6015

28/11/2024 xtgmf]k; 3 0j k; c]t gsfdko gru j ,mt;u 7;k,lk,a d7u gxa oxb dczj o0v'xt-k-q o.o-kf [q orN o4ko]a f4tme,to6 o csj ' lxx ]k; K *ຍາມໃດ ພັກ-ລັດ ກໍ່ຖືສໍາຄັນຕໍ່ ການສ້າງ ແລະ ພັດທະນາຊັບພະຍາ ກອນມະນຸດ ເປັນໜ້າທີ່ສໍາຄັນຕົ້ນຕໍ ໃນພາລະກິດປົກປັກຮັກສາ ແລະ ສ້າງສາພັດທະນາປະເທດຊາດ ກໍຄື ການບູລະນະລະບອບ ປະຊາທິປະ ໄຕ ປະຊາຊົນ ກ້າວຂຶ້ນສູ່ຈຸດໝາຍ ສັງຄົມນິຍົມ. ພາຍໃຕ້ການນໍາພາ ຂອງພັກ ແລະ ລັດຖະບານ ຕະ ຫລອດ 49 ປີ ແຫ່ງການສ້າງຕັ້ງ ສປປ ລາວໂດຍສະເພາະໃນໄລຍະ ແຫ່ງການປະຕິບັດແນວທາງປ່ຽນ ແປງໃໝ່ປະເທດຊາດພວກເຮົາ ໄດ້ຮັບການປົກປັກຮັກສາ ແລະ ສ້າງສາພັດທະນາໃນຫລາຍດ້ານ, *** ຕໍ່ຈາກສະບັບກ່ອນ *** ນອກຈາກນີ້, ຍັງໄດ້ເອົາໃຈໃສ່ ຈັດຕັ້ງຜັນຂະຫຍາຍເນື້ອໃນມະຕິ ກອງປະຊຸມໃຫຍ່ຂອງພັກ ກໍຄື ຂອງແຂວງ ແລະ ການຈັດຕັ້ງປະຕິ ບັດມະຕິຂອງສະພາແຫ່ງຊາດ, ສະ ພາປະຊາຊົນແຂວງ ໂດຍສຸມໃສ່ ການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດແຜນພັດທະ ນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ, ເຮັດໃຫ້ ເສດຖະກິດມີການຂະຫຍາຍຕົວ ດີຂຶ້ນ. ພ້ອມກັນນັ້ນ, ໄດ້ຊຸກຍູ້ສົ່ງ ເສີມການຜະລິດໃຫ້ເປັນສິນຄ້າທີ່ ມີຕະຫລາດຮອງຮັບໂດຍສຸມໃສ່ ການປູກ ແລະ ສົ່ງອອກຕົ້ນໄມ້ອຸດ ສາຫະກໍາ, ພືດກະສິກໍາ ເຊັ່ນ: ອ້ອຍ: ຜົນຜະລິດໄດ້ 406,561 ໂຕນ, ເປັນມູນຄ່າສົ່ງອອກ 278 ຕື້ກີບ; ຢາງພາລາ: ເຄິ່ງສໍາເລັດຮູບ ສົ່ງ ອອກ ໄດ້3.020 ໂຕນ, ລວມມູນຄ່າ ສົ່ງອອກ 43,48 ຕື້ກີບ; ເຄື່ອງ ປ່າຂອງດົງ: ສາມາດສົ່ງອອກໄດ້ 1.628 ໂຕນ, ລວມມູນຄ່າສົ່ງ ອອກທັງໝົດ 29,8 ຕື້ກີບ; ຊາ ປອດສານຜິດ: ສາມາດສົ່ງຜົນຜະ ລິດຊາແຫ້ງອອກສູ່ ສປ ຈີນ ໄດ້ ທັງໝົດ 427,96 ໂຕນ, ລວມ ມູນຄ່າສົ່ງອອກ 17,78 ຕື້ກີບ. ນອກຈາກນີ້, ຍັງໄດ້ສຸມໃສ່ການສົ່ງ ເສີມປູກພືດລະດູແລ້ງເປັນຕົ້ນ: ຖົ່ວ, ໝາກອຶ, ໝາກເຜັດໃຫຍ່ ແລະ ອື່ນໆ. ຂະນະທີ່ການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດບັນ ດາຄາດໝາຍຂົງເຂດວັດທະນະ ທໍາ-ສັງຄົມ. ໃນນັ້ນ, ຂະແໜງການ ສຶກສາທິການ ແລະ ກິລາ ມີ 12 ຄາດໝາຍ (SDG4) ເຫັນວ່າ: ມີ 5 ຄາດໝາຍທີ່ສາມາດບັນລຸ (ຄາດໝາຍທີ 2 ອັດຕາເຂົ້າຮຽນ ໃໝ່ ປ1, ຄາດໝາຍທີ 5 ອັດຕາ ຈົບຊັນປະຖົມ (ອັດຕາເລື່ອນຂັ້ນຈົບຊັ້ນ), ຄາດໝາຍທີ 6 ອັດຕາ ເລື່ອນຊັ້ນ ປ5 ຂຶ້ນ ມ1 (ທຽບໃສ່ ນັກຮຽນຕົ້ນປີ ປ5), ຄາດໝາຍທີ 7 ດັດສະນີສະເໝີພາບຍິງ-ຊາຍ ll- wfh pq d.sh gsa o zq o'korQ ogfaj os]kpfh ko ຮິບໂຮມໂດຍ: ພະກາ *ຄໍາສັບໃນພາສາລາວ ມີທັງ ພະຍາງດຽວ ແລະ ຫລາຍພະ ຍາງ ເຊິ່ງໂດຍພື້ນຖານຄໍາເຄົ້າທີ່ມີ ພະຍາງດຽວ ມັກຈະແມ່ນພາສາ ລາວດັ້ງເດີມ, ບໍ່ແມ່ນຄໍາຢືມ ຫລື ທີ່ມາຈາກພາສາອື່ນທີ່ເຂົ້າມາຢູ່ ໃນພາສາລາວ. ເຖິງຢ່າງໃດກໍ່ດີພຶດ ຕິກໍາການໃຊ້ຕົວຈິງ ຍັງພົບການ ໃຊ້ຄໍາຫຍໍ້ຈາກຄໍາສອງພະຍາງ ແລະ ຈໍານວນໜຶ່ງກໍ່ຍັງຮັກສາເຄົ້າ ຄວາມໝາຍຂອງມັນເອົາໄວ້, ທັງ ນີ້ກໍ່ຍ້ອນການພັດທະນາດ້ານພາ ສາຕາມສະພາບແຕ່ລະໄລຍະ. ຄໍາວ່າ“ກັນ”ເປັນຄໍາກໍາມະຫລື ກິລິຍາ ໝາຍເຖິງຫ້າມ, ກັ້ນ, ບັງ, ປິດ, ອັດດັ່ງວ່າ: ກັນດີກວ່າແກ້... ຄໍາວ່າ “ປ້ອງກັນ” ເປັນຄໍາກໍາມະ ໝາຍເຖິງກັນໄວ້ ເພື່ອຕ້ານທານ ຫລື ຄຸ້ມຄອງ, ປົກປັກຮັກສາບໍ່ ໃຫ້ເສຍຫາຍ, ກັນບໍ່ໃຫ້ຜູ້ໃດມາ ທໍາລາຍ. ປະເດັນທີ່ຖືກຕັ້ງຂຶ້ນສົມ ທຽບຄໍາວ່າ ປ້ອງກັນປະເທດ ແລະ ປ້ອງກັນພະຍາດ, ມີຄວາມໝາຍກົງ ກັນຂ້າມກັນ, ເຫັນຜູ້ອາວຸໂສສະເໜີ ຜ່ານສື່ອອນລາຍ ແລະ ມີຫລາຍ ຄໍາເຫັນ ແລະ ທັດສະນະ. ສອງຄໍາ ທີ່ເພິ່ນຍົກຂຶ້ນມາຄໍາ ວ່າ ປ້ອງກັນປະເທດໝາຍເຖິງບໍ່ ໃຫ້ສັດຕູຮຸກຮານປະເທດ, ສ່ວນຄໍາ ປ້ອງກັນພະຍາດໝາຍເຖິງຕ້ານ ພະຍາດ. ຄວາມໝາຍສອງຄໍາ ມີ ລັກສະນະປີ້ນກັນ. ແນວໃດກໍ່ດີກໍ່ມີ ການໃຊ້ມາເປັນໄລຍະເວລາດົນພໍ ສົມຄວນ, ຂໍໃຫ້ເປັນໜ້າທີ່ຂອງນັກ ຄົ້ນຄວ້າດ້ານພາສາລົງເລິກຕໍ່ໄປ. ດັ່ງນັ້ນ ຈຶ່ງນໍາສຶກສາຮ່ວມກັນ ຄືດັ່ງນີ້ແລ, ພໍ້ກັນໃໝ່ບົດຕໍ່ໄປ. da o{xh v'da o .orklk]k; 3I'IPovto5 [ko{xt4q ,gfa dfu lh k'wfh |+ c|'0v'-kf 49 2/12/1975-2/12/2024 ອັນສໍາຄັນພວກເຮົາສາມາດປົກ ປັກຮັກສາໄດ້ຄວາມເປັນເອກະ ລາດ, ອະທິປະໄຕ ແລະ ຜືນແຜ່ນ ດິນອັນຄົບຖ້ວນຂອງຊາດໄວ້ໄດ້ ຢ່າງໝັ້ນຄົງ, ລະບອບການເມືອງ ມີສະຖຽນລະພາບໜັກແໜ້ນ, ສັງ ຄົມມີຄວາມສະຫງົບປອດໄພ ແລະ ມີຄວາມເປັນລະບຽບຮຽບຮ້ອຍ ໂດຍພື້ນຖານ, ປະຊາຊົນມີຄວາມ ສາມັກຄີປອງດອງ ແລະ ທໍາມາ ຫາກິນດ້ວຍຄວາມເບີກບານມ່ວນ ຊື່ນທັງໝົດນີ້ຈະເປັນພື້ນຖານອັນ ໜັກແໜ້ນເຮັດໃຫ້ປະເທດຊາດ ພວກເຮົາຫລຸດພົ້ນອອກຈາກສະ ຖານະພາບຄວາມດ້ອຍພັດທະນາ ແລະ ກ້າວໄປສູ່ປະເທດກໍາລັງພັດ ທະນາທີ່ມີລາຍຮັບປານກາງ ແລະ ກ້າວສູ່ທິດທາງການພັດທະນາສີ ຂຽວຍືນຍົງ. ຕະຫລອດໄລຍະຜ່ານ ມາ, ພັກເຮົາໄດ້ວາງແນວທາງ, ແຜນນະໂຍບາຍກ່ຽວກັບການພັດ ທະນາວຽກງານການສຶກສາ. ພ້ອມ ທັງເປີດກວ້າງໃຫ້ທຸກພາກສ່ວນໃນ ທົ່ວສັງຄົມ ໂດຍສະເພາະແມ່ນພາກ ເອກະຊົນໃຫ້ມີສ່ວນຮ່ວມໃນການ ພັດທະນາດ້ານການສຶກສາແລະຂະ ຫຍາຍຕາໜ່າງການສຶກສາອອກ ສູ່ຊົນນະບົດເຂດຫ່າງໄກສອກຫລີກ ໃຫ້ທົ່ວເຖິງ. ທ່ານ ໄກ່ອໍາພອນ ພົມມະຈັນ ອາຊີບພະນັກງານລັດຢູ່ແຂວງເຊ ກອງ ແມ່ນຄອບຄົວໜຶ່ງທີ່ມັກ-ຮັກ ໃນດ້ານການພັດທະນາຊັບພະຍາ ກອນມະນຸດ ແລະ ສຶກສາຮຽນຮູ້ ໃນດ້ານບໍລິຫານການສຶກສາຈຶ່ງໄດ້ ຂໍອະນຸຍາດຈາກຂະແໜງການທີ່ ກ່ຽວຂ້ອງເພື່ອດໍາເນີນກິດຈະການ ບໍລິການດ້ານການສຶກສາ ແລະ ໄດ້ສ້າງຕັ້ງໂຮງຮຽນຂຶ້ນໃນສົກປີ 2017-2018 ໂດຍໃສ່ຊື່: ໂຮງຮຽນ ອະນຸບານ-ປະຖົມສຶກສາສົມບູນ ເດັກດີ ຕັ້ງຢູ່ບ້ານໂນນມີໄຊ ເມືອງ ລະມາມ ແຂວງເຊກອງ (ໃຈກາງ ເທສະບານແຂວງ) ມີເນື້ອທີ່ທັງ ໝົດ 1.271,55 ຕາແມັດ, ມີອາ ຄານຮຽນ2ຫລັງ, ມີຊັ້ນອະນຸບານລ້ຽງເດັກ 4 ຫ້ອງ, ຊັ້ນປະຖົມ 8 ຫ້ອງ. ນອກນັ້ນ, ຍັງມີຫ້ອງຈັດກິດ ຈະກຳ, ຫ້ອງຫລິ້ນສໍາລັບເດັກ, ຫ້ອງສະໝຸດ, ຫ້ອງອາຫານທ່ຽງ ແລະ ສິ່ງອໍານວຍຄວາມສະດວກ ອື່ນໆ. ນັບແຕ່ມື້ສ້າງຕັ້ງທາງໂຮງ ຮຽນໄດ້ເອົາໃຈໃສ່ປັບປຸງ-ພັດທະ ນາພື້ນຖານໂຄງລ່າງຕິດພັນກັບ ການພັດທະນາຮູບແບບການຮຽນ- ການສອນ ໂດຍຖືເອົາຄຸນນະພາບ ເປັນຫລັກດ້ວຍການຊຸກຍູ້ໃຫ້ຄູ- ອາຈານພັດທະນາຕົນເອງ, ຫັນເອົາ ການຮຽນ-ການສອນເປັນທັນສະ ໄໝ ເພື່ອຖ່າຍທອດຄວາມຮູ້ໃຫ້ ນັກຮຽນໄດ້ຢ່າງມີປະສິດທິພາບ; ມຸ່ງໝັ້ນໃນການລ້ຽງເບິ່ງເດັກແຍງ ໃຫ້ມີຄວາມປອດໄພຄວບຄູ່ກັບການ ຈັດກິດຈະກຳໃຫ້ຫລາກຫລາຍ, ນໍາໃຊ້ຫລັກສູດການຮຽນ-ການ ສອນ, ປະຕິບັດ 3 ຂໍ້ແຂ່ງຂັນ 3 ລັກ ສະນະ ແລະ 5 ຫລັກມູນຂອງກະ ຊວງສຶກສາທິການ ແລະກິລາ ວາງ ອອກຢ່າງເຂັ້ມງວດ ເພື່ອພັດທະນາ ເດັກໃຫ້ເໝາະສົມຕາມໄວອາຍຸ ກຽມພ້ອມກ້າວສູ່ຄວາມເປັນຜູ້ໃຫຍ່ ທີ່ມີຄວາມຮູ້ຄວາມສາມາດໃນອະ ນາຄົດ ແລະ ເປັນລູກທີ່ດີຂອງພໍ່- ແມ່. ດ້ວຍຄວາມມຸ່ງໝັ້ນໃນການ ພັດທະນາ ເຮັດໃຫ້ສັງຄົມ ກໍຄື ພໍ່- ແມ່ຜູ້ປົກຄອງເດັກມີຄວາມເຊື່ອໝັ້ນ ແລະ ໄວ້ວາງໃຈ ຈິ່ງໄດ້ນໍາເອົາລູກຫລານຂອງຕົນມາເຂົ້າຮຽນພາຍ ໃນໂຮງຮຽນເດັກດີເພີ່ມຂຶ້ນໃນແຕ່ ລະປີ.ໃນນີ້, ສົກຮຽນ 20172018 ປີທຳອິດ ທີ່ເປີດການຮຽນການສອນ ມີພຽງແຕ່ 3 ຫ້ອງຮຽນ ຄື: ຫ້ອງອະນຸບານ 1, ອະນຸບານ 2 ແລະ ຫ້ອງອະນຸບານ 3 ມີນັກຮຽນ ທັງໝົດ 76 ນ້ອງ, ຍິງ 36 ນ້ອງ, ມີຄູສອນ 7 ຄົນ; ຕໍ່ມາໃນສົກຮຽນ 2023 - 2024 ມີນັກຮຽນທັງໝົດ 375 ນ້ອງ, ຍິງ 199 ນ້ອງ, ມີຄູ ສອນທັງໝົດ 18 ຄົນ. ດ້ວຍຄວາມ ເອົາໃຈໃສ່ປັບປຸງ-ພັດທະນາພື້ນຖານ ໂຄງລ່າງ, ພັດທະນາຮູບແບບການ ຮຽນ-ການສອນ ແລະ ຈາກການປະ ເມີນຂອງຂະແໜງການກ່ຽວຂ້ອງ. ໃນສົກຮຽນ2018-2019ໂຮງ ຮຽນພວກເຮົາ ໄດ້ຮັບນາມມະຍົດ ເປັນໂຮງຮຽນຕົວແບບ.ນອກນີ້, ຍັງ ໄດ້ຮັບການຍ້ອງຍໍຈາກຂະແໜງ ການຕ່າງໆຂັ້ນແຂວງ ແລະ ເມືອງ ຈົນເຮັດໃຫ້ມີບັນດາໂຮງຮຽນຈາກ 4 ຕົວເມືອງໃນທົ່ວແຂວງມາຖອດ ຖອນບົດຮຽນນໍາ ເພື່ອສືບຕໍ່ພັດທະ ນາໂຮງຮຽນເດັກດີໃຫ້ກາຍເປັນ ໂຮງຮຽນຕົວແບບທີ່ມີຄຸນນະພາບ ອີກແຫ່ງໜຶ່ງຂອງເມືອງລະມາມ ກໍຄື ແຂວງເຊກອງ ພວກເຮົາຈະ ຍຶດໝັ້ນຖືເອົາຫລັກການບໍລິຫານ ການສຶກສາ ໂດຍເນັ້ນຄຸນນະພາບ ການຮຽນ-ການສອນເປັນຫລັກ, ປັບປຸງຮູບແບບການຮຽນ-ການ ສອນດ້ວຍການເພີ່ມກິດຈະກຳ, ໃຫ້ ຫລາກຫລາຍຮູບແບບ ແລະ ຫັນ ໄປສູ່ການຮຽນ-ການສອນທີ່ທັນ ສະໄໝຂຶ້ນເທື່ອລະກ້າວ; ເອົາໃຈໃສ່ ສົ່ງເສີມຝຶກ ຄູ-ອາຈານໃນໂຮງ ຮຽນໄປຍົກລະດັບ, ເຂົ້າຮ່ວມຝຶກ ອົບຮົມ ແລະ ແລກປ່ຽນຖອດຖອນ ບົດຮຽນກັບບັນດາໂຮງຮຽນແຫ່ງ ຕ່າງໆພາຍໃນແຂວງ, ຕ່າງແຂວງ ກໍຄື ຕ່າງປະເທດ. ທັງນີ້ ກໍເພື່ອເຮັດ ໃຫ້ຄູ-ອາຈານໄດ້ມີປະສົບການ, ມີທັກສະການສອນອັນໃໝ່ໃນການ ສົ່ງຄວາມຮູ້ໃຫ້ນັກຮຽນ ແລະ ສ້າງ ໃຫ້ໄດ້ນັກຮຽນດີ-ຮຽນເກັ່ງ ເພື່ອ ເຂົ້າຮ່ວມສອບເສັງນັກຮຽນເກັ່ງ ໃນຂັ້ນຕ່າງໆ. ພ້ອມທັງປະກອບ ສ່ວນເຂົ້າໃນການປະຕິບັດແນວ ທາງຂອງພັກ, ແຜນນະໂຍບາຍ ຂອງລັດ ໃນດ້ານການພັດທະນາ ການສຶກສາ-ການພັດທະນາຊັບພະ ຍາກອນມະນຸດຕອບສະໜອງໃຫ້ ແກ່ການພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງ ຄົມໃນເງື່ອນໄຂໃໝ່ ກໍຄື ການສ້າງ ວຽກເຮັດງານທໍາໃຫ້ນັກສຶກສາ ຜູ້ທີ່ຮຽນຈົບວິຊາຊີບຄູ ແລະ ຜູ້ທີ່ ມັກຮັກໃນອາຊີບຄູຕື່ມອີກ. ອັດຕາເລື່ອນຊັ້ນປ5 ຫາ ມ1, ຄາດໝາຍທີ 11 ປະຊາກອນໜຸ່ມ ແລະ ຜູ້ປະລະການຮຽນໃຫ້ໄດ້ບໍາ ລຸງຜ່ານການສຶກສານອກໂຮງຮຽນ ແລະ ຝຶກວິຊາຊີບ, ມີ 4 ຄາດ ໝາຍໃກ້ຈະບັນລຸ ( ຄາດໝາຍທີ 3 ອັດຕາ ເ ຂົ້າຮຽນໃໝ່ລວມ ປ5, ຄາດໝາຍທີ 9 ອັດຕາເຂົ້າ ຮຽນໃໝ່ລວມ ມ4, ຄາດໝາຍທີ 10 ອັດຕາເຂົ້າຮຽນຊັ້ນມັດທະ ຍົມຕອນຕົ້ນ, ຄາດໝາຍທີ 12 ສົ່ງເສີມໃຫ້ມວນຊົນທຸກເພດ, ທຸກ ໄວເຂົ້າຮ່ວມຫັດກາຍະບໍລິຫານ...) ແລະ ມີ 3 ຄາດໝາຍບໍ່ບັນລຸ ແລະ ມີທ່າອ່ຽງຖົດຖອຍ ( ຄາດໝາຍ ທີ 1 ອັດ​ຕາ​ເຂົ້າ​ຮຽນ​ຂອງເດັກ; ຄາດໝາຍທີ 4 ອັດຕາປະລະການ ຮຽນຂອງນັກຮຽນ ປ1; ຄາດ ໝາຍທີ 8 ອັດຕາ​ປະລະກ​ ານຮຽນ ຂອງນັກຮຽນຊັ້​ ນ​ປະຖົມສຶ​ ກສາ. ສຳລັບຂະແໜງ ສາທາລະນະ ສຸກ ມີ 10 ຄາດໝາຍ SDGs ເຫັນວ່າ ມີ 06 ຄາດໝາຍທີ່ສາ ມາດບັນລຸ (ຄາດໝາຍທີ 1 ອັດຕາ ເດັກນ້ອຍລຸ່ມ 5 ປີ ທີ່ມີນໍ້າໜັກຕໍ່າ ກວ່າມາດຕະຖານບັນລຸໄດ້3,10%, ຄາດໝາຍທີ 2 ອັດຕາ ສ່ວນເດັກ ນ້ອຍລຸ່ມ 5 ປີ ທີ່ມີລວງສູງບໍ່ໄດ້ ມາດຕະຖານບັນລຸໄດ້ 12,11%, ຄາດໝາຍທີ 3 ອັດຕາການຕາຍ ຂອງເດັກລຸ່ມ 1 ປີ ແມ່ນ 3,10/ 1.000 ຂອງເດັກນ້ອຍເກີດມີຊີ ວິດ, ຄາດໝາຍທີ 4 ອັດຕາການ ຕາຍຂອງເດັກລຸ່ມ 5 ປີ ແມ່ນ 3,10/1.000 ຄົນເດັກນ້ອຍເກີດ ມີຊີວິດ, ຄາດໝາຍທີ 9 ອັດຕາ ການປົກຄຸມປະກັນສຸຂະພາບທຸກ ທົ່ວໜ້າແມ່ນບັນລຸໄດ້ 100% ຂອງ ຈໍານວນປະຊາກອນທັງໝົດ, ຄາດ ໝາຍທີ 10 ອັດຕາການຊົມໃຊ້ວິດ ຖ່າຍປະຕິບັດໄດ້ 100% ) ແລະ ມີ 4 ຄາດໝາຍມີທ່າອ່ຽງທີ່ຈະ ບໍ່ບັນລຸ ( ຄາດໝາຍທີ 5 ອັດຕາການ ຕາຍຂອງແມ່; ຄາດໝາຍທີ 6 ອັດຕາການເກີດມີແພດຊ່ວຍ; ຄາດ ໝາຍທີ 7 ອັດຕາການສັກຢາກັນ ພະຍາດ, ຄາດໝາຍທີ 8 ອັດຕາ ການຊົມໃຊ້ນໍ້າລິນ-ນໍ້າສະອາດ). ຂະແໜງແຮງງານ ແລະ ສະ ຫວັດດີ ການສັງຄົມມີ 5 ຄາດໝາຍ SDGs ເຫັນວ່າ ມີ 2 ຄາດໝາຍ ບັນລຸ (ຄາດໝາຍທີ 2 ພັດທະ ນາສີມື ແຮງງານ, ຄາດໝາຍທີ 3 ຂະຫຍາຍ ອັດຕາປົກຄຸມປະກັນ ສັງຄົມ); ມີ 2 ຄາດໝາຍມີ ຄວາມຄືບໜ້າໃກ້ຈະບັນລຸ (ຄາດ ໝາຍ ທີ 1 ການຈັດງານວຽກເຮັດ ງານທໍາ, ຄາດໝາຍທີ 4 ປະຕິບັດ ນະໂຍບາຍຄຸນງາມຄວາມດີ 4 ເປົ້າໝາຍ) ແລະ ມີ 1 ຄາດໝາຍ ທີ່ບໍ່ບັນລຸມີລັກສະນະຖົດຖອຍ (ຄາດໝາຍທີ 5 ການແກ້ໄຂບັນຫາ ລະເບີດບໍ່ທັນແຕກ) ແລະ ອື່ນໆ. ນອກຈາກນີ້, ຍັງໄດ້ເອົາໃຈໃສ່ ສຸມໃສ່ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດຄໍາສັ່ງຂອງ ກົມການເມືອງສູນກາງພັກ ເລກທີ 097/ກມສພ, ລົງວັນທີ 18 ກຸມພາ 2020 ວ່າດ້ວຍການເພີ່ມທະວີການ ນໍາພາ-ຊີ້ນໍາຕໍ່ວຽກງານພັດທະນາ ຊົນນະບົດ ແລະ ແກ້ໄຂຄວາມຫຍຸ້ງ ຍາກຂອງປະຊາຊົນ ໂດຍການລົງ ຊຸກຍູ້ ແລະ ຕິດຕາມການຈັດຕັ້ງ ປະຕິບັດວຽກງານພັດທະນາຊົນ ນະບົດ ແລະ ແກ້ໄຂຄວາມທຸກຍາກ ຕິດພັນກັບວຽກງານສ້າງແຜນພັດ ທະນາຈຸດສຸມພັດທະນາຊົນນະບົດ ໃໝ່ ໃນໄລຍະ (2021-2025), ເຊິ່ງໃນທົ່ວແຂວງ ໄດ້ກໍານົດເອົາ ຈຸດສຸມພັດທະນາຊົນນະບົດ ແລະ ແກ້ໄຂຄວາມທຸກຍາກລວມທັງໝົດ 17​ ຈຸດສຸມ, ມີ 67 ບ້ານ, ໃນນີ້ ຈຸດສຸມພັດທະນາຊົນນະບົດ ແລະ ແກ້ໄຂຄວາມທຸກຍາກ 2 ຈຸດສຸມ ນອນໃນ 2 ເມືອງ, ມີ 13 ບ້ານ; ຈຸດສຸມຈັດສັນພູມລໍາເນົາ ແລະ ບ່ອນທໍາມາຫາກິນຖາວອນ ໃຫ້ປະ ຊາຊົນ 7 ຈຸດສຸມ ນອນໃນ 6 ເມືອງ, ມີ 46 ບ້ານ; ຈຸດສຸມສ້າງບ້ານໃຫຍ່ ເປັນຕົວເມືອງໃນຊົນນະບົດ 7 ຈຸດສຸມນອນໃນ 7 ເມືອງ, ມີ 7 ບ້ານໃຫຍ່. ໃນນີ້, ໄດ້ຮັບຮອງເອົາ ແຜນການສ້າງ ແລະ ກະກຽມປະ ກາດຕົວເມືອງນ້ອຍໃນຊົນນະບົດມີ 1 ຈຸດ (ບ້ານຢໍ້) ແລະ ຮັບຮອງປະ ກາດເປັນເມືອງະພັດທະນາມີ 1 ເມືອງ (ເມືອງບຸນເໜືອ), ຈຸດສຸມ ສ້າງເປັນຕົວແບບພັດທະນາຊົນນະ ບົດ ມີ 1 ຈຸດສຸມ, ມີ 1 ບ້ານ. ພ້ອມນີ້ ທາງຄະນຮັບຜິດຊອບຂຽນແຜນ ຕົວເມືອງນ້ອຍຍັງໄດ້ລົງເກັບກໍາ ຂໍ້ມູນຢູ່ຂັ້ນຮາກຖານ ແລະ ສາມາດ ຮັບຮອງແຜນການສ້າງຕົວເມືອງ ນ້ອຍຢູ່ຂັ້ນບ້ານ ແລະ ຂັ້ນເມືອງໄດ້ 6 ຈຸດສຸມນອນໃນ 6 ເມືອງ. ຢ່າງໃດກໍດີນອກຈາກຜົນງານ ແລະ ຜົນສໍາເລັດຂອງການນໍາ ພາ-ຊີ້ນໍາຂອງຄະນະພັກ ແລະ ອົງ ການປົກຄອງແຕ່ລະຂັ້ນໃນໄລຍະ ເກືອບ 1 ປີ ຜ່ານມານັ້ນ, ພວກ ເຮົາເຫັນໄດ້ບັນດາບັນຫາຂໍ້ຄົງ ຄ້າງຫລາຍດ້ານທີ່ຈະເພີ່ມທະວີຕື່ມ ໂດຍສະເພາະແມ່ນຄະນະພັກ ແລະ ອົງການປົກຄອງແຕ່ລະຂັ້ນຕ້ອງ ໄດ້ເອົາໃຈໃສ່ຈັດຕັ້ງຜັນຂະຫຍາຍ ເນື້ອໃນມະຕິກອງປະຊຸມໃຫຍ່ ຄັ້ງ ທີ XI ຂອງພັກ, ຂອງອົງຄະນະ ພັກແຂວງ ແລະ ແຜນພັດທະນາ ເສດຖະກິດ-ສັງຄົມຂອງແຂວງ 5 ປີ ຄັ້ງທີ IX ດ້ວຍຄວາມບຸກບືນສູ້ ຊົນເຮັດໃຫ້ບັນດາຄາດໝາຍໄດ້ ຮັບການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດໃຫ້ປະກົດ ຜົນເປັນຈິງ; ເອົາໃຈໃສ່ສຶກສາອົບ ຮົມພະນັກງານ-ລັດຖະກອນ, ທະ ຫານ, ຕໍາຫລວດ ແລະ ປະຊາຊົນ ບັນດາເຜົ່າໃຫ້ເຂົາເຈົ້າມີຄວາມຮັບ ຮູ້ເຂົ້າໃຈຕໍ່ແນວທາງນະໂຍບາຍ ຂອງພັກ-ລັດ ເປັນຕົ້ນແມ່ນ: ການ ແກ້ໄຂບັນຫາຄວາມຫຍຸ້ງຍາກທາງ ດ້ານເສດຖະກິດ-ການເງິນຂອງ ປະເທດຂອງພວກເຮົາ, ແນໃສ່ເຮັດ ໃຫ້ເຂົາເຈົ້າເປັນເຈົ້າການປະກອບ ສ່ວນເຂົ້າໃນການພັດທະນາເສດ ຖະກິດ-ສັງຄົມຂອງປະເທດຊາດ ກໍຄືບ້ານຊ່ອງຂອງຕົນເອງ; ສືບຕໍ່ ເອົາໃຈໃສ່ນໍາພາ-ຊີ້ນໍາໃຫ້ແກ່ຄະ ນະພັກ, ອົງການປົກຄອງແຕ່ລະ ຂັ້ນສຸມໃສ່ການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດແຜນ ພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມເຊັ່ນ: ບັນດາຄາດໝາຍສູ້ຊົນແຕ່ລະດ້ານ ໃຫ້ໄດ້ຮັບການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ ເປັນຕົ້ນແມ່ນ: ບັນດາຕົວຊີ້ວັດຢູ່ໃນ ຂົງເຂດເສດຖະກິດ, ວັດທະນະທໍາສັງຄົມ; ເພີ່ມທະວີຄວາມເອົາໃຈໃສ່ ສະກັດກັ້ນ ແລະ ແກ້ໄຂປະກົດການ ຫຍໍ້ທໍ້ພາຍໃນແຂວງ ໂດຍສະເພາະ ແມ່ນບັນດາໜໍ່ແໜງຂອງການກໍ່ ໃຫ້ເກີດມີປະກົດການຫຍໍ້ທໍ້. ໃນ ນັ້ນ, ສິ່ງທີ່ເລັ່ງດ່ວນແກ້ໄຂແມ່ນ ບັນຫາສິ່ງເສບຕິດ (ນັບທັງເສບ, ຂາຍ, ປູກ); ຍົກສູງຄວາມຮັບຜິດ ຊອບຂອງຄະນະພັກ ແລະ ອົງການ ປົກຄອງແຕ່ລະຂັ້ນເອົາໃຈໃສ່ຫັນ ພະນັກງານລົງກໍ່ສ້າງຮາກຖານ ການເມືອງ, ພັດທະນາຊົນນະບົດ ແລະ ແກ້ໄຂຄວາມທຸກຍາກຂອງ ປະຊາຊົນຢູ່ຊົນນະບົດເຂດຫ່າງໄກ ສອກຫລີກຖືເປັນວຽກງານທີ່ສໍາ ຄັນຖືການກຳນົດທິດທາງແຜນ ການຕິດພັນກັບຜົນສໍາເລັດຕົວຈິງ, ຕິດພັນກັບການກໍ່ສ້າງພະນັກງານ ໂດຍເລີ່ມຈາກຜ່ານຂະບວນການ ຕົວຈິງຢູ່ຮາກຖານ. ໂດຍ: ຢາຕົ້ງ ໂດຍ: ລັດຕະນາ ແສງສຸວັນ

RkJQdWJsaXNoZXIy MTc3MTYxMQ==