xtgmf]k; 3 07/08/2024 0j k; c]t gsfdko dh k;l6 j ]t[q [75 h ,7v'dkog'y ocsj ']a f gxa oma oltw\mu j ,u 7;k,g0A ,c0'F 3xj '.l gxa ofu 9y 8vo c]t p5 8y me ບົດສະເໜີ ພາບປະກອບ vk-u [8=j ks6 d lh k']kpIa [wfh 56 ]h kodu [8+ xu ໂດຍ: ມາລີດາ ;Pd'kodkory ,9e|j kpwfh Ia [dkora fmtokdh k;|h k c]t ma oltw\ * ວຽກງານພິມຈຳໜ່າຍ ເປັນ ວຽກງານໜຶ່ງທີ່ມີບົດບາດຄວາມ ສຳຄັນໃນຂະແໜງວັດທະນະທຳ ແລະ ການສື່ສານ ຕອບສະໜອງ ຄວາມຮູ້ຊັບສິນທາງປັນຍາໃຫ້ແກ່ ສັງຄົມເພື່ອພັດທະນາຊັບພະຍາ ກອນມະນຸດ. ກົມວັນນະຄະດີ ແລະ ພິມຈຳໜ່າຍ ໄດ້ເຮັດບົດບາດໜ້າທີ່ ຄຸ້ມຄອງ, ປົກປັກຮັກສາ, ສົ່ງເສີມ ການປະດິດແຕ່ງວັນນະກຳພັດທະ ນາການພິມຈຳໜ່າຍ, ຫໍສະໝຸດ ແລະ ສົ່ງເສີມການອ່ານ. ດັ່ງທີ່ທ່ານນາງຈັນເພັດຄໍາຟອງ ຫົວໜ້າກົມວັນນະຄະດີ ແລະ ພິມຈໍາ ໜ່າຍ ກະຊວງຖະແຫລງຂ່າວ, ວັດ ທະນະທໍາ ແລະ ທ່ອງທ່ຽວ (ຖວທ) ໄດ້ໃຫ້ຮູ້ວ່າ: ໃນໄລຍະຜ່ານມາໄດ້ ເອົາໃຈໃສ່ຢ່າງຕັ້ງໜ້າໃນການຊຸກຍູ້ ສົ່ງເສີມວຽກງານວັນນະຄະດີ ແລະ ການພິມຈຳໜ່າຍໃຫ້ມີບາດກ້າວຂະ ຫຍາຍຕົວເລື້ອຍໆມາ. ປຶ້ມ, ສິ່ງພິມ ຕ່າງໆເປັນປັດໄຈຊຸກຍູ້ທີ່ແຂງແກ່ນ ໃຫ້ແກ່ການສ້າງວິໄສທັດສ້າງສາຍ ພົວພັນສັງຄົມສາມາດສຶກສາອົບຮົມ ຄຸນສົມບັດ, ແບບແຜນດຳລົງຊີວິດ ທີ່ປອດໃສໃຫ້ແກ່ຜູ້ອ່ານ, ສ້າງຮຸ່ນ ສືບທອດທີ່ມີລະດັບວັດທະນະທຳ ແລະ ການສຶກສາຢ່າງຮອບດ້ານ, ທັງສາມາດຈຳກັດບັນຫາ ແລະ ປະ ກົດການຫຍໍ້ທໍ້ທາງສັງຄົມ ເປັນການ ປະກອບສ່ວນເຂົ້າໃນການພັດທະ ນາຊັບພະຍາກອນມະນຸດປົກປັກ ຮັກສາ ແລະ ສ້າງສາປະເທດຊາດ. (ເນື່ອງໃນໂອກາດວັນສື່ມວນຊົນ ແລະ ການພິມຈໍາໜ່າຍ ຄົບຮອບ 74 ປີ (13/8/1950-13/8/2024) ທ່ານກ່າວຕື່ມວ່າ: ຜົນງານທີ່ພົ້ນ ເດັ່ນໃນປີຜ່ານມາ ໄດ້ສໍາເລັດການ ປັບປຸງກົດໝາຍວ່າດ້ວຍການພິມຈໍາ ໜ່າຍ (ສະບັບປັບປຸງ) ເລກທີ 44/ ສພຊ, ລົງວັນທີ 17 ກໍລະກົດ 2023 ນຳໃຊ້ເປັນເຄື່ອງມື ແລະ ເປັນບ່ອນ ອີງທີ່ສຳຄັນທາງດ້ານຫລັກການ, ລະບຽບການ ແລະ ມາດຕະການໃນ ການຄຸ້ມຄອງ, ຕິດຕາມ, ກວດກາ ວຽກງານການພິມຈຳໜ່າຍເຮັດໃຫ້ ວຽກງານພິມຈຳໜ່າຍຂະຫຍາຍ ຕົວ,ພັດທະນາແລະເຄື່ອນໄຫວຢ່າງ ແຂງແຮງ. ປັດຈຸບັນມີເຖິງ44 ໂຮງ ພິມ ແລະ 15 ສຳນັກພິມ, ມີຮ້ານ ຈຳໜ່າຍປຶ້ມ-ສິ່ງພິມເກີດຂຶ້ນ ແລະ ເຄື່ອນໄຫວຢ່າງມີຊີວິດຊີວາ, ມີຂະ ແໜງຄົ້ນຄວ້າຈັດພິມປຶ້ມການຮຽນ- ການສອນ, ມີປຶ້ມຜົນງານການຄົ້ນ ຄວ້າຂອງບັນດາຂະແໜງການວິ ຊາການ,ປຶ້ມແປ,ປຶ້ມວັນນະຄະດີປະ ເພດຕ່າງໆຈຳນວນຫລາຍ, ມີອົງ ການຈັດຕັ້ງເຄື່ອນໄຫວເຮັດວຽກ ງານພິມຈຳໜ່າຍຄື: ສະມາຄົມການ ພິມ, ສະມາຄົມນັກປະພັນລາວ, ສະ ມາຄົມຫໍສະໝຸດລາວ ແລະ ກຸ່ມສຳ ນັກພິມເກີດຂຶ້ນເພື່ອສົ່ງເສີມຂະແໜງ ການພິມຈຳໜ່າຍແລະສົ່ງເສີມການ ອ່ານດ້ວຍຫລາຍຮູບການ, ເປັນຕົ້ນ ແມ່ນໄດ້ມີການຈັດວາງສະແດງປຶ້ມ (ບຸນປຶ້ມໃຫຍ່) ໄດ້ 4 ຄັ້ງຢູ່ມະຫາ ວິທະຍາໄລແຫ່ງຊາດ ນະຄອນ ຫລວງວຽງຈັນພາຍໃຕ້ຫົວຂໍ້ຕ່າງໆ ສາມາດສ່ອງແສງໃຫ້ເຫັນບົດບາດ ຄວາມໝາຍຄວາມສຳຄັນຂອງປຶ້ມ, ພ້ອມນີ້, ຍັງມີການຈັດງານບຸນມະ ໂຫລານປຶ້ມ ແລະ ສົ່ງເສີມການອ່ານ ຢູ່ນະຄອນຫລວງວຽງຈັນ 4 ຄັ້ງ, ຢູ່ ແຂວງຈຳປາສັກ1ຄັ້ງ, ແຂວງຊຽງ ລະປີມີບົດປະພັນວັນນະຄະດີ ປະ ເພດກະວີ, ເລື່ອງສັ້ນລົງພິມ ແລະ ໂຄສະນາໃນສື່ ແລະ ສິ່ງພິມຕ່າງໆ ປະມານ 2.000 ບົດ. ໃນຕໍ່ໜ້າວຽກງານພິມຈຳໜ່າຍ ຈະສືບຕໍ່ເອົາໃຈໃສ່ໂຄສະນາເຜີຍ ແຜ່ກົດໝາຍວ່າດ້ວຍການພິມ ແລະ ຈຳໜ່າຍໃຫ້ທົ່ວເຖິງ, ປະຕິບັດນະໂຍ ບາຍສົ່ງເສີມວຽກງານພິມຈຳໜ່າຍ ໃຫ້ເຕີບໃຫຍ່ຂະຫຍາຍຕົວດ້ວຍ ຫລາຍຮູບແບບເພື່ອຜະລິດປຶ້ມ, ສິ່ງພິມ ແລະ ຈຳໜ່າຍດ້ວຍຮູບການ ຕ່າງໆ ລົງສູ່ທ້ອງຖິ່ນຢ່າງທົ່ວເຖິງ; ສືບຕໍ່ຊຸກຍູ້ນັກຄົ້ນຄວ້າ, ນັກປະພັນ, ນັກປະດິດຄິດແຕ່ງຄົ້ນຄວ້າຂຽນ ປຶ້ມ, ສິ່ງພິມຮັບໃຊ້ແກ່ຫລາຍເປົ້າ ໝາຍຍິ່ງຂຶ້ນ ເພື່ອສະໜອງການຜະ ລິດຢູ່ ໂຮງພິມຂອງພາກລັດ ແລະ ເອກະຊົນພາຍໃນ; ສືບຕໍ່ປັບປຸງນິຕິ ກຳລຸ່ມກົດໝາຍການຄຸ້ມຄອງວຽກ ງານການພິມຈຳໜ່າຍແລະຫໍສະໝຸດ ເພື່ອເປັນບ່ອນອີງໃນການຈັດຕັ້ງ ປະຕິບັດໃຫ້ສະດວກຂຶ້ນ; ສືບຕໍ່ເກັບ ກຳສະຖິຕິໂຮງພິມ, ຮ້ານພິມ, ຮ້ານ ຈຳໜ່າຍປຶ້ມ, ຫໍສະໝຸດ, ຫ້ອງສະ ໝຸດ, ຫ້ອງອ່ານນັບແຕ່ຂັ້ນສູນກາງ ຈົນຮອດທ້ອງຖິ່ນເພື່ອເປັນຂໍ້ມູນ ວາງແຜນວິໄຈແລະພັດທະນາວຽກ ງານການພິມຈຳໜ່າຍໃຫ້ສອດ ຄ່ອງເໝາະສົມກັບສະພາບການຂະ ຫຍາຍຕົວຂອງປະເທດເຮົາ. ເຖິງຢ່າງໃດກໍດີ, ເພື່ອເຮັດສໍາ ເລັດໜ້າທີ່ອັນສໍາຄັນດັ່ງກ່າວອົງ ການພິມຈໍາໜ່າຍກໍຍັງຕ້ອງການ ການຊ່ວຍເຫລືອສະໜັບສະໜູນ ຈາກພາກລັດ, ພາກເອກະຊົນ, ທຸລະ ກິດ ແລະ ສັງຄົມ ເປັນຕົ້ນການມີນະ ໂຍບາຍຕໍ່ຂະແໜງການການພິມຈໍາ ໜ່າຍ ເພື່ອຜ່ອນຜັນຄ່າໃຊ້ຈ່າຍການ ນຳເຂົ້າອຸປະກອນການຈັດພິມ, ການຜະລິດຂອງບັນດາສຳນັກພິມ, ໂຮງພິມເພື່ອການຈັດພິມປຶ້ມ ແລະ ສິ່ງພິມໃຫ້ຫຼາຍ, ເຮັດໃຫ້ວຽກງານ ການພິມຈໍາໜ່າຍມີຄວາມເຕີບໃຫຍ່ ຂະຫຍາຍຕົວ, ເຂັ້ມແຂງໄດ້ຮັບການ ພັດທະນາມີຄວາມຍືນຍົງ. ຂວາງ 2 ຄັ້ງ ລວມ 7 ຄັ້ງ, ໄດ້ມີການ ລະດົມປຶ້ມຈາກກຸ່ມສຳນັກພິມຈຳ ນວນຫລາຍ ເພື່ອມອບໃຫ້ບັນດາ ໂຮງຮຽນຈຳນວນໜຶ່ງຢູ່ບັນດາ ແຂວງ ແລະ ມີແຜນຈັດຢູ່ແຂວງ ຫລວງພະບາງ, ບັນດາແຂວງໃນ ທົ່ວປະເທດຕໍ່ໄປເລື້ອຍໆ. ນອກຈາກ ນີ້, ວຽກງານການພິມຈຳໜ່າຍຍັງ ໄດ້ມີການຮ່ວມມືກັບເພື່ອນມິດຍຸດ ທະສາດ ໂດຍສະເພາະ ສສ ຫວຽດ ນາມ ໃນການຈັດຝຶກອົບຮົມວຽກ ງານພິມຈໍາໜ່າຍສ້າງຄວາມເຂັ້ມ ແຂງໃຫ້ແກ່ພະນັກງານລາວ ແລະ ວຽກງານການແລກປ່ຽນ ຈັດພິມ ປຶ້ມແປດີເດັ່ນຂອງບັນດາສຳນັກພິມ ຂອງລາວ ແລະ ສຳນັກພິມ ສປ ຈີນ ຈຳນວນຫລາຍຫົວເລື່ອງ, ພ້ອມທັງ ໄດ້ຮັບການຊຸກຍູ້ການຈັດພິມປຶ້ມນິ ທານ, ປຶ້ມອ່ານເສີມຂອງບັນດາອົງ ການຈັດຕັ້ງສາກົນທີ່ບໍ່ສັງກັດລັດ ຖະບານ ເພື່ອມອບໃຫ້ຫ້ອງສະໝຸດ ໂຮງຮຽນສາມັນໃນຂອບເຂດເປົ້າ ໝາຍຂອງໂຄງການ; ເຄື່ອນໄຫວ ວຽກງານສົ່ງເສີມການອ່ານຢູ່ບັນ ດາແຂວງ. ໃນປີ 2024, ວຽກງານ ການຈັດພິມປຶ້ມສາມາດອອກທະ ບຽນພິມປຶ້ມໄດ້704ຫົວເລື່ອງມີຈໍາ ນວນ 3.049.549 ຫົວ, ສິ່ງພິມ ອື່ນໆໄດ້ 319.900 ສະບັບ. ໃນແຕ່ * ຄົນເຮົາບໍ່ວ່າຈະເຮັດອາຊີບ ຫຍັງ ກໍ່ດີຂໍພຽງມີຄວາມມັກ, ຮັກ ໃນອາຊີບທີ່ຕົນເຮັດບວກກັບຄວາມ ດຸໝັ່ນພາກພຽນແນ່ນອນວ່າ ຈະປະ ສົບຜົນສຳເລັດໄດ້ ເໝືອນດັ່ງ ນາງ ແພງສີ ສີສະເກດ ອາຍຸ 56 ປີ ອະ ດີດຮອງປະທານສະຫະພັນແມ່ຍິງ ເມືອງຕະໂອ້ຍແຂວງສາລະວັນ ເຊີ່ງ ເປັນໜຶ່ງໃນຄອບຄົວຕົວແບບການ ສ້າງເສດຖະກິດຄອບຄົວດ້ວຍການ ຕໍ່າຫູກໂດຍສະເພາະຕໍ່າແຜນແພ ຜ້າກ່ານທີ່ເປັນເອກະລັກຂອງເມືອງ ຕະໂອ້ຍ ຂາຍສາມາດມີລາຍຮັບ ເຂົ້າຄອບຄົວປີໜື່ງຫລາຍສີບລ້ານ ກີບ. ນາງ ແພງສີ ສີສະເກດ ໃຫ້ຮູ້ ວ່າ: ຈຸດເລີ່ມຕົ້ນເຮັດອາຊີບເສີມນີ້ ຍ້ອນມີໃຈມັກ-ຮັກ ແລະ ມີພອນສະ ຫວັນດ້ານການຕໍ່າຫູກ, ມີພອນສະ ຫວັນດ້ານການເກັບລາຍ ພ້ອມທັງ ຊອກຮູ້ສະແຫວງຫານໍາພໍ່ແມ່, ປູ່ຍ່າ ຕາຍາຍຂອງຕົນເອງທີ່ເພີ່ນນຳພາ ຕໍ່າຫູກໃນເມື່ອກ່ອນ ພໍໃຫຍ່ມາກໍໄດ້ ເຮັດເປັນອາຊີບເສີມແຕ່ປີ 2000 ເປັນຕົ້ນມາ ດ້ວຍຕົ້ນທຶນພຽງ 1.500.000 ກີບ ເພື່ອຊື້ອຸປະກອນ ຕ່າງໆເພື່ອປະກອບເຂົ້າໃນການຕຳ ຫູກ ເຊິ່ງໄລຍະນັ້ນສາມາດຜະລິດ ໄດ້ 120 ຜືນຕໍ່ປີ ແລະ ຂາຍໃນລາ ຄາ 60.000 ກີບຕໍ່ຜືນ ແລະ ຄອບ ຄົວມີລາຍຮັບ 7.200.000 ກີບຕໍ່ ປີ. ມາຮອດປີ 2018 ທາງອົງການ ຈັດຕັ້ງພັດ-ລັດກໍ່ຄືຫ້ອງການສະຫະ ພັນແມ່ຍິງ ເມືອງຕະໂອ້ຍ ກໍ່ໄດ້ສະ ໜອງທຶນຈໍານວນ 5.000.000 ກວ່າກີບ ບວກກັບທຶນຕົນເອງ ທີ່ໄດ້ ສະສົມມາ ປີໜຶ່ງສາມາດຜະລິດສີ້ນ ກ່ານໂດ ແບບລາຍດອກທໍາມະດາ ໄດ້ 130 ຜືນຕໍ່ປີ ແລະ ຂາຍໃນລາ ຄາ 220.000 ກີບ ແລະ ສີ້ນກ່ານ ໂດແບບເກັບດອກລວດລາຍໄດ້ 15 ຜືນຂາຍໃນລາຄາ 350.000 ກີບ ຕໍ່ຜືນ, ລວມມູນຄ່າ 43.000.000 ກີບຕໍ່ປີ, ມາຮອດປັດຈຸບັນ ມີກີຕໍ່ ຫູກ ທັງໝົດ 3 ໜ່ວຍ ແລະ ມີແຮງ ງານທັງໝົດ 3 ຄົນ ສາມາດ ຜະ ລິດໄດ້ 160 ຜືນຕໍ່ປີ ແລະ ຂາຍ ໃນລາຄາ 350.000 ກີບຕໍ່ຜືນ ແລະ ມີລາຍຮັບເຂົ້າສູ່ຄອບຄົວ 56.000.000 ລ້ານກີບຕໍ່ປີ. ນາງ ແພງສີ ຍັງໄດ້ໃຫ້ຮູ້ຕື່ມ ວ່າ: ທັງໝົດນີ້ຍ້ອນມີແນວທາງ ນະໂຍບາຍອັນຖືກຕ້ອງຂອງພັກລັດຖະບານເຮົາ ໂດຍສະເພາະແມ່ນ ການນຳຂັ້ນແຂວງ-ຂັ້ນເມືອງທີ່ໄດ້ ຊຸກຍູ້ສົ່ງເສີມ ຈຶ່ງປະສົບຜົນສຳເລັດ ດັ່ງທຸກວັນນີ້. ພ້ອມທັງເປັນການສົ່ງ ເສີມແມ່ຍິງບັນດາເຜົ່າໃຫ້ມີວຽກ ເຮັດງານທຳໃຫ້ຫັນມາເຮັດອາຊີບ ດັ່ງກ່າວ ເພື່ອສ້າງລາຍຮັບເຂົ້າ ຄອບຄົວ. ສຳລັບທິດທາງແຜນການ ຕໍ່ໜ້າ ຈະໃຊ້ຄວາມພະຍາມຊອກຮູ້ ຮໍ່າຮຽນ ແລະ ພັດທະນາຕົນເອງ ເຮັດໃຫ້ມີຄວາມຊໍານິຊໍານານດີຂຶ້ນ ເລື້ອຍໆ, ຖືເອົາການຖອດຖອນບົດ ຮຽນຈາກປະສົບການຕົວຈິງ ຖືເອົາ ການຕໍ່ານິຕິຊົມຂອງລູກຄ້າມາເປັນ ແຮງພັກດັນໃນການພັດທະນາສີມື ຂອງຕົນເອງ ເຮັດໃຫ້ສັງຄົມຍອມ ຮັບ ແລະ ໃຊ້ບໍລິການເພີ່ມຂຶ້ນ.
RkJQdWJsaXNoZXIy MTc3MTYxMQ==