5876

xtgmf]k; 6 22/05/2024 glf4tdy f{la '7q , glu ,0tspkp,tsklk,a d7u mq j ;x;'-q oma '-kf rkp.8h dkooerk0v'ra d ]k;deoq fgxQ k\kp9t.-h ]q fw22h k .sh wfh 30% .ovtok7q f ]k; gxu flkpdko[y o .orkd.8h ]k;g-n j v,9vfda [9u o ໂດຍ: ເກີດຂວັນໃຈ ມາລີຈັນສີ * ສປປ ລາວ ເປີດສາຍການບິນ ລະຫວ່າງປະເທດຈາກນະຄອນ ປາກເຊ ແຂວງຈໍາປາສັກ ໄປເຖິງ ກວາງໂຈ່ວ, ສປ ຈີນ ເພື່ອສົ່ງເສີມ ການທ່ອງທ່ຽວລາວ ແລະ ຍັງເປັນ ການຊຸກຍູ້ການພັດທະນາເສດຖະ ກິດ-ສັງຄົມພາຍໃນແຂວງດັ່ງກ່າວ ຈະສາມາດເຊື່ອມໂຍງເຊື່ອມຈອດ ພາກໃຕ້ຂອງສປປລາວກັບປະເທດ ກໍາປູເຈຍ, ໄທ, ຫວຽດນາມ. ບໍລິສັດການບິນລາວ ຈະເລີ່ມ ຖ້ຽວບິນໂດຍກົງ ລະຫວ່າງເມືອງ ປາກເຊ ຫາ ກວາງໂຈ່ວໃນວັນອາ ທິດ ມີ 19 ພຶດສະພາ 2024 ນີ້, ເປັນການຕອບສະໜອງອີກທາງ ເລືອກໜຶ່ງ ໃນການເດີນທາງໃນໄລ ຍະປີທ່ອງທ່ຽວລາວປີ 2024. ເຮືອບິນ Airbus A320 ຈະ * ການສຳຫລວດພົນລະເມືອງ ແລະ ທີ່ຢູ່ອາໄສ ທົ່ວປະເທດ ຄັ້ງທີ V ປີ ຈະ ເລີ່ມດຳເນີນໃນປີ2025 ເພື່ອແນໃສ່ໃຫ້ ທົ່ວສັງຄົມຮັບຮູ້ເຂົ້າໃຈຕໍ່ຄວາມສຳ ຄັນຂອງການສຳຫລວດພົນລະເມືງ ຄັ້ງນີ້ ຄະນະບັນນາທິການໜັງສືພິມ ປະເທດລາວ ຈຶ່ງສ້າງຄໍລຳ “ການສຳ ຫລວດພົນລະເມືອງ ແລະ ທີ່ຢູ່ອາໄສ ຄັ້ງທີ V” ຂຶ້ນ ຊຶ່ງຄໍລຳນີ້ຈະນຳເອົາຂໍ້ ມູນຂ່າວສານຕ່າງໆກ່ຽວກັບການສຳ ຫລວດພົນລະເມືອງຄັ້ງນີ້ມານຳສະເໜີ ໃນໜັງສືພິມປະເທດລາວໜ້າ 6 ທຸກໆ ວັນພຸດ ແລະ ວັນສຸກ. ການສຳຫລວດ ພົນລະເມືອງແມ່ນໜຶ່ງໃນແຜນງານທີ່ ສໍາຄັນຂອງລັດຖະບານ ແຫ່ງ ສປປ ລາວ ໂດຍສະເພາະແມ່ນຍຸດທະສາດ ວ່າດ້ວຍການພັດທະນາລະບົບສະຖິຕິ ແຫ່ງຊາດແບບຍືນຍົງ 2016-2025 ແລະ ວິໄສທັດ ຮອດປີ 2030 ເຊິ່ງ ການສໍາຫລວດພົນລະເມືອງ ແລະ ທີ່ ຢູ່ອາໄສທົ່ວປະເທດ ຄັ້ງທີ V ປີ 2025 ແມ່ນການເກັບກໍາຂໍ້ມູນທາງດ້ານຄຸນ ລັກສະນະຂອງພົນລະເມືອງ, ການຂະ ໂດຍ: ເກີດຂວັນໃຈ ມາລີຈັນສີ ໃຫ້ບໍລິການເສັ້ນທາງນີ້, ໂດຍມີ ຖ້ຽວບິນໜຶ່ງຖ້ຽວ ຕໍ່ອາທິດອອກ ເດີນທາງຈາກປາກເຊ ໃນວັນອາ ທິດ ເວລາ 23:15 ໂມງ ແລະ ຮອດ ກວາງໂຈ່ວ ໃນເວລາ 02:05 ໂມງ ເຊົ້າຂອງວັນຈັນ. ຖ້ຽວບິນຂາກັບອອກຈາກ ກວາງໂຈ່ວ ເວລາ 03:05 ໂມງເຊົ້າ ຂອງວັນຈັນ, ຮອດເມືອງປາກເຊ ເວລາ 04:05 ໂມງເຊົ້າ. ຫລຸດລາຄາພິເສດ 2.888.000 ກີບ ສຳລັບປີ້ໄປກັບໃນຖ້ຽວບິນປະ ຖົມມະເລີກເທົ່ານັ້ນ. ບໍລິສັດການບິນລາວຍັງໄດ້ກຳ ນົດເສັ້ນທາງການບິນໃໝ່ຈາກ ວຽງຈັນ ຫາ ພະນົມເປັນ ຂອງກຳ ປູເຈຍ ແລະ ກ່ອນໜ້ານີ້ໄດ້ເລີ່ມຖ້ຽວ ບິນລະຫວ່າງຫລວງພະບາງກັບ ເມືອງສາງຊາ ຂອງຈີນ ຄືນໃໝ່. ໃນຂະນະທີ່ VietJet ໄດ້ລິເລີ່ມ ຖ້ຽວບິນລະຫວ່າງ ນະຄອນຫລວງ ວຽງຈັນ ແລະ ໂຮ່ຈີ ມິງ, ໃນຂະນະ ທີ່ AirAsia ໄດ້ເລີ່ມຖ້ຽວບິນລະ ຫວ່າງ ວຽງຈັນ ແລະ ມາເລເຊຍ. ໃນເດືອນແລ້ວນີ້, ສາຍການບິນ ຮົງກົງໄດ້ເລີ່ມຖ້ຽວບິນປະຈໍາອາ ທິດມາລາວເພື່ອຕອບສະໜອງ ຄວາມຕ້ອງການການເດີນທາງທີ່ ເພີ່ມຂຶ້ນ ແລະ ສ້າງຄວາມເຂັ້ມແຂງ ເຄືອຂ່າຍການຂົນສົ່ງທາງອາກາດ ໃນພາກພື້ນ. ຖ້ຽວບິນໃໝ່ເຫລົ່ານີ້, ຈະຊຸກຍູ້ ຈຳນວນນັກທ່ອງທ່ຽວທີ່ມາລາວ ໂດຍສະເພາະແມ່ນຈາກພາກໃຕ້ ຂອງຈີນ. ຈຳນວນນັກທ່ອງທ່ຽວ ຈີນ ທີ່ມາທ່ຽວລາວໄດ້ເພີ່ມຂຶ້ນຢ່າງ ຫລວງຫລາຍໃນປີນີ້. ກະຊວງຖະແຫລງຂ່າວ, ວັດທະ ນະທຳ ແລະ ທ່ອງທ່ຽວ ໃຫ້ຮູ້ວ່າ: ໃນປີ 2022 ມີນັກທ່ອງທ່ຽວຈີນ ປະມານ 45.000 ຄົນເຂົ້າມາລາວ, ເພີ່ມຂຶ້ນເປັນ 641.314 ຄົນ ໃນປີ 2023, ແລະ ໃນ 3 ເດືອນຕົ້ນປີ 2024 ນີ້, ນັກທ່ອງທ່ຽວຈີນ ເຂົ້າ ມາທ່ຽວຢູ່ລາວ ມີ 242.193 ຄົນ. dkoles];frq o]tg,n v' c]t muj 16j vkwl 7A 'mu V ,u 7;k,le7a o 8+ dkora fmtokglf4tdy f{la '7q ,0v']k; ໂດຍ: ບກ ຫຍາຍຕົວຂອງພົນລະເມືອງ, ການ ເກີດ, ການເສຍຊີວິດ, ຄວາມພິການ, ການຍົກຍ້າຍ, ແຮງງານ, ການຈົດທະ ບຽນການເກີດ, ຄຸນລັກສະນະຂອງທີ່ຢູ່ ອາໄສ ແລະ ການເຂົ້າເຖິງການບໍລິການ ຕ່າງໆຂອງພົນລະເມືອງໃນສປປລາວ ຊ່ວງໄລຍະ 10 ປີ ຜ່ານມາ ເພື່ອສ້າງ ແລະ ປັບປຸງລະບົບຂໍ້ມູນຂ່າວສານ ເພື່ອຕິດຕາມສະພາບການປ່ຽນແປງ ດ້ານປະຊາກອນ. ຜົນສໍາເລັດຂອງການຈັດຕັ້ງປະຕິ ບັດການສໍາຫລວດ ຢ່າງມີປະສິດທິ ພາບປະສິດທິຜົນແມ່ນໄດ້ມາຈາກການ ຮ່ວມມືຂອງປວງຊົນລາວທັງຊາດ ລວມທັງພະນັກງານ, ທະຫານ, ຕຳ ຫລວດທີ່ດຳລົງຊີ ວິດໃນເຂດຕົວເມືອງ ແລະ ຊົນນະບົດ. ສະນັ້ນ, ແຜນໂຄສະ ນາ ຈຶ່ງແມ່ນໜຶ່ງໃນວຽກງານທີ່ສໍາຄັນ ໃນຂະບວນການ ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດການ ສຳຫລວດພົນລະເມືອງແລະທີ່ຢູ່ອາໄສ ທົ່ວປະເທດ ຄັ້ງທີ V ປີ 2025 ໃຫ້ສາ ມາດຈັດຕັ້ງປະຕິບັດສໍາເລັດຕາມແຜນ ທີ່ວາງໄວ້ ໂດຍສະເພາະການເກັບກໍາ ຂໍ້ມູນໄດ້ຢ່າງຖືກຕ້ອງ, ຄົບຖ້ວນ ແລະ ທັນເວລາ ຮັບປະກັນພົນລະເມືອງທຸກ ຄົນໄດ້ຖືກຈົດນັບ ແລະ ຫລີກລ່ຽງການ ຈົດນັບຊ້ຳຊ້ອນ. ວຽກງານໂຄສະນາ,ການສ້າງແລະ ອອກຂ່າວສານໃນສື່ມວນຊົນຕ່າງໆ ແມ່ນວິທີການອັນໜຶ່ງທີ່ສຳຄັນ ເພື່ອ ໃຫ້ທຸກພາກສ່ວນຮັບຮູ້, ເຂົ້າໃຈແຈ້ງຕໍ່ ເນື້ອໃນ, ພັນທະ, ສິດ ແລະ ໜ້າທີ່ ຂອງ ຕົນ ເພື່ອປະກອບສ່ວນເຂົ້າໃນການສຳ ຫລວດຄັ້ງນີ້ ດ້ວຍຄວາມຈິງໃຈ, ກຽມ ພ້ອມໃຫ້ການຊ່ວຍເຫລືອພະນັກງານ ທີ່ເປັນນັກເດີນສຳຫລວດ ໃຫ້ປະຕິບັດ ໜ້າທີ່ຂອງເຂົາເຈົ້າສຳເລັດວັດຖຸປະ ສົງ ຕາມການມອບໝາຍຂອງຄະນະຊີ້ ນຳສຳຫລວດແຕ່ລະຂັ້ນ. * ສປປ ລາວ ສືບຕໍ່ພັດທະນາພະ ລັງງານໄຟຟ້າສະອາດທີ່ເປັນມິດຕໍ່ສິ່ງ ແວດລ້ອມເພື່ອກ້າວເປັນຜູ້ນໍາ “ໝໍ້ໄຟ ແຫ່ງອາຊຽນ”ຈາກທີ່ລາວເຮົາມີແຫລ່ງ ພະລັງງານຜະລິດໄຟຟ້າພຽງ 2 ແຫ່ງ ຫລັງປີ 1975 ເຖິງປັດຈຸບັນມີແຫລ່ງ ຜະລິດພະລັງງານໄຟຟ້າບໍ່ຕໍ່າກວ່າ 80 ກວ່າແຫ່ງໃນ 2024 ແລະ ຄວບຄຸມ ການສະຫນອງພະລັງງານໄຟຟ້າໃຫ້ ປະຊາຊົນຈາກສູນກາງເຖິງເຂດຊົນ ນະບົດໄດ້ 90%. ພາກໃຕ້ ແລະ ພາກກາງຂອງ ສປປ ລາວ ກາຍເປັນຈຸດໝາຍປາຍຂອງນັກ ລົງທຶນຕ່າງປະເທດເຂົ້າໄປລົງທຶນພັດ ທະນາພະລັງງານລົມ ເຊິ່ງເປັນໜຶ່ງໃນ ຍຸດທະສາດສໍາຄັນຂອງພັກ-ລັດຖະ ບານລາວກ້າວໄປຫາການພັດທະນາສີ ຂຽວຍືນຍົງແລະແກ້ໄຂຄວາມທຸກຍາກ. ດັ່ງທີ່ນໍາກັນ ສປປ ລາວ ຮີບຮ້ອນ ໃນການຫັນປ່ຽນເປັນພະລັງານສະ ອາດ ແມ່ນໂອກາດທີ່ໜ້າເຫລືອເຊື່ອ ນັ້ນກໍ່ຄື ພະລັງງານທີ່ມີຕົ້ນທຶນຄ່າໃຊ້ ຈ່າຍຕໍ່າ ທີ່ນໍາໃຊ້ປະໂຫຍດຈາກຄວາມ ອຸດົມສົມບູນຂອງແຫລ່ງຊັບພະຍາ ກອນທໍາມະຊາດຂອງຊາດ ເຊິ່ງເປັນ ການເພີ່ມໂອກາດໃຫ້ແກ່ການສົ່ງ ອອກສິນຄ້າ ແລະ ເປັນແນວທາງກ້າວ ໄປສູ່ຄວາມຈະເລີນຮຸ່ງເຮືອງດ້ວຍ ຄວາມເທົ່າທຽມກັນ. ເກີນໄປ. ແຕ່ເວລາຕໍ່ມາ, ຕົ້ນທຶນຄ່າໃຊ້ ຈ່າຍທາງດ້ານພະລັງງານແສງຕາ ເວັນແມ່ນໄດ້ຫລຸດລົງ ປະມານ 90% ແລະ ຕົ້ນທຶນຄ່າໃຊ້ຈ່າຍຂອງພະລັງ ງານລົມແມ່ນໄດ້ຫລຸດລົງເຖິງ 70% ໂດຍປະມານ. ໃນຄວາມເປັນຈິງແລ້ວ, ຕົ້ນທຶນຄ່າ ໃຊ້ຈ່າຍຂອງພະລັງງານທົດແທນແມ່ນ ໄດ້ຫລຸດລົງເປັນຈໍານວນຫລາຍ ຈົນ ວ່າໜ່ວຍງານດ້ານພະລັງງານສາກົນ ໄດ້ກ່າວວ່າ ພະລັງງານແສງຕາເວັນ ແມ່ນຮູບແບບການຜະລິດໄຟຟ້າທີ່ມີ ຄ່າໃຊ້ຈ່າຍທີ່ມີລາຄາຖືກທີ່ສຸດໃນປະ ຫວັດສາດ. ການແກ້ໄຂການຈັດເກັບພະລັງ ງານ ຊຶ່ງເປັນສ່ວນປະກອບທີ່ມີຄວາມ ສໍາຄັນເປັນຢ່າງຍິ່ງ ທີ່ພວກເຮົາຕ້ອງ ນໍາໃຊ້ເຂົ້າໃນການກັກເກັບພະລັງ ງານທົດແທນ ມີລາຄາທີ່ຖືກລົງຫລາຍ ເຊັ່ນກັນ, ໂດຍທີ່ຕົ້ນທຶນຄ່າໃຊ້ຈ່າຍ ຂອງໝໍ້ໄຟແມ່ນຫລຸດລົງເຖີງ 90% ຕະຫລອດໄລຍະເວລາ 15 ປີທີ່ຜ່ານມາ ແລະ ໄດ້ມີການພັດທະນາເຄື່ອງມືໃໝ່ ສໍາລັບການກໍານົດການຈັດເກັບພະລັງ ງານນໍ້າແບບສູບນໍ້າ. ໂດຍເປັນຜົນເນື່ອງມາຈາກການ ຫລຸດລົງຂອງຕົ້ນທຶນຄ່າໃຊ້ຈ່າຍເຫລົ່າ ນີ້, ຊ່ວຍໃຫ້ພວກເຮົາໄດ້ເຫັນການນໍາ ໃຊ້ພະລັງງານທົດແທນຢ່າງທີ່ບໍ່ເຄີຍ ເກີດຂຶ້ນມາກ່ອນທົ່ວທັງຂົງເຂດພາກ ພື້ນ ແລະ ທົ່ວໂລກ. ໃນປີທີ່ຜ່ານມາ, ທົ່ວໂລກໄດ້ເພີ່ມ ກໍາລັງການຜະລິດພະລັງງານທົດແທນ ຂຶ້ນເກືອບ 50%, ຊຶ່ງໄດ້ເພີ່ມຂຶ້ນເປັນ ສອງທົບຂອງປະລິມານພະລັງງານ ແສງຕາເວັນ ແລະ ພະລັງງານລົມທີ່ ຕິດຕັ້ງຢູ່ໃນທົ່ວໂລກ. ໂລກກໍາລັງຢູ່ໃນເສັ້ນທາງທີ່ຈະເພີ່ມ ກໍາລັງການຜະລິດພະລັງງານທົດແທນ ໃຫ້ຫລາຍຂຶ້ນໃນອີກຫ້າປີຂ້າງໜ້າ ເຊິ່ງຫລາຍກວ່າທີ່ໄດ້ຕິດຕັ້ງນັບຕັ້ງແຕ່ ໂຮງໄຟຟ້າພະລັງງານທົດແທນດ້ານ ການຄ້າແຫ່ງທໍາອິດໄດ້ຮັບການສ້າງ ຕັ້ງຂຶ້ນເມື່ອ 100 ປີທີ່ຜ່ານມາ. ໃນປີ 2023, ການນໍາໃຊ້ໝໍ້ໄຟ ເຂົ້າໃນຂະແໜງການພະລັງງານແມ່ນ ມີຈໍານວນເພີ່ມຂຶ້ນຫລາຍກວ່າ 130% ເພີ່ມຂຶ້ນທັງໝົດ 42 GWທີ່ສະໜັບສະ ໜູນໃຫ້ແກ່ລະບົບໄຟຟ້າໃນທົ່ວໂລກ. ນອກຈາກນີ້, ພວກເຮົາຍັງໄດ້ເຫັນ ເຖິງ ການເພີ່ມຂຶ້ນຢ່າງວ່ອງໄວທາງ ດ້ານເຕັກໂນໂລຊີຈາກພະລັງງານສະ ອາດອື່ນໆອີກດ້ວຍ. ໃນປີ 2023, ຍອດຂາຍລົດໄຟຟ້າ ທົ່ວໂລກແມ່ນມີຈໍານວນເກືອບເຖິງ 14 ລ້ານຄັນ ເຊິ່ງຄິດໄລ່ເປັນ 18% ຂອງຈໍານວນລົດທີ່ຂາຍໄດ້ທັງໝົດ ແລະ ສູງກວ່າ ຈໍານວນທີ່ຂາຍໄດ້ໃນປີ 2022 ເຖີງ 3,5 ລ້ານຄັນ. ການປ່ຽນຜ່ານດັ່ງກ່າວນີ້, ບໍ່ພຽງ ສະເພາະແຕ່ການສົ່ງມອບລົດທີ່ມີລາ ຄາແພງເທົ່ານັ້ນ ແຕ່ມີລົດຈັກ ແລະ ລົດ ສອງລໍ້ໄຟຟ້າປະມານ 1,3 ລ້ານຄັນ ທີ່ຈໍາໜ່າຍໃນປະເທດອິນເດຍ ແລະ ບັນດາປະເທດໃນອາຊີຕາເວັນອອກ ສ່ຽງໃຕ້ໃນປີ 2023, ໂດຍທີ່ເກືອບ ໜຶ່ງໃນຫ້າຂອງລົດສາມລໍ້ໄຟຟ້າທີ່ຈໍາ ໜ່າຍໃນທົ່ວໂລກໃນປີ 2023 ແມ່ນ ລົດໄຟຟ້າ. ພາຍໃນປີ2030,ລັດຖະບານສປປ ລາວ ໄດ້ກໍານົດເປົ້າໝາຍວ່າຈະນໍາເຂົ້າ ແລະ ຂາຍລົດໄຟຟ້າໃຫ້ໄດ້ 30% ໃນ ລາວ. ລົດໄຟຟ້າສາມາດເປັນຄູ່ຮ່ວມມື ທີ່ດີເລີດສໍາລັບພະລັງງານທົດແທນ, ໂດຍການກັກເກັບພະລັງງານເມື່ອ ເວລາທີ່ມີແດດອອກ ຫລື ເມື່ອເວລາທີ່ ມີລົມແຮງ ຊຶ່ງເປັນການຫລຸດຜ່ອນ ຄວາມຕ້ອງການເມື່ອເວລາທີ່ມີໄຟຟ້າ ໜ້ອຍລົງ ແລະ ອາດຈະຊ່ວຍຈ່າຍພະ ລັງງານກັບຄືນເມື່ອເວລາທີ່ມີຄວາມ ຈໍາເປັນ. ສປປ ລາວ ໄດ້ມີການກໍ່ສ້າງໂຄງ ການເຂື່ອນໄຟຟ້າພະລັງງານນໍ້າຫລາຍ ແຫ່ງເປັນທີ່ຮຽບຮ້ອຍ ແລະ ພວມກໍ່ ສ່າງແຫລ່ງພະລັງງານໃໝ່ຄືຟາມກັງ ຫັນລົມມອນສູນໃໝ່ທີ່ມີຂະໜາດ 600 MW ໃນແຂວງເຊກອງ ຊຶ່ງສະແດງ ໃຫ້ເຫັນເຖິງສິ່ງທີ່ມີຄວາມເປັນໄປໄດ້ ສໍາລັບ ສປປ ລາວ, ນອກເໜືອຈາກ ໄຟຟ້າພະລັງງານນໍ້າທົ່ວໄປແລ້ວ, ໃນ ຖານະທີ່ເປັນໂຄງການພະລັງງານລົມ ທີ່ມີຂະໜາດໃຫຍ່ທີ່ສຸດໃນຂົງເຂດພາກ ພື້ນອາຊຽນ ເຊິ່ງການດັ່ງພັດທະນາ ພະລັງງານໄຟຟ້າຈາກລົມໃນແຂວງ ເຊກອງ ນັ້ນໄດ້ຕັ້ງເປົ້າຫມາຍຈະໜອງ ໄຟຟ້າໃຫ້ບັນດາສະມາຊິກອາຊຽນ ໂດຍສະເພາະປະເທດຫວຽດນາມພວມ ຕອງພະລັງໄຟຟ້າໃນປະລິມານເພີ່ມ ຂຶ້ນແບບກ້າວກະໂດດ ທ່າມກາງນັກ ລົງທຶນຫັນທິດໄປລົງທຶນໃນຫວຽດ ນາມ ເພີ່ມຂຶ້ນຢ່າງຫລວງຫລາຍເຊັ່ນ: ກຸ່ມນັກລົງທຶນຈາກອາເມລິກາ, ເອີຣົບ, ຍີ່ປຸ່ນ, ສ ເກົາຫລີ ແລະ ຊາດອື່ນໆ. ໃນຊ່ວງໄລຍະເວລາ 10 ປີກ່ອນ ໜ້ານີ້, ຄົງຈະມີຂໍ້ຖົກຖຽງກ່ຽວກັບ ພະລັງງານລົມ ແລະ ພະລັງງານແສງ ຕາເວັນ, ດ້ວຍຄ່າໃຊ້ຈ່າຍທີ່ມີລາຄາ ແພງເກີນໄປ ແລະ ມີຄວາມຫຍຸ້ງຍາກ ພາບປະກອບ

RkJQdWJsaXNoZXIy MTc3MTYxMQ==