ພົບປະແລກປ່ຽນວັດທະນະທຳ, ການທູດປະຊາຊົນເພື່ອທົ່ວພັກ, ທົ່ວປວງຊົນ, ເປັນຕົ້ນແມ່ນໄວ ໜຸ່ມສອງປະເທດເຂົ້າໃຈຈະແຈ້ງ ກ່ຽວກັບຄວາມໝາຍ ແລະ ຄວາມ ຈຳເປັນໃນການຕ້ອງເພີ່ມທະວິ ສາຍພົວພັນມິດຕະພາບເປັນມູນ ເຊື້ອ, ຄວາມສາມັກຄີພິເສດລະ ຫວ່າງສອງພັກ, ສອງລັດ. ພ້ອມ ທັງ, ປະສານສົມທົບຕໍ່ສູ້ຕອບໂຕ້ ຄືນຕໍ່ບັນດາຖ້ອຍທຳນອງບິດ ເບືອດ, ແບ່ງແຍກສາຍພົວພັນລະ ຫວ່າງສອງພັກ, ສອງລັດ. ສີ່: ແມ່ນເພີ່ມທະວີບັນດາການ ແລກປ່ຽນດ້ານທິດສະດີ ແລະ ພຶດ ຕິກຳຕົວຈິງ, ແລກປ່ຽນບົດຮຽນ ກ່ຽວກັບການກໍ່ສ້າງພັກ, ກໍ່ສ້າງ ລະບົບການເມືອງ, ຄຸ້ມຄອງລັດ, ພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ, ເຊື່ອມໂຍງສາກົນ ກ່ຽວກັບບັນດາ ບັນຫາເຊິ່ງສອງຝ່າຍຮ່ວມກັນມີ ຄວາມສົນໃຈ…; ເສີມຂະຫຍາຍ ກົນໄກພົບປະສັງສັນ, ການຮ່ວມມື ໂດຍກົງລະຫວ່າງບັນດາອົງການ ສູນກາງຂອງສອງພັກ, ລະຫວ່າງ ອົງຄະນະພັກຂັ້ນທ້ອງຖິ່ນ, ເປັນຕົ້ນ ແມ່ນບັນດາທ້ອງຖິ່ນທີ່ມີຊາຍແດນ ຕິດຈອດກັນ. ຍູ້ແຮງການຮ່ວມມື ກ່ຽວກັບການກໍ່ສ້າງພະນັກງານ, ລວມທັງພະນັກງານສາຍພັກ, ອຳ ນາດການປົກຄອງ, ການຈັດຕັ້ງ ມະຫາຊົນແຕ່ຂັ້ນສູນກາງຕະຫລອດ ຮອດຂັ້ນທ້ອງຖິ່ນ ແລະ ຮາກຖານ, ລວມທັງພະນັກງານຂອງລະບົບ ການເມືອງ ແລະ ນັກຊ່ຽວຊານໃນ ຂົງເຂດຕ່າງໆ. ຫ້າ: ແມ່ນເພີ່ມທະວີການຊີ້ນຳ, ກຳນົດທິດຍຸດທະສາດໃນການ ຮ່ວມມືດ້ານເສດຖະກິດ, ວັດທະ ນະທຳ, ການສຶກສາ, ການກໍ່ສ້າງ, ດ້ານປ້ອງກັນຊາດ, ປ້ອງກັນຄວາມ ສະຫງົບ ແລະ ວຽກງານການຕ່າງ ປະເທດລະຫວ່າງສອງປະເທດ, ໃນນັ້ນການຮ່ວມມືດ້ານເສດຖະກິດ ຕ້ອງມີການບຸກທະລຸຕາມທິດເພີ່ມ ທະວີການເຊື່ອມຈອດລະຫວ່າງ ສອງພື້ນຖານເສດຖະກິດ ແລະ ລະບອບລະບຽບການ, ໂຄງລ່າງ ຄົມມະນາຄົມ, ການເງິນ, ທະນາ ຄານ, ພະລັງງານໄຟຟ້າ, ໂທລະ ຄົມມະນາຄົມ, ການທ່ອງທ່ຽວ; ການຮ່ວມມືດ້ານປ້ອງກັນຊາດປ້ອງກັນຄວາມສະຫງົບ ເປັນເສົາ ຄ້ຳ; ການຮ່ວມມືດ້ານວັດທະນະທຳ, ການສຶກສາ, ວິທະຍາສາດ-ເຕັກນິກ ເປັນພື້ນຖານ ແລະ ສະໜິດຕິດ ແທດສາຍພົວພັນຍືນຍົງລະຫວ່າງ ສອງປະເທດ. ສອງຝ່າຍຕັ້ງໜ້າ ຜັນຂະຫຍາຍຢ່າງມີປະສິດທິຜົນ ຂໍ້ຕົກລົງຍຸດທະສາດການຮ່ວມມື ຫວຽດນາມ-ລາວ ໄລຍະ 20212030 ແລະ ແຜນການຮ່ວມມືປະ ຈຳປີລະຫວ່າງສອງລັດຖະບານ. ຫົກ: ແມ່ນເພີ່ມທະວີການແລກ ປ່ຽນຄະນະລະຫວ່າງບັນດາຂະ ແໜງການ, ຂັ້ນຕ່າງໆ, ການຈັດຕັ້ງ ມະຫາຊົນ ແລະ ທ້ອງຖິ່ນຂອງສອງ ປະເທດ, ເປັນຕົ້ນແມ່ນລະຫວ່າງ ບັນດາທ້ອງຖິ່ນມີຊາຍແດນຕິດຈອດ ກັນ ເພື່ອເພີ່ມທະວີຄວາມເຂົ້າໃຈ ເຊິ່ງກັນ ແລະ ກັນ, ບິແບ່ງຂໍ້ມູນ, ບົດຮຽນ ແລະ ກະຕຸກຊຸກຍູ້ການ ຮ່ວມມື, ການຊ່ວຍເຫລືອເຊິ່ງກັນ ພ້ອມກັນພັດທະນາ. ເຊື່ອມຊຶມແນວຄິດຂອງປະທານ ໂຮ່ຈີ່ມິງ ແລະ ຄວາມມຸ່ງຫວັງຂອງ ປະທານ ໄກສອນ ພົມວິຫານ, ດ້ວຍ ຄວາມມານະພະຍາຍາມຂອງສອງ ພັກ, ສອງລັດ ແລະ ປະຊາຊົນສອງ ຊາດ, ແນ່ນອນວ່າສາຍພົວພັນ ສາມັກຄີພິເສດຫວຽດນາມ-ລາວ ຈະໄດ້ຂະຫຍາຍຕົວຢ່າງບໍ່ຢຸດຢັ້ງ, ນັບມື້ນັບເຂົ້າສູ່ລວງເລິກ, ມີປະສິດທິ ຜົນ ແລະ ແທດຈິງ, ນຳເອົາຜົນ ປະໂຫຍດໃຫ້ແກ່ປະຊາຊົນແຕ່ລະ ປະເທດ, ປະກອບສ່ວນເຂົ້າໃນ ຄວາມສັນຕິພາບ, ສະຖຽນລະພາບ, ການຮ່ວມມື ແລະ ພັດທະນາຢູ່ພາກ ພື້ນ ແລະ ສາກົນ. *ບັນຫາໄຟໄໝ້ລາມປ່າຢູ່ປະເທດ ເຮົາແມ່ນໄດ້ເກີດຂຶ້ນທຸກປີ ເມື່ອຮອດ ລະດູແລ້ງ ເຊິ່ງສາເຫດແມ່ນຍ້ອນ ຂາດຄວາມເອົາໃຈໃສ່ການຊົມໃຊ້ ຝືນໄຟໃນເວລາທຳມາຫາກິນຢູ່ໃນ ປ່າແລ້ວບໍ່ມອດ, ການຈູດສວນ, ຈູດໄຮ່ ຫລື ຈູດຄັງລ້ຽງສັດທີ່ບໍ່ໄດ້ ມີການຕັດແລວໄຟໃຫ້ມີຄວາມປອດ ໄພ. ຢ່າງໃດກໍ່ຕາມຖ້າທຸກຊັ້ນຄົນ ໃນສັງຄົມບໍ່ເອົາໃຈໃສ່ຕໍ່ບັນຫາໄຟ ໄໝ້ລາມປ່າການປົກຫຸ້ມຂອງປ່າໄມ້ ເຖິງ 70% ຂອງເນື້ອທີ່ທົ່ວປະເທດ ເຊິ່ງເປັນເປົ້າໝາຍທີ່ມີຊື່ສຽງຂອງ ພວກເຮົາກໍ່ຄືຂອງປະເທດລາວ ຈະ ບັນລຸເປົ້າໝາຍໄດ້ຍາກ. ຂະນະທີ່ ບໍ່ພຽງແຕ່ປູກປ່າຄືນໃໝ່ແຕ່ຕ້ອງ ເອົາໃຈໃສ່ການປົກປັກຮັກສາຢ່າງ ທົ່ວເຖິງຕື່ມອີກ. ໃນທຸກໆປີພໍກ້າວເຂົ້າສູ່ຍາມ ແລ້ງ, ກະຊວງກະສິກຳ ແລະ ປ່າໄມ້ ໄດ້ອອກແຈ້ງການກ່ຽວກັບການ ປ້ອງກັນ ແລະ ການຄວບຄຸມໄຟ ໄໝ້ລາມປ່າຂອງປະເທດເຮົາເປັນ ປະຈຳ ເຊິ່ງເປັນການໃຫ້ຄວາມສຳ ຄັນກັບບັນຫາດັ່ງກ່າວ ຢ່າງຈິງ ຈັງ. ແຕ່ເຖິງຢ່າງໃດກໍ່ຕາມການຜັນ *ໃນຊຸມປີມໍ່ໆມານີ້, ການພັດທະ ນາດ້ານໂທລະຄົມມະນາຄົມສື່ສານຢູ່ ປະເທດເຮົາມີຄວາມທັນສະໄໝແລະ ແຂງແຮງ ໄປພ້ອມໆກັບບັນດາປະ ເທດອື່ນໆອ້ອມຂ້າງ.ການພັດທະນາ ທີ່ວ່ອງໄວນີ້ຍັງຄອບຄຸມໄປເຖິງເຂດ ຊົນເຜົ່າສ່ວນນ້ອຍຢູ່ບັນດາແຂວງ ຕ່າງໆທົ່ວປະເທດ ໂດຍອິນເຕີເນັດ ໄດ້ສຸມໃສ່ໃນຕົວເມືອງໃຫຍ່, ເທສະ ບານ ແລະ ໃຈກາງການບໍລິຫານ ເມືອງ. ຢ່າງໃດກໍຕາມ, ມີພຽງບ້ານ ຈໍານວນໜຶ່ງຢູ່ເຂດພູສູງຫ່າງໄກສອກ ຫລີກເທົ່ານັ້ນທີ່ອິນເຕີເນັດຍັງເຂົ້າໄປ ບໍ່ເຖິງ. ຄຽງຄູ່ກັບຜົນປະໂຫຍດອັນໃຫຍ່ ຫລວງຂອງສື່ສັງຄົມອອນລາຍ ໂດຍ ແມ່ນອິນເຕີເນັດ ເປັນໂຕເຊື່ອມຕໍ່ ນັ້ນ, ກໍຍັງມີຜົນກະທົບທີ່ກາຍເປັນ ສະພາບແວດລ້ອມເອື້ອອໍານວຍສໍາ ລັບພຶດຕິກໍາທີ່ບໍ່ດີເຊັ່ນ: ຂໍ້ມູນທີ່ເປັນ ໄພອັນຕະລາຍຕໍ່ປະຊາຊົນ, ການ ແຈກຢາຍຊອບແວ, ຂໍ້ມູນຂ່າວສານ ທີ່ບິດເບືອນຄວາມຈິງເຮັດໃຫ້ຄົນ ຮຸ່ນໃໝ່ ແລະ ປະຊາຊົນເຜົ່າສ່ວນ ນ້ອຍເຂົ້າໃຈຜິດກ່ຽວກັບບັນຫາ ເສດຖະກິດ, ການເມືອງ, ສັງຄົມ ກາຍເປັນປະກົດການຫຍໍ້ທໍ້ທີ່ສ່ຽງຕໍ່ ຄວາມໝັ້ນຄົງ, ການເມືອງ ແລະ ສົ່ງ ຜົນສະທ້ອນທີ່ບໍ່ດີຕໍ່ຊຸມຊົນ. ຂະນະ ດຽວກັນ, ບັນດາຜູ້ຄຸ້ມຄອງສື່ມວນ ຊົນ ຍັງບໍ່ທັນມີມາດຕະການປັບຕົວ ເຂົ້າກັບການປ່ຽນແປງນີ້ ເຮັດໃຫ້ ບັນດານະໂນບາຍ, ຂໍ້ກໍານົດຊ້າໄປ ກ່ອນກ້າວໜຶ່ງສະເໝີ ແລະ ມີຂໍ້ບົກ ຜ່ອງຫລາຍຢ່າງບໍ່ທັນສອດຄ່ອງກັບ ສະພາບຄວາມທັນສະໄໝທີ່ມີການ ປັບປ່ຽນພັດທະນາໄປແຕ່ລະໄລຍະ. ສິ່ງທີ່ບໍ່ສາມາດເມີນເສີຍໄດ້ໃນຕອນ ນີ້ ກໍຄື ເຄືອຂ່າຍສັງຄົມອອນລາຍ ໄດ້ ແລະ ກໍາລັງຖືກບັນດາອິດທິ ກໍາລັງປໍລະປັກໝູນໃຊ້ເປັນເຄື່ອງມື 28/03/2025 xtgmf]k; 3 0j k; c]t gsfdko j gru j ,mt;u 7;k,lk,a d7u gxa oxb dczj o0v'xt-k-q o.o-kf [q orN o4ko]a f4tme,to6 o csj ' lxx ]k; K *** ຕໍ່ຈາກສະບັບກ່ອນ *** ໍ່ ຈັ ບ່ ອ ໂດຍ: ຢ່າຕົ່ງ່ າົ່ ງ ໂດຍ: ສ. ສີວັນໄຊ ີັ ຂຽນໂດຍ: ເອກອັກຄະລັດຖະ ັັ ທູດຫວຽດນາມ ປະຈຳລາວ ູ ຫງວຽນ ມິງ ເຕີມິີ [+ 7;o4n g[q k [a oskw2]k,xj k dkol;p.-h lnj la '7q ,vvo]kp0v'vy fmy de]a 'x= ]txa d grnj vg9ktg0Q kd5j ,7q oI5j o.\j c]t -q ogzqj klj ;ooh vp ສອງ: ແມ່ນປັບປຸງ ແລະ ເພີ່ມ ທະວີຢ່າງໜັກແໜ້ນຄວາມຮັບຮູ້ ລວມຂອງສອງພັກກ່ຽວກັບລະດັບ ຄວາມສຳຄັນຍຸດທະສາດຂອງສາຍ ພົວພັນພິເສດຫວຽດນາມ-ລາວ, ຖືວ່ານີ້ແມ່ນບັນຫາມີຄວາມໝາຍ ເປັນຢູ່ເປັນຕາຍຕໍ່ພາລະກິດແຫ່ງ ການປ່ຽນແປງໃໝ່, ປົກປັກຮັກສາ ແລະ ສ້າງສາປະເທດຊາດຂອງ ແຕ່ລະປະເທດ. ສາມ: ແມ່ນຮັກສາວຽກງານ ສຶກສາການເມືອງແນວຄິດເປັນ ປະຈຳຜ່ານບັນດາການເຄື່ອນໄຫວ lkprq ;ra o]ts;j k'ra ddv,,6 oy f s;Pfok, c]t ra dxt-k-q o xt8y ;a f]k; “ ” (ເນື່ອງໃນໂອກາດສະເຫລີມສະຫລອງວັນສ້າງຕັ້ງພັກປະຊາຊົນ ປະຕິວັດລາວ ຄົບຮອບ 70 ປີ (22/3/1955-22/3/2025)ື່ີັ້ັ້ັົິັົີ “ກົນອຸບາຍຫັນປ່ຽນໂດຍສັນຕິ” ຢ່າງມີປະສິດທິຜົນ ເພື່ອຕ້ານພັກ-ລັດ ແຫ່ງ ສປປ ລາວ. ຍຸດທະສາດຫັນປ່ຽນໂດຍສັນຕິ ແມ່ນຍຸດທະສາດບຸກໂຈມຕີຢ່າງ ຮອບດ້ານຂອງບັນດາປະເທດ ຈັກກະພັດເຂົ້າໃສ່ລັດທິກອມມູນິດ ແລະ ປະເທດສັງຄົມນິຍົມໃນທຸກ ຂົງເຂດທັງດ້ານການເມືອງ-ແນວ ຄິດ, ເສດຖະກິດ-ວັດທະນະທຳ, ການຕ່າງປະເທດ ແລະ ປ້ອງກັນ ຊາດ-ປ້ອງກັນຄວາມສະຫງົບ ໂດຍ ນຳໃຊ້ທຸກອຸປະກອນພາຫະນະ, ໃຊ້ທຸກກົນອຸບາຍເລ່ລ່ຽມແນໃສ່ ຫັນປ່ຽນ, ຕີຖອຍ ແລະ ລົບລ້າງ ສັງຄົມນິຍົມ ໂດຍບໍ່ຈຳເປັນຕ້ອງໃຊ້ ສົງຄາມດ້ວຍອາວຸດ. ພັກເຮົາ ໄດ້ຕີລາຄາໃນມະຕິ X ວ່າ: “ອິດທິກໍາລັງປໍລະປັກ ແລະ ພວກຄົນບໍ່ດີຍັງບໍ່ປະລະກົນອຸບາຍ ຫັນປ່ຽນໂດຍສັນຕິຕໍ່ປະເທດເຮົາ ເຊິ່ງ ນັບມື້ນັບເລິກແລບແນບນຽມກວ່າ ເກົ່າ; ພາຍໃຕ້ກະແສແຫ່ງຄວາມທັນ ສະໄໝຂອງເຕັກໂນໂລຊີການສື່ສານ ເປັນເງື່ອນໄຂໃຫ້ພວກຄົນບໍ່ຫວັງດີ ສວຍໃຊ້ສ້າງຄວາມປັ່ນປ່ວນ, ເປັນ ເຄື່ອງມືມ້າງເພທໍາລາຍລະບອບໃໝ່ ຂອງພວກເຮົາ”. ເມື່ອສື່ສັງຄົມອອນລາຍກາຍເປັນ ພາຫະນະການສື່ສານທີ່ໄດ້ຮັບຄວາມ ນິຍົມ, ບັນດາກໍາລັງປໍລະປັກກໍສວຍ ໃຊ້ສື່ສັງຄົມອອນລາຍ ເພື່ອເຈາະ ເຂົ້າໄປໃນກຸ່ມຄົນຮຸ່ນໃໝ່ແລະ ປະຊາ ຊົນໃນເຂດຊົນເຜົ່າສ່ວນນ້ອຍດ້ວຍ ຫລາກຫລາຍວິທີການ, ຫລາຍຮູບ ແບບທີ່ລະອຽດ ເຊິ່ງຄົນຮຸ່ນໃໝ່ເປັນ ກຸ່ມເປົ້າໝາຍທີ່ກໍາປະຫວັດສາດບໍ່ ໜັກແໜ້ນຫລັກໝັ້ນຍັງໄຂວ່ເຂວໄດ້ ງ່າຍໄປພ້ອມໆກັບຄົນຊົນເຜົ່າສ່ວນ ນ້ອຍທີ່ມີຄວາມຮູ້ທາງສັງຄົມ ແລະ ກົດໝາຍຈໍາກັດ, ສ່ວນໜຶ່ງຂອງກຸ່ມ ເປົ້າໝາຍເຫລົ່ານີ້ຈຶ່ງຕົກເຂົ້າໃນກັບ ດັກຂອງຄົນບໍ່ດີ. ດັ່ງບາງກໍລະນີ ຄະດີຢາເສບຕິດ, ການຄ້າມະນຸດ ແລະ ຂີ້ລັກງັດແງະຜູ້ຖືກເຄາະຮ້າຍ ແມ່ນກຸ່ມຄົນຮຸ່ນໃໝ່ ແລະ ມີຊົນເຜົ່າ ສ່ວນນ້ອຍ ທີ່ຖືກຊັກຊວນໃຫ້ລະເມີດ ກົດໝາຍ ໂດຍຜ່ານທາງ ເຟສບຸກ, ຕິກຕ໋ອກ. ຮ້າຍແຮງກວ່ານັ້ນມີຄົນ ລາວທີ່ຕົກເປັນເຄື່ອງມືຂອງພວກ ເຂົາເຮັດໜ້າທີ່ເຜີຍແຜ່ຂໍ້ມູນທີ່ບໍ່ມີ ມູນຄວາມຈິງ, ສ້າງຜົນກະທົບທີ່ບໍ່ ດີຕໍ່ຄວາມໝັ້ນຄົງທາງການເມືອງ, ຄວາມສະຫງົບທາງສັງຄົມ. ທັດສະນະທີ່ເຂົາຍົກຂຶ້ນມາມີ ຄວາມກະຕຸກເສັ້ນ, ດຶງດູດ, ມີຜົນ ກະທົບຈຶ່ງເຮັດໃຫ້“ຊາວເນັດ”ແບ່ງ ປັນເຮັດໃຫ້ຂໍ້ມູນແຜ່ຂະຫຍາຍ ໄປຢ່າງໄວວາໃນຂອບເຂດກວ້າງ ຂວາງ. ອີກດ້ານໜຶ່ງ, ຈໍາພວກຄົນ ເຫລົ່ານີ້ແມ່ນມີແຮງຈູງໃຈບໍ່ປອດ ໃສ ແລະ ມີຄວາມບໍ່ພໍໃຈຕໍ່ລະບອບ ເຊິ່ງຍາມໃດກໍຊອກຫາວິທີຄອບງໍາ ຫາງສຽງ. ວິທີການແມ່ນສວຍໃຊ້ ບັນດາຄວາມບໍ່ຮັດກຸມພຽງພໍໃນ ການຄຸ້ມຄອງລັດດ້ານອິນເຕີເນັດ ແລະ ສື່ສັງຄົມອອນລາຍ, ພວກເຂົາ ສ້າງບັນຊີບໍ່ມີຈິງຫລາຍຮ້ອຍພັນ ບັນຊີ ແລະ ເວັບໄຊປອມຈໍານວນ ຫລາຍທັງແບບບຸກຄົນ ແລະ ການ ຈັດຕັ້ງ. ບັນຫາກະແສຟອງທີ່ບໍ່ດີຄ່ອຍໆ ສະສົມເຂົ້າໃນການກະທໍາ ແລະ ວິ ຖີດໍາລົງຊີວິດ, ຄ່ອຍໆເຮັດໃຫ້ຄຸນຄ່າ ວັດທະນະທໍາ ແລະ ຄຸນສົມບັດອັນດີ ງາມຂອງຊົນເຜົ່າສ່ວນນ້ອຍຖືກທໍາ ລາຍ. ດັ່ງນັ້ນ, ຈຶ່ງຈໍາເປັນຕ້ອງສ້າງ ສະພາບແວດລ້ອມຂໍ້ມູນຂ່າວສານ ທີ່ຈົບງາມປອດໃສປອດໄພຢ່າງ ເປັນຂະບວນຕໍ່ເນື່ອງ, ເປີດກວ້າງ ບັນດາຮູບການສົ່ງຂໍ້ມູນຂ່າວສານ ຢູ່ພາຍໃນພັກ ກໍຄື ໃນໝູ່ປະຊາຊົນ, ຈາກນັ້ນ ກໍໃຊ້ວິທີການຕອບຕ້ານ ການປ່າວຂ່າວທີ່ບໍ່ມີມູນຄວາມ ຈິງຂອງພວກການປະຕິການຢ່າງ ຕັ້ງໜ້າ. ຂະຫຍາຍ ແລະ ການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ ຕໍ່ຄຳແນະນຳຂອງສູນກາງລົງສູ່ ທ້ອງຖິ່ນນັ້ນ ກໍ່ຍັງເຫັນວ່າບາງຂົງ ເຂດກໍ່ຍັງເຮັດບໍ່ທັນໄດ້ດີບວກໃສ່ ກັບຄວາມອາດສາມາດທີ່ຍັງອ່ອນ ນ້ອຍຂອງພາກສ່ວນທີ່ກ່ຽວຂ້ອງ ຂັ້ນທ້ອງຖິ່ນ, ຂາດການຮ່ວມມືຈາກ ພາກສ່ວນກ່ຽວຂ້ອງເຮັດໃຫ້ການ ປ້ອງກັນ ແລະ ຄວບຄຸມໄຟໄໝ້ລາມ ປ່າຍັງເປັນສິ່ງທ້າທາຍ. ນອກຈາກ ນີ້, ພະແນກກະສິກຳ ແລະ ປ່າໄມ້ ແຕ່ລະແຂວງລວມເຖິງຫ້ອງການ ກະສິກຳ ແລະ ປ່າໄມ້ແຕ່ລະເມືອງ ໄດ້ມີແຈ້ງການກ່ຽວກັບການຕ້ານ ໄຟໄໝ້ລາມປ່າທັງແຕ່ງຕັ້ງຄະນະ ຮັບຜິດຊອບ, ຄະນະກຳການ, ມີ ຄະນະຮັບຜິດຊອບແຕ່ລະບ່ອນເອົາ ແຈ້ງການໄປໂຄສະນາເຜີຍແຜ່ ເຊື່ອມຊຶມໃຫ້ພໍ່ແມ່ປະຊາຊົນເຮັດທຸກ ຮູບແບບ, ທຸກລະດັບ, ທຸກເປົ້າໝາຍ ໂດຍສະເພາະເປົ້າໝາຍທີ່ມີຄວາມ ສ່ຽງແຕ່ບັນຫາໄຟໄໝ້ລາມປ່າ ກໍ່ ຍັງເກີດຂຶ້ນໄດ້. ໃນເບື້ອງຕົ້ນລັດຖະບານໄດ້ຕັ້ງ ເປົ້າໝາຍວ່າປີ 2020 ຈະສູ້ຊົນ ໃຫ້ການປົກຫຸ້ມຂອງປ່າໄມ້ໃຫ້ໄດ້ 70% ຂອງເນື້ອທີ່ປະເທດ ແຕ່ການ ບັນລຸເປົ້າໝາຍດັ່ງກ່າວ ໄດ້ຕໍ່ເວລາ ອອກໄປຈົນຮອດປີ 2025 ຍ້ອນ ຫລາຍປັດໄຈທີ່ຍັງເປັນສິ່ງທ້າທາຍ. ໜຶ່ງໃນຫລາຍສິ່ງທ້າທາຍຂອງການ ບັນລຸເປົ້າໝາຍນີ້ ກໍ່ແມ່ນບັນຫາໄຟ ໄໝ້ລາມປ່າ ເຊິ່ງເປັນບັນຫາຊຳ ເຮື້ອມາຫລາຍປີ, ໃນໄລຍະຜ່ານ ມາປະເທດລາວຂອງພວກເຮົາໄດ້ ສູນເສຍເນື້ອທີ່ການປົກຫຸ້ມຂອງ ປ່າໄມ້ໄປຫລາຍພັນເຮັກຕາຍ້ອນ ບັນຫາໄຟໄໝ້ລາມປ່າ ບໍ່ສະເພາະ ແຕ່ປ່າໄມ້ເທົ່ານັ້ນ ຍັງລວມເຖິງຊີ ວະນາໆພັນທີ່ເປັນສິ່ງມີຄ່າປະດັບ ປ່າທີ່ໜ້າອອນຊອນຂອງລາວເຮົາ. ສຳລັບການເກີດໄຟໄໝ້ລາມປ່າໃນ ປະເທດເຮົາກໍ່ມີຫລາຍສາເຫດເປັນ ຕົ້ນເກີດຈາກການບຸກເບີກເນື້ອທີ່ທຳ ການຜະລິດເຊັ່ນວ່າ: ການຈູດໄຮ່ທີ່ ບໍ່ສາມາດຄວບຄຸມໄດ້ ສົ່ງຜົນເຮັດ ໃຫ້ໄຟລາມເຂົ້າສູ່ເຂດພື້ນທີ່ປ່າໄມ້ ຢ່າງງ່າຍດາຍບວກກັບອາກາດ ທີ່ແຫ້ງແລ້ງ ແລະ ຮ້ອນອົບເອົ້າ. ນອກຈາກນີ້, ກໍ່ແມ່ນການຂາດສະ ຕິ ແລະ ຂາດຄວາມຮັບຜິດຊອບ ຕ່າງໆຂອງກຸ່ມຄົນນຳໃຊ້ໄຟໃກ້ ພື້ນທີ່ປ່າໄມ້. ແນວໃດກໍ່ດີ ເພື່ອເຮັດໃຫ້ການ ປ້ອງກັນ ແລະ ຄວບຄຸມໄຟໄໝ້ ລາມປ່າປີນີ້ ໃຫ້ໄດ້ດີຮຽກຮ້ອງໃຫ້ ປະຊາຊົນ ແລະ ພາກສ່ວນຕ່າງໆ ມີສະຕິ, ໃຫ້ການຮ່ວມມື, ຮຽນຮູ້ ວິທີປ້ອງກັນຢ່າງມີປະສິດທິພາບ, ປ້ອງກັນໄຟໄໝ້ລາມປ່າ ກໍ່ສ່ຳກັບວ່າ ປ້ອງກັນຊັບສົມບັດຂອງພວກເຮົາ ທັງເປັນການບັນລຸເປົ້າໝາຍການ ປົກຫຸ້ມຂອງປ່າໄມ້ໃຫ້ໄດ້ 70% ຂອງເນື້ອທີ່ປະເທດ. ພາບປະກອບ ພາບປະກອບ
RkJQdWJsaXNoZXIy MTc3MTYxMQ==