະຕິເຄົາລົບ ແລະ ປະຕິບັດກົດໝາຍຂອງບຸກຄົນ, ນິຕິບຸກຄົນ ແລະ ການຈັດຕັ້ງໃນທົ່ວ ສັງຄົມຈະໄດ້ຮັບການເຊີດຊູສູງຂຶ້ນ ຢ່າງບໍ່ຢັ້ງ. ຂ່າວ: ທະນູທອງ; ພາບ: ພອນປະເສີດ ກົວມົວ ຮອງລັດຖະມົນຕີກະຊວງ ຖວທ ໄດ້ສະຫລຸບຕີລາຄາການຈັດ ຕັ້ງປະຕິບັດວຽກງານຖະແຫລງ ຂ່າວ, ວັດທະນະທຳ ແລະ ທ່ອງທ່ຽວ ໃນໄລຍະຜ່ານມາ, ສາມາດຍາດໄດ້ ຜົນສຳເລັດຫລາຍດ້ານເປັນຕົ້ນ ວຽກງານຖະແຫລງຂ່າວ-ສື່ມວນຊົນ ໄດ້ຮັບການປັບປຸງ ແລະ ຂະຫຍາຍ ຕົວຢ່າງຕໍ່ເນື່ອງ, ເນັ້ນໃສ່ການພັດ ທະນາຊັບພະຍາກອນມະນຸດດ້ານ ສື່ມວນຊົນ ແລະ ຫັນສູ່ລະບົບດີຈິ ຕອນ, ປັດຈຸບັນສາມາດຂະຫຍາຍ ຕາໜ່າງຂ່າວສານຜ່ານລະບົບອິນ ເຕີເນັດໄດ້ຢ່າງທັນສະໄໝ, ພ້ອມທັງ ໄດ້ເອົາໃຈໃສ່ຕ້ານປາກົດການຫຍໍ້ທໍ້ ໃນສັງຄົມໄດ້ດີສົມຄວນ, ເອົາໃຈໃສ່ ຕໍ່ການໂຄສະນາການແກ້ໄຂຄວາມ ຫຍຸ້ງຍາກທາງດ້ານເສດຖະກິດ, ວຽກດີຄົນເດັ່ນ, ຄອບຄົວຕົວແບບ ການປູກຝັງ-ລ້ຽງສັດ ເຊິ່ງສາມາດ ສ້າງຄວາມເຂົ້າໃຈ ແລະ ຄວາມ ເຊື່ອໝັ້ນໃຫ້ແກ່ປະຊາຊົນລາວບັນດາ ເຜົ່າລວມທັງຄົນເຊື້ອຊາດລາວ ທີ່ ອາໄສຢູ່ຕ່າງປະເທດຕໍ່ການນຳພາ ຂອງພັກ ແລະ ລັດ. ສຳລັບວຽກງານ ວັດທະນະທຳກາຍເປັນກຳລັງແຮງ ສຳຄັນໃນການຍູ້ດັນການເຕີບໂຕ ແລະ ສ້າງສາພັດທະນາເສດຖະກິດສັງຄົມ, ມູນເຊື້ອອັນດີງາມຂອງຊາດ ແລະ ຄຸນຄ່າມໍລະດົກວັດທະນະທຳ ອັນລ້ຳຄ່າໄດ້ຮັບການອະນຸລັກ, ສືບທອດ ແລະ ຂະຫຍາຍຕົວຢ່າງ ຕໍ່ເນື່ອງ, ສຸມໃສ່ການສົ່ງເສີມ, ປົກ ປັກຮັກສາ, ບູລະນະຮັກສາບັນດາ ປູຊະນີຍະສະຖານ, ພິພິທະພັນ, ອະ ນຸສອນສະຖານ ແລະ ວັດຖຸບູຮານ ທີ່ເປັນມໍລະດົກວັດທະນະທຳ ແລະ ປະຫວັດສາດຂອງຊາດ, ມໍລະດົກ ວັດທະນະທຳຂອງຊາດຫລາຍ ແຫ່ງໄດ້ຮັບການຮັບຮອງ ແລະ ຂຶ້ນ ທະບຽນເປັນມໍລະດົກໂລກຈາກ ອົງການ UNESCO. ສ່ວນວຽກ ງານທ່ອງທ່ຽວ ໄດ້ກ້າວຂຶ້ນເປັນ ຂະແໜງເສດຖະກິດປາຍແຫລມ ຫລື ທີ່ເອີ້ນວ່າອຸດສາຫະກຳການ ທ່ອງທ່ຽວ, ສະຖານທີ່ທ່ອງທ່ຽວ ຫລາຍບ່ອນໄດ້ຮັບການປັບປຸງ ແລະ ອຳນວຍຄວາມສະດວກຫລາຍ ຂຶ້ນ, ທຸລະກິດການທ່ອງທ່ຽວໄດ້ ຮັບການປັບປຸງໃຫ້ສອດຄ່ອງກັບ ມາດຕະຖານການທ່ອງທ່ຽວຂອງ ອາຊຽນ ແລະ ສາກົນ, ໄດ້ສຳເລັດ ໃນການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດປີທ່ອງທ່ຽວ ລາວປີ 2024 ຢ່າງຈົບງາມ. ໃນໂອກາດດຽວກັນນີ້, ທ່ານ ຄຳເຜີຍ ພິລາພາ ຫົວໜ້າກົມຈັກ ຕັ້ງພະນັກງານກະຊວງ ຖວທ ໄດ້ ເຜີຍແຜ່ແຈ້ງການກ່ຽວກັບການໂອນ ວຽກສື່ມວນຊົນ (ວຽກຖະແຫລງ ຂ່າວ) ພ້ອມທັງຍົກຍ້າຍບຸກຄະລາ ກອນໄປຂຶ້ນກັບຄະນະໂຄສະນາ ອົບຮົມສູນກາງພັກ ໂດຍມີເນື້ອວ່າ: ກອງປະຊຸມຄະນະເລຂາທິການ ສູນກາງພັກ ໄດ້ຮັບຮອງການຍົກ ຍ້າຍບຸກຄະລາກອນ ແລະ ການ ໂອນວຽກສື່ມວນຊົນ ຈຳນວນ 5 ກົມ ແລະ ທຽບເທົ່າ ພ້ອມດ້ວຍບຸກຄະລາ ກອນທີ່ສັງກັດໃນກົງຈັກການຈັດຕັ້ງ ດັ່ງກ່າວ ໄປຂຶ້ນກັບຄະນະໂຄສະນາ ອົບຮົມສູນກາງພັກຄື: ກົມສື່ມວນ ຊົນ, ສຳນັກຂ່າວສານປະເທດລາວ, ໂທລະພາບແຫ່ງຊາດລາວ, ວິທະຍຸ ກະຈາຍສຽງແຫ່ງຊາດລາວ ແລະ ໜັງສືພິມພາສາຕ່າງປະເທດ. ໂອກາດດຽວກັນ, ກໍໄດ້ມີພິທີໄດ້ ປະກາດພະນັກງານອອກພັກການຮັບອຸດໜູນບຳນານໂດຍປະຕິບັດ ຕາມແນວທາງນະໂຍບາຍຂອງພັກ, ລະບຽບກົດໝາຍຂອງລັດ ເມື່ອເຖິງ ອາຍຸກະສຽນອອກພັກຜ່ອນ-ຮັບອຸດ ໜູນບໍານານຄະນະບໍລິຫານງານພັກ, ຄະນະພັກ-ຄະນະນໍາຂອງກະຊວງ ຖວທ ໄດ້ຄົ້ນຄວ້າພິຈາລະນາຕົກລົງ ອະນຸມັດໃຫ້ທ່ານ ໂພສີແກ້ວມະນີວົງ ຮອງລັດຖະມົນຕີ ກະຊວງ ຖວທ, ທ່ານ ນາງ ມະນີພັນ ຫລວງສີສົງ ຄາມ ຮອງຫົວໜ້າກົມເຜນການ ແລະ ການຮ່ວມມືສາກົນ, ທ່ານ ວໍລະສັກ ປຣະວົງວຽງຄໍາ ຮອງຜູ້ ອໍານວຍການໃຫຍ່ວິທະຍຸກະຈາຍ ສຽງແຫ່ງຊາດ, ທ່ານ ພູປະສົງ ພຸດທະວົງ ຮອງຜູ້ອຳນວຍການໃຫຍ່ ໂທລະພາບແຫ່ງຊາດລາວ ອອກພັກ ການ-ຮັບອຸດໜູນບຳນານ. ໃນໂອກາດນີ້, ທ່ານ ນາງ ສວນສະຫວັນ ວິຍະເກດ ໄດ້ກ່າວວ່າ: ເຖິງວຽກຖະແຫລງຂ່າວຖືກໂອນ ໄປຂຶ້ນກັບຄະນະໂຄສະນາອົບຮົມ ສູນກາງພັກ ກໍຕາມຮຽກຮ້ອງໃຫ້ 5 ພາກສ່ວນສື່ມວນຊົນ ຈົ່ງສືບຕໍ່ ມູນເຊື້ອ, ສືບຕໍ່ເສີມຂະຫຍາຍຜົນ ງານທີ່ຍາດມາໄດ້ໃນໄລຍຜ່ານມາ, ອັນສຳຄັນແມ່ນເຕົ້າໂຮມຄວາມສາ ມັກຄີ, ຄວາມເປັນເອກະພາບ, ເຮັດ ພາລະບົດບາດໜ້າທີ່ຂອງຕົນໃຫ້ດີ ທີ່ສຸດ, ມີຄວາມຮັບຜິດຊອບການ ເມືອງທີ່ພັກ, ລັດຖະບານ, ປະຊາຊົນ ມອບໝາຍໃຫ້ໄດ້ຮັບຜົນສຳເລັດ. ນອກຈາກນີ້, ຍັງໄດ້ສະແດງຊົມເຊີຍ ຕໍ່ກັບບັນດາທ່ານທີ່ໄດ້ຮັບນະໂຍບາຍ ພັກຜ່ອນ-ຮັບອຸດໜູນບຳນານທີ່ເຮັດ ສຳເລັດໜ້າທີ່ອັນມີກຽດທີ່ພັກ, ລັດ ແລະ ປະຊາຊົນມອບໝາຍໃຫ້, ໄດ້ ທຸ້ມເທເຫື່ອແຮງ, ສຸມສະຕິປັນຍາ, ຄວາມຮູ້ຄວາມສາມາດຜ່ານຜ່າ ຄວາມຫຍຸ້ງຍາກປະຕິບັດໜ້າທີ່ ວຽກງານທີ່ການຈັດຕັ້ງຂອງຕົນ ມອບໝາຍໃຫ້ຈົນສາມາດຍາດໄດ້ ຜົນງານອັນໃຫຍ່ຫລວງອັນໄດ້ ເປັນການປະກອບສ່ວນໃຫ້ຜົນສຳ ເລັດລວມຂອງກະຊວງ ຖວທ ຕະ ຫລອດມາ. ຂ່າວ: ກິດຕາ; ພາບ: ອ່າຍຄຳ ຂອງປະເທດຊາດ, ຫລຸດຜ່ອນການ ນຳເຂົ້າໄຟຟ້າໂດຍການປັບປຸງລະ ບົບພະລັງງານໄຟຟ້າໃຫ້ມີຄວາມ ໝັ້ນຄົງ, ພິຈາລະນາການຜະລິດ ພະລັງງານໄຟຟ້າປະເພດອື່ນເຊັ່ນ: ພະລັງງານຄວາມຮ້ອນ, ພະລັງງານ ໄຟຟ້າແສງຕາເວັນ ແລະ ການຜະລິດ ໄຟຟ້າພະລັງງານລົມແລະ ພະລັງານ ປະເພດອື່ນ, ຮັບປະກັນໃຫ້ຜູ້ຊົມໃຊ້ ສາມາດນຳໃຊ້ໄຟຟ້າທີ່ລາຄາເໝາະ ສົມ ແລະ ເປັນທຳ; ລົງທຶນເຂົ້າໃນ ການສ້າງສາຍສົ່ງໄຟຟ້າແຮງສູງ ແຕ່ເໜືອຮອດໃຕ້ ໃຫ້ສາມາດຮອງ ຮັບເອົາກະແສໄຟຈາກເຂື່ອນຕ່າງໆ ເພື່ອສົ່ງອອກ ແລະ ຊົມໃຊ້ພາຍໃນ ແລະ ໃຫ້ພິຈາລະນາລວມເອົາສາຍ ສົ່ງໄຟຟ້າໄປຕ່າງປະເທດເຂົ້າໃນລະ ບົບດັ່ງກ່າວ, ບໍ່ຄວນອະນຸຍາດໃຫ້ ບັນດາໂຄງການລົງທຶນກໍ່ສ້າງສາຍ ສົ່ງໄຟຟ້າເປັນຂອງຕົນເອງ, ພ້ອມ ທັງຄົ້ນຄວ້າສ້າງນິຕິກຳຄຸ້ມຄອງ ວຽກງານດັ່ງກ່າວໃຫ້ສຳເລັດ; ປະຕິ ບັດກົດໝາຍ ແລະ ນິຕິກຳໃຕ້ກົດ ໝາຍ ໂດຍສະເພາະກົດໝາຍວ່າ ດ້ວຍໄຟຟ້າໃຫ້ຊັດເຈນ, ຮັດກຸມ ພ້ອມກັບການປະເມີນຄືນ, ສ້າງ ແລະ ປັບປຸງກົດໝາຍດັ່ງກ່າວໃຫ້ ແທດເໝາະ ແລະ ສອດຄ່ອງກັບ ສະພາບການຂະຫຍາຍຕົວຂອງ ເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ ໃນແຕ່ລະໄລຍະ ໂດຍກຳນົດບັນຈຸເອົາພະລັງງານ ຄວາມຮ້ອນ, ພະລັງງານທົດແທນ ເຊັ່ນ: ພະລັງງານລົມ, ພະລັງງານ ແສງຕາເວັນເຂົ້າໃນກົດໝາຍດັ່ງ ກ່າວ; ຄຸ້ມຄອງຕິດຕາມກວດກາ ແລະ ປະເມີນຜົນການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ ສັນຍາສຳປະທານ ແລະ ເອກະສານ ຊ້ອນທ້າຍໂຄງການທີ່ພົວພັນກັບ ການປະຕິບັດພັນທະດ້ານການເງິນ, ການຊົດເຊີຍຄ່າເສຍຫາຍ, ການປູກ ປ່າທົດແທນ, ການຟື້ນຟູຊີວິດການ ເປັນຢູ່ຂອງປະຊາຊົນ ເພື່ອຮັບປະກັນ ໃຫ້ຊີວິດການເປັນຢູ່ຂອງປະຊາຊົນ ໄດ້ຮັບການປັບປຸງດີຂຶ້ນກ່ວາເກົ່າ; ແບ່ງຂັ້ນຄຸ້ມຄອງຢ່າງຈະແຈ້ງຕາມ ທິດສາມສ້າງຄື: ກະຊວງ, ອົງການ ຂັ້ນສູນກາງດຳເນີນໜ້າທີ່ມະຫາ ພາກມອບຄວາມຮັບຜິດຊອບໃນ ການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ, ຕິດຕາມກວດ ກາໃຫ້ອົງການປົກຄອງທ້ອງຖິ່ນ ປັບປຸງກົນໄກ ແລະ ສ້າງເງື່ອນໄຂ ໃຫ້ຂະແໜງການອື່ນທີ່ກ່ຽວຂ້ອງຢູ່ ສູນກາງ ແລະ ທ້ອງຖິ່ນ ກໍຄື ປະຊາ ຊົນໄດ້ເຂົ້າຮ່ວມ ແລະ ມີສ່ວນຮ່ວມ ແຕ່ຫົວທີໃນການສຶກສາຄົ້ນຄວ້າ ຄວາມເປັນໄປໄດ້ທາງດ້ານເສດຖະ ກິດເຕັກນິກ, ການເກັບກຳຂໍ້ມູນຜົນ ກະທົບຕໍ່ສິ່ງແວດລ້ອມ ລວມທັງການ ເຂົ້າຮ່ວມການເຈລະຈາຮ່າງສັນຍາ ສຳປະທານໂຄງການ. ພ້ອມນີ້, ໃຫ້ພິຈາລະນາຄົ້ນຄວ້າ ປັບປຸງໂຄງສ້າງລາຄາໄຟຟ້າເພື່ອ ໃຫ້ສອດຄ່ອງກັບສະພາບການດຳ ລົງຊີວິດຂອງປະຊາຊົນ ກໍຄື ການ ດຳເນີນທຸລະກິດຂອງບັນດາວິສາ ຫະກິດຄຽງຄູ່ກັບການປັບປຸງລາຄາ ໄຟຟ້າກໍຕ້ອງປັບປຸງການຄຸ້ມຄອງ ລັດວິສາຫະກິດໄຟຟ້າລາວ ໃຫ້ເຂັ້ມ ງວດ, ໂປ່ງໃສ, ເປັນມືອາຊີບ; ມີ ແຜນການພັດທະນາຊັບພະຍາກອນ ມະນຸດໃນຂະແໜງການໄຟຟ້າໃຫ້ມີ ສິນທຳປະຕິວັດ, ມີຈັນຍາບັນ, ເປັນ ມືອາຊີບ ເພື່ອກຽມພ້ອມຮອງຮັບ ໃນການຄຸ້ມຄອງ ແລະ ບໍລິຫານ ຈັດການບັນຫາໂຄງການພັດທະນາ ພະລັງງານໄຟຟ້າທີ່ຈະໄດ້ຮັບຫລັງ ຈາກສິ້ນສຸດສັນຍາສຳປະທານ. ຂ່າວ-ພາບ: ທະນູທອງ
RkJQdWJsaXNoZXIy MTc3MTYxMQ==