xtgmf]k; 3 23/10/2024 0j k; c]t gsfdko dh k;l6 j ]t[q [75 h ,7v'dkog'y ocsj ']a f gxa oma oltw\mu j ,u 7;k,g0A ,c0'F 3xj '.l gxa ofu 9y 8vo c]t p5 8y me *** ຕໍ່ຈາກສະບັບກ່ອນ ***ໍ່ ຈັ ບ່ ອ ຜັນຂະຫຍາຍມະຕິັ ນິ ກອງປະຊຸມໃຫຍ່ ຸ ມ່ ຄັ້ງງີທີ ັ້ XI ຂອງພັກັກ czoot3p[kp za o0tspkp,t8y ;j kfh ;pdko9a f8A ' vl9 *ດໍາເນີນການປະຕິຮູບລັດວິ ສາຫະກິດຄືນໃໝ່ຢ່າງມີປະສິດທິ ຜົນ, ສົ່ງເສີມການຫັນເປັນຫຸ້ນ ສ່ວນ, ຂະຫຍາຍຫຸ້ນຂອງລັດ ໃນທຸກກິດຈະການ, ໂຄງການ, ຫົວໜ່ວຍທຸລະກິດ ທີ່ເປັນແຫລ່ງ ລາຍຮັບໃຫຍ່ລະດັບຊາດ ຫລື ຍຸດ ທະສາດຂອງຊາດ. ຖອນທຶນຄືນ ໃນບັນດາໂຄງການລົງທຶນທີ່ບໍ່ມີ ປະສິດທິຜົນ, ຫຸ້ນຂອງລັດໃນ ບັນດາວິສາຫະກິດທີ່ລັດບໍ່ຈໍາເປັນ ຕ້ອງຖືຄອງ ເພື່ອນໍາໃຊ້ເຂົ້າໃນ ການລົງທຶນພັດທະນາ ແລະ ແກ້ ໄຂບັນຫາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມທີ່ ຮີບດ່ວນ. ແກ້ໄຂຢ່າງເດັດຂາດຕໍ່ໜີ້ ເສຍ ແລະ ບັນດາສະຖາບັນສິນ ເຊື່ອທີ່ອ່ອນແອ, ລະເມີດກົດໝາຍ; ຄົ້ນຄວ້າ, ໄລ່ລຽງຢ່າງຖືກຕ້ອງ, ຄົບຖ້ວນຕົ້ນທຶນລາຄາຂອງການ ບໍລິການສາທາລະນະ ແລະ ມີນະ ໂຍບາຍສະໜັບສະໜູນທີ່ເໝາະ ສົມໃຫ້ແກ່ເປົ້າໝາຍຜູ້ທຸກຍາກ, ຜູ້ດ້ອຍໂອກາດໃນສັງຄົມ ເພື່ອ ດ້ານໜຶ່ງ ບໍ່ເປັນການແບກຫາບ ພາລະໜີ້ສິນ, ສ່ວນດ້ານໜຶ່ງອີກ *ວັນທີ18ຕຸລານີ້,ທ່ານທອງພັດ ອິນທະວົງຮອງລັດຖະມົນຕີກະຊວງ ພະລັງງານ ແລະບໍ່ແຮ່ ພ້ອມຄະນະ ໄດ້ຕິດຕາມ, ຊຸກຍູ້ວຽກງານ ແລະ ຮ່ວມເຮັດວຽກກັບຄະນະຊ່ວຍວຽກ ຕາມຂໍ້ຕົກລົງຂອງທ່ານນາຍົກ ລັດຖະມົນຕີ ເລກທີ 116/ນຍ, ວ່າ ດ້ວຍການແຕ່ງຕັ້ງຄະນະຊ່ວຍວຽກ ທ່ານນາຍົຫລັດຖະມົນຕີ ເພື່ອຕິດ ຕາມ ແລະຊຸກຍູ້ການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ ມະຕິ 04,19/ກມສພ, ມະຕິ 05/ລບ, 2 ວາລະແຫ່ງຊາດ ແລະ ວຽກງານ ຈຸດສຸມເຄັ່ງຮ້ອນຕາມແຜນພັດທະ ນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມແຫ່ງຊາດ 5 ປີ ຄັ້ງທີ IX ຂອງລັດຖະບານ ຢູ່ ແຂວງເຊກອງ, ໂດຍມີ ທ່ານ ຂັນຕີ ສີລະວົງສາ ຮອງເຈົ້າແຂວງເຊ ກອງ, ຜູ້ຊີ້ນໍາວຽກງານເສດຖະກິດ ຂັ້ນແຂວງ, ພ້ອມດ້ວຍຂະແໜງ ການກ່ຽວຂ້ອງເຂົ້າຮ່ວມ. ໂອກາດນີ້, ທ່ານ ຂັນຕີ ສີລະ *ວັນທີ 12 ຕຸລານີ້, ຈີນ ແລະ ລາວໄດ້ອອກຖະແຫຼງການຮ່ວມ ໂດຍມີ ເນື້ອໃ ນລ ະບຸ ວ່ າ: ທັງສອງປ ະ ເທດຈະເພີ່ມທະວີການຮ່ວມມືແບບ ຕ່າງຝ່າຍຕ່າງໄດ້ຮັບຜົນປະໂຫຍດ ທີ່ມີຄຸນນະພ າບສູງກວ່າເກົ່າ. ຈີນສະແດງຄວາມຊົມເຊີຍຕໍ່ ຝ່າຍລາວທີ່ມີຄວາມສົນໃຈຕໍ່ເຮືອ ບິນທຸລະກິ ດຂອງຈີ ນ ແລະ ເຈດຈ ຳ ນົງແຫ່ງການຮ່ວມມື, ຊົມເຊີຍວິສາ ຫະກິດການບິນພົນລະເຮືອນຂອງ ຝ່າຍລ າວທີ່ ນ ຳເຂົ້າເຮືອບິ ນທຸ ລ ະກິ ດ ຂອງຈີ ນ, ຍິນດີ ສື ບຕໍ່ ຊຸ ກຍູ້ ກ ານຮ່ ວມ ມືກັບຝ່າຍລາວໃນການສະໜັບສະ ໜູນດ້ ານເຕັກນິ ກບໍ ລິ ຫ ານເຮືອບິ ນທຸ ລະກິ ດຂ ອງຈີ ນ ແລະ ການສ້ າງເຄືອ ຂ່າຍບໍລິການລູກຄ້າ. ສິ່ງນີ້ບໍ່ພຽງ ແຕ່ໄດ້ສະໜອງການສະໜັບສະໜູນ ດ້ານນ ະໂ ຍບ າຍໃ ຫ້ແ ກ່ປ ະເທດລ າວ ແລະ ປະເທດອື່ນໆໃນອາຊີຕາເວັນ ອອກສຽງໃຕ້ເພື່ອນຳເຂົ້າເຮືອບິນທີ່ ໃຊ້ໃນການບິນທາງທຸລະກິດຂອງ ຈີນເທົ່ານັ້ນ ແຕ່ຍັງໄດ້ສະໜອງສິ່ງ ຮັບປະກັນທີ່ເຂັ້ມແຂງໃຫ້ແກ່ການ ຂະຫ ຍາຍຕ ະຫຼາດຢູ່ ປ ະເທດອ າຊີ ຕ າ ເວັນອອກສຽງໃຕ້ສຳລັບເຮືອບິນທຸ ລະກິ ດຂອງຈີ ນອີກດ້ວຍ. ປັດຈຸບັນນີ້, ເຮືອບິນທຸລະກິດ ຂອງຈີນໄດ້ນຳສະເໜີເຮືອບິນ 3 ລຸ້ນ ຄື ARJ 21, C919 ແລະ C929, ໃນນັ້ນ ARJ 21 ແລະ C919 ໄດ້ຖືກນຳໃຊ້ເຂົ້າໃນການ ເຄື່ອນໄຫວທຸລະກິດແລ້ວ ແລະ ຍັງ ໄດ້ຮັ ບໃ ບສັ່ ງຊື້ ຈ າກຕ່ າງປ ະເທດອີກ . ເຮືອບິນໂດຍສານຂະໜາດໃຫຍ່ C919 ໄດ້ບິ ນທົດລອງເປັນຄັ້ງທຳ ອິດໃ ນປີ 2017, ແ ລະ ເລີ່ມປ ະຕິ ບັ ດ ການບິນທາງທຸລະກິດໃນເດືອນພຶດ ໂດຍ:ຢ່າາົ່ຕົ່ງ່ງ ບົດສະເໜີ ົີ ກໍ່ສາມາດປະຕິບັດບົດບາດບໍລິ ການສາທາລະນະຂອງລັດໄດ້ ຢ່າງມີປະສິດທິພາບ. ເພີ່ມທະວີລະບຽບວິໄນແຜນ ການ-ການເງິນ, ຍົກສູງຄວາມ ສັກສິດ, ປະສິດທິຜົນ ໃນການ ຄຸ້ມຄອງຂອງລັດ ກ່ຽວກັບການ ເງິນ-ງົບປະມານ, ໜີ້ສາທາລະ ນະ ແລະ ຫົວໜ່ວຍທຸລະກິດຂອງ ວົງສາ ໄດ້ລາຍງານສະພາບການ ຈັດຕັ້ງຜັນຂະຫຍາຍ ແລະ ປະຕິບັດ ບັນດາມະຕິຂອງສູນກາງພັກ, ລັດ ຖະບານ ກ່ຽວກັບການແກ້ໄຂບັນ ຫາຄວາມຫຍຸ້ງຍາກທາງດ້ານເສດ ຖະກິດ-ການເງິນ-ເງິນຕາ ແລະ ບັນຫາເຄັ່ງຮ້ອນ ເປັນຕົ້ນແມ່ນ ການຜະລິດ, ການປຸງແຕ່ງ ເພື່ອຊົດ ເຊີຍການນໍາເຂົ້າ-ສົ່ງອອກສິນຄ້າ, ການຄົມມະນາຄົມຂົນສົ່ງ, ການ ພັດທະນາ ແລະ ການຄຸ້ມຄອງແຮ່ ທາດ ຊຶ່ງທ່ານໃຫ້ຮູ້ວ່າ: ການນຊາ ແຂວງ ໄດ້ເປັນເຈົ້າການແຕ່ຫົວທີ ຊີ້ນໍາການຜັນຂະຫຍາຍ-ເຜີຍແຜ່ ເຊື່ອມຊຶມ ແລະ ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດບັນ ດາມະຕິຕ່າງໆ ແລະ ສອງວາລະ ແຫ່ງຊາດຢ່າງເປັນເຈົ້າການ, ພ້ອມ ນີ້ຄະນະປະຈໍາພັກແຂວງ, ອົງການ ປົກຄອງແຂວງ ໄດ້ອອກເປັນມະຕິ ຕົກລົງ ແລະ ຂໍ້ຕົກລົງຂອງທ້ອງຖິ່ນ ເພື່ອແຕ່ງຕັ້ງຄະນະຮັບຜິດຊອບ ແລະມອບຫມາຍໃຫ້ບັນດາຂະແໜງ ການ ແລະ 4 ເມືອງ ຈັດຕັ້ງຜັນຂະ ຫຍາຍ ແລະ ປະຕິບັດຕົວຈິງໃນ ແຕ່ລະໜ້າວຽກຄື: ໄດ້ສຸມໃສ່ການ ຜະລິດ ເພື່ອທົດແທນການນໍາເຂົ້າ, ໂດຍໄດ້ສົ່ງເສີມ, ດຶງດູດທຸລະກິດ ເອກະຊົນ ລົງທຶນສ້າງຕັ້ງຟາມໄຂ່ 3 ແຫ່ງ, ຟາມໝູ 3 ແຫ່ງ, ຊຶ່ງສາ ມາດສະໜອງໄຂ່ ແລະ ຊີ້ນໝູ ໃຫ້ ຕະຫລາດພາຍໃນແຂວງ ພຽງພໍ ກັບຄວາມຕ້ອງການ; ພ້ອມນີ້ ກໍໄດ້ ຜະລິດພືດຜັກ (ເຊິ່ງເປັນທ່າແຮງ ແລະ ມູນເຊື້ອຂອງປະຊາຊົນເມືອງ ທ່າແຕງ) ສົ່ງ ອອກຂາຍພານໃນ ແລະ ຕ່າງປະເທດຈຳນວນໜຶ່ງ; ການນໍາເຂົ້າ-ສົ່ງອອກ ເຫັນວ່າມີ ລັກສະນະກ້າວກະໂດດ ເປັນຕົ້ນ: ການສົ່ງອອກຫລາຍກວ່າການນໍາ ເຂົ້າ, ແມ່ນການສົ່ງອອກ ກະແສ ໄຟຟ້າ, ແປ້ງມັນຕົ້ນ, ມັນຕົ້ນແຫ້ງ, ຢາງພາລາ, ກາເຟ, ຜະລິດຕະພັນ ໄມ້, ຖ່ານຫີນ ແລະ ສິນຄ້າ ອື່ນໆ, ພ້ອມນີ້ກໍໄດ້ເອົາໃຈໃສ່ປະຕິບັດການ ຄົ້ນຄວ້າ, ກັ່ນກອງຫົວໜ່ວຍທຸລະ ກິດ, ເຊິ່ງສາມາດອະນຸມັດປ່ອຍສິນ ເຊື່ອແລ້ວ ມີ 12 ຫົວໜ່ວຍ, ລວມ ມູນຄ່າ 13,50 ຕື້ກີບ, ກວມເອົາ 16,87% ຂອງແຜນປີ; ເອົາໃຈ ໃສ່ຕິດຕາມ, ກວດກາລາຄາສິນຄ້າ ໃນທ້ອງຕະຫລາດ ປະຈໍາວັນເປັນ ປົກກະຕິ ຕິດພັນກັບການກວດກາ ສິນຄ້າປອມແປງ, ສິນຄ້າໝົດອາຍຸ ແລະ ໄດ້ຈັດຕັ້ງບຸດຈຳໜ່າຍສິນຄ້າ ກະທົບໄວ ບໍລິການສັງຄົມໄດ້ 2 ຄັ້ງ; ເອົາໃຈໃສ່ຄຸ້ມຄອງໂຄງການລົງທຶນ ຂອງລັດ ແລະ ເອກະຊົນ ໃຫ້ປະຕິບັດ ຕາມກົດໝາຍ ຢ່າງເຂັ້ມງວດ, ໂດຍ ສຸມໃສ່ການຈັດສັນງົບປະມານລົງ ທຶນຂອງລັດ ຕາມເພດານລັດຖະ ບານອະນຸມັດ, ເຊິ່ງໄດ້ສຸມທຶນໃສ່ ໂຄງການສໍາເລັດ100%,ໂຄງການ ໃກ້ຈະສຳເລັດ, ໂຄງການສືບຕໍ່ ແລະ ໂຄງການສະເໜີໃໝ່ (ແມ່ນໄດ້ເນັ້ນ ໃສ່ການພັດທະນາຊົນນະບົດ-ແກ້ໄຂ ຄວາມທຸກຍາກຂອງປະຊາຊົນເປັນ ຕົ້ນຕໍ); ພ້ອມນີ້ ກໄດ້ຕິດຕາມ, ຊຸກຍູ້ ແລະ ຊ່ວຍເອື້ອອໍານວຍຄວາມສະ ດວກໃຫ້ແກ່ການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ ໂຄງການ ກໍ່ສ້າງພະລັງງານລົມ ຂອງບໍລິສັດ ມອນຊຸນວິນ, ໂຄງການ ກໍ່ສ້າງໂຮງງານປຸງແຕ່ແຮ່ບົກຊິດ ຂອງບໍລິສັດຫວຽດເຟືອງ, ໂຄງການ ກໍ່ສ້າງສາຍສົ່ງເຂື່ອນໄຟຟ້າອີມູນເຂື່ອນຫວ້ຍລະແງ, ການສົ່ງອອກ ຖ່ານຫີນໄປຂາຍ ສສ ຫວຽດນາມ ຂອງ ບໍລິສັດ ພອນສັກ ແມ່ນມີ ຄວາມຄືບໜ້າດີ; ການຂຸດຄົ້ນລາຍ ຮັບ ແລະ ຄຸ້ມຄອງລາຍຈ່າຍ ແມ່ນ ສຸມໃສ່ການຈັດເກັບລາຍຮັບ ຕາມ ຖານທີ່ສູນກາງໄດ້ມອບໃຫ້ແຂວງ ຄົບຖ້ວນ, ການປະຕິບັດລາຍຮັບ 9 ເດືອນ ປີ 2024 ລວມພູດສູນກາງ ແລະ ທ້ອງຖິ່ນ 298,426 ຕື້ກີບ ເທົ່າກັບ134%, ໃນນັ້ນພູດສູນກາງ 92,202 ຕື້ກີບ, ເທົ່າກັບ 120%, ພູດທ້ອງຖິ່ນ 398,939 ຕື້ກີບ ເທົາ ກັບ 140%; ໄດ້ເອົາໃຈໃສ່ແຕ່ຫົວ ທີ ໃນການແກ້ໄຂບັນດາຮ້ານແລກ ປ່ຽນເງິນຕາໃນທົ່ວແຂວງ ຕາມຄໍາ ສັ່ງຂອງ ນາຍົກລັດຖະມົນຕີ, ເຊິ່ງ ມາຮອດປະຈຸບັນທົ່ວແຂວງບໍ່ມີຮ້ານ ແລກປ່ຽນເງິນຕາ, ມີແຕ່ໄປແລກ ປ່ຽນນໍາທະນາຄານທຸລະກິດເທົ່າ ນັ້ນ. ພ້ອມນີ້ ທາງເຈົ້າໜ້າທີ່ປກສ ກໍໄດ້ເຄື່ອນໄຫວຕິດຕາມ, ລາດຕະ ເວນ ແລະ ກວດກາເປັນປົກກະຕິ ການເຄື່ອນໄຫວແລກປ່ຽນເງິນຕາ ຊະຊາຍ. ໂອກາດນີ້, ຄະນະທີມງານຮັບ ຜິດຂອບ 116/ລບ ໄດ້ເຜີຍແຜ່ນິຕິ ກຳຕ່າງໆ ຂອງຄະນະ 116/ນຍ, ມະຕິ 04/ກມສພ, 05/ລບ, 19/ ກມສພ ແລະ ແຜນວຽກຈຸດສຸມ 4 ເດືອນທ້າຍປີ 2024 ຕື່ມອີກ ລັດ ຫລື ລັດຫຸ້ນສ່ວນ; ປະຕິບັດ ຢ່າງມີປະສິດທິຜົນການແບ່ງ ຂັ້ນ, ແບ່ງສິດອໍານາດ ແລະ ຄວາມຮັບຜິດຊອບ ຂອງອົງການ ປົກຄອງທ້ອງຖິ່ນ; ສະກັດກັ້ນ ແລະ ແກ້ໄຂຢ່າງເຂັ້ມງວດ ການ ຫລົບຫລີກ ແລະ ຕິດໜີ້ ພາສີ- ອາກອນ ທີ່ເປັນການສູນເສຍ ລາຍຮັບ. Iv']a f4t,q o8u dt-;'rt]a ''ko c]t [+ cIj ]q '-5 dp6h ;Pd'ko 16j c0;'g-dv' gxa ospa 'gIn v[y om5 ]tdy f0v'9u o 9bj 'wfh Ia [7;k,oy pq ,-q ,-v[.ovk-PoL ສະພ າປີ 2023. ປັດຈຸ ບັນນີ້, ເຮືອ ບິນ C919 ຈຳນວນ 10 ລຳໄດ້ ສົ່ງມອບໃຫ້ແກ່ລູກຄ້າແລ້ວ.ສ່ວນ ເຮືອບິ ນ ARJ 21ເປັນເຮືອບິ ນໂດຍ ສານສາຍຍ່ອຍ ທີ່ຈີນຄົ້ນຄວ້າຜະ ລິດຕາມມາດຕະຖານສາກົນ ແລະ ມີຊັບສິນທາງປັນຍາຂອງຕົນ. ໃນ ເດືອນທັ ນວ າປີ 2022, ບໍລິ ສັ ດກ ານ ບິນ TransNusa ຂອງອິນໂດເນ ເຊຍກາຍເປັນລູກຄ້າຕ່າງປະເທດຜູ້ ທຳອິດຂອງເຮືອບິນອາຍພົ່ນ ARJ 21 ທີ່ຈີ ນຄົ້ນຄວ້າຜະລິດເອງ ແລະ ມີຊັບສິນທາງປັນຍາຂອງຕົນຢ່າງ ເຕັມສ່ວນ. ຄັນຊັ້ນ, ເປັນຫຍັງເຮືອບິນທຸ ລະກິດຂອງຈີນໄດ້ຮັບຄວາມນິຍົມ ຊົມຊອບຈາກປະເທດອາຊີຕາເວັນ ອອກສຽງໃຕ້ ເຊິ່ງລວມທັງປະ ເທດລາວ? ກ່ອນອື່ ນໝົດ, ໃນດ້ານ ລາຄາ, ARJ 21 ແລະ C919 ແມ່ນມີສະມັດຖະພາບສູງ ແຕ່ລາ ຄາບໍ່ແພງ, ສາມາດປະຢັດຕົ້ນທຶນ ໃຫ້ແກ່ບໍລິສັດການບິນ, ເຊິ່ງເປັນ ແຮງຈູ ງໃ ຈທີ່ ແຂງແ ຮງພໍ ສົມຄວນ. ອີກຢ່າງໜຶ່ງ, ເຮືອບິນທຸລະກິດ ຂອງຈີນໄດ້ນຳໃຊ້ເຕັກໂນໂລຊີທີ່ດີ ເດັ່ນ, ໂດຍໄດ້ນຳໃຊ້ເຕັກນິກການ ບິນທີ່ກ້າວໜ້າ ຕົວຢ່າງວ່າ: ວັດ ສະດຸປະສົມ, ເຕັກນິກຄວບຄຸມເຮືອ ບິນດ້ວຍສັນຍານເອເລັກໂຕຣນິກ ແລະ ອື່ນໆ ເຊິ່ງເຮັດໃຫ້ເຮືອບິນມີ ປະສິດທິພາບການນຳໃຊ້ນ້ຳມັນ ເຊື້ອໄຟ ແລະປະສິດທິພາບອະນຸ ລັກສິ່ງແ ວດລ້ອມທີ່ດີເດັ່ນ. ໃນເດືອນກຸມພາປີ 2024ນີ້, ຢູ່ງານວາງສະແດງການບິນສິງ ກະໂປ, ເຮືອບິນ ARJ 21 ແລະ C919 ທີ່ຜະລິດຈາກປະເທດຈີນ ໄດ້ສາທິດການບິນເປັນຄັ້ງທຳອິດຢູ່ ປະເທດອາຊີຕາເວັນອອກສຽງໃຕ້. ຫລັງຈາກນັ້ນກໍໄດ້ສາທິດການບິນ ຢ່າງໜ້າປະທັ ບໃຈຢູ່ ກຳປູເຈຍ, ອິນ ໂດເນເຊຍ, ລາວ, ມາເລເຊຍ ແລະ ຫວຽດນາມຕາມລຳດັບ. ການສາ ທິດການບິນເຫລົ່ານີ້ ເຮັດໃ ຫ້ບໍລິສັດ ການບິ ນ ແລະ ປະຊ າຊົ ນໃ ນປະເທດ ອາຊີຕາເວັນອອກສຽງໃຕ້ໄດ້ຮັບຮູ້ ເຖິງປະສິດທິ ພ າບທີ່ດີ ເດັ່ນຂ ອງເຮືອ ບິນທຸລະກິດທີ່ຜະລິດຈາກຈີນ ເຊິ່ງ ໄດ້ສ້າງພື້ນຖານທີ່ໜັກແໜ້ນໃຫ້ແກ່ ການບຸ ກເບີກຕ ະຫລາດຢູ່ ປ ະເທດອ າ ຊີຕາເວັນອອກສຽງໃຕ້. ຜູ້ອຳນວຍ ການໃຫຍ່ບໍລິສັດການບິນລາວເຄີຍ ກ່າວວ່າ, ການອອກແບບຂ ອງເຮືອ ບິນທຸລະກິດທີ່ຜະລິດໂດຍຈີນແມ່ນ ສອດຄ່ອງກັບມາດຕະຖານສາກົນ, ສິ່ງອຳນວຍຄວາມສະດວກ ແລະ ການບໍລິການຢູ່ເທິງເຮືອບິນແມ່ນ ສະດວກສະບາຍ ແລະ ມີຄວາມ ປອດໄພ. ການຕີລາຄາໃນລະດັບ ສູງຄືແນວນີ້ເປັນການຢືນຢັນໃນລະ ດັບສູງຕໍ່ ເຮືອບິນທຸລະກິ ດຂອງຈີ ນ. ປະເທດລາວເປັນລູກຄ້າທີ່ນິຍົມ ເຮືອບິນຫຼາຍລຸ້ນທີ່ຜະລິດຈາກຈີນ, ໃນນັ້ນມີ ເຮືອບິນໂດຍສານສາຍ ຍ່ອຍ “ຊິ່ນໂຈ່ວ 600”, ເຮລີກົບ ແຕຂົນສົ່ງລຸ້ນ Z-9A ແລະອື່ນໆ. ເຮືອບິນເຫຼົ່ານີ້ໄດ້ປະຕິບັດການບິນ ໃນປະເທດລາວເລື້ອຍໆ, ກາຍເປັນ ພາບທີ່ສາມາດພົບເຫັນເປັນປະຈຳ ຢູ່ເທິງທ້ອງຟ້າປະເທດລາວ ທັງໄດ້ ປະກ ອບສ່ ວນຢ່ າງຫຼວງຫຼາຍເຂົ້າໃ ນ ການຂົນສົ່ງທາງອາກາດກໍຄືການ ອົບຮົມນັກບິນຂອງລ າວ. ຂໍ້ລິເລີ່ມ “ໜຶ່ງແລວໜຶ່ງເສັ້ນ ທາງ” ມີຈຸດປະສົງເພື່ອຊຸກຍູ້ການ ເຊື່ອມໂຍງເຊື່ອມຈອດກັນ ແລະ ການພັດທະນາເສດຖະກິດຂອງປະ ເທດລຽບຕາມ “ໜຶ່ງແລວໜຶ່ງເສັ້ນ ທາງ”, ສ່ວນການຂົນສົ່ງທາງອາ ກາດເປັນຮູບແບບຄົມມະນາຄົມທີ່ ມີປະສິດທິພາບສູງ ແລະ ສະດວກ ວ່ອງໄ ວ, ມີບົ ດບ າດສ ຳຄັ ນເປັນຢ່ າງ ຍິ່ງຕໍ່ການເພີ່ມທະວີການໄປມາຫາ ສູ່ດ້ານທຸລະກິ ດການຄ້າ ແລະ ບຸລ ະ ຫວາງປະຊາຊົນໃນພາກພື້ນ. ເຊື້ອ ໝັ້ນວ່າພາຍໃຕ້ຄວາມພະຍາຍາມ ຮ່ວມກັນຂອງສອງຝ່າຍ, ເຮືອບິນ ທຸລະກິດທີ່ຜະລິດຈາກຈີນຈະເປັ່ງສີ ສັນຢ່າງສະຫວ່າງສະໄຫວໃນພາກ ພື້ນອາຊີຕາເວັນອອກສຽງໃຕ້ ເຊິ່ງ ບໍ່ພຽງແຕ່ຈະສ້າງພະລັງຂັບເຄື່ອນ ອັນໃໝ່ໃຫ້ແກ່ການພັດທະນາອຸດ ສາຫະກ ຳກ ານຜະລິດດ້ ານການບິນ ຂອງຈີ ນເທົ່ານັ້ນ ແຕ່ຍັ ງຈ ະສ້າງໂ ອ ກາດການພັດທະນາອັນໃໝ່ໃຫ້ແກ່ ຂະແໜງການຂົນສົ່ງທາງອາກາດ ຂອງພາກພື້ນອາຊີຕາເວັນອອກ ສຽງໃ ຕ້ອີກດ້ວຍ.
RkJQdWJsaXNoZXIy MTc3MTYxMQ==