5955

xtgmf]k; 6 06/09/2024 glf4tdy f{la '7q , glu ,0tspkp,tsklk,a d7u mq j ;x;'-q oma '-kf rkp.8h dkooerk0v'ra d ໂດຍ: ສຸວັນນະຸ ວັນ ຂ່າວ: ເກີດຂວັນໃຈ່ າີ ດັ ນ *** ຕໍ່ຈາກສະບັບກ່ອນ *** ໍ່ ຈັ ບ່ ອ ໂດຍ: ເກີດຂວັນໃຈ ມາລີຈັນສີີ ດັ ນີ ຈັນີ ,u oa dmj v'mj P;g0Q k,k s]Y o;a ';P' 6 clodj ;k7q o 5 zq oxt3spf7;oI6h 9kd]q fg,fj ;o X BRT? dkoIj ;,,n gxa oxa fw9le7a o.o[A o les];frq o]tg,n v' c]t muj 16j vkwl *ນັກທ່ອງທ່ຽວພາຍໃນ ແລະ ຕ່າງປະເທດສືບຕໍ່ຫລັ່ງໄຫລເຂົ້າມາ ເມືອງວັງວຽງແຂວງວຽງຈັນເພີ່ມ ຂຶ້ນຢ່າງຫລວງຫລາຍ ພາຍຫລັງ ເປີດໃຫ້ບໍລິການເສັ້ນທາງລົດໄຟ ລາວ-ຈີນ ແລະ ເປີດເສັ້ນທາງດ່ວນ ວັງວຽງ-ວຽງຈັນ ອັນສືບເນື່ອງມາ ຈາກຍ້ອນມີຄວາມສະດວກສະບາຍ, ມີຄວາມປອດໄພ, ວ່ອງໄວທັນໃຈ, ປະຢັດເວລາສິ່ງສໍາຄັນມັນບໍ່ໄກຈາກ ນະຄອນຫລວງວຽງຈັນ. ທ່ານ ດວງດາລາ ພວງຈັນລາ ຮອງຫົວໜ້າຫ້ອງການ ຖວທ ເມືອງ ວັງວຽງ ໄດ້ລາຍງານຕໍ່ກອງປະຊຸມ ແກ້ໄຂປະກົດການຫຍໍ້ທໍ້ ໃນຂົງເຂດ ວຽກງານການທ່ອງທ່ຽວຢູ່ເມືອງ ວັງວຽງ ແຂວງວຽງຈັນ ເມື່ອບໍ່ດົນ ມານີ້ວ່າ: ເມືອງວັງວຽງມີຊັບພະຍາ ກອນທໍາມະຊາດທີ່ອຸດົມສົມບູນ ມີພູຜາ-ປ່າໄມ້, ແຮ່ທາດ, ມີຖໍ້າ, ມີສາຍນໍ້າ, ມີອາກາດສົດຊື່ນ ແລະ ມີທັດສະນິຍະພາບທີ່ສວຍງາມ ບວກ ກັບຈຸດພິເສດດ້ານທີ່ຕັ້ງ ເປັນຍຸດທະ ສາດທີ່ເປັນເອກະລັກ, ມີສະເໜ່ສະ ເພາະທີ່ເປັນທ່າແຮງ ແລະ ເງື່ອນ ໄຂເອື້ອອຳນວຍໃຫ້ແກ່ການພັດທະ ນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ ນອກຈາກ ນັ້ນອັນສິ່ງສໍາຄັນແມ່ນພວກເຮົາມີ ເສັ້ນທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນ ແລະ *ການສໍາຫລວດພົນລະເມືອງ ແລະ ທີ່ຢູ່ອາໄສ ສປປ ລາວ ຄັ້ງທີ 5 ທີ່ຈະດຳເນີນໃນເດືອນມີນາປີ2025 ຈະບັນລຸຕາມເປົ້າໝາຍທີ່ວາງໄວ້ ທຸກພາກສ່ວນໃນສັງຄົມຕ້ອງໃຫ້ ການຮ່ວມມືຢ່າງເປັນເຈົ້າການ ໂດຍ ການໃຫ້ການສະໜັບສະໜູນ ແລະ ມີ ສ່ວນຮ່ວມໃນການສຳຫລວດ ເຊັ່ນ: ໃຫ້ຂໍ້ມູນທີ່ຖືກຕ້ອງແກ່ການສຳ ຫລວດ, ເຂົ້າຮ່ວມຕອບແບບສອບ ຖາມ, ອຳນວຍຄວາມສະດວກໃຫ້ ແກ່ນັກເດີນສຳຫລວດ, ຮັກສາ ຄວາມສະຫງົບ ຄວາມເປັນລະບຽບ ຮຽບຮ້ອຍໃນສັງຄົມ ແລະ ອື່ນໆ. ການສຳຫລວດພົນລະເມືອງ ແລະ ທີ່ຢູ່ອາໄສ ທົ່ວປະເທດ ຄັ້ງທີ V ປີ 2025 ແມ່ນໜຶ່ງໃນແຜນງານ ທີ່ສໍາຄັນຂອງລັດຖະບານ ແຫ່ງ ສປ ປ ລາວ ໂດຍສະເພາະແມ່ນຍຸດທະ ສາດວ່າດ້ວຍການພັດທະນາລະບົບ ສະຖິຕິແຫ່ງຊາດແບບຍືນຍົງ20162025 ແລະ ວິໄສທັດ ຮອດປີ2030 ເຊິ່ງການສໍາຫລວດພົນລະເມືອງ ແລະ ທີ່ຢູ່ອາໄສທົ່ວປະເທດ ຄັ້ງທີ V ປີ 2025 ແມ່ນການເກັບກໍາຂໍ້ມູນ ທາງດ້ານຄຸນລັກສະນະຂອງພົນລະ ເມືອງ, ການຂະຫຍາຍຕົວຂອງພົນ ລະເມືອງ, ການເກີດ, ການເສຍຊີວິດ, ຄວາມພິການ, ການຍົກຍ້າຍ, ແຮງ *ໃນລະດູຝົນມັກມີຫລາຍໆພະ ຍາດເກີດຂຶ້ນ ເຊິ່ງແຕ່ລະພະຍາດ ລ້ວນແຕ່ມີຄວາມສ່ຽງເຖິງຊີວິດ ໂດຍສະເພາະ ແມ່ນພະຍາດໄຂ້ຍຸງ ລາຍ ຈະລະບາດຫລາຍທີ່ສຸດ ເນື່ອງ ຈາກວ່າລະດູນີ້ ຍຸງລາຍມີການແພ່ ພັນຢ່າງຫລວງຫລາຍ. ສະນັ້ນ, ເມື່ອຍຸງທີ່ມີເຊື້ອມາກັດ ກໍຈະເຮັດໃຫ້ ເປັນພະຍາດໄຂ້ຍຸງລາຍແບບບໍ່ຮູ້ໂຕ ເພາະໄລຍະທໍາອິດມັນຈະບໍ່ສະແດງ ອາການ ຈຶ່ງມີການປິ່ນປົວທີ່ບໍ່ຖືກ *ຄວາມຄືບໜ້າຂອງໂຄງການ ມາຮອດທ້າຍເດືອນສິງຫາ 2024, ມີຄວາມຄືບໜ້າ63%ທຽບກັບແຜນ ການລວມ. ສຳລັບການກໍ່ສ້າງໂຄງ ລ່າງພື້ນຖານສຳລັບລະບົບລົດເມ ດ່ວນ BRT ປະຕິບັດໄດ້ 15% ເຫັນ ວ່າ ການກໍ່ສ້າງຊັກຊ້າກວ່າແຜນ ການທີ່ກຳນົດເບື້ອງຕົ້ນໄວ້ປະມານ 2-3ເດືອນ ເນື່ອງຈາກການມອບ ພື້ນທີ່ກໍ່ສ້າງຊັກຊ້າ ແລະ ລະດູຝົນມາ ໄວກວ່າປີຜ່ານມາ. ຄາດຄະເນສຳ ເລັດກໍ່ສ້າງໂຄງລ່າງພື້ນຖານສຳ ລັບລະບົບລົດເມດ່ວນແມ່ນກາງປີ 2025 ແລະ ເປີດບໍລິການເປັນທາງ ການຕົ້ນປີ 2026 ເປັນຕົ້ນໄປ. ໂຄງການຂົນສົ່ງແບບຍືນຍົງ ໃນຕົວເມືອງນະຄອນຫລວງວຽງ ຈັນ ໄດ້ອອກແບບລາຍລະອຽດດ້ານ ວິສະວະກຳ ລະບົບລົດເມດ່ວນທີ່ມີ ຊ່ອງຈະລາຈອນ (lane) ສະເພາະ ໄລຍະທາງ 12,9 ກິໂລແມັດ, ໃນນີ້ ຈະພັດທະນາຖະໜົນເສດຖາທິລາດ ເພື່ອຮັບໃຊ້ສຳລັບຂົນສົ່ງສາທາລະ ນະ, ສົ່ງເສີມການສັນຈອນບໍ່ໃຊ້ ເຄື່ອງຈັກແລະການຍ່າງໄລຍະທາງ ໂດຍ: ມາລີດາີດ vkdkog8n vo0v'rtpkfw0h p5 ']kp 600 ແມັດ ໄປຕາມແລວເສັ້ນທາງ ລົດເມດ່ວນ ທີ່ໄດ້ຮັບການຮັບຮອງ ໃນປີ 2019, ປະກອບດ້ວຍສະຖານ ນີລົດເມດ່ວນ 27 ສະຖານນີ, ຈະ ນຳໃຊ້ລົດເມໄຟຟ້າ 55 ຄັນ. ລະບົບຂົນສົ່ງສາທາລະນະແບບໃໝ່ ນີ້ຈະແລ່ນໃຫ້ບໍລິການຮ່ວມສາຍທາງ ຮ່ວມກັບເຄືອຂ່າຍລົດເມຂອງລັດ ວິສາຫະກິດລົດເມນະຄອນຫລວງ ວຽງຈັນລວມໄລຍະທາງ 148ກິໂລ ແມັດ. ການໃຫ້ບໍລິການລົດເມດ່ວນ ຈະມີຕາຕະລາງເວລາທີ່ແນ່ນອນ, ລົດເມດ່ວນຈະຈອດຕາມປ້າຍທີ່ກຳ ນົດໄວ້ເທົ່ານັ້ນ, ຊຳລະຄ່າໂດຍສານ ດ້ວຍບັດ smart card (ແທນເງິນ ສົດ), ພາຍໃນລົດມີກ້ອງ CCTV, Wifi ແລະ ອຸປະກອນເພື່ອຄວາມ ປອດໄພຄົບຊຸດ. ຜູ້ໂດຍສານລົດເມສາທາລະນະ ທົ່ວໄປ ກໍສາມາດເດີນທາງໄປໄດ້ ທຸກສາຍກັບລົດເມດ່ວນ ໂດຍນຳໃຊ້ ບັດ smart card ດັ່ງກ່າວ. ( ແລວ ເສັ້ນທາງ ແລະ ສະຖານນີລົດເມ ດ່ວນ ເສັ້ນທາງລົດເມດ່ວນເລີ່ມແຕ່ ສວນເຈົ້າຟ້າງຸ່ມ ໄປຫາ ມະຫາວິທະ ຍາໄລແຫ່ງຊາດລາວ ຜ່ານຖະໜົນ ສຸພານຸວົງ, ເສດຖາທິລາດ, ໜອງ ບອນ, ໄກສອນພົມວິຫານ ແລະ ສະ ພັງໝຶກ ລວມໄລຍະທາງ 12,9 ກິ ໂລແມັດ. ສະຖານນີ BRT ມີທັງ ໝົດ 27 ຈຸດ, ໃນນີ້ ແບ່ງເປັນສະ ຖານນີ ກາງທາງ 22 ຈຸດ ແລະ ສະ ຖານນີແຄມທາງ 5 ຈຸດ. ລົດເມດ່ວນ (Bus Rapid- Transit “BRT” ລົດເມດ່ວນແມ່ນ ລົດໄຟຟ້າ, ຂະໜາດຄວາມຍາວ 12 ແມັດ, ມີ 4 ປະຕູ (ເບື້ອງລະ 2 ປະຕູ), ມີ 40 ບ່ອນນັ່ງ (ລວມຄົນ ຂັບ) ໂດຍມີການອອກແບບສະ ເພາະ ເພື່ອຮັບໃຊ້ຜູ້ໂດຍສານທົ່ວໄປ ແລະ ຜູ້ພິການ/ເສັຍອົງຄະ (wheel chair). ເພື່ອອຳນວຍຄວາມສະດວກ ໃຫ້ລົດເມ BRT ຢູ່ຈຸດທາງຄົບທາງແຍກ ທັງໝົດ 41 ຈຸດ, ລາຍ ລະອຽດດັ່ງນີ້: ຕິດຕັ້ງລະບົບໄຟຈະ ລາຈອນ ໃໝ່ຈຳນວນ 24 ຈຸດ ແລະ ຈຸດລ້ຽວລົດ (U-turn) 4 ຈຸດ ຢູ່ ຖະໜົນໄກສອນພົມວິຫານ ໄປຕາມ ແລວເສັ້ນທາງລົດເມດ່ວນ; ປັບປຸງ ເວລາໄຟຂຽວ-ເຫຼືອງ-ແດງ, ເສົາ ໄຟ, ຕູ້ຄວບຄຸມ ແລະ ອື່ນໆ ຈຳນວນ 13 ຈຸດ; ສ້າງລະບົບຄຸ້ມຄອງບ່ອນ ຈອດລົດຕາມແຄມທາງ ເພື່ອຈັດສັນ ຄວາມເປັນລະບຽບຮຽບຮ້ອຍຂອງ ຕົວເມືອງ ແນ່ໃສ່ຫລຸດຜ່ອນການຈະ ລາຈອນແອອັດ ແລະ ອຸບັດເຫດຕາມ ຖະໜົນຫລວງ, ໂຄງການຈະຈັດ ສັນບ່ອນຈອດລົດຕາມແຄມທາງ ຢູ່ ທາງຮ່ອມທັງໝົດ 8 ເຂດ (Zone) ຕາມການວາງແຜນເບື້ອງຕົ້ນ ພື້ນທີ່ ທີ່ຈະຈັດສັນສາມາດຮອງຮັບລົດ ໃຫຍ່ 2. 700 ກວ່າຄັນ ແລະ ລົດຈັກ 1.200 ກວ່າຄັນ (ໃນນີ້ ມີລົດຜູ້ຢູ່ ອາໄສ 2.300 ກວ່າຄັນ). ປັດຈຸບັນ, ພະແນກໂຍທາທິການ ແລະ ຂົນສົ່ງ ເສັ້ນທາງດ່ວນວັງວຽງ-ວຽງຈັນ ແລ້ວ ເຊິ່ງໄດ້ເຮັດໃຫ້ມີຄວາມສະ ດວກສະບາຍ, ມີຄວາມປອດໄພ, ວ່ອງໄວທັນໃຈ, ປະຢັດເວລາ ສິ່ງສໍາ ຄັນມັນບໍ່ໄກຈາກນະຄອນຫລວງ ວຽງຈັນ. ທ່ານ ດວງດາລາ ພວງຈັນລາ ຍັງກ່າວຕື່ມອີກວ່ານັບແຕ່ເດືອນ 1 ຫາ 7 ປີ 2024 ມີນັກທ່ອງທ່ຽວ ເຂົ້າມາທັງໝົດ670.525 ຄົນ, ຍິງ 302.304 ຄົນ, ເປັນນັກທ່ອງ ທ່ຽວພາຍໃນ 398.099 ຄົນ, ຍິງ 179.540 ຄົນ, ເປັນນັກທ່ອງທ່ຽວ ຕ່າງປະເທດ 272.426 ຄົນ, ຍິງ 122.764 ຄົນ ສະເລ່ຍລາຍຮັບ ເຂົ້າເມືອງວັງວຽງປະມານ 536 ຕື້ກວ່າກີບ. ປັດຈຸບັນເມືອງວັງວຽງ ມີສິ່ງ ອໍານວຍຄວາມສະດວກອັນເປັນພື້ນ ຖານຮອງຮັບນັກທ່ອງ ທ່ຽວດັ່ງ ນີ້: ມີສະຖານທີ່ພັກແຮມທັງໝົດມີ 241 ຫົວໜ່ວຍ, ມີຕຽງນອນລວມ ທັງໝົດ 7.278 ຕຽງ ສາມາດຮອງ ຮັບແຂກໄດ້ປະ ມານ 20 ພັນຄົນຕໍ່ ວັນ, ມີຮ້ານອາຫານ, ຮ້ານກິນດື່ມ, ຮ້ານບັນເທີງລວມທັງໝົດ 160 ຫົວ ໜ່ວຍ, ມີສະຖານທີ່ທ່ອງທ່ຽວທຳ ມະຊາດທັງໝົດ 37 ແຫ່ງ, ໃນນີ້ເປັນ ຖ້ຳ 24 ແຫ່ງ, ຈຸດຊົມວິວ 6 ແຫ່ງ, ນໍ້າຕົກຕາດ 6 ແຫ່ງ. ນອກຈາກນີ້ ຍັງມີບັນດາກິດຈະ ກໍາທາງການທ່ອງທ່ຽວຄື: ມີກຸ່ມ ບໍລິການເຮືອກາຍັກ 29 ຫົວໜ່ວຍ, ກຸ່ມບໍລິການກຸ່ມກົງເບັງ 11 ຫົວ ໜ່ວຍ, ກຸ່ມບໍລິການເຮືອຈັກຫາງ ຍາວ ມີ 6 ໜ່ວຍ, ມີບໍລິການສະລິງ 7 ຫົວໜ່ວຍ, ປີນຜາ 2 ຫົວໜ່ວຍ, ກິດຈະກໍາທ່ອງທ່ຽວທາງອາກາດ (ບາລູນ-ພາລາໂມເຕີ) ມີບໍລິສັດ ທ່ອງທ່ຽວ24ບໍລິສັດ, ສາຂາບໍລິສັດ ທ່ອງທ່ຽວ 3 ສາຂາ. ນອກນີ້ຍັງມີ ຮ້ານລົດຈັກ 4 ລໍ້ - 2 ລໍ້ ໃຫ້ນັກທ່ອງ ທ່ຽວເຊົ່າ ແລະ ມີຮ້ານນວດ 30 ຫົວໜ່ວຍ. ງານ, ການຈົດທະບຽນການເກີດ, ຄຸນລັກສະນະຂອງທີ່ຢູ່ອາໄສ ແລະ ການເຂົ້າເຖິງການບໍລິການຕ່າງໆ ຂອງພົນລະເມືອງ ໃນ ສປປ ລາວ ຊ່ວງໄລຍະ 10 ປີ ຜ່ານມາ ເພື່ອສ້າງ ແລະ ປັບປຸງ ລະບົບຂໍ້ມູນຂ່າວສານ ເພື່ອຕິດຕາມສະພາບການປ່ຽນແປງ ດ້ານປະຊາກອນ. ຜົນສໍາເລັດຂອງການຈັດຕັ້ງປະ ຕິບັດການສໍາຫລວດ ຢ່າງມີປະສິດ ທິພາບປະສິດທິຜົນ ແມ່ນໄດ້ມາຈາກ ການຮ່ວມມືຂອງປວງຊົນລາວທັງ ຊາດລວມທັງພະນັກງານ, ທະຫານ, ຕຳຫລວດ ທີ່ດຳລົງຊີວິດໃນເຂດ ຕົວເມືອງ ແລະ ຊົນນະບົດ. ສະນັ້ນ, ແຜນໂຄສະນາ ຈຶ່ງແມ່ນໜຶ່ງໃນວຽກ ງານທີ່ສໍາຄັນໃນຂະບວນການ ຈັດ ຕັ້ງປະຕິບັດການສຳຫລວດພົນລະ ເມືອງ ແລະ ທີ່ຢູ່ອາໄສທົ່ວປະເທດ ຄັ້ງທີVປີ2025 ໃຫ້ສາມາດຈັດຕັ້ງ ປະຕິບັດສໍາເລັດຕາມແຜນທີ່ວາງໄວ້ ໂດຍສະເພາະການເກັບກໍາຂໍ້ມູນໄດ້ ຢ່າງຖືກຕ້ອງ, ຄົບຖ້ວນ ແລະ ທັນເວ ລາ ຮັບປະກັນພົນລະເມືອງທຸກຄົນ ໄດ້ຖືກຈົດນັບ ແລະ ຫລີກລ່ຽງການ ຈົດນັບຊ້ຳຊ້ອນ. ວຽກງານໂຄສະ ນາ, ການສ້າງ ແລະ ອອກຂ່າວສານ ໃນສື່ມວນຊົນຕ່າງໆ ແມ່ນວິທີການ ອັນໜຶ່ງທີ່ສຳຄັນ ເພື່ອໃຫ້ທຸກພາກ ສ່ວນຮັບຮູ້, ເຂົ້າໃຈແຈ້ງຕໍ່ເນື້ອໃນ, ພັນທະ, ສິດ ແລະ ໜ້າທີ່ຂອງຕົນ ເພື່ອປະກອບສ່ວນເຂົ້າໃນການສຳ ຫລວດຄັ້ງນີ້ ດ້ວຍຄວາມຈິງໃຈ, ກຽມພ້ອມໃຫ້ການຊ່ວຍເຫລືອພະ ນັກງານທີ່ເປັນນັກເດີນສຳຫລວດ ໃຫ້ປະຕິບັດໜ້າທີ່ຂອງເຂົາເຈົ້າສຳ ເລັດວັດຖຸປະສົງ ຕາມການມອບ ໝາຍຂອງຄະນະຊີ້ນຳສຳຫລວດ ແຕ່ລະຂັ້ນ. ນະຄອນຫລວງວຽງຈັນ ພວມສ້າງ ນິຕິກຳວ່າດ້ວຍ ການຄຸ້ມຄອງບ່ອນ ຈອດລົດຢູ່ໃນຕົວເມືອງ ເພື່ອນຳສະ ເໜີອົງການປົກຄອງນະຄອນຫລວງ ວຽງຈັນ ຮັບຮອງ ແລະ ປະກາດໃຊ້; ປັບປຸງທາງຍ່າງ ແລະ ການຂົນສົ່ງ ບໍ່ໃຊ້ເຄື່ອງຈັກ (Non-Motorize Transport “NMT”) ໂຄງການ ຈະປັບປຸງທາງຍ່າງ, ປັບປຸງທັດສະ ນີຍະພາບຕາມແຜນພັດທະນາໂຄງ ການ ທີ່ເອກະພາບກັບອົງການຜູ້ໃຫ້ ທຶນ (ທະນາຄານ ADB) ຢູ່ທາງ ຮ່ອມ ຄື: ຖະໜົນເຈົ້າອານຸ (ເໜືອ ແລະ ໃຕ້), ຖະໜົນແຫ່ງບຸນ, ຖະ ໜົນຂຸນບູລົມ (ຂ້າງຕະຫລາເຊົ້າ). ໂຄງການ ໄດ້ຈັດຊື້ລົດຖີບສາມ ລໍ້ໄຟຟ້າ 150 ຄັນ ເພື່ອໃຫ້ບໍລິການ ຜູ້ໂດຍສານ ລະຫວ່າງ ສະຖານນີ ລົດເມດ່ວນແຕ່ລະຈຸດ, ເຂດທ່ອງ ທ່ຽວໃນຕົວເມືອງ ແລະ ຮັບ-ສົ່ງ ນັກທ່ອງທ່ຽວ. ຜົນປະໂຫຍດຈາກລະບົບລົດ ເມ BRT ເປັນລະບົບລົດເມສາທາ ລະນະ ທີ່ຖືກນຳໃຊ້ຢ່າງກວ້າງ ຂວາງຢູ່ຫລາຍປະເທດທົ່ວໂລກ (ເລີ່ມນຳໃຊ້ທຳອິດຢູ່ເມືອງ RuncornNewTown, ປະເທດອັງກິດ ແຕ່ປີ 1971) ເຊິ່ງເປັນໂຄງການ ຄ່າທີ່ມີມູນຄ່າກໍ່ສ້າງສົມເຫດສົມຜົນ ບໍ່ແພງ, ເໝາະສົມກັບຂະໜາດຕົວ ເມືອງ, ປະຊາກອນ ແລະ ເສດຖະກິດ ຂອງ ນະຄອນຫລວງວຽງຈັນ ຖ້າ ທຽບກັບລະບົບລົດລາງ (Tram) ແລະ ລົດໄຟໃຕ້ດິນ (Metro) ທີ່ ເປັນຕົວເມືອງໃຫຍ່ ມູນຄ່າກໍ່ສ້າງກໍ່ ສູງກວ່າ; ຜູ້ຊົມໃຊ້ສາມາດເຂົ້າເຖິງ ໄດ້ງ່າຍ, ສະດວກ, ທັນເວລາ (ຈອດ ຕາມປ້າຍກຳນົດເທົ່ານັ້ນ), ປອໄພ ແລະ ປະຢັດ. ວິທີ ເຮັດໃຫ້ສົ່ງຜົນກະທົບພາຍຫລັງ. ດັ່ງນັ້ນ, ຄໍລໍາ ສຸຂະພາບມື້ນີ້ ໄດ້ ເອົາອາການເຕືອນຂອງພະຍາດໄຂ້ ເລືອດມານໍາສະເໜີຕໍ່ຜູ້ອ່ານໂດຍມີ ດັ່ງນີ້: ໂດຍພະຍາດໄຂ້ຍຸງລາຍ ຈະ ມີອາການຄ້າຍຄືໄຂ້ຫວັດ ແຕ່ແກ່ ຍາວເປັນເວລາ 2-7 ມື້ ແລະ ຈະ ສະແດງອາຫານ ພາຍຫລັງ 4-10ມື້ ຫລັງຈາກຖືກຍຸງລາຍກັດ ເຊິ່ງອາ ການທົ່ວໄປຈະມີໄຂ້ສູງກວ່າ 40 ອົງສາ ,ໜາວສັ່ນໃນເວລາກາງຄືນ , ຕ່ອມນໍ້າເຫລືອງໃຫຍ່ , ປວດຕາມຂໍ້ ກະດູກ, ກ້າມຊີ້ນ, ມີຕຸ່ມສີແດງເປັນ ຈຸດໆຕາມໂຕ, ເຈັບຫົວ, ເຈັບເບົ້າຕາ, ເບື່ອອາຫານ , ປວດຮາກ, ຖ້າບາງ ຄົນອາຫານໜັກ ຈະມີເລືອດອອກ ຕາມເຟັນແຂ້ວ, ຮູ້ຂຸມຂົນ ແລະ ບ່ອນ ອື່ນໆ ເຊິ່ງອັນຕະລາຍຫລາຍຄວນ ໄປພົບເພດໝໍຢ່າງຮີບດ່ວນ. ສໍາລັບທ່ານໃດທີ່ມີອາການດັ່ງ ທີ່ເວົ້າມາຂ້າງເທິງນັ້ນ ຄວນໄປໂຮງ ໝໍ ຫລື ສຸກສາລາໃກ້ບ້ານ, ແຕ່ຖ້າ ທ່ານໃດ ທີ່ຢູ່ຫ່າງໄກໂຮງໝໍ ສິ່ງທີ່ ຕ້ອງເຮັດ ຄືກິນນໍ້າຫລາຍໆ ຖ້າກິນ ນໍ້າບໍ່ໄດ້ຫລາຍກໍປ່ຽນມາກິນນໍ້າ ໂອລະລິດລົດໝາກໄມ້ລວມ ຫລື ນໍ້າໝາກພ້າວກໍ່ໄດ້. ນອກນີ້ ແລ້ວ ກໍກິນຢາປະລາ ເພື່ອລົດໄຂ້ທຸກໆ 6 ຊົ່ວໂມງ ຖ້າອາການບໍ່ດີຂຶ້ນໃຫ້ຮີບ ຮ້ອນໄປໂຮງໝໍໃຫ້ທັນເວລາ ເພື່ອ ຕິດຕາມອາການ.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTc3MTYxMQ==