xtgmf]k; 4 3]d c]t gsfdko 09/01/2025 28 1 4 6 glf4 dy f{la '7q , glu ,0tspkp,tsklk,a d7u mj q ;x;'-q oma '-kf rkp.8h dkooerk0v'ra d lQ ,xk8v'vkskoc-[ 9kdc0;';P'9a o ໂດຍ: ມາລີດາ *ແຂວງວຽງຈັນ ແມ່ນແຂວງ ໜຶ່ງທີ່ມີຊື່ສຽງດ້ານອາຫານທ້ອງ ຖິ່ນຍອດນິຍົມ ຊຶ່ງເຮັດໃຫ້ຜູ້ບໍລິ ໂພກແລະນັກທ່ອງທ່ຽວຫລົງໄຫລ ລົດຊາດທີ່ເປັນເອກະລັກແລະຈົນ ກາຍເປັນສິນຄ້າໜຶ່ງເມືອງໜຶ່ງຜະ ລິດຕະພັນທີ່ເປັນເອກະລັກຂອງ ແຂວງ ເປັນຕົ້ນແມ່ນເຫລົ້າແກບ 100 ປີ, ສົ້ມປາແຊບ, ເຄື່ອງຫັດ ຖະກໍ າແລະອື່ນໆອີກຫລາຍຢ່ າງ ເຊິ່ງແຕ່ລະຢ່າງກໍມີເອກະລັກທີ່ ແຕກຕ່າງກັນໄປ. ແຕ່ແນວໃດກໍ ດີ.ມື້ນີ້,ຄໍລໍ າສົ່ ງເສີມທຸລະກິ ດຈະ ພາທ່ານມາຮູ້ຈັກໜຶ່ງໃນສິນຄ້າໂອ ດັອບຂອງແຂວງວຽງຈັນນັ້ນ ກໍຄື ສົ້ມປາແ ຊບຈາກຮ້ານຢ້ ຳມີຂາຍສົ້ມ ປາຕອງແຊບ ເປັນອີກຮ້ານທີ່ສັງ ຄົມໃຫ້ຄວາມໄວ້ໃຈບໍລິໂພກຢ່າງ ຫລວງຫລາຍທັງພາຍໃນ ແລະ ຕ່າງແຂວງ ສາມາດສ້າງລາຍຮັບ ໄດ້ຫລາຍລ້ ານກີ ບຕໍ່ປີ. ນາງ ວຽງມອນ ເພັດດາວົງ ເຈົ້າຂອງຮ້ານຂາຍສົ້ມປາຮ້ານ ຢ້ຳມີ ຂາຍສົ້ມປາຕອງແຊບ ໃຫ້ ຮູ້ວ່າ: ຈຸດເລີ່ມຕົ້ນທີ່ໄດ້ມາເຮັດ ອາຊີບນີ້ ຍ້ອນພໍ່, ແມ່ ເຄີຍເຮັດ ມາເປັນເວລາຫລາຍສີບປີມາແລ້ວ ເມື່ອເພີ່ນເຖົ້າແກ່ແລ້ວຕົນເອງຈຶ່ງ ໄດ້ສືບຕໍ່ເຮັດອາຊີບນີ້ມາ ແລະ ກໍ ມີການປັບປຸງຜະລິດຕະພັນຕາມ ຄວາມຕ້ອງການຂອງຜູ້ບໍລິໂພກ ເປັນຕົ້ນເມື່ອກ່ອນການເຮັດສົ້ມປາ ແມ່ນຫໍ່ໃສ່ໃບຕອງແຕ່ປັດຈຸບັນຈະ ໃສ່ກັບ, ໃສ່ຖົງຢ່າງອັດບໍ່ໃຫ້ລົມ ເຂົ້າ ເພື່ອເກັບຮັກສາໄວ້ໄດ້ດົນ ແລະ ສາມາດຈັດສົ່່ງໄປຕ່າງ ແຂວງສະດວກຂຶ້ນກວ່າເກົ່າ ສະ ນັ້ນ,ຈຶ່ງເຮັດໃ ຫ້ສົ້ ມປາຮ້ານເຮົາເລີ່ ມເປັນທີ່ຮູ້ຈັກຫລາຍຂຶ້ນຈົນ ສ້າງ ຊື່ສຽງ ເຮັດໃຫ້ເມືອງຮັບຮອງ ເປັນສິນຄ້າໜຶ່ງເມືອງໜຶ່ງຜະລິດ ຕະພັນໃນປີ 2024 ທີ່ຜ່ານມານີ້, ຫລັງຈ າກນັ້ ນທ າງແ ຂວງກໍໄດ້ສົ່ ງ ເສີມໃຫ້ມາຂາຍໃນງານບຸນທາດ ຫລວງ 2024 ເຫັນວ່າ ຜົນຕອບ ບໍ່ໄດ້ດີເທົ່າທີຄວນເນື່ອງຈາກວ່າ ສະຖານທີ່ຂາຍທີ່ເພີ່ນຈັດສັນໃຫ້ຢູ່ ໂຊນດຽວກັບໂຊນເຄື່ອງນຸ່ງເຮັດ ໃຫ້ເຄື່ອງນຸ່ງບັງອາຫານໝົດ. ສະ ນັ້ນ, ປີຕໍ່ໄປກໍຢາກສະເໜີໃຫ້ຈັດ ໂຊນສໍາລັບຂາຍຜະລິດຕະພັນໂອ ດັອບປະເພດອ າຫານສ ະເພາະເພື່ອ ຄວາມຈົບງາມ ແລະ ສ້າງຄວາມ ສົນໃ ຈໃ ຫ້ລູ ກຄ້ າໄ ດ້ຫ ລາຍຂຶ້ ນ.ແຕ່ ແນວໃ ດກໍດີ ສໍາລັບຜະລິດຕ ະພັນສົ້ ມ ປາຮ້ານເຮົາຈະມີຈຸດເດັ່ນຢູ່ທີ່ວັດຖຸ ດິບ ເພາະປາທີ່ນໍາມາເຮັດແມ່ນ ປາຕອງແທ້ໆ ເຮັດໃຫ້ເນື້ອສົ້ມປາ ໜຽວ,ນຸ່ມ,ແໜ້ມດີສ່ວນໜັງໝູທີ່ ນໍາມາປະສົ ມກໍຄັ ດສັນຢ່ າງດີ ເພື່ອ ໃຫ້ສົ້ມປາອອກມາແຊບຖືກໃຈລູກ ຄ້າທີ່ໄດ້ກິນ ກໍຕ້ອງກັບມາຊື້ຊໍ້າບໍ່ ວ່າພາຍໃນແລະຕ່າງແ ຂວງ. ນາງ ວຽງມອນ ໃຫ້ຮູ້ຕື່ມວ່າ: ການເຮັດສົ້ມປາໃນປັດຈຸບັນເນັ້ນ ຄວາມສ ະອາດ,ປອດໄ ພບໍ່ໃ ສ່ສ ານ ກັນບູ ດ.ສະນັ້ນ,ເວລາຈັດສົ່ງຕ່ າງ ແຂວງກໍຈະຕິດຕາມຕະຫລອດວ່າ ຮອດແລ້ວສົ້ ມປາສົ້ມຫ ລາຍບໍ່ ,ພໍ່ດີ ກິນບໍ່ ຖ້າສົ່ງໄປແລ້ວມັນສົ້ມໂພດຈະ ບໍ່ສົ່ງຕ່າງແຂວງ, ແຕ່ຫລາຍຄົນ ທີ່ຈັ ດສົ່ ງໄ ປກໍ່ ວ່ າພໍດີກິ ນຈຶ່ງສົ່ ງມ າ ຕະຫລອດ ແລະ ເພີ່ມຂຶ້ນເລື້ອຍໆ. ສໍາລັບແຜນໃນອະນາຄົດຢາກສົ່ງ ອອກຕ່າງປະເທດແຕ່ຕ້ອງປັບປຸງ ເລື່ອງກ ານຫຸ້ ມຫໍ່ ທີ່ໄ ດ້ມ າດຕະຖານ ກ່ອນຈຶ່ ງສ າມາດສົ່ງອ ອກໄດ້. ສໍາລັບທ່ານໃດຢາກຊີມສົ້ມປາ ແຊບຂອງສິນຄ້າໂອດັອບຈາກ ເມືອງແ ກ້ວອຸ ດົມກໍສ າມາດຕິ ດຕໍ່ໄ ດ້ ທີເ່ບີ02099552529ຮັບຮອງ ວ່າບໍ່ຜິດຫວັງ ຜູ້ຂຽນຮັບປະກັນ ຄວາມແຊບເພາະໄດ້ກິນມ າແລ້ວ. o5 f;y w] 7;h k8ec|j 'ok'lk;;a fmtotme[a ofkgzqj k ໂດຍ: ມາລີດາ *ອາທິດຜ່ານມາແຂວງສາລະ ວັນ ໄດ້ຈັດບຸນປະເພນີແຫ່ພະໄຕປີ ດົກເພື່ອສືບສານວັດທະນະທໍາລໍາ ວົງສາລະວັນ ຕິດພັນກັບການສະ ເຫລີມສະຫລອງປີທ່ອງທ່ຽວລາວ ປີ 2024 ໂດຍໃນງານຄັ້ງນີ້ ກໍມີ ຫລາຍກິດຈະກໍາທີ່ໜ້າສົນເປັນ ຕົ້ນແມ່ນການປະກວດນາງງາມ ວັດທະນະທຳບັນດາເຜົ່າ ເພື່ອ ຄົ້ນຫາສາວງາມທີ່ງາມພ້ອມທັງ ບຸກຄະລິກ,ໜ້າຕາ,ຄວາມຮູ້ຄວາມ ສາມາດທີ່ຈະໄດ້ເປັນໂຕແທນ ແຂວງໃນການເຜີຍແຜ່ສິລະປະ ວັດທະນະທໍາໃຫ້ສັງຄົມໄດ້ຮັບຮູ້ ຫລາຍຂຶ້ ນ. ງານປະກວດຄັ້ງນີ້ ມີຜູ້ເຂົ້າ ຮ່ວມປະກວດທັງໜົດ 18 ສາວ ງາມທີ່ເປັນໂຕແທນຈາກ10 ເຜົ່າ ພາຍໃນແຂວງສາລະວັນທີ່ມາຈາກ 8 ຕົວເມືອງ ມາປະຊັນຄວາມສາ ມາດໃນດ້ານຕ່າງໆ ບໍ່ວ່າຈະເປັນ ການຍ່າງ, ການສະແດງຄວາມ ສາມາດພິເສດ ແລະ ການຕອບ ຄໍາຖາມ ເພື່ອເອົາຊະນະໃຈຄະ ນະກໍາມະການ ຊຶ່ງຜ່ານການປະ ກວດສາມາດຄັດເລືອກໄດ້ນາງ ງາມທີ່ມີຄວາມຮູ້, ຄວາມສາມາດ ທີ່ມີພອນສະຫວັນຄົບຕາມມາດ ຖານເງື່ອນໄຂຂອງຄະນະກຳມະ ການວາງອອກນັ້ນຄື ໝາຍເລກ 12ນາງນຸດວິໄລຂຸນສະນິດໄດ້ ຮັບສາຍສະພາຍ, ໃບຢັ້ງຢືນແລະ ເງິນສົດ ຈຳນວນ 3 ລ້ານກີບ; ອັນດັບທີ2ໄດ້ແກ່ໝາຍເລກ13 ນາງ ພອນທິບ ໄຊມົນຕີ ໄດ້ສາຍ ສະພາຍ,ໃບຢັ້ງຢືນແລະເງິນສົດ ຈຳນວນ2ລ້ານກີບ;ອັນດັບທີ3 ໄດ້ແກ່ໝາຍເລກ 4 ນາງ ຈຳປາ ເທບທອງໃສ ໄດ້ສາຍສະພາຍ, ໃບຢັ້ງຢືນແລະເງິນສົດຈຳນວນ 1 ລ້ານກີບ. ການຈັດງານແຂ່ງ ຂັນ-ປະກວດໃນບຸນປະເພນີແຫ່ ພະໄຕປິດົກ, ສືບສານວັດທະນະ ທໍາ, ລໍາວົງສາລະວັນຕິດພັນກັບ ການສະເຫລີມສະຫລອງປີທ່ອງ ທ່ຽວລາວ2024ທີ່ແຂວງສາລະ ວັນປະຈໍາປີ2024ຄັ້ງນີ້ຈຸດປະສົງ ແມ່ນການສົ່ງເສີມວັດທະນະທໍາ ທີ່ເປັນມໍລະດົກຂອງຊາດ ແລະ ຂອງທ້ອງຖີ່ນ ທັງເປັນການຈັດ ຕັ້ງຜັນຂະຫຍາຍແນວທາງນະ ໂຍບາຍຂອງພັກ-ແຜນພັດທະນາ ເສດຖະກິດ-ສັງຄົມຂອງພັກ-ລັດ, ກໍ່ຄືມະຕິ25ຂອງກົມການເມືອງ ສູນກາງພັກ ແລະ ສ້າງຂະບວນ ການຂໍ່ານັບຊົມເຊີຍກອງປະຊຸມ ໃຫຍ່ 3 ຂັ້ນຂອງພັກ, 3 ວັນບຸນ ປະຫວັດສາດ ຄື: ວັນສ້າງຕັ້ງພັກ ປະຊາຊົນ ປະຕິວັດລາວ ຄົບຮອບ 70ປີ(22ມີນາ1955ຫາ22 ມີນາ 2025); ວັນສະຖາປະນາ ສປປ ລາວ ຄົບຮອບ 50 ປີ (2ທັນວາ1975ຫາ2ທັນວາ 2025) ແລະ ວັນເກີດປະທານ ໄກສອນ ພົມວິຫານ ທີ່ເຄົາລົບຮັກ ຄົບຮອບ 105 ປີ ( 13 ທັນວາ 1920 ຫາ 13 ທັນວາ 2025) ແລະ ສ້າງຄວາມກຽມພ້ອມເປັນ ເຈົ້າພາບທີ່ດີໃນງານມະຫະກໍາ ກິລານັກຮຽນມັດທະຍົມທົ່ວປະ ເທດຄັ້ງທີVIIທີ່ສາລະວັນພວກ ເຮົາໄດ້ຮັບກຽດເປັນເຈົ້າພາບໃນ ທ້າຍປີນີ້. *** ຕໍ່ຈາກໜ້າ 1 ***ໍ່ ຈ້ າ ຜົນກອງປະຊຸມ...ົຸ ສູນກາງແນວລາວສ້າງຊາດ, ອົງການ ນິຕິບັນຍັດ, ອົງການຕຸລາການ, ສະຫະ ພັນນັກຮົບເກົ່າແຫ່ງຊາດລາວ, ບັນດາ ອົງການຈັດຕັ້ງມະຫາຊົນຂັ້ນສູນກາງ, ອົງການກວດກາແຫ່ງລັດ ແລະ ອົງ ການກວດສອບແຫ່ງລັດ ເຂົ້າຮ່ວມ. ທ່ານ ສອນໄຊ ສິດພະໄຊ ລັດຖະ ມົນຕີປະຈໍາສໍານັກງານນາຍົກລັດຖະ ມົນຕີ, ໂຄສົກລັດຖະບານ ໄດ້ຖະແຫລ ຜົນສຳເລັດຂອງກອງປະຊຸມ ດັ່ງກ່າວ, ໃນວັນທີ 8 ມັງກອນ 2025 ນີ້ວ່າ: ກອງປະຊຸມລັດຖະບານເປີດກວ້າງ ຄັ້ງທີ II ປີ 2024 ນີ້, ບັນດາສະມາຊິກ ລັດຖະບານ, ເຈົ້າແຂວງ ແລະ ເຈົ້າ ຄອງນະຄອນຫລວງວຽງຈັນ ແລະ ບັນດາອົງການຈັດຕັ້ງ ພັກ-ລັດ ໄດ້ ພ້ອມກັນຄົ້ນຄວ້າ, ປຶກສາຫາລື ແລະ ປະກອບຄຳເຫັນ ໃສ່ 11 ຫົວຂໍ້ສໍາຄັນ ດັ່ງນີ້: ການປ ຕິບັດວຽກແກ້ໄຂບັນຫາ ເຄັ່ງຮ້ອນດ້ານເສດຖະກິດ-ການເງິນ ຂອງລັດຖະບານ ໃນປີ 2024 ຕາມ ມະຕິຕົກລົງ 19/ກມສພ ແລະ ແຜນ ວຽກຈຸດສຸມ ປີ 2025: ເຫັນວ່າເສດ ຖະກິດມະຫາພາກມີຄວາມໝັ້ນທ່ຽງ ແລະ ເຕີບໂຕໃນລະດັບດີ, ການຈັດເກັບ ລາຍຮັບເຂົ້າງົບປະມານໄດ້ລື່ນແຜນ 16% ເປັນການລື່່ນແຜນ 4 ປີ ຕິດຕໍ່ ກັນ, ສາມາດແກ້ໄຂບັນຫາໜີ້ສິນໄດ້ ຕາມສັນຍາ, ອັດຕາເງິນເຟີ້ຫລຸດລົງ ຢ່າງຕໍ່ເນື່ອງ ຈາກ 24,4% ໃນເດືອນ ທັນວາ 2023 ມາຢູ່ລະດັບ 16,9% ໃນເດືອນທັນວາ 2024, ອັດຕາແລກ ປ່ຽນມີຄວາມໝັ້ນທ່ຽງຂຶ້ນ, ຄັງສຳ ຮອງເງິນຕາຕ່າງປະເທດ ສາມາດກຸ້ມ ການນຳເຂົ້າໄດ້ 5,2 ເດືອນ. ກອງປະ ຊຸມໄດ້ຊີ້ນໍາໃຫ້ກອງເລຂາ ຄະນະສະ ເພາະກິດ 19/ກມສພ ສົມທົບກັບພາກ ສ່ວນກ່ຽວຂ້ອງ ປັບປຸງເນື້ອໃນບົດ ລາຍງານ ໃຫ້ລະອຽດຈະແຈ້ງຊັດ ເຈນ, ພ້ອມທັງຄົ້ນຄວ້າກຳນົດນະໂຍ ບາຍແລະນິຕິກຳທີ່ຈຳເປັນຕໍ່ບາງວຽກ ທີ່ຍັງຄົງຄ້າງ ທີ່ປະຕິບັດບໍ່ທັນໄດ້ຮັບ ຜົນດີເທົ່າທີ່ຄວນ; ໃຫ້ບັນດາຂະແໜງ ການແລະທ້ອງຖິ່ນສືບຕໍ່ເປັນເຈົ້າການ ປະຕິບັດແຜນວຽກຈຸດສຸມ ປີ 2025 ໃຫ້ໄດ້ຮັບຜົນສໍາເລັດຕາມຄາດໝາຍ ທີ່ກໍານົດໄວ້. ການແກ້ໄຂບັນຫາລົດເຖື່ອນ: ໃຫ້ ຄະນະຮັບຜິດຊອບດັ່ງກ່າວ ສືບຕໍ່ປະ ສານສົມທົບກັບ ພາກສ່ວນກ່ຽວຂ້ອງ ຄົ້ນຄວ້າອອກນິຕິກໍາເພີ່ມເຕີມ ເພື່ອ ເປັນບ່ອນອີງໃນການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ ໃຫ້ເປັນເອກະພາບ ໃນຂອບເຂດທົ່ວ ປະເທດ, ພ້ອມທັງ ຮີບຮ້ອນດໍາເນີນ ການແກ້ໄຂ ຕາມກົດໝາຍ ແລະ ລະ ບຽບການກ່ຽວຂ້ອງ ຢ່າງເຂັ້ມງວດ ແລະ ເດັດຂາດ. ໃນຕໍ່ໜ້າ ໃຫ້ອົງການ ປົກຄອງທ້ອງຖິ່ນ ເປັນເຈົ້າການຕິດ ຕາມ, ກວດກາ ແລະ ແກ້ໄຂບັນຫາ ດັ່ງກ່າວ ຕາມກົດໝາຍ ແລະ ລະບຽບ ການຢ່າງເຂັ້ມງວດ. ສຳລັບການແກ້ ໄຂໂຄງການບໍ່ແຮ່: ໃຫ້ພາກສ່ວນກ່ຽວ ຂ້ອງປະຕິບັດທິດຊີ້ນຳ ຂອງກົມການ ເມືອງສູນກາງພັກ, ສະພາແຫ່ງຊາດ ແລະ ລັດຖະບານ ຢ່າງເຂັ້ມງວດ; ໃຫ້ ຄະນະຮັບຜິດຊອບ ຮີບຮ້ອນອອກຄຳ ສັ່ງຂອງລັດຖະບານ ເພື່ອຢຸດຕິການ ອະນຸມັດຂຸດຄົ້ນແຮ່ຄຳຕົກຂ້ອນ ໃນ ຂອບເຂດທົ່ວປະເທດ, ສ່ວນໂຄງການ ທີ່ໄດ້ອະນຸມັດໄລຍະຜ່ານມາ ເມື່ອໝົດ ອາຍຸສັນຍາ, ໂຄງການທີ່ມີຜົນກະທົບຕໍ່ ສິ່ງແວດ ລ້ອມຢ່າງຫລວງຫລາຍ ກໍໃຫ້ ຢຸດເຊົາ ຫລື ຍົກເລີກສັນຍາ. ຖ້າຫາກ ພົບເຫັນ ມີບໍລິສັດລະເມີດ ກໍໃຫ້ຮີບດຳ ເນີນມາດຕະການ ຕາມກົດໝາຍ ແລະ ລະບຽບການ ທີ່ກ່ຽວຂ້ອງຢ່າງເຂັ້ມ ງວດ-ເດັດຂາດ. ມາດຕະການແກ້ໄຂອາວຸດເຖື່ອນ ແລະ ຢາເສບຕິດ: ໃຫ້ກະຊວງປ້ອງກັນ ຄວາມສະຫງົບ ສືບຕໍ່ສົມທົບບັນດາ ຂະແໜງການ ແລະ ອົງການປົກຄອງ ທ້ອງຖິ່ນ ເອົາໃຈໃສ່ກວດກາ ແລະ ຂຶ້ນ ທະບຽນຜູ້ຄອບຄອງ ແລະ ນຳໃຊ້ອາ ວຸດເສິກ ໃຫ້ຄົບຖ້ວນ ແລະ ໃຫ້ດຳເນີນ ມາດຕະການຢ່າງເດັດຂາດ ຕໍ່ຜູ້ທີ່ບໍ່ ໃຫ້ການຮ່ວມມື. ສຳລັບການແກ້ໄຂ ບັນຫາຢາເສບຕິດ ແມ່ນສືບຕໍ່ຕາມ ມາດຕະການທີ່ໄດ້ກຳນົດໄວ້ຢ່າງເຂັ້ມ ງວດ-ເດັດຂາດ ແລະ ໃຫ້ມີສ່ວນຮ່ວມ ຂອງທົ່ວປວງຊົນ. ການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດວຽກງານ 3 ສ້າງ: ໃຫ້ກະຊວງພາຍໃນ ເປັນເຈົ້າ ການສືບຕໍ່ປະຕິບັດຕາມວຽກຈຸດສຸມ ກໍ່ຄື ແຜນການປີ 2025 ໂດຍເອົາໃຈ ໃສ່ຕິດຕາມການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ, ການ ປັບປຸງການຈັດຕັ້ງ ຂອງແໜງການ ສູນກາງ ແລະ ທ້ອງຖິ່ນ ເພື່ອປະຕິບັດ ທິດຊີ້ນຳຂອງສູນກາງພັກ ໃນການ ສ້າງເສດຖະກິດເອກະລາດ ເປັນເຈົ້າ ຕົນເອງໃນໄລຍະໃໝ່ ໃຫ້ປະກົດຜົນ ເປັນຈິງ. ພ້ອມກັນນີ້, ໃຫ້ກະກຽມສະ ຫລຸບການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດວຽກງານ 3 ສ້າງ ໃນປີ 2025 ຕິດພັນກັບການ ແຂ່ງຂັນຮັກຊາດ ແລະ ພັດທະນາ. ສ່ວນການແກ້ໄຂບັນຫາການລາອອກ ຂອງພະນັກງານ-ລັດຖະກອນ: ໃຫ້ ກະຊວງພາຍໃນ ສົມທົບກັບພາກສ່ວນ ກ່ຽວຂ້ອງ ສືບຕໍ່ຄົ້ນຄວ້ານະໂຍບາຍ ເພື່ອປັບປຸງຊີວິດການເປັນຢູ່ຂອງພະ ນັກງານ-ລັດຖະກອນ ໃຫ້ດີຂຶ້ນ. ພ້ອມ ນັ້ນ, ໃຫ້ຄົ້ນຄວ້າບັນດາມາດຕະການ ເພີ່ມເຕີ່ມ ບົນພື້ນຖານການຄົ້ນຄວ້າ ຢ່າງມີວິທະຍາສາດ ເພື່ອຮັບປະກັນ ໃຫ້ມີພະນັກງານສືບທອດປ່ຽນແທນ ຢ່າງຕໍ່ເນື່ອງ, ມີປະສິດທິພາບ ແລະ ປະສິດທິຜົນ. ການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດວຽກງານພັດ ທະນາຊົນນະບົດ ແລະ ແກ້ໄຂຄວາມ ທຸກຍາກ: ໃຫ້ກະຊວງກະສິກຳ ແລະ ່ າໄມ້ ສົມທົບກັບພາກສ່ວນກ່ຽວຂ້ອງ ປັບປຸງແຜນວຽກຈຸດສຸມພັດທະນາ ຊົນນະບົດ ແລະ ແກ້ໄຂຄວາມທຸກຍາກ ໂດຍວາງຄາດໝາຍ, ຈຸດສຸມຂອງແຜນ ງານ, ບັນດາໂຄງການໃຫ້ລະອຽດຊັດ ເຈນ; ຄົ້ນຄວ້າຈັດສັນແຜນງົບປະມານ ເຂົ້າໃນແຜນວຽກດັ່ງກ່າວ, ພ້ອມທັງ ນໍາໃຊ້ງົບປະມານຢ່າງມີຈຸດສຸມ ແລະ ຖືກເປົ້າໝາຍ ເພື່ອພັດທະນາຊົນນະບົດ ແລະ ແກ້ໄຂຄວາມທຸກຍາກ ເປັນຮູບ ປະທຳຫລາຍຂຶ້ນ. ການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດຍຸດທະສາດ ການປະຕິຮູບລະບົບການສຶກສາ, ການ ພັດທະນາຊັບພະຍາກອນມະນຸດແຫ່ງ ຊາດ ຕິດພັນກັບມາດຕະການແກ້ໄຂ ການຂາດແຄນຄູ ແລະ ການປະລະ ການຮຽນ ໃຫ້ກະຊວງສຶກສາທິການ ແລະ ກິລາ ສືບຕໍ່ລົງເລິກຄົ້ນຄວ້າບັນ ດາມາດຕະການ ແລະ ວິທີການແກ້ໄຂ ບັນຫາຢ່າງລະອຽດ, ຊັດເຈນ ເພື່ອໃຫ້ ສາມາດຈັດຕັ້ງປະຕິບັດໄດ້ ສອດຄ່ອງ ກັບສະພາບເງື່ອນໄຂໃນປັດຈຸບັນ ແລະ ອະນາຄົດ, ທັງມີການຄຸ້ມຄອງ, ຕິດ ຕາມກວດກາ ແລະ ປະເມີນຜົນ ເປັນ ແຕ່ລະໄລຍະ, ສິ່ງສໍາຄັນໃຫ້ປັບປຸງ ແກ້ໄຂຢ່າງເປັນລະບົບ. ການສະຫລຸບຕີລາຄາຜົນການ ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດປີທ່ອງທ່ຽວລາວ ປີ 2024 ແລະ ສະເໜີທິດທາງແຜນການ ປີ 2025 ເຊິ່ງປີ 2024 ສາມາດ ດຶງດູດນັກທ່ອງທ່ຽວທັງພາຍໃນ ແລະ ຕ່າງປະເທດ ລື່ນແຜນການທີ່ກຳນົດ ໄວ້, ສ້າງລາຍຮັບເປັນເງິນຕາຕ່າງ ປະເທດ ເພີ່ມຂຶ້ນ. ກອງປະຊຸມໄດ້ຊີ້ນຳ ໃຫ້ ກະຊວງຖະແຫລງຂ່າວ, ວັດທະ ນະທໍາ ແລະ ທ່ອງທ່ຽວ ສົມທົບກັບ ພາກສ່ວນກ່ຽວຂ້ອງ ສືບຕໍ່ປັບປຸງບັນ ດາໂຄງລ່າງພື້ນຖານແລະແຫລ່ງທ່ອງ ທ່ຽວ ໃຫ້ມີຄວາມສະດວກ, ສວຍງາມ, ສ້າງຄວາມປະທັບໃຈ, ມີຄວາມປອດ ໄພ ແລະ ສາມາດດຶງດູດນັກທ່ອງທ່ຽວ ໃຫ້ໄດ້ຫລາຍຂຶ້ນ, ທັງປັບປຸງຍົກລະດັບ ການບໍລິການການທ່ອງທ່ຽວ ໃຫ້ດີຂຶ້ນ ກວ່າເກົ່າ; ສ້າງກິດຈະກໍາຕ່າງໆຮັບໃຊ້ ການທ່ອງທ່ຽວ ໃຫ້ມີຄວາມຫລາກ ຫລາຍ; ຫັນລະບົບການເກັບລາຍຮັບ ຈາກການທ່ອງທ່ຽວ ໃຫ້ທັນສະໄໝ, ຮັບປະກັນຄວາມໂປ່ງໃສແລະ ສາມາດ ຈໍາກັດຊ່ອງຫວ່າງການສວຍໂອກາດ ທີ່ພາໃຫ້ງົບປະມານຂອງລັດ ໃນວຽກ ງານດັ່ງກ່າວ ຮົ່ວໄຫລ. ການຈັດສັນທີ່ດິນ, ການອອກໃບ ຕາດິນ, ການຫັນການເກັບລາຍຮັບ ທີ່ດິນ ເປັນທັນສະໄໝ ໃຫ້ກະຊວງ ຊັບພະຍາກອນທຳມະຊາດ ແລະ ສິ່ງ ແວດລ້ອມ ເອົາໃຈໃສ່ຕິດຕາມກວດກາ ການປະຕິບັດກົດໝາຍວ່າດ້ວຍທີ່ດິນ ພ້ອມທັງເປັນໃຈກາງປະສານສົມທົບ ກັບພາກສ່ວນກ່ຽວຂ້ອງຄຸ້ມຄອງການ ນຳໃຊ້ທີ່ດິນ ໃຫ້ມີປະສິດທິພາບ ແລະ ປະສິດທິຜົນສູງກວ່າເກົ່າ; ສືບຕໍ່ຈັດຕັ້ງ ປະຕິບັດມະຕິຕົກລົງ ສະບັບເລກທີ 26/ຄບສພ ວ່າດ້ວຍການເພີ່ມທະວີ ຄຸ້ມຄອງ ແລະ ພັດທະນາທີ່ດິນ ໃນ ໄລຍະໃໝ່ ໃຫ້ປະກົດຜົນເປັນຈິງຫລາຍ ຂຶ້ນ, ພ້ອມທັງ ກໍານົດຄາດໝາຍໃນ ການອອກໃບຕາດິນ ໃຫ້ສອດຄ່ອງ, ຈະແຈ້ງຊັດເຈນ ສາມາດປະຕິບັດໄດ້; ໃຫ້ບັນດາຂະແໜງການ ກວດກາ ແລະ ແບ່ງຂັ້ນຄຸ້ມຄອງທີ່ດິນ ຂອງຂະແໜງ ການຂອງຕົນ ໄປຕາມທິດ 3 ສ້າງ; ສົ່ງເສີມຊຸກຍູ້ການນຳເຕັກໂນໂລຊີ ເຂົ້າໃນການສໍາຫລວດຕອນດິນ ເພື່ອ ໃຫ້ສາມາດເກັບກໍາຂໍ້ມູນຕອນດິນ ໃຫ້ ສະດວກວ່ອງໄວ ແລະ ຊັດເຈນ; ສືບ ຕໍ່ສ້າງເງື່ອນໄຂ ແລະ ຂັ້ນຕອນ ໃຫ້ ການປະຕິບັດວຽກອອກໃບຕາດິນ ໃຫ້ ມີຄວາມວ່ອງໄວຫລາຍຂຶ້ນ. ການຄຸ້ມຄອງ ແລະ ນໍາໃຊ້ ດິນກະ ສິກໍາ ແລະ ທີ່ດິນ 3 ປະເພດປ່າ ແລະ ໂຄງການຮ່ວມມືວຽກງານ ສິນເຊື່ອ ກາກບອນປ່າໄມ້: ໃຫ້ກະຊວງກະສິກຳ ແລະ ປ່າໄມ້ ສົມທົບກັບພາກສ່ວນ ກ່ຽວຂ້ອງ ເອົາໃຈໃສ່ຄຸ້ມຄອງແລະນຳ ໃຊ້ 3 ປະເພດປ່າ ຕາມກົດໝາຍ ແລະ ລະບຽບການກ່ຽວຂ້ອງຢ່າງເຂັ້ມ ງວດ, ໃຫ້ຖືວຽກດັ່ງກ່າວ ເປັນຄວາມ ຮັບຜິດຊອບ ຂອງອົງການປົກຄອງ ທ້ອງຖິ່ນທຸກຂັ້ນ; ເອົາໃຈໃສ່ຄຸ້ມຄອງ ດິນກະສິກຳ-ປ່າໄມ້ ໃຫ້ດີຕາມທິດ 3 ສ້າງ ໂດຍສໍາຫລວດຈັດສັນທີ່ດິນກະ ສິກໍາ-ປ່າໄມ້ໃຫ້ສຳເລັດໂດຍໄວ; ຄົ້ນ ຄວ້າສ້າງ ແລະ ປັບປຸງນິຕິກໍາທີ່ກ່ຽວ ຂ້ອງ ເພື່ອເຮັດໃຫ້ການຄຸ້ມຄອງ ແລະ ເຄື່ອນໄຫວວຽກງານດັ່ງກ່າວ ມີປະ ສິດທິພາບ ແລະ ປະສິດທິຜົນຫລາຍ ກວ່າເກົ່າ, ທັງສາມາດແກ້ໄຂບັນຫາ ຫຍໍ້ທໍ້ທີ່ເກີດຂຶ້ນ ໃນຂົງເຂດວຽກງານ ດັ່ງກ່າວ. ມາດຕະການແກ້ໄຂບັນຫາການ ຂາດແຄນໄຟຟ້າ ແລະ ສະເໜີປັບປຸງ ໂຄງສ້າງລາຄາໄຟຟ້າກອງປະຊຸມເຫັນ ດີດ້ານຫລັກການ ຕໍ່ການສະເໜີຂອງ ກະຊວງພະລັງງານ ແລະ ບໍ່ແຮ່ ໃຫ້ສືບ ຕໍ່ສົ່ງເສີມການນໍາໃຊ້ພະລັງງານທາງ ເລືອກສະອາດ; ໃຫ້ຈັດກອງປະຊຸມສຳ ມະນາ ເຜີຍແຜ່ຂໍ້ມູນຜ່ານສື່ຕ່າງໆ ໃຫ້ ສັງຄົມຮັບຊາບ ແລະ ເຂົ້າໃຈ ກ່ຽວກັບ ການປັບປຸງໂຄງສ້າງລາຄາໄຟຟ້າ. ກອງປະຊຸມ ໄດ້ຮັບຟັງການເຜີຍ ແຜ່ດໍາລັດ ສະບັບເລກທີ 702/ນຍ, ລົງ ວັນທີ 25 ທັນວາ 2024 ວ່າດ້ວຍການ ກໍານົດໜ້າວຽກ ແລະ ແບ່ງຄວາມ ຮັບຜິດຊອບ ໃນການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ ແຜນພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ ແຫ່ງຊາດ, ແຜນງົບປະມານແຫ່ງລັດ ແລະ ແຜນເງິນຕາ ປະຈຳປີ 2025 ແລະ ແຜນການແກ້ໄຂຜົນການກວດ ກາ-ກວດສອບ ເຊິ່ງປະທານກອງປະ ຊຸມ ໄດ້ຊີ້ນຳໃຫ້ບັນດາຂະແໜງການ ສູນກາງ ແລະ ທ້ອງຖິ່ນ ສືບຕໍ່ປະຕິບັດ ຕາມດໍາລັດສະບັບດັ່ງກ່າວ ຕາມຂົງ ເຂດຄວາມຮັບຜິດຊອບຂອງຕົນ ໃຫ້ ມີຜົນສໍາເລັດ ແລະ ເປັນຮູບປະທໍາ ຕົວຈິງ. ສຳລັບປີ 2025 ລັດຖະບານ ໄດ້ ກຳນົດທິດທາງ ແລະ ແຜນວຽກຈຸດ ສຸມລວມ ດັ່ງນີ້: ສຸມໃສ່ປະຕິບັດບັນດາ ວຽກຈຸດສຸມທີ່ມະຕິກອງປະຊຸມຄົບ ຄະນະ ຄັ້ງທີ 9 ຂອງຄະນະບໍລິຫານ ງານສູນກາງພັກສະໄໝທີ XI, ມະຕິ ກອງປະຊຸມສະພາແຫ່ງຊາດ ວ່າດ້ວຍ ການຮັບຮອງເອົາການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ ແຜນພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ ແຫ່ງຊາດ ປີ 2024 ແລະ ທິດທາງ ແຜນການ ແລະ ແຜນການລົງທຶນຂອງ ລັດ ປີ 2025, ມະຕິວ່າດ້ວຍການຈັດ ຕັ້ງປະຕິບັດແຜນງົບປະມານແຫ່ງລັດ ແລະ ແຜນເງິນຕາ ປີ 2024 ແລະ ທິດ ທາງແຜນການປີ 2025, ມະຕິ ວ່າ ດ້ວຍການແກ້ໄຂຜົນການກວດສອບ, ພ້ອມທັງ ສຸມໃສ່ການສ້າງແຜນພັດທະ ນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ ແຫ່ງຊາດ 5 ປີ ຄັ້ງທີ X ໃຫ້ສຳເລັດ ໂດຍພື້ນຖ ນ. ສື ຕໍ່ສຸມໃສ່ປະຕິບັດແຜນວຽກ ຈຸດສຸມຂອງຄະນະສະເພາະກິດ 19/ ກມສພ ກ່ຽວກັບການແກ້ໄຂບັນຫາ ເງິນເຟີ້, ອັດຕາແລກປ່ຽນ, ລາຄາສິນ ຄ້າ ແລະ ການແກ້ໄຂໜີ້ສິນ. ພ້ອມກັນ ນັ້ນ, ກໍສືບຕໍ່ສຸມໃສ່ປະຕິບັດສອງວາລະ ແຫ່ງຊາດ ໃນທ້າຍສະໄໝ ຕິດພັນກັບ ການແກ້ໄຂຜົນກະທົບຈາກໄພທຳມະ ຊາດ ໃນປີ 2024 ດ້ວຍຄວາມບຸກບືນ ສູ້ຊົນ ໃຫ້ໄດ້ເປັນກ້າວໆ ແລະ ຢ່າງມີ ຈຸດສຸມ; ສືບຕໍ່ລົງເລິກຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ ມະຕິຂອງລັດຖະບານ ເລກທີ 05 ກ່ຽວກັບການຜັນຂະຫຍາຍການສ້າງ ເສດຖະກິດເອກະລາດເປັນເຈົ້າຕົນເອງ ແລະ ແນວຄິດຊີ້ນໍາຂອງທ່ານ ປະທານ ປະເທດ ຕໍ່ກອງປະຊຸມເປີດກວ້າງລັດ ຖະບານຄັ້ງທີ I ປະຈໍາປີ 2024 ໃຫ້ເປັນ ຂະບວນທີ່ກວ້າງຂວາງ ແລະ ມີຜົນ ສໍາເລັດຕົວຈິງຫລາຍຂຶ້ນ; ສືບຕໍ່ຜັນ ຂະຫຍາຍ ເນື້ອໃນທີ່ໄດ້ຕົກລົງ ໃນກອງ ປະຊຸມສຸດຍອດອາຊຽນສຸ ຄັ້ງທີ 44 ແລະ 45 ແລະ ກອງປະຊຸມສຸດຍອດ ອື່ນໆທີ່ກ່ຽວຂ້ອງ ໃຫ້ເປັນຮູບປະທໍາ ແລະ ນໍາເອົາຜົນປະໂຫຍດຕົວຈິງມາສູ່ ປະເທດເຮົາ; ສືບຕໍ່ສຸມໃສ່ສ້າງຂະ ບວນ ານແຂ່ງຂັນຮັກຊາດ ແລະ ພັດທະນາ, ການສະເຫລີມສະຫລອງ 3 ວັນປະ ຫວັດສາດຂອງຊາດ ແລະ ການດຳ ເນີນກອງປະຊຸມໃຫຍ່ 3 ຂັ້ນຂອງພັກ ໃຫ້ຮັບປະກັນທາງດ້ານເນື້ອໃນ, ມີຂະ ບວນການທີ່ເປັນປົກກະຕິ ແລະ ຟົດຟື້ນ. ສຳລັບ ແຜນວຽກຈຸດສຸມໃນແຕ່ລະ ຂົງເຂດ ເປັນຕົ້ນ ດ້ານວຽກງານປ້ອງ ກັນຊາດ-ປ້ອງກັນຄວາມສະຫງົບ ສືບ ຕໍ່ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດວຽກງານ ຕາມແຜນ ທີ່ກໍານົດໄວ້ ໂດຍເອົາໃຈໃສ່ຈັດຕັ້ງ ປະຕິບັດຍຸດທະສາດກໍ່ສ້າງຮາກຖານ ການເມືອງ, ພັດທະນາຊົນນະບົດຮອບ ດ້ານ; ສຸມໃສ່ແກ້ໄຂປະກົດການຫຍໍ້ທໍ້ ທີ່ເກີດຂຶ້ນໃນສັງຄົມ, ລົງເລິກຈັດຕັ້ງ ປະຕິບັດວາລະແຫ່ງຊາດ ວ່າດ້ວຍ ການແກ້ໄຂບັນຫາຢາເສບຕິດ, ອາວຸດ ເຖື່ອນໃຫ້ໄດ້ຮັບຜົນດີເປັນກ້າວໆ; ເຄື່ອນໄຫວຕ້ານ ແລະ ສະກັດກັ້ນການ ກໍ່ອາຊະຍາກໍາທາງໄຊເບີ ລວມທັງ ການນຳໃຊ້ສື່ສັງຄົມອອນລາຍ ເພື່ອ ໂຈມຕີແນວທາງນະໂຍບາຍຂອງພັກລັດ, ການນຳຂັ້ນສູງ ແລະ ລະບອບໃໝ່ ຂອງພວກເຮົາ ໃຫ້ທັນສະພາບການ. ດ້ານເສດຖະກິດ ເອົາໃຈໃສ່ແກ້ໄຂບັນ ຫາຄວາມຫຍຸ້ງຍາກທາງດ້ານເສດ ຖະກິດ-ການເງິນ ດ້ວຍການບັງຄັບໃຊ້ ບັນດາມາດຕະການ ທີ່ໄດ້ວາງອອກ ແລ້ວນັ້ນ ໃຫ້ປະກົດຜົນເປັນຈິງ ແລະ ເປັນຮູບປະທຳຫລາຍຂຶ້ນກວ່າເກົ່າ ໂດຍມອບວຽກການຈັດຕັ້ງ ແລະ ບຸກ ຄົນ ຢ່າງລະອຽດຈະແຈ້ງ ທັງກຳນົດ ຄາດໝາຍເວລາສໍາເລັດໃຫ້ຊັດເຈນ; ສືບຕໍ່ຊຸກຍູ້ສົ່ງເສີມການຜະລິດເພື່ອທົດ ແທນການນໍາເຂົ້າ ແລະ ເປັນສິນຄ້າ ສົ່ງອອກ, ຊຸກຍູ້ການຂຸດຄົ້ນ ແລະ ປຸງ ແຕ່ງແຮ່ທາດ ຕາມທິດຍືນຍົງ ທັງສາ ມາດສ້າງມູນຄ່າເພີ່ມຈາກແຮ່ຕ່າງໆ ແລະ ປັດໄຈການຜະລິດ ເຊັ່ນ: ຜະລິດ ປຸ໋ຍຊີວະພາບ, ຫົວອາຫານລ້ຽງສັດ, ວັດສະດຸກໍ່ສ້າງ, ເຄື່ອງອຸປະໂພກ-ບໍລິ ໂພກ ໄປຄຽງຄູ່ກັບການປັບປຸງໂຄງ ລ່າງພື້ນຖານ ແລະ ລະບົບການບໍລິ ການຂົນສົ່ງ ໃຫ້ມີຄວາມສະດວກຂຶ້ນ ເພື່ອເປັນພື້ນຖານສຳຄັນໃຫ້ແກ່ການ ສົ່ງເສີມການລົງທຶນ, ການຄ້າ ແລະ ການທ່ອງທ່ຽວ; ສຸມໃສ່ຮັກສາ ຖຽນລະພາບທາງດ້ານເງິນຕາ ໃຫ້ມີ ຄວາມໝັ້ນທ່ຽງ ດ້ວຍການດຳເນີນ ນະໂຍບາຍເງິນຕາແບບຮັດກຸມ ແລະ ນະໂຍບາຍອັດຕາແລກປ່ຽນ ຢ່າງມີປະ ສິດທິພາບ, ຄຸ້ ຄອງເງິນຕາຕ່າງປະ ເທດ າກການລົງທຶນ, ກ ນສົ່ງອອກນຳເຂົ້າສິນຄ້າຜ່ານລະບົບທະນາຄານ ໃຫ້ຫລາຍຂຶ້ນ ຕິດພັນກັບສົ່ງເສີມການ ນໍາໃຊ້ເງິນກີບ ແລະ ການນຳໃຊ້ສະກຸນ ເງິນທ້ອງຖິ່ນ ກັບປະເທດໃກ້ຄຽງ ເພື່ອ ຫລຸດຜ່ອນຄວາມຕ້ອງການເງິນຕ ຕ່າງປະເທດ, ສືບຕໍ່ປ່ອຍສິນເຊື່ອເພື່ອ ກະຕຸ້ນເສດຖະກິດ ແລະ ກະຈາຍແຫລ່ງ ທຶນສູ່ທ້ອງຖິ່ນ ໃຫ້ມີປະສິດທິຜົນສູງ; ສຸມໃສ່ການຂຸດຄົ້ນແຫລ່ງລາຍຮັບງົບ ປະມານແຫ່ງລັດ ໃຫ້ໄດ້ຕາ ແຜນ ຫລື ເກີນແຜນ ເປັນປີທີ 5 ຕິດຕໍ່ກັນ ແລະ ສູ້ ຊົນໃຫ້ເປັນປີທຳອິດໃຫ້ມີລາຍຮັບເກີນ ດຸນ ຕາມຄາດໝາຍ ສອຈ ວາງອອກ ໂດຍສຸມທຸກກຳລັງແຮງສັງລວມ ເຂົ້າ ໃນການເກັບລາຍຮັບ ຕາມກົດໝາຍ ແລະ ລະບຽບການທີ່ໄດ້ກໍານົດໄວ້, ເລັ່ງຂະຫຍາຍຖານລາຍຮັບໃໝ່ ຕິດ ພັນກັບການຫັນເປັນທັນສະໄໝ, ຈໍາ ກັດການຍົກເວັ້ນພັນທະຕ່າງໆ ທີ່ບໍ່ ເປັນການກະຕຸ້ນ ຫລື ສົ່ງເສີມການລົງ ທຶນ. ດ້ານລາຍຈ່າຍງົບປະມານ ແມ່ນ ໃຫ້ສຸມໃສ່ວຽກງານບຸລິມະສິດຂອງ ລັດຖະບານ ບົນຈິດໃຈປະຢັດມັດທະ ຍັດ, ນໍາໃຊ້ແຫລ່ງລາຍຮັບພາຍໃນ ເພື່ອແກ້ໄຂໜີ້ສິນພາຍໃນແລະ ຕ່າງປະ ເທດ, ພ້ອມທັງ ຊອກທຸກວິທີ ເພື່ອຫລຸດ ຜ່ອນການກູ້ຢືມດ້ວຍຮູບການຕ່າງໆ ລົງ; ສືບຕໍ່ດັດສົມຈຳນວນບໍລິສັດນຳ ເຂົ້າ-ສົ່ງອອກ, ຈໍາກັດການນໍາເຂົ້າ ສິນຄ້າ ີ່ສາມາດຜະລິດເອງໄດ້ ແລະ ຕີຖອຍການຄ້ານອກລະບົບ ຫັນໄປສູ່ ການຂາຍຍົກ-ຂາຍຍ່ອຍ ເພືີ່ອຄຸ້ມຄອງ ການນໍາເຂົົ້າສິນຄ້າໃຫ້ຫລຸດໜ້ອຍ ຖອຍລົງ; ສືບຕໍ່ປັບປຸງກົນໄກ, ລະບຽບ ການສົ່ງເສີມການລົງທຶ ແລະ ການ ດຳເນີນທຸລະກິດ ໃຫ້ມີຄວາມສະດວກ, ຕັດຂັ້ນຂອດທີ່ບໍ່ຈໍາເປັນລົງ ເພື່ອດຶງດູດ ການລົງທຶນພາຍໃນ ແລະ ຕ່າງປະເທດ ໃຫ້ຫລາຍຂຶ້ນ; ສຸມໃສ່ຕິດຕາມກວດ ກາບັນດາໂຄງການລົງທຶນ ທີ່ໄດ້ຮັບ ອ ນຸມັດຜ່ານມາ, ໂຄງການໃດທີ່ບໍ່ມີ ຄວາມຄືບໜ້າ ຫລື ມີຄວາມຄືບໜ້າຊ້າ ກໍໃຫ້ດໍາເນີນມາດຕະການ ຕາມຂັ້ນ ຕອນຂອງກົດໝາຍ ແລະ ລະບຽບການ ຢ່າງເຂັ້ມງວດ, ເດັດຂາດ; ເອົາໃຈໃສ່ ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດແຜນການລົງທຶນຂອງ ລັດປີ 2025 ໂດຍເລີ່ມປ ຕິບັດໃນ ເດືອນມັງກອນ 2025 ເປັນຕົ້ນໄປ. ພ້ອມກັນນັ້ນ, ກໍໃຫ້ເອົາໃຈໃສ່ໃນການ ນໍາໃຊ້ເງິນເກີນແຜນໃຫ້ຖືກຕ້ອງຕາມ ເປົ້າໝາຍ; ເດັດຂາດໂຈະຖາວອນການ ອະນຸຍາດໃຫ້ຂຸດຄົ້ນ ຮ່ຄໍາຕົກຂ້ອນ, ທ້ອງຖິ່ນໃ ຫາກຍັງມີສະ າບການ ສວຍໃຊ້ການຂຸດຄົ້ນຫີນແຮ່-ຊາຍ ເພື່ອ ຂຸດຄົ້ນຄໍາຕົກຂ້ອນ ແມ່ນໃຫ້ຮີບຮ້ອນ ແກ້ໄຂ ແລະ ດຳເນີນມາດຕະການທາງ ກົດໝາຍຢ່າງເດັດຂາດ. ພ້ອມທັງ ສຸມ ໃສ່ກວດກາບັນດາໂຄງການບໍ່ແຮ່ ທີ່ໄດ້ ອະນຸມັດຜ່ານມາ ເພື່ອບໍ່ໃຫ້ມີຊ່ອງ ວ່າງລັ ໂລບ ຫລື ລາຍງານຂໍ້ມູນ ການຂຸດຄົ້ນ ບໍ່ຖືກຕ້ອງ; ສືບຕໍ່ເລັ່ງຫັນ ໂຄງການທົດລອງແຮ່ທາດ ໄປສູ່ກົນ ໄກປົກກະຕິຕາມກົດໝາຍກຳນົດ, ພ້ອມນັ້ນ ຕ້ອງສຸມໃສ່ປະຕິບັດມາດຕະ ການຄຸ້ມຄອງການຂຸດຄົ້ນ ແລະ ປຸງ ແຕ່ງແຮ່ຄຳ, ແຮ່ຫາຍາກ ແລະ ອື່ນໆ, ທັງຮີບຮ້ອນຄົ້ນຄວ້ານະໂຍບາຍຈຳ ນວນໜຶ່ງ ເພື່ອໃຫ້ມີການສ້າງໂຮງ ງານປຸງແຕ່ງແຮ່ສຳເລັດຮູບຢູ່ລາວ ໂດຍສະເພາະ ແຮ່ຖ່ານຫີນ, ແຮ່ຄໍາ, ແຮ່ເຫລັກ; ເລັ່ງແກ້ໄຂບັນຫາລົດເຖື່ອນ ຢູ່ເສດຖະກິດພິເສດສາມຫລ່ຽມຄຳ ໃຫ້ ສຳເລັດ ພາຍໃນ 6 ເດືອນຕົ້ນປີ 2025. ສໍາລັບ ລົດເຖື່ອນ ຢູ່ທ້ອງຖິ່ນອື່ນໆ ໃຫ້ ສືບຕໍ່ແກ້ໄຂຢ່າງເດັດຂາດ ແລະ ເຂັ້ມ ງວດ. ພ້ອມນັ້ນ ໃຫ້ກະຊວງການເງິນ ແລະ ຫ້ອງວ່າການສຳນັກງານນາຍົກ ລັດຖະມົນຕີ ສົມທົບກັນຕິດຕາມກວດ ກາ ແລະ ຊຸກຍູ້ການປະຕິບັດດຳລັດ ຂອງລັດຖະບານ ເລກທີ 599 (ລົດ ລັດ) ໃຫ້ເປັນເອກະພາບໃນຂອບເຂດ ທົ່ວປະເທດ. ດ້ານວັດທະນະທໍາ-ສັງ ຄົມ ສຸມໃສ່ປັບປຸງຄຸນນະພາບການ ຮຽນ-ການສອນແລະ ກໍ່ສ້າງຊັບພະຍາ ກອນມະນຸດ; ສືບຕໍ່ປະຕິບັດນະໂຍບາຍ ແລະ ມາດຕະການ ໃນການແກ້ໄຂ ບັນຫາການຂາດແຄນຄູສອນ, ການປະ ຕິບັດນະໂຍບາຍອຸດໜູນຄູອາສາສະ ໝັກ ແລະ ການປະລະການຮຽນຂອງ ນັກຮຽນ, ນັກສຶກສາ ໃຫ້ເປັນຮູບປະ ທຳຫລາຍຂຶ້ນ ພ້ອມທັງ ເພີ່ມທະວີການ ມີສ່ວນຮ່ວມໃນການພັດທະນາການ ສຶກສາ ຕາມການແບ່ງຂັ້ນຄຸ້ມຄອງ ໃຫ້ຫລາຍຂຶ້ນ; ສືບຕໍ່ປັບປຸງວຽກງານ ສາທາລະນະສຸກ ໃຫ້ມີຄຸນນະພາບ ດ້ວຍການຍົກລະດັບການບໍລິການ ຂອງໂຮງໝໍຂັ້ນຕ່າງໆ ໃຫ້ໄດ້ຕາມມາດ ຕະຖານ, ສະໜອງອຸປະກອນການແພດ ແລະ ບັນຈຸພະນັກງານຕາມແຜນທີ່ ກຳນົດໄວ້, ປັບປຸງ ແລະ ຂະຫຍາຍ ການບໍລິການປິ່ນປົວສຸຂະພາບໃຫ້ທົ່ວ ເຖິງ ແລະ ເຂັ້ມແຂງ; ສືບຕໍ່ສຸມໃສ່ ພັດທະນາສີມືແຮງງານ, ດັດສົມແຮງ ງານ ເພື່ອຕອບສະໜອງຄວາມຕ້ອງ ການຂອງຕະຫລາດຢູ່ພາຍໃນ ແລະ ຕ່າງປະເທດ. ຮີບຮ້ອນຄົ້ນຄວ້ານະ ໂຍບາຍເພີ່ມເຕີມ ແລະ ບັງຄັບໃຊ້ມາດ ຕະການຕ່າງໆ ກ່ຽວກັບການແກ້ໄຂ ບັນຫາຂາດແຄນແຮງງານພາຍໃນ ປະເທດ, ລວມທັງ ການຄຸ້ມຄອງແຮງ ງານຕ່າງປະເທດ ທີ່ມາອອກແຮງງານ ຢູ່ ສປປ ລາວ ແລະ ແຮງງານລາວ ທີ່ ໄປອອກແຮງງານຢູ່ຕ່າງປະເທດ ແລະ ປະເມີນຄືນການປະຕິບັດນະໂຍບາຍ ຕ່າງໆ ທີ່ໄດ້ອອກໃນໄລຍະຜ່ານມາ, ພ້ອມທັງ ປັບປຸງກົນໄກການຄຸ້ມຄອງ ໃຫ້ມີຄວາມໂລ່ງລ່ຽນ ແລະ ທັນສະໄໝ ຂຶ້ນ; ສືບຕໍ່ສຸມໃສ່ປັບປຸງວຽກງານ ຖະແຫລງຂ່າວ ໃຫ້ມີຄວາມວ່ອງໄວ ແລະ ທັນສະໄໝ, ປັບປຸງສື່ຕ່າງໆ ໃຫ້ ມີປະສິດທິພາບ ແລະ ປະສິດທິຜົນ ທັງເອົາໃຈໃສ່ຄຸ້ມຄອງສື່ອອນລາຍ ທີ່ ໂຄສະນາບິດເບືອນຕໍ່ແນວທາງນະໂຍ ບາຍຂອງພັກ-ລັດ, ປັບປຸງໂຄງລ່າງ ພື້ນຖານດ້ານວັດຖຸເຕັກນິກສື່ມວນຊົນ, ພ້ອມທັງ ສ້າງຄວາມເຂັ້ມແຂງໃຫ້ບຸກ ຄະລາກອນໃຫ້ສາມາດຮັບປະກັນທາງ ດ້ານປະລິມານ ແລະ ຄຸນນະພາບ; ສືບ ຕໍ່ຊຸກຍູ້ສົ່ງເສີມການທ່ອງທ່ຽວ ໂດຍ ໃຫ້ເຂົ້າເຖິງກຸ່ມຕະຫລາດເປົ້າໝາຍ ແລະ ໃຫ້ມີສ່ວນຮ່ວມຫລາຍຂຶ້ນກວ່າ ເກົ່າ ຂອງທຸກພາກສ່ວນໃນສັງຄົມ ເພື່ອ ສ້າງສະພາບແວດລ້ອມທີ່ດີ, ບໍລິການ ນັກທ່ອງທ່ຽ ໃຫ້ໄດ້ັ ບຄວາມປະທັບ ໃຈ; ສືບຕໍ່ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດວຽກງານ ຂຶ້ນທະບຽນໃບຕາດິນ ໃນຂອບເຂດ ທົ່ວປະເທດ ໂດຍເລັ່ງໃສ່ການຮັບຮູ້ ສິດນໍາໃຊ້ທີ່ດິນຂອງການຈັດຕັ້ງ ແລະ ບຸກຄົນໃນເຂດທີ່ດິນປ່າໄມ້ ພ້ອມທັງ ການປັບປຸງລະບົບຄຸ້ມຄອງທີ່ດິນໄປ ຕາມທິດຫັນເປັນທັນສະໄໝ; ສືບຕໍ່ ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດບັນ ານະໂຍບ ຍ ກໍຄື ນິຕິກໍາຕ່າງໆ ທີ່ພົວພັນເຖິງການ ພັດທະນາຊົນນະບົດ ແລະ ແກ້ໄຂ ຄວາມທຸກຍາກ ໃຫ້ມີປະສິດທິຜົນ; ເລັ່ງການສ້າງອາຊີບທີ່ໝັ້ນຄົງໃຫ້ແກ່ ປະຊາຊົນ; ຊຸກຍູ້ ແລະ ສົ່ງເສີມທຸກ ພາກສ່ວນໃນສັງຄົມ ປະກອບສ່ວນ ເຂົ້າໃນການພັດທະນາຊົນນະບົດ ແລະ ແກ້ໄຂຄວາມທຸກຍາກ. ຂົງເຂດການ ປົກຄອງ, ການບໍລິຫານລັດ ແລະ ຍຸ ຕິທໍາສຸມໃສ່ປັບປຸງແກ້ໄຂກົນໄກການ ປະສານງານ ໃນການແກ້ໄຂຄຳຕັດ ສິນຂອງສານ ທີ່ໃຊ້ໄດ້ຢ່າງເດັດຂາດ ໃຫ້ໄວກວ່າເກົ່າ ໂດຍສະເພາະການ ແກ້ໄຂຊັບສິນທີ່ເປັນຂອງກາງ ເປັນ ຕົ້ນ ຊັບສິນຄົງທີ່, ພາຫະນະ ແລະ ເຄື່ອງມີຄ່າທີ່ຍຶດໄດ້ຈາກຄະດີຢາເສບ ຕິດໃຫ້ໄວຂຶ້ນ; ສຸມໃສ່ປັບປຸງກົງຈັກ ການບໍລິຫານລັດໃຫ້ກະທັດຮັດ, ມີ ປະສິດທິພາບ ແລະ ປະສິດທິຜົນ ໂດຍ ສະເພາະກົງຈັກລັດຂັ້ນທ້ອງຖິ່ນ ທີ່ ມີການສ້າງຕາແສງຂຶ້ນ ຕາມການ ຕົກລົງຂອງສູນກາງພັກ. ພ້ອມກັນ ນັ້ນ, ຕ້ອງໄດ້ເລັ່ງການຫັນເປັນພະລາ ກອນ ໃນຫົວໜ່ວຍລັດບໍລິຫານທີ່ມີ ລາຍຮັບ ໃຫ້ເປັນຮູບປະທຳຫລາຍຂຶ້ນ; ສືບຕໍ່ຄົ້ນຄວ້າການປັບປຸງກົງຈັກການ ຈັດຕັ້ງຂອງລັດຖະບານ ໃຫ້ກະທັດ ຮັດຂຶ້ນຕື່ມ; ສືບຕໍ່ສຸມໃສ່ການສ້າງ ແລະ ປັບປຸງກົດໝາຍ ກໍຄື ນິຕິກຳ ລຸ່ມກົດໝາຍ ໃຫ້ທັນກັບສະພາບການ ປ່ຽນແປງ ແລະ ຂະຫຍາຍຕົວຂອງ ເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ, ທັງໃຫ້ສາມາດ ປະຕິບັດຕົວຈິງໄດ້ ແລະ ມີຄຸນນະພາບ ກວ່າເກົ່າ. ຂົງເຂດວຽກງານການຕ່າງ ປະເທດ ສຸມໃສ່ຈັດຕັ້ງຜັນຂະຫຍາຍ ຜົນກອງປະຊຸມສຸດຍອດອາຊຽນ ຄັ້ງ ທີ 44, 45 ແລະ ກອງປະຊຸມສຸດ ຍອດອື່ນໆທີ່ກ່ຽວຂ້ອງ ໃຫ້ເປັນຮູບ ປະທໍາ, ກໍສຸມໃສ່ປະຕິບັດແຜນຮ່ວມມື ສອງຝ່າຍກັບບັນດາປະເທດເພື່ອນ ມິດຍຸດທະສາດ; ສືບຕໍ່ເອົາໃຈໃສ່ຮ່ວມ ມືກັບບັນດາປະເທດເພື່ອນມິດ ແລະ ຄູ່ຮ່ວມພັດທະນາ ໃຫ້ແຂງແຮງກວ່າ ເກົ່າດ້ວຍຄວາມເປັນເຈົ້າການເຂົ້າ ຮ່ວມ ແລະ ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ ຂອບການ ຮ່ວມມືຂອງສາກົນຕ່າງໆ ໃຫ້ມີປະ ສິດທິຜົນສູງ; ສືບຕໍ່ເຄື່ອນໄຫວວຽກ ງານການຕ່າງປະເທດ ຢ່າງມີໄຫວ ພິບ ແລະ ທັນສະພາບການ ຕາມທິດ ການທູດປ້ອງກັນເຫດ ແບບບຸກທະລຸ; ຕ້ອງສືບຕໍ່ເຄື່ອນໄຫວວຽກງານຕ່າງ ປະເທດ ດ້ານການທູດເສດຖະກິດ ແລະ ປະຊາຊົນ ບົນພື້ນຖານຮັບປະກັນປະ ສິດທິຜົນ ແລະ ປະຢັດມັດທະຍັດ. ທັງໝົດນັ້ນ ແມ່ນຜົນຂອງກອງ ປະຊຸມ ແລະ ແຜນວຽກຈຸດສຸມຈໍານວນ ໜຶ່ງ ທີ່ລັດຖະບານຈະສຸມໃສ່ຈັດຕັ້ງ ປະຕິບັດໃນປີ 2025. ພ້ອມກັນນັ້ນ, ປະທານກອງປະຊຸມ ກໍໄດ້ຮຽກຮ້ອງ ມາຍັງບັນດາສະມາຊິກລັດຖະບານ, ຫົວໜ້າອົງການຈັດຕັ້ງພັກ-ລັດ ຂັ້ນ ສູນກາງ, ເຈົ້າແຂວງ ແລະ ເຈົ້າຄອງ ນະຄອນຫລວງວຽງຈັນ ຈົ່ງນຳເອົາ ແຜນວຽກຈຸດສຸມໃນປີ 2025 ໄປຫັນ ເປັນແຜນຈັດຕັ້ງປະຕິບັດວຽກງານ ຂອງຂະແໜງການ, ອົງການ ແລະ ທ້ອງຖິ່ນຕົນ ໃຫ້ລະອຽດ, ມີການແບ່ງ ຄວາມຮັບຜິດຊອບໃຫ້ການຈັດຕັ້ງ, ບຸກຄະລ ກອນແຕ່ລະຂັ້ນ ແລະ ມີ ຄາດໝາຍເວລາສຳເລັດຊັດເຈນ, ສອດ ຄ່ອງກັບສະພາບຄວາມເປັນຈິງຂອງ ແຕ່ລະຂະແໜງການໃຫ້ແຂງແຮງ ແລະ ໄດ້ຮັບຜົນດີ, ມີການຕິດຕາມ ກວດກາ ແລະ ລາຍງານເປັນແຕ່ລະ ໄລ ະ. ພາບ: ເກດສະໜາ
RkJQdWJsaXNoZXIy MTc3MTYxMQ==