6015

ຖະໜົນ 450 ປີ ບ້ານດົງໂພນແຮ່ ເມືອງຫາດຊາຍຟອງ ນະຄອນຫລວງວຽງຈັນ www.kpl.gov.la , Facebook: ປະເທດລາວ Pathedlao, Email: kpl@laotel.com , Tel/Fax:(021) 215402 ວັນພະຫັດ 28.11.2024 ປີທີ 23 ສະບັບທີ 6.071 ra dxt-k-q o xt8y ;a f]k; mu j ,u dPflts'k \A opn oK jົີ້ົ່ືັົີ້ົ່ືັັັີີັີັັີີັີັັີີັີັັີີັີັັີີັີັັີີັີັັີີັີ ]a f4t[ko -U c9's]kp[a osk 8y fra oda [ dkocdh w07;k,sp5 h 'pkd fh koglf4tdy f{dkog'y o ltrkmy fltfu l6 odk'ra d ]k;{s;Pfok, Ij ;,rq [xtlv'/j kp ]a f4t[ko ;k's]kp,kf8tdko lqj 'glu ,dkozt]y fmq fcmodkooeg0Q k w0dv'xt-5 ,7totde,tdkolt4y 8y 0v'xt-k7q ,vk-Po 7A 'mu 14 ]a f4t[ko gruj ,mt;u 75h ,7v' 37'dko]q 'mb o .sh g0Q kl6 j ]t[P[dko xu 2024 vq 'dkod;flv[csj ']a f fegou odkod;flv[ wfh 120 gxQ k\kp dt-;' 4;m ;k's]kp,kf8tdko xa [x5 '37']j k'rN o4kodkomj v'mj P; -q ,g-u p;a olh k'8A ' lxx ]k; 7q [Iv[ 49 xu 1j k'l5 f.9K ຂປລ. ໃນກອງປະຊຸມສະໄໝສາ ມັນ ເທື່ອທີ 8 ຂອງສະພາແຫ່ງຊາດ ຊຸດທີ IX ໃນວັນທີ 26 ພະຈິກ 2024 ນີ້, ທ່ານ ສອນໄຊ ສີພັນດອນນາຍົກລັດ ຖະມົນຕີ ໄດ້ຕາງໜ້າໃຫ້ລັດຖະບານ ຊີ້ແຈງຕໍ່ຄຳຊັກຖາມຂອງສະມາຊິກສະ ພາແຫ່ງຊາດ (ສສຊ) ໃນຫລາຍຫົວ ຂໍ້ສຳຄັນຕິດພັນກັບການຈັດຕັ້ງປະຕິ ບັດວາລະແຫ່ງຊາດ ວ່າດ້ວຍການແກ້ ໄຂບັນຫາຫຍຸ້ງຍາກທາງດ້ານເສດຖະ ກິດ-ການເງິນ ໂດຍສະເພາະມາດຕະ ການແກ້ໄຂໄພເງິນເຟີ້, ຄ່າຄອງຊີບຂອງ ພະນັກງານ, ທະຫານ, ຕຳຫລວດ, ສະພາບຊຸດໂຊມຂອງພື້ນຖານໂຄງ ລ່າງ, ຄຸນນະພາບການສຶກສາ, ບັນຫາ ການຂາດແຄນ ແຮງງານ ແລະ ອື່ນໆ. ຕໍ່ກັບບັນຫາດັ່ງກ່າວ,ທ່ານສອນໄຊ ສີພັນດອນ ໄດ້ຊີ້ແຈງວ່າ: ລັດຖະບານ ຈະສຸມໃສ່ແກ້ໄຂບັນດາຂໍ້ຄົງຄ້າງ ແລະ ສືບຕໍ່ເຊື່ອມສານ ການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ 5 ວຽກຈຸດສຸມ ຂອງວາລະແຫ່ງຊາດ ວ່າດ້ວຍການແກ້ໄຂ ຄວາມຫຍຸ້ງຍາກ ທາງດ້ານເສດຖະກິດ-ການເງິນ ເຂົ້າ ໃນແຜນວຽກຂອງລັດຖະບານ ເປັນຕົ້ນ ຂປລ. ໃນກອງປະຊຸມສະໄໝສາມັນ ເທື່ອທີ 8 ຂອງສະພາແຫ່ງຊາດ ຊຸດທີ IX ວັນທີ 26 ພະຈິກ 2024 ນີ້, ທ່ານ ນາງ ສວນສະຫວັນ ວິຍະເກດ ລັດຖະ ມົນຕີກະຊວງຖະແຫລງຂ່າວ, ວັດທະ ນະທຳ ແລະ ທ່ອງທ່ຽວ (ຖວທ) ໄດ້ຊີ້ ຂປລ. ວັນທີ 26 ພະຈິກ 2024 ນີ້, ສະຫາຍ ຄຳພັນ ເຜີຍຍະວົງ ຄະນະ ເລຂາທິການສູນກາງພັກ, ຫົວໜ້າຄະນະ ໂຄສະນາອົບຮົມສູນກາງພັກ, ປະທານ ສະພາທິດສະດີສູນກາງພັກປະຊາຊົນ ປະຕິວັດລາວ ພ້ອມຄະນະ ໄດ້ພົບປະ ສອງຝ່າຍ ກັບ ສະຫາຍ ຫງວຽນ ຊວນ ຖັງ ກຳມະການກົມການເມືອງສູນ ກາງພັກກອມມູນິດຫວຽດນາມ, ປະ ທານສະພາທິດສະດີສູນກາງພັກ, ຫົວ ຂປລ. ໃນກອງປະຊຸມສະໄໝສາ ມັນເທື່ອທີ 8 ຂອງສະພາແຫ່ງຊາດ ຊຸດທີ IX ໃນວັນທີ 26 ພະຈິກ 2024 ນີ້, ທ່ານ ມະໄລທອງ ກົມມະສິດ ລັດ ຖະມົນຕີ ກະຊວງອຸດສາຫະກຳ ແລະ ການຄ້າ ໄດ້ຂຶ້ນຊີ້ແຈງຕໍ່ຄຳຊັກຖາມ ຂອງສະມາຊິກສະພາແຫ່ງຊາດ ໃນ ຂປລ. ໃນໄລຍະຜ່ານມາ ລັດຖບານ ກໍຄື ກະຊວງພະລັງງານ ແລະ ບໍ່ແຮ່ ໄດ້ ສົມທົບກັບກະຊວງການເງິນແບ່ງຄວາມ ຮັບຜິດຊອບກ່ຽວກັບກົນໄກການຄຸ້ມ ຄອງ ແລະ ການເກັບລາຍຮັບ ງົບປະ ມານແຫ່ງລັດ ຈາກໂຄງການບໍ່ແຮ່, c9h 'dkodt-;'dko8j k'xtgmf ຂປລ. ໂດຍຕອບສະໜອງຕາມຄຳເຊື້ອເຊີນຂອງ ສົມເດັດ ມະຫາ ບໍວໍ ທິບໍດີ ຮຸນ ມາແນດ ນາຍົກລັດຖະມົນຕີ ແຫ່ງ ຣາຊະອານາຈັກກໍາປູເຈຍ, ທ່ານ ສອນໄຊ ສີພັນດອນ ນາຍົກລັດຖະມົນຕີ ແຫ່ງ ສາທາລະນະລັດ ປະຊາທິປະໄຕ ປະຊາ ຊົນລາວ, ພ້ອມດ້ວຍພັນລະຍາ ແລະ ຄະນະຜູ້ແທນຂັ້ນສູງ ຈະເດີນທາງຢ້ຽມຢາມ ຣາຊະອານາຈັກກຳປູເຈຍ ຢ່າງເປັນທາງການ ໃນລະຫວ່າງວັນທີ 4-5 ທັນວາ 2024 ເພື່ອສືບຕໍ່ຮັດແໜ້ນ ແລະ ເສີມຂະຫຍາຍສາຍພົວພັນມິດຕະພາບ, ຄວາມ ສາມັກຄີອັນເປັນມູນເຊື້ອທີ່ມີມາແຕ່ດົນນານ ແລະ ການເປັນຄູ່ຮ່ວມມືຍຸດທະສາດ ຮອບດ້ານ ແລະ ໝັ້ນຄົງຍາວນານ ລະຫວ່າງ ລາວ ແລະ ກຳປູເຈຍ ໃຫ້ເລິກເຊິ່ງ ກວ່າເກົ່າ. ຂປລ. ໃນປີ 2024 ນີ້, ອົງການ ກວດສອບແຫ່ງລັດ ດໍາເນີນການເຄື່ອນ ໄຫວວຽກງານກວດສອບ ໃຫ້ໄດ້ 120 ເປົ້າໝາຍ, ໃນນັ້ນໄດ້ດໍາເນີນການກວດ ສອບໂຄງການເງິນກູ້ຢືມ, ຊ່ວຍເຫລືອ ລ້າແລະດຳເນີນວິສາຫະກິດລັດລົງທຶນ ຂປລ. ກອງປະຊຸມຂອງຄະນະກຳ ມະການ ສະຖິຕິປະຊາຄົມອາຊຽນ ຄັ້ງ ທີ 14 (ACSS14) ໄດ້ໄຂຂຶ້ນເປັນ ທາງການ ໃນວັນທີ 27 ພະຈິກ 2024 ຢູ່ນະຄອນຫລວງວຽງຈັນ ພາຍໃຕ້ ການເປັນປະທານໂດຍ ທ່ານ ເພັດ ພົມພິພັກ ລັດຖະມົນຕີກະຊວງແຜນ ການ ແລະ ການລົງທຶນ, ມີບັນດາຫົວ ບັນຫາເງິນເຟີ້, ລັດຖະບານ ໄດ້ສຸມໃສ່ ແກ້ໄຂບັນຫາເງິນເຟີ້ຕະຫລອດມາ ເຊິ່ງ ເຮັດໃຫ້ອັດຕາເງິນເຟີ້ ມີທ່າອ່ຽງຫລຸດ ລົງຫລາຍທຽບໃສ່ປີຜ່ານມາ. ພ້ອມ ນີ້, ລັດຖະບານຍັງຈະສຸມໃສ່ຮັກສາ ຫລາຍບັນຫາສຳຄັນ ເປັນຕົ້ນ ລັດຖະ ບານຈະມີມາດຕະການ ແລະ ວິທີການ ໃນການສົ່ງເສີມການຜະລິດ ເພື່ອທົດ ແທນການນຳເຂົ້າ ແລະ ການສົ່ງເສີມ ການປຸງແຕ່ງ ເພື່ອຊົມໃຊ້ຢູ່ພາຍໃນ ແລະ ສົ່ງອອກ,ຫລຸດຜ່ອນການສົ່ງອອກ ຂປລ. ໃນໄລຍະຜ່ານມາ, ອົງການ ກວດກາແຫ່ງລັດ ໄດ້ດຳເນີນການກວດ ກາບັນດາໜ້າວຽກຕາມພາລະບົດບາດ ແລະ ສະພາບການແກ້ໄຂຜົນຂອງການ ກວດກາຕົວຈິງ ໃນຫລາຍຂົງເຂດເປັນ ຕົ້ນ ໄດ້ກວດກາການຄຸ້ມຄອງນຳໃຊ້ ເງິນກອງທຶນທາງ ເລີ່ມແຕ່ປີ 2020- 2023, ກວດກາການນໍາເຂົ້ານໍ້າມັນຍົກ ເວັ້ນພາສີ-ອາກອນ ຮັບໃຊ້ໂຄງການ, ສະຖານທູດ ແລະ ອົງການຈັດຕັ້ງສາ ກົນ, ກວດການນໍາເຂົ້າ ແລະ ການເສຍ ພາສີພາຫະນະ ທີ່ບໍ່ຖືກຕ້ອງຕາມກົດ ໝາຍ ແລະ ລະບຽບການ, ສືບຕໍ່ກວດ ກາ 17 ບໍລິສັດທີ່ຂຸດຄົ້ນ ແລະ ສົ່ງອອກ ແຮ່ທາດ (ແບບທົດລອງ), ສືບຕໍ່ກວດ ກາໂຄງການລົງທຶນຂອງລັດຕາມຜົນ ການກວດສອບ ແລະ ໂຄງການລົງທຶນ ຂອງລັດ ທີ່ມີມູນຄ່າ 10 ຕື້ກີບຂຶ້ນໄປ vq 'dkod;fdkcsj ']a f fegou odkod;fdk 8k,rk]t[q f[kf .os]kp0q 'g0f;Pd'ko ແຈງຕໍ່ຄຳຊັກຖາມຂອງສະມາຊິກສະ ພາແຫ່ງຊາດກ່ຽວກັບການປັບປຸງໂຄ່ງ ລ່າງພື້ນຖານຂອງການທ່ອງທ່ຽວ ເປັນຕົ້ນມາດຕະຖານໃນການບໍລິການ, ເສັ້ນທາງເຂົ້າເຖິງແຫລ່ງທ່ອງທ່ຽວ, ພະນັກງານນໍາທ່ຽວ, ຜະລິດຕະພັນ ທ່ອງທ່ຽວ, ການປັບປຸງສະຖານທີ່ທ່ອງ ທ່ຽວແລະມາດຕະການຕອບໂຕ້ຕໍ່ການ ໂຄສະນາບິດເບື່ອນຂອງກຸ່ມຄົນບໍ່ດີ ໄດ້ ມີມາດຕະການຄືແນວໃດ. ໃນຂະນະທີ່ ກະຊວງ ຖວທ ໄດ້ສຸມໃສ່ປັບປຸງແກ້ໄຂ ເປັນແຕ່ລະໄລຍະ. ຕໍ່ກັບບັນຫາດັ່ງກ່າວ, ທ່ານ ນາງ ສວນສະຫວັນ ວິຍະເກດ ຊີ້ແຈງວ່າ: ປັດຈຸບັນ, ການພັດທະນາດ້ານການ ທ່ອງທ່ຽວ ຢູ່ ສປປ ລາວ ຍັງບໍ່ທັນໄດ້ດີ ໜ້າສະຖາບັນການເມືອງແຫ່ງຊາດ ໂຮ່ຈີ່ມິງ ພ້ອມດ້ວຍຄະນະ ໃນໂອກາດ ທີ່ຄະນະຜູ້ແທນຂັ້ນສູງພັກກອມມູນິດ ຫວຽດນາມ ມາຮ່ວມກອງປະຊຸມ F ອ່ານຕໍ່ໜ້າ 2 F ອ່ານຕໍ່ໜ້າ 2 ພ້ອມທັງວາງມາດຕະການຕໍ່ໂຄງການ ທີ່ຄ້າງຈ່າຍຄ່າສໍາປະທານ ແລະ ໂຄງ ການທີ່ເຊື່ອງອໍາຫລືລາຍງານຈໍານວນ ຜົນຜະລິດບໍ່ຖືກຕ້ອງຕາມຄວາມຈິງໃຫ້ ເຂົ້າສູ່ລະບົບແລະຖືກຕ້ອງຕາມລະບຽບ, ກົດໝາຍຂອງພັກ, ລັດ ວາງອອກ. ທ່ານ ໂພໄຊ ໄຊຍະສອນ ລັດຖະມົນ ຕີກະຊວງພະລັງງານແລະບໍ່ແຮ່ຊີ້ແຈງ ຕໍ່ຄຳຊັກຖາມຂອງ ສະມາຊິກສະພາ ແຫ່ງຊາດ ໃນກອງປະຊຸມສະໄໝສາ ມັນ ເທື່ອທີ 8 ຂອງສະພາແຫ່ງຊາດ ຊຸດທີ IX ໃນວັນທີ 26 ພະຈິກ 2024 ໃນຫລາຍບັນຫາສຳຄັນ ໂດຍສະເພາະ ມາດຕະການແລະກົນໄກການປະສານ ງານ ເພື່ອຄຸ້ມຄອງບັນດາໂຄງການ ຍັງພົບເຫັນການລະເມີດວິໄນແຜນ ການ-ການເງິນ ເປັນຕົ້ນ ການໃຊ້ຈ່າຍ ເງິນບໍ່ນອນໃນກິດຈະກຳຂອງໂຄງ ການ, ການຈັດຊື້-ຈັດຈ້າງ ບໍ່ຖືກຕ້ອງ ຕາມກົດໝາຍ ແລະ ລະບຽບການ, ບໍ່ ບັນທຶກຊັບສົມບັດຄົງທີ່ໃນບັນຊີຂອງ ໂຄງການ, ການຈັດຊື້ພາຫະນະ ແລະ ການບຳລຸງຮັກສາບໍ່ຢູ່ໃນເປົ້າໝາຍ ຂອງໂຄງການ. ທ່ານ ວຽງທະວີສອນ ເທບພະຈັນ ກຳມະການສຳຮອງສູນກາງພັກ, ປະ ທານອົງການກວດສອບແຫ່ງລັດ ໄດ້ ໃຫ້ຮູ້ໃນກອງປະຊຸມ ສະໄໝສາມັນ ເທື່ອທີ 8 ຂອງສະພາແຫ່ງຊາດ ຊຸດທີ IX ໃນວັນທີ 26 ພະຈິກ 2024 ນີ້ວ່າ: ໜ້າແລະຮອງຫົວໜ້າຫ້ອງການສະຖິຕິ ຈາກ 10 ປະເທດສະມາຊິກອາຊຽນ ແລະ ຕີມໍແລັດສະເຕ ເຂົ້າຮ່ວມສັງເກດ ການ. F ອ່ານຕໍ່ໜ້າ 2 F ອ່ານຕໍ່ໜ້າ 2 F ອ່ານຕໍ່ໜ້າ 6 F ອ່ານຕໍ່ໜ້າ 6 F ອ່ານຕໍ່ໜ້າ 6 F ອ່ານຕໍ່ໜ້າ 2

lkmk]tot]a f xt-kmy xtw8 xt-k-q o]k; \A opn oK @ 0j k; c]t gsfdko 28/11/2024 xtgmf]k; ລັດຖະບານ ຊີ້ແຈງ... ສະຖຽນລະພາບຂອງຄ່າເງິນກີບ ດ້ວຍ ການສືບຕໍ່ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ ນະໂຍບາຍ ເງິນຕາ ໃນທິດທາງທີ່ຮັດກຸມ ໂດຍສືບ ຕໍ່ຄົ້ນຄວ້າພິຈາລະນາການດັດປັບອັດ ຕາດອກເບ້ຍພື້ນຖານ ໃຫ້ແທດເໝາະ ກັບສະພາບໃນແຕ່ລະໄລຍະ ເພື່ອຄວບ ຄຸມການຂະຫຍາຍຕົວຂອງປະລິມານ ເງິນ M2 ແລະ ປ້ອງກັນການຂາດສະ ຖຽນລະພາບທາງການເງິນ; ຈະຄົ້ນ ຄວ້າກໍານົດເພດານອັດຕາດອກເບ້ຍ ທັງເງິນກູ້ ແລະ ເງິນຝາກ ເປັນເງິນຕາ ຕ່າງປະເທດ ແນໃສ່ ຍົກສູງຄວາມຕ້ອງ ການໃນການຖືຄອງເງິນກີບແລະຫລຸດ ຜ່ອນ ຄວາມຕ້ອງການຖືຄອງເງິນຕາ ຕ່າງປະເທດ; ສືບຕໍ່ຄຸ້ມຄອງສະຖາບັນ ການເງິນ ໃຫ້ມີຄວາມໝັ້ນທ່ຽງ ແລະ ພັດທະນາລະບົບຊຳລະໃຫ້ທັນສະໄໝ ໂດຍສຸມໃສ່ຄວບຄຸມອັດຕາແລກປ່ຽນ ຕາມກົນໄກຕະຫລາດ, ນັບທັງພັດທະ ນາລະບົບການຊຳລະສະສາງຂ້າມ ແດນ ດ້ວຍເງິນສະກຸນທ້ອງຖິ່ນກັບປະ ເທດໃກ້ຄຽງ; ສືບຕໍ່ຄຸ້ມຄອງເງິນຕາ ຕ່າງປະເທດ ໃຫ້ເຂົ້າສູ່ລະບົບທະນາ ຄານໃຫ້ຫລາຍຂຶ້ນ ໂດຍສະເພາະການ ສົ່ງອອກ-ນໍາເຂົ້າສິນຄ້າ ຕ້ອງຜ່ານ ການຊຳລະສະສາງຜ່ານບັນຊີຢູ່ທະນາ ຄານທຸລະກິດຕິດພັນກັບການດັດສົມ ບໍລິສັດນໍາເຂົ້າ-ສົ່ງອອກ ໃຫ້ຢູ່ໃນຈໍາ ນວນທີ່ເໝາະສົມ ແລະ ເອົາໃຈໃສ່ຄຸ້ມ ຄອງລາຍຮັບເງິນຕາຕ່າງປະເທດຈາກ ການສົ່ງອອກ, ການລົງທຶນຈາກຕ່າງ ປະເທດ, ຈຳກັດ ການນໍາເຂົ້າສິນຄ້າທີ່ ບໍ່ຈຳເປັນ, ຟູມເຟືອຍ ແລະ ສິນຄ້າທີ່ ພາຍໃນຜະລິດໄດ້ໃຫ້ໄດ້ 20-25% ໄປ ຄຽງຄູ່ກັບການຄຸ້ມຄອງລາຄາສິນຄ້າ, ຄ່າບໍລິການ ແລະ ການປະຕິບັດນະໂຍ ບາຍອຸດໜູນຄ່າຄອງຊີບໃຫ້ແກ່ພະນັກ ງານ, ທະຫານ, ຕຳຫລວດ, ພະນັກ ງານບຳນານ, ຄູ-ອາຈານ, ແພດ-ໝໍ ແລະ ແຮງງານຂັ້ນຕໍ່າ, ຄຸ້ມຄອງຢ່າງ ເຂັ້ມງວດຕໍ່ການຄ້ານອກລະບົບ, ການ ຄ້າຂາຍເຖື່ອນ ເປັນຕົ້ນ ການລັກລອບ ນໍາເຂົ້າຍານພາຫະນະ; ສືບຕໍ່ຊຸກຍູ້ການ ຜະລິດພາຍໃນບົນຈິດໃຈ ສ້າງເສດ ຖະກິດເອກະລາດເປັນເຈົ້າຕົນເອງ (ສອຈ) ເພື່ອຄໍ້າປະກັນສະບຽງອາ ຫານ, ທົດແທນການນໍາເຂົ້າ ແລະ ເປັນ ສິນຄ້າສົ່ງອອກ ທີ່ມີຄຸນນະພາບ ແລະ ມີມາດຕະຖານເປັນທີ່ຍອມຮັບຂອງຕະ ຫລາດຕ່າງປະເທດ. ສຳລັບນະໂຍບາຍຄ່າຄອງຊີບຂອງ ພະນັກງານ-ລັດຖະກອນ, ທະຫານ, ຕຳຫລວດ ທ່ານນາຍົກຊີ້ແຈງວ່າ: ຕະ ຫລອດໄລຍະຜ່ານມາ ລັດຖະບານ ໄດ້ ຖືສໍາຄັນ ແລະ ເປັນບຸລິມະສິດໃນການ ປັບປຸງເງິນເດືອນ, ເງິນນະໂຍບາຍຕ່າງໆ ຂອງພະນັກງານ-ລັດຖະກອນ, ທະ ຫານ, ຕຳຫລວດ ແລະ ພະນັກງານບຳ ນານ ເຊິ່ງໄດ້ມີການເພີ່ມດັດສະນີ, ເພີ່ມ ເງິນຄ່າຄອງຊີບ ເປັນແຕ່ລະໄລຍະ. ສ່ວນພື້ນຖານໂຄງລ່າງທີ່ເປ່ເພລັດຖະ ບານ ຮັບຮູ້ວ່າມີການເຊື່ອໂຊມຫລາຍ ແທ້ ໂດຍສະເພາະຖະໜົນຫົນທາງ ເຊິ່ງ ລັດຖະບານ ພວມລະດົມແຫ່ງທຶນກູ້ຢືມ ດອກເບ້ຍຜ່ອນຜັນ ຈາກຕ່າງປະເທດ ເພື່ອສຸມໃສ່ບູລະນະແລະສ້ອມແປງບັນ ດາເສັ້ນທາງຫລວງແຫ່ງຊາດ ທີ່ເປັນ ເສັ້ນທາງສາຍຫລັກໃນການເຊື່ອມ ຈອດບັນດາແຂວງ ໃຫ້ສຳເລັດໂດຍໄວ. ສ່ວນການປັບປຸງຄຸນນະພາບການ ສຶກສາ, ລັດຖະບານ ຈະສືບຕໍ່ປະຕິບັດ ມາດຕະການຈໍານວນໜຶ່ງ ໂດຍສະເພາະ ຫລຸດຜ່ອນການສິດສອນຫ້ອງຄວບ, ສະໜອງຄູສອນໃຫ້ພຽງພໍ, ເປີດຫລັກ ສູດບຳລຸງຄູ, ໃຫ້ມີຄວາມສາມາດ, ມີ ວິທີສິດສອນແບບໃໝ່ໃຫ້ທັນຍຸກທັນ ສະໄໝ. ພ້ອມນີ້, ລັດຖະບານ ຍັງໄດ້ຈັດ ສັນງົບປະມານອຸດໜູນຄູອາສາສະໝັກ ຈໍານວນ 90 ຕື້ກີບ. ໃນນັ້ນ, ງົບຈາກ ລັດຖະບານ 76 ຕື້ກີບ, ທະນາຄານພັດ ທະນາລາວ14ຕື້ກີບ;ສືບຕໍ່ປັບປຸງແລະ ຂະຫຍາຍພື້ນຖານໂຄງລ່າງສະຖານ ການສຶກສາ, ສະໜອງອຸປະກອນ ການ ຮຽນ-ການສອນໃຫ້ພຽງພໍຂັ້ນພື້ນຖານ ແລະຈະສູ້ຊົນສ້າງໂຮງຮຽນກິນ-ນອນ ຢູ່ໂຮງຮຽນໝວດປະຖົມ ແລະ ມັດທະ ຍົມສົມບູນ ໃນຊົນນະບົດ. ສຳລັບ ບັນຫາການຂາດແຄນແຮງ ງານ, ລັດຖະບານ ພວມສຸມໃສ່ແກ້ໄຂ ໂດຍປະຕິບັດມາດຕະການຕ່າງໆ, ເພີ່ມ ທະວີເອົາໃຈໃສ່ສ້າງແລະພັດທະນາສີມື ແຮງງານຢູ່ພາຍໃນ ດ້ວຍຫລາຍຮູບ ແບບເຊັ່ນ: ລະດົມໃຫ້ຜູ້ປະກອບການມີ ນະໂຍບາຍຕໍ່ແຮງງານລາວ ໂດຍການ ສ້າງເງື່ອນໄຂພັດທະນາສີມືແຮງງານ ກັບທີ່ ໂດຍສະເພາະບັນດາໂຮງງານ ອຸດສາຫະກຳຕ່າງໆ ເຊິ່ງສາມາດແກ້ໄຂ ດີກວ່າເກົ່າ, ແຕ່ອີງໃສ່ການຂະຫຍາຍ ຕົວທາງດ້ານເສດຖະກິດ ກໍເຫັນວ່າ ພວກເຮົາຍັງຂາດແຄນແຮງງານ ຫລາຍ. ສະນັ້ນ, ໃນຕໍ່ໜ້າ ລັດຖະບານ ຈະສຸມໃສ່ຕື່ມບາງມາດຕະການ ໂດຍ ສະເພາະຈະຂະຫຍາຍໂຮງຮຽນສາມັນ ວິຊາຊີບ ໃຫ້ຫລາຍຂຶ້ນກວ່າເກົ່າ ເພື່ອ ໃຫ້ນັກຮຽນທີ່ຮຽນຈົບ ສາຍສາມັນ ວິຊາຊີບແລ້ວ ບໍ່ມີຈຸດປະສົງຮຽນຕໍ່ ສາຍອາຊີວະ ແລະ ມະຫາວິທະຍາໄລ ແມ່ນສາມາດເຮັດວຽກໄດ້ເລີຍ; ປັບ ປຸງນະໂຍບາຍຊຸກຍູ້ ສົ່ງເສີມໃຫ້ຜູ້ປະ ກອບການມີສ່ວນຮ່ວມໃນການສ້າງສີ ມືແຮງງານ ໂດຍສະເພາະນະໂຍບາຍ ດ້ານອາກອນ, ນະໂຍບາຍການເຂົ້າຫາ ແຫລ່ງທຶນຫລືນະໂຍບາຍທາງດ້ານຄ່າ ເຊົ່າສໍາປະທານທີ່ດິນ ສໍາລັບຜູ້ປະກອບ ການທີ່ສ້າງສີມືແຮງງານໄດ້ຫລາຍ ແລະ ຈະປັບປຸງຂອດການປະສານງານ ລະຫວ່າງ ຜູ້ຕ້ອງການແຮງງານ ແລະ ຜູ້ສ້າງສີມືແຮງງານ ໃຫ້ກົມກຽວກັນ ເພື່ອໃຫ້ການສ້າງແຮງງານໃຫ້ຖືກ ຕາມຄວາມຕ້ອງການ ຂອງຕະຫລາດ ແຮງງານ. ຂ່າວ: ທະນູທທອງ; ພາບ: ຂັນໄຊ ແລະ 10 ຕື້ກີບລົງມາ ທີ່ຍັງຄ້າງ, ກວດ ກາລັດວິສາຫະກິດ ນໍ້າປະປານະຄອນ ຫລວງວຽງຈັນ. ຜ່ານການຕິດຕາມກວດ ກາຕົວຈິງ ຍັງມີບາງບັນຫາໃນຫລາຍ ຂົງເຂດ ທີ່ບໍ່ສອດຄ່ອງ, ບໍ່ຖືກຕ້ອງ ຕາມລະບຽບຫລັກການ ເທົ່າທີ່ຄວນ ເຊິ່ງຈະຕ້ອງໄດ້ສືບຕໍ່ປັບປຸງແກ້ໄຂ ໃນຕໍ່ໜ້າ. ທ່ານ ຄຳພັນ ພົມມະທັດ ປະທານ ອົງການກວດກາແຫ່ງລັດ ລາຍງານ ໃນກອງປະຊຸມສະໄໝສາ ມັນເທື່ອທີ 8 ຂອງສະພາແຫ່ງຊາດ ຊຸດທີ IX ໃນວັນທີ 27 ພະຈິກ 2024 ໂດຍທ່ານ ໄດ້ຍົກໃຫ້ເຫັນຜົນການກວດກາຕາມ ມະຕິສະພາແຫ່ງຊາດ ສະບັບເລກທີ 113/ສພຊ ເປັນຕົ້ນ ໄດ້ການກວດກາ ການຄຸ້ມຄອງນຳໃຊ້ເງິນກອງທຶນທາງ ເລີ່ມແຕ່ປີ 2020-2023, ຜ່ານການ ກວດກາການນຳໃຊ້ເງິນກອງທຶນທາງ ເຫັນວ່າ: ມີຈຳນວນ 16 ໂຄງການ ມູນ ຄ່າຕາມສັນຍາ 599,89 ຕື້ກີບ (ຕາມ ການຕົກລົງຂອງລັດຖະມົນຕີ) ໄປຊຳ ລະໂຄງການກໍ່ສ້າງ ແລະ 3 ໂຄງການ ມູນຄ່າຕາມສັນຍາ 215,76 ຕື້ກີບ ໄປ ສົມທົບວຽກແກ້ໄຂ ສິ່ງກີດຂວາງ ເຊິ່ງ ບໍ່ສອດຄ່ອງກັບດໍາລັດວ່າດ້ວຍກອງ ທຶນທາງ. ສ່ວນການນຳໃຊ້ເງິນກອງທຶນ ທາງເຂົ້າໃນການກໍ່ສ້າງ, ສ້ອມແປງ ທາງຫລວງແຫ່ງຊາດ ໃນໂຄງການ ຈຳນວນໜຶ່ງ ເຫັນວ່າ ການກໍ່ສ້າງບໍ່ສຳ ເລັດຕາມສັນຍາ ແຕ່ຄະນະຮັບຜິດຊອບ (ເຈົ້າຂອງໂຄງການ) ໄດ້ສະຫລຸບຢັ້ງ ຢືນກວດວຽກສຳເລັດ 100%. ນອກ ຈາກນີ້, ຍັງບໍ່ປະຕິບັດຕາມເງື່ອນໄຂ ທີ່ໄດ້ກຳນົດໃນກົດໝາຍວ່າດ້ວຍການ ລົງທຶນ ແລະ ກົດໝາຍວ່າດ້ວຍທະບຽນ ສານ ເຊັ່ນ: ບໍ່ວາງເງິນຄ້ຳປະກັນ, ບໍ່ ຈົດທະບຽນສານ ແລະ ອື່ນໆ. ສຳລັບ ການນໍາເຂົ້ານໍ້າມັນຍົກເວັ້ນພາສີ-ອາ ກອນບ້ວງ700ລ້ານລິດທີ່ລັດຖະບານ ໄດ້ຍົກຂຶ້ນຕໍ່ກອງປະຊຸມສະພາແຫ່ງ ຊາດ ໃນປີ 2022, ຜ່ານການກວດກາ ຕົວຈິງ ນຳພາກສ່ວນຂະແໜງການ ທີ່ກ່ຽວຂ້ອງ ໂດຍສະເພາະແມ່ນດ່ານ ພາສີແລະຜູ້ປະກອບການ ເຫັນວ່າບໍ່ສາ ມາດສະໜອງຂໍ້ມູນເອກສານຢັ້ງຢືນ ໃນການນຳເຂົ້ານໍ້າມັນຕາມຕົວເລກທີ່ ລະບຸໄວ້, ແຕ່ໃນຕົວຈິງ ອາດຈະມີການ ລັກລອບນຳເຂົ້ານ້ຳມັນ ເພື່ອຫລົບຫລີກ ພາສີ-ອາກອນ, ແຕ່ກໍພົບຄວາມຫຍຸ້ງ ຍາກໃນການກວດກາເອົາຂໍ້ມູນຫລັກ ຖານໃນການນຳເຂົ້າກັບເຈົ້າໜ້າທີ່ກ່ຽວ ຂ້ອງກໍຄືຈາກຜູ້ປະກອບການ ເຊິ່ງເຮັດ ໃຫ້ບໍ່ສາມາດກວດກາ ແລະ ຢັ້ງຢືນໄດ້. ພ້ອມນີ້, ອົງການກວດກາແຫ່ງລັດ ຍັງໄດ້ສືບຕໍ່ກວດກາ 17 ບໍລິສັດ ທີ່ໄດ້ ຮັບອະນຸຍາດຂຸດຄົ້ນ ແລະ ສົ່ງອອກແຮ່ ທາດ (ແບບທົດລອງ), ມີເນື້ອທີ່ທັງ ໝົດ15.684 ເຮັກຕາ. ໃນນີ້, ແຮ່ເຫລັກ ມີ 3 ບໍລິສັດ, ແຮ່ຄຳເຄົ້າ 4 ບໍລິສັດ, ຄຳຕົກຂ້ອນ 4 ບໍລິສັດ, ແຮ່ຫາຍາກ 6 ບໍລິສັດ ແລະ ໄດ້ມອບພັນທະໃຫ້ລັດ ຖະບານ ທັງໝົດ 60,70 ລ້ານໂດລາ ສະຫະລັດ ແລະ 67,46 ຕື້ກີບ. ໃນຈຳ ນວນ17ບໍລິສັດມີ2ບໍລິສັດທີ່ຫັນເປັນ ໂຄງການຂຸດຄົ້ນແບບປົກກະຕິແລ້ວ (ແຮ່ເຫລັກ 1 ບໍລິສັດ, ແຮ່ຄຳເຄົ້າ 1 ບໍລິສັດ) ແລະ ໄດ້ເປີດບັນຊີສະເພາະ ໂຄງການແລ້ວ 13 ບໍລິສັດ, ຍັງບໍ່ໄດ້ ເປີດ 4 ບໍລິສັດ. ສຳລັບການຂຸດຄົ້ນ ແລະ ສົ່ງອອກແຮ່ຫາຍາກ ໃນຈຳນວນ 6 ບໍລິສັດ ຍັງບໍ່ມີບໍລິສັດໃດ ປະຕິບັດ ເງື່ອນໄຂທີ່ໄດ້ກຳນົດໄວ້ໃນຂໍ້ຕົກລົງ ກ່ຽວກັບການຊອກແຫລ່ງເງິນກູ້ໄລຍະ ຍາວ ດ້ວຍດອກເບ້ຍຕ່ຳ ອັດຕາ 2% ຕໍ່ ປີ ໃຫ້ລັດຖະບານໄດ້. ພ້ອມນັ້ນ, ຍັງໄດ້ ສືບຕໍ່ກວດກາໂຄງການລົງທຶນຂອງ ລັດ ທີ່ບໍ່ຜ່ານການປະເມີນ, ບໍ່ໄດ້ຄໍ້າປະ ກັນມູນຄ່າສັນຍາໂຄງການ ແລະ ປະ ກອບເອກະສານບໍ່ຄົບຖ້ວນຕາມລະ ບຽບການ ຕາມຜົນການກວດສອບທີ່ ຍັງຄ້າງກວດກາ 43 ໂຄງການ, ມູນຄ່າ 1.142,06 ຕື້ກີບ; ມາຮອດປັດຈຸບັນ, ກວດກາສໍາເລັດແລ້ວ29 ໂຄງການມູນ ຄ່າສະພາຮັບຮອງ ຈໍານວນ 424,56 ຕື້ກີບ, ຍັງຄ້າງ 14 ໂຄງການ ມູນຄ່າ 697,5 ຕື້ກີບ. ຜ່ານການກວດກາ ໃນ 29ໂຄງການນີ້ໄດ້ແນະນຳແລະສະເໜີ ໃຫ້ເຈົ້າຂອງໂຄງການ ແລະ ບໍລິສັດ ປະກອບເອກະສານຄືນ ໃຫ້ຄົບຖ້ວນ ຕາມທີ່ໄດ້ກຳນົດໄວ້ໃນກົດໝາຍ ແລະ ເອົາໃຈໃສ່ຕິດຕາມກວດກາການກໍ່ ສ້າງຕົງຈິງຢູ່ພາກສະໜາມໃຫ້ເປັນ ປົກກະຕິ. ສ່ວນການກວດກາໂຄງການລົງທຶນ ຂອງລັດທີ່ມີມູນຄ່າ 10 ຕື້ກີບຂຶຶ້ນໄປ ທີ່ ຍັງຄ້າງ ຈຳນວນ 94 ໂຄງການມູນຄ່າ 8.084,86 ຕື້ກີບ, ມາຮອດປັດຈຸບັນ ກວດກາສຳເລັດແລ້ວ 50 ໂຄງການ ມູນຄ່າ 3.604,38 ຕື້ກີບ ແລະ ຍັງ ຄ້າງກວດກາ 44 ໂຄງການ ມູນຄ່າ 4.480,47 ຕື້ກີບ ແລະ 437,67 ລ້ານໂດລາສະຫະລັດ. ສ່ວນໂຄງການ ລົງທຶນຂອງລັດທີ່ມີມູນຄ່າ 10 ຕື້ກີບ ລົງມາທີ່ຍັງຄ້າງຈຳນວນ1.702ໂຄງ ການ, ມູນຄ່າ 4.462,36 ຕື້ກີບ, ມາ ຮອດປັດຈຸບັນ ກວດກາສຳເລັດແລ້ວ 401 ໂຄງການ ມູນຄ່າ 1.047,97 ຕື້ ກີບ,ຍັງຄ້າງກວດກາ1.301ໂຄງການ, ມູນຄ່າ 3.414,39 ຕື້ກີບ. ລວມໂຄງ ການລົງທຶນຂອງລັດ ທີ່ມີມູນຄ່າ 10 ຕື້ກີບຂຶ້ນໄປ ແລະ 10 ຕື້ກີບ ລົງມາທີ່ ຍັງຄ້າງ ທັງໝົດ 336 ໂຄງການ, ມູນ ຄ່າ 5.846,28 ຕື້ກີບ ແລະ 437,67 ລ້ານໂດລາສະຫະລັດ. ຜ່ານການກວດ ກາໂຄງການມີມູນຄ່າ 10 ຕື້ກີບ ຂຶ້ນໄປ ແລະ 10 ຕື້ກີບລົງມາ ສໍາເລັດ 401 ໂຄງການ, ເຫັນມູນຄ່າທີ່ຈະຕ້ອງຫັກ ລົບອອກຈາກມູນຄ່າລວມຂອງໂຄງ ການ ແລະ ມູນຄ່າທີ່ຍັງຄ້າງມອບພັນ ທະອາກອນໃຫ້ລັດ 98,71 ຕື້ກີບ ແລະ 562.316,61 ໂດລາສະຫະລັດ. ຢ່າງໃດກໍຕາມ, ອົງການກວດກາ ແຫ່ງລັດ ຍັງໄດ້ສະເໜີໃຫ້ຂະແໜງ ການ ແລະ ພາກສ່ວນກ່ຽວຂ້ອງສືບຕໍ່ ປັບປຸງແກ້ໄຂ, ກວດກາຄືນບັນຫາທີ່ຍັງ ເປັນຂໍ້ຄົງຄ້າງ, ແກ້ໄຂບໍ່ທັນໄດ້ ໃຫ້ສຳ ເລັດຕາມເປົ້າໝາຍ ແລະ ສອດຄ່ອງກັບ ສະພາບການຂະຫຍາຍຕົວຂອງເສດ ຖະກິດໃນປັດຈຸບັນ. ຂ່າວ: ທະນູທອງ; ພາບ: ຂັນໄຊ ເທົ່າທີ່ຄວນ ເຊິ່ງເກີດຈາກຫລາຍປັດໄຈ ກໍຄື ຂາດການປະສານສົມທົບລະຫວ່າງ ບັນດາຂະແໜງການທີ່ກ່ຽວຂ້ອງໃນ ການຄົ້ນຄວ້າພິຈາລະນາຮ່ວມກັນຕໍ່ກັບ ການສະເໜີຂໍອະນຸຍາດດຳເນີນການ ພັດທະນາ, ກົນໄກ, ຂອດຂັ້ນ ການປະ ສານງານພາຍໃນສູນກາງ, ພາຍໃນ ທ້ອງຖິ່ນ ລະຫວ່າງສູນກາງກັບທ້ອງ ຖິ່ນຍັງບໍ່ສອດຄ່ອງກັນ. ຕໍ່ກັບບັນຫາດັ່ງ ກ່າວ, ກະຊວງ ຖວທ ໄດ້ເອົາໃຈໃສ່ໃນ ການຄົ້ນຄວ້າສ້າງແຜນແມ່ບົດ, ມາດ ຕະຖານທ່ອງທ່ຽວ, ແຜນການຄຸ້ມຄອງ ໂດຍການປະສານສົມທົບກັບຂະແໜງ ການກ່ຽວຂ້ອງຂອງສູນກາງແລະທ້ອງ ຖິ່ນ ເພື່ອກຳນົດລະບຽບການ, ມາດຕະ ການ, ມາດຕະຖານໃນການພັດທະນາ ທີ່ຕິດພັນກັບການທ່ອງທ່ຽວ ເພື່ອເຮັດ ໃຫ້ການພັດທະນາ ໂດຍສະເພາະຜູ້ ປະກອບການສາມາດເຂົ້າໃຈໄດ້ເຖິງ ຂອບເຂດ ການກຳນົດມາດຕະການ ຕ່າງໆໃນການພັດທະນາໂຄງການທີ່ ຕິດພັນກັບການທ່ອງທ່ຽວ, ຫາກມີ ການລະເມີດຂະແໜງການທີ່ກ່ຽວ ຂ້ອງຕ້ອງໄດ້ຊຸກຍູ້ ແລະ ເປັນເຈົ້າການ ຮ່ວມກັນດຳເນີນປະຕິບັດມາດຕະການ ຕາມກົດໝາຍ ແລະ ລະບຽບການທີ່ກຳ ນົດໄວ້ຢ່າງເຂັ້ມງວດ. ນອກຈາກນັ້ນ, ຍັງໄດ້ສົມທົບກັບພາກສ່ວນທີ່ກ່ຽວ ຂ້ອງໃນການສ້າງ, ປັບປຸງ, ເຜີຍແຜ່ ແລະ ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ ໂດຍການລົງປະ ເມີນມາດຕະຖານການທ່ອງທ່ຽວຂອງ ສປປລາວແລະມາດຕະຖານການທ່ອງ ທ່ຽວອາຊຽນ ໃຫ້ບັນດາຫົວໜ່ວຍທຸລະ ກິດໃນຂອບເຂດທົ່ວປະເທດ. ສຳລັບມາດຕະການຕອບໂຕ້ຕໍ່ການ ໂຄສະນາບິດເບື່ອນຂອງກຸ່ມຄົນບໍ່ດີ ທີ່ ສະມາຊິກສະພາແຫ່ງຊາດ ໃຫ້ຄວາມ ສົນໃຈ ແລະ ຊັກຖາມ ເປັນສ່ວນຫລາຍ ນັ້ນ, ທ່ານລັດຖະມົນຕີ ຖວທ ໄດ້ຊີ້ແຈງ ວ່າ: ລັດຖະບານ ໄດ້ປະສານສົມທົບກັບ ບັນດາກະຊວງທີ່ກ່ຽວຂ້ອງແຕ່ງຕັ້ງ ຈຸດປະສານງານຂອງຄະນະກຳມະ ການຄຸ້ມຄອງອິນເຕີເນັດແຫ່ງຊາດ (ຄຄອຊ) ປະຈຳແຕ່ລະພາກສ່ວນໃນ ຂອບເຂດທົ່ວປະເທດ, ມີໜ່ວຍງານ ຕິດຕາມ, ກວດກາ ແລະ ຕອບໂຕ້ຫາງ ສຽງບໍ່ດີໃນສັງຄົມ, ມີການເກັບກໍາ, ສັງ ຮວມບັນຫາຕ່າງໆ, ມີຄະນະສະເພາະ ກິດ ທີ່ປະສານສົມທົບກັນຢ່າງເປັນປົກ ກະຕິ ໂດຍການລາຍງານກັນໃນໝູ່ຄະ ນະ ເປັນປະຈໍາວັນ, ປະຈໍາອາທິດ, ປະ ຈໍາເດືອນ, ປະຈໍາປີ ແລະ ບົດລາຍງານ ສະເພາະໃຫ້ຂັ້ນເທິງຊາບ ແລະ ພິຈາ ລະນາ. ທັງນີ້, ກໍເພື່ອເຮັດໃຫ້ການປະ ສານງານກັບແຕ່ລະພາກສ່ວນມີຄວາມ ວ່ອງໄວຂຶ້ນ. ນອກຈາກນີ້, ຍັງມີການ ຮ່ວມມືກັບປະເທດຄູ່ຮ່ວມມືຍຸດທະ ສາດ ເຊັ່ນ: ສສ ຫວຽດນາມ, ສປ ຈີນ ແລະສຣັດເຊຍ ເພື່ອແລກປ່ຽນບົດຮຽນ ແລະ ພັດທະນາດ້ານເຕັກໂນໂລຊີ ພາຍ ໃນໃຫ້ທັນສະໄໝຂຶ້ນ. ມາຮອດປັດຈຸບັນ, ສປປ ລາວ ໄດ້ ຮັບລາງວັນມາດຕະຖານການທ່ອງ ທ່ຽວອາຊຽນ ຈໍານວນ 219 ລາງວັນ. ໃນນີ້, ມີລາງວັນໂຮງແຮມສີຂຽວ ອາຊຽນ 113 ລາງວັນ, ລາງວັນເຮືອນ ພັກປະຊາຊົນ 12 ລາງວັນ, ລາງວັນ ການທ່ອງທ່ຽວແບບປະຊາຊົນມີສ່ວນ ຮ່ວມ10ລາງວັນ, ລາງວັນເມືອງທ່ອງ ທ່ຽວສະອາດ 7 ລາງວັນ, ລາງວັນສະ ຖານທີ່ຈັດງານ 34 ລາງວັນ, ລາງວັນ ສະປາ 12 ລາງວັນ, ລາງວັນຫ້ອງນໍ້າ ສາທາລະນະ 22 ລາງວັນ, ລາງວັນ ການທ່ອງທ່ຽວແບບຍືນຍົງ 6 ລາງ ວັນ. ຄຽງຄູ່ກັນນີ້, ກໍເອົາໃຈໃສ່ຈັດຕັ້ງ ປະຕິບັດມາດຕະຖານການທ່ອງທ່ຽວ ຂອງ ສປປ ລາວ ເຊັ່ນ: ການຈັດລະດັບ ມາດຕະຖານສະຖານທີ່ພັກແຮມ ໄດ້ ທັງໝົດ 151 ແຫ່ງ. ໃນນີ້, ມີໂຮງແຮມ 95 ແຫ່ງ, ເຮືອນພັກ 56 ແຫ່ງ, ໂຮງ ແຮມ ລະດັບ 5 ດາວ 16 ແຫ່ງ, ໂຮງ ແຮມ 4 ດາວ 23 ແຫ່ງ, ໂຮງແຮມ 3 ດາວ 25 ແຫ່ງ, ໂຮງແຮມ 2 ດາວ 17 ແຫ່ງ, ໂຮງແຮມ 1 ດາວ 14 ແຫ່ງ, ສ່ວນເຮືອນພັກ 3 ດອກຈໍາປາມີ 10 ແຫ່ງ, 2 ດອກຈໍາປາມີ 26 ແຫ່ງ ແລະ 1 ດອກຈໍາປາມີ 20 ແຫ່ງ; ໄດ້ມີ ການຢັ້ງຢືນມາດຕະຖານສຸຂານາໄມ ໃນຂະແໜງການທ່ອງທ່ຽວ ແລະ ໂຮງແຮມ (LaoSafe) ຈໍານວນ 1.340 ຫົວໜ່ວຍ ແລະ ສ້າງຄູຝຶກ ແລະ ຄູປະເມີນຜົນໄດ້ 34 ຄົນ ແລະ ອື່ນໆ. ຂ່າວ: ທະນູທອງ; ພາບ: ຂັນໄຊ ຂໍ້ມູນ-ຂ່າວສານ ແລະ ການແລກປ່ຽນ ຄະນະຜູ້ແທນຂັ້ນສູງ ແລະ ຂັ້ນວິຊາ ການຂອງສອງຝ່າຍ ກໍໄດ້ຮັບການຈັດ ຕັ້ງປະຕິບັດຕາມແຜນ. ເພື່ອສືບຕໍ່ຈັດຕັ້ງຜັນຂະຫຍາຍບົດ ບັນທຶກການຮ່ວມມື ລະຫວ່າງ ສອງ ສະພາທິດສະດີສູນກາງພັກ ໄລຍະແຕ່ ນີ້ເຖິງປີ 2026, ສະຫາຍປະທານ ສະພາທິດສະດີສູນກາງພັກປະຊາຊົນ ປະຕິວັດລາວ ໄດ້ເນັ້ນໜັກບາງບັນຫາ ເປັນຕົ້ນ ການສືບຕໍ່ປະຕິບັດບົດບັນທຶກ ການຮ່ວມມື ສອງສະພາທິດສະດີສູນ ກາງພັກ ທີ່ໄດ້ລົງນາມ ໂດຍສະເພາະ ແຜນການຮ່ວມມື ປີ 2025-2026 ແລະ ເຫັນວ່າສອງຝ່າຍຄວນມີແຜນ ການອັນລະອຽດເພີ່ມເຕີມໃນແຕ່ລະປີ ເພື່ອເຮັດໃຫ້ການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດເນື້ອ ໃນບົດບັນທຶກການຮ່ວມມືໃນແຕ່ລະ ວຽກງານສຳເລັດຜົນຕາມລະດັບຄາດ ໝາຍ; ສືບຕໍ່ການພົວພັນຮ່ວມມື, ການ ແລກປ່ຽນບົດຮຽນ ແລະ ການປະສານ ສົມທົບໃນການຈັດຕັ້ງການຄົ້ນຄວ້າ ທາງດ້ານທິດສະດີ ແລະ ພຶດຕິກຳ ໂດຍ ຕິດພັນເນື້ອໃນກອງປະຊຸມໃຫຍ່ ຂອງ ສອງພັກ ໂດຍສະເພາະບັນດາຫົວຂໍ້ລົງ ເລິກທາງດ້ານທິດສະດີ-ພຶດຕິກຳ ແຫ່ງ ການນຳພາ ຂອງສອງພັກ, ພ້ອມນັ້ນ ກໍສືບຕໍ່ແລກປ່ຽນບົດຮຽນກ່ຽວກັບ ການສ້າງໂຄງການການເມືອງ, ການ ສະຫລຸບ40ປີແຫ່ງການປ່ຽນແປງໃໝ່ ຢູ່ ສປປ ລາວ. ພ້ອມນີ້, ສະຫາຍຄຳພັນ ເຜີຍຍະວົງ ກໍສະເໜີວ່າຄວນປັບປຸງກົນໄກການປະ ສານງານ ລະຫວ່າງ ສອງສະພາທິດ ສະດີສູນກາງພັກ ເພື່ອສືບຕໍ່ເຮັດໃຫ້ ການພົບປະແລະ ເຮັດວຽກຮ່ວມກັນໄດ້ ເຂົ້າສູ່ລະບົບ, ໃນນັ້ນ ຄວນຄົ້ນຄວ້າ ດ້ານຄວາມເປັນໄປໄດ້ໃນການພົວພັນ ປະສານງານໂດຍກົງຂອງສອງສະພາ ທິດສະດີສູນກາງພັກ ໃຫ້ກາຍເປັນກົນ ໄກໜຶ່ງໃນການເຮັດໃຫ້ການເຮັດວຽກ ຂອງສອງສະພາທິດສະດີສູນກາງ ພັກ ໄດ້ວ່ອງໄວ ແລະ ທັນສະພາບການ, ສຳລັບບັນຫາທີ່ມີລັກສະນະເປັນຫລັກ ການ ເປັນບັນຫາໃຫຍ່ ແມ່ນປະສານ ງານຜ່ານຄະນະພົວພັນຕ່າງປະເທດ ຂອງສອງພັກ; ສືບຕໍ່ເສີມຂະຫຍາຍ ການພົວພັນແລກປ່ຽນ ແລະ ການຕອບ ສະໜອງຂໍ້ມູນ-ຂ່າວສານທາງດ້ານ ວິທະຍາສາດ, ທາງດ້ານທິດສະດີ ແລະ ພຶດຕິກຳ ຂອງສອງພັກ, ສອງລັດ ໃຫ້ ເປັນປົກກະຕິ ໂດຍສະເພາະບັນດາບັນ ຫາໃໝ່ທີ່ພົ້ນເດັ່ນໃນປັດຈຸບັນ ເພື່ອສະ ໜອງຂໍ້ມູນໃຫ້ແກ່ການປັບປຸງບູລະນະ ແນວທາງຂອງສອງພັກ, ສອງລັດຖະ ບານ ແລະ ສືບຕໍ່ເສີມຂະຫຍາຍການ ຮ່ວມມືດ້ານວຽກງານກໍ່ສ້າງພະນັກ ງານ-ນັກຄົ້ນຄວ້າ ຂອງສອງສະພາທິດ ສະດີສູນກາງພັກ, ການສ້າງນັກຊ່ຽວ ຊານ ໂດຍສະເໜີໃຫ້ສະພາທິດສະດີ ສູນກາງພັກກອມມູນິດຫວຽດນາມ ຊ່ວຍເຫລືອໃນການສ້າງພະນັກງານ, ການຕອບສະໜອງນັກຊ່ຽວຊານ ຂອງ ຝ່າຍຫວຽດນາມ ເພື່ອມາແລກປ່ຽນ, ຖ່າຍທອດບົດຮຽນໃຫ້ແກ່ພະນັກງານ ຝ່າຍລາວ. ຂ່າວ-ພາບ: ຂ່າວສານຫວຽດນາມປະຈໍາລາວ ອົງການກວດກາ... ກະຊວງ ຖວທ... ສະພາທິດສະດີ... ສໍາມະນາທິດສະດີ ຄັ້ງທີ XI ລະຫວ່າງ ພັກປະຊາຊົນ ປະຕິວັດລາວ ແລະ ພັກ ກອມມູນິດຫວຽດນາມ ໃນລະຫວ່າງ ວັນທີ 26-29 ພະຈິກ 2024. ໂອກາດນີ້, ສະຫາຍ ຄຳພັນ ເຜີຍ ຍະວົງ ໄດ້ຕີລາຄາສູງຕໍ່ການພົບປະ ແລະ ຕ້ອນຮັບຄະນະຜູ້ແທນການນຳ ຂັ້ນສູງຈາກຝ່າຍຫວຽດນາມ, ພ້ອມທັງ ຊົມເຊີຍບັນດາກົນໄກການຮ່ວມມື ທີ່ມີ ປະສິດທິພາບ ແລະ ປະສິດທິຜົນລະ ຫວ່າງພັກປະຊາຊົນປະຕິວັດລາວແລະ ພັກກອມມູນິດຫວຽດນາມ ທາງດ້ານ ທິດສະດີ ແລະ ພຶດຕິກໍາຕົວຈິງທີ່ໄດ້ ຮ່ວມມືກັນຄົ້ນຄວ້າໃນໄລຍະຜ່ານມາ, ເພື່ອເປັນການແລກປ່ຽນບົດຮຽນ, ເພີ່ມທະວີຄວາມເຂົ້າອົກເຂົ້າໃຈ, ປະ ກອບສ່ວນເຂົ້າໃນການຮັດແໜ້ນ ແລະ ເພີ່ມທະວີສາຍພົວພັນມິດຕະພາບ ທີ່ຍິ່ງໃຫຍ່, ຄວາມສາມັກຄີພິເສດ ແລະ ການຮ່ວມມືຮອບດ້ານ ລະຫວ່າງ ສອງ ພັກ, ສອງລັດ ແລະ ປະຊາຊົນ ສອງ ຊາດ ລາວ-ຫວຽດນາມ ໃຫ້ກ້າວເຂົ້າສູ່ ລວງເລິກໃນທຸກຂົງເຂດວຽກງານ. ການພົບປະຄັ້ງນີ້, ສອງຝ່າຍໄດ້ທົບ ທວນຄືນການຮ່ວມມື ແລະ ແລກປ່ຽນ ບົດຮຽນກ່ຽວກັບການຮ່ວມມືໃນໄລ ຍະຜ່ານມາ ກໍຄື ການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ ບົດບັນທຶກການຮ່ວມມືລະຫວ່າງ ສອງ ສະພາທິດສະດີສູນກາງພັກ ຊຶ່ງເຫັນວ່າ ມີຜົນສຳເລັດໃນຫລາຍດ້ານ ໂດຍສະ ເພາະການຜັດປ່ຽນກັນເປັນເຈົ້າພາບ ດຳເນີນກອງປະຊຸມສອງພັກ ລາວ- ຫວຽດນາມ, ການແລກປ່ຽນບົດຮຽນ ດ້ານທິດສະດີ ແລະ ພຶດຕິກຳກ່ຽວກັບ ບັນຫາຕ່າງໆ ທີ່ກາຍເປັນການຕອບ ສະໜອງໃຫ້ແກ່ການປັບປຸງບູລະນະ ແນວທາງນະໂຍບາຍ ຂອງສອງພັກ. ນອກຈາກນັ້ນ, ການແລກປ່ຽນດ້ານ ລັດຖະບານ ເພີ່ມທະວີ... ຫລື ຜູ້ປະກອບການ ທີ່ບໍ່ໄດ້ຈ່າຍຄ່າ ສໍາປະທານເປັນເວລາຫລາຍປີ ຫລື ການທີ່ມີການເຊື່ອງອຳ ແລະ ລາຍງານ ບໍ່ຖືກກັບຄວາມເປັນຈິງຂອງຈໍານວນ ຜົນຜະລິດ ເຊິ່ງໄລຍະຜ່ານມາ ກະ ຊວງພະລັງງານ ແລະ ບໍ່ແຮ່ ແລະ ກະ ຊວງການເງິນ ໄດ້ມີບົດບັນທຶກການ ແບ່ງຄວາມຮັບຜິດຊອບກ່ຽວກັບກົນ ໄກການຄຸ້ມຄອງ ແລະ ການເກັບລາຍ ຮັບງົບປະມານແຫ່ງລັດ ຈາກໂຄງ ການບໍ່ແຮ່. ໃນນັ້ນ, ກະຊວງພະລັງງານ ແລະ ບໍ່ແຮ່ ຮັບຜິດຊອບ ແຈ້ງຈໍານວນ ເນື້ອທີ່ເຂດສໍາປະທານ, ແຜນການຈໍາ ໜ່າຍແຮ່ທາດ, ອອກໜັງສືແຈ້ງຈຳ ໜ່າຍ ທີ່ລະບຸປະລິມານ, ຂະໜາດ, ຄຸນນະພາບ, ຕະຫລາດຈໍາໜ່າຍ ແລະ ອື່ນໆທີ່ຕິດພັນ. ສ່ວນກະຊວງການເງິນ ຮັບຜິດຊອບຕິດຕາມ ແລະ ຢັ້ງຢືນ ລາຄາແຮ່ທາດໃນ ຕະຫລາດສາກົນ, ພາກພື້ນ ແລະ ພາຍໃນປະເທດ, ມູນ ຄ່າການຈໍາໜ່າຍແຮ່ທາດ, ຄິດໄລ່ ແລະ ຈັດເກັບ ຄ່າຊັບພະຍາກອນແຮ່ທາດ, ຄ່າສຳປະທານ, ທຶນຕາມສັນຍາ, ອາ ກອນ, ພາສີສົ່ງອອກ, ການນໍາເຂົ້າສົ່ງອອກແຮ່ທາດຜ່ານດ່ານສາກົນທ້ອງຖິ່ນ ແລະ ພັນທະທາງດ້ານການ ເງິນອື່ນທີ່ຕິດພັນ. ສຳລັບ ມາດຕະການຕໍ່ໂຄງການ ທີ່ຄ້າງຈ່າຍຄ່າສໍາປະທານແລະ ບັນດາ ທຶນຕາມສັນຍາ, ທ່ານລັດຖະມົນຕີ ກະຊວງພະລັງງານ ແລະ ບໍ່ແຮ່ ໄດ້ຊີ້ ແຈງວ່າ: ໂຄງການຢູ່ໄລຍະຊອກ ຄົ້ນ- ສໍາຫລວດ ແມ່ນບໍ່ອະນຸຍາດໃຫ້ຜ່ານ ບົດລາຍງານຜົນການຊອກຄົ້ນ/ສຳ ຫລວດ ຫລື ຄົ້ນຄວ້າຕໍ່ການສະເໜີໃດໆ ຂອງບໍລິສັດ, ໂຄງການທີ່ຢູ່ໄລຍະ ສ້າງບົດສຶກສາຄວາມເປັນໄປໄດ້ທາງ ດ້ານເສດຖະກິດ ແມ່ນບໍ່ອະນຸຍາດໃຫ້ ກ້າວເຂົ້າສູ່ການເຊັນສັນຍາພັດທະນາ ບໍ່ແຮ່ ແລະ ໂຄງການທີ່ຢູ່ໄລຍະຂຸດ ຄົ້ນ-ປຸງແຕ່ງ ແມ່ນບໍ່ອະນຸຍາດໃຫ້ຈໍາ ໜ່າຍແຮ່ທາດ, ແຕ່ຜ່ານມາກໍຍັງມີບາງ ໂຄງການທີ່ຄ້າງຈ່າຍຄ່າສໍາປະທານ ແລະ ບັນດາທຶນຕາມສັນຍາ ໄດ້ຮັບ ອະນຸຍາດ ໃຫ້ດໍາເນີນກິດຈະກຳຂອງ ໂຄງການ ເນື່ອງຈາກວ່າບໍລິສັດໄດ້ມີ ການເຊັນບົດບັນທຶກການຊຳລະ ຫລື ແບ່ງຈ່າຍ ນໍາກະຊວງການເງິນ ແລະ ມີແຈ້ງການຈາກ ຫ້ອງວ່າການສຳນັກ ງານນາຍົກລັດຖະມົນຕີ ອະນຸຍາດໃຫ້ ສືບຕໍ່. ສ່ວນມາດຕະການຕໍ່ໂຄງການທີ່ ເຊື່ອງອໍາ ຫລື ລາຍງານຈໍານວນຜົນຜະ ລິດບໍ່ຖືກຕ້ອງຕາມຄວາມຈິງ ຜ່ານມາ ກະຊວງພະລັງງານ ແລະ ບໍ່ແຮ່ ໄດ້ ສົມທົບກັບພາກສ່ວນທີ່ກ່ຽວຂ້ອງ ໂດຍສະເພາະຂະແໜງການເງິນ ຕິດ ຕາມກວດກາຢ່າງໃກ້ຊິດທັງຢູ່ພາກສະ ໜາມ (ຕົ້ນທາງ) ແລະ ຢູ່ດ່ານສົ່ງ ອອກ, ແນວໃດກໍຕາມບາງຄັ້ງຄາວ ກໍ ຍັງບໍ່ສາ ມາດຕິດຕາມກວດກາໄດ້ຢ່າງ ຄົບຖ້ວນ, ເນື່ອງຈາກຄວາມຈຳກັດ ຂອງຈໍານວນພະນັກງານ ແລະ ເຄື່ອງ ມືຮັບໃຊ້ໃນການປະຕິບັດ ວຽກງານ, ພ້ອມນັ້ນ ຜູ້ລົງທຶນກໍບໍ່ມີຄວາມຊື່ສັດຕໍ່ ການດໍາເນີນທຸລະກິດ. ຕໍ່ກັບບັນຫາດັ່ງກ່າວ, ເຫັນຄວນ ໃຫ້ມີການທົບທວນຄືນກ່ຽວກັບພາ ລະບົດບາດຕາມທີ່ ກະຊວງພະລັງງານ ແລະ ບໍ່ແຮ່ ແລະ ກະຊວງການເງິນ ໄດ້ ເຊັນບົດບັນທຶກຮ່ວມກັນ ເພື່ອໃຫ້ສອດ ຄ່ອງຕາມສະພາບຄວາມເປັນຈິງ ແລະ ລັດຖະບານ ຕ້ອງມີມາດຕະການເດັດ ຂາດຕໍ່ໂຄງການທີ່ຄ້າງຈ່າຍຄ່າສໍາ ປະທານ, ທຶນຕາມສັນຍາ ແລະ ມີການ ຊຸກເຊື່ອງຜະລິດຕະພັນ ໂດຍການປະ ຕິບັດຕາມດຳລັດວ່າດ້ວຍການປັບໃໝ ແລະ ຍົກເລີກສັນຍາສຳປະທານ(ຜ່ານ ມາຍັງມີນະໂຍບາຍຜ່ອນຜັນຫລາຍ ເກີນໄປ). ຂ່າວ: ທະນູທອງ; ພາບ: ຂັນໄຊ

RkJQdWJsaXNoZXIy MTc3MTYxMQ==