xtgmf]k; 6 03/05/2024 glf4tdy f{la '7q , glu ,0tspkp,tsklk,a d7u mq j ;x;'-q oma '-kf rkp.8h dkooerk0v'ra d ໂດຍ: ເກີດຂວັນໃຈ ມາລີຈັນສີ oa dm5 ]tdy f]k; dP,lqj 'vvd\kd,U wx9u o 8Q oxu 2025 ໂດຍ: ເກີດຂວັນໃຈ ມາລີຈັນສີ ,u oa dmj v'mj P; 1 clod;j k7q o g0Q ks];'rt[k' .ow]ptxu .\j ]k; ລາວໃນໄລຍະປີໃໝ່ເຖິງ10.000 ກວ່າ ຄົນ ແນວໃດກໍດີຈາກຂໍ້ມູນຂອງເວັບ ໄຊ Trip.comGroup ລະບຸວ່າ: ສ່ວນ ໃຫຍ່ຊາວອາຊຽນ ມັກໄປທ່ອງທ່ຽວ ຈີນ ນັ້ນມີ 9 ຕົວເມືອງຍອດນິຍົມເຊັ່ນ: ຊາງໄຮ້, ກວາງໂຈ, ຄຸນໝິງ, ປັກກິ່ງ, ເຊິງຕູ, ສົງຊິ່ງ, ຫາງໂຈ, ລີ່ຈຽງ, ເຊີນ ເຈິ້ນ ແລະ ອື່ນໆ. ຫລ້າສຸດ ລາຍງານຈາກຫ້ອງການ ຖະແຫລງຂ່າວ, ວັດທະນະທຳ ແລະ ທ່ອງທ່ຽວ ນະຄອນຫລວງພະບາງ ເປີດເຜີຍວ່າ ສະເພາະເມືອງມໍລະດົກ ຫລວງພະບາງ ຕ້ອນຮັບນັກທ່ອງທ່ຽວ 110.302 ຄົນ ຕະຫລອດໄລຍະບຸນປີ ໃໝ່ລາວປີນີ້, ເຊິ່ງໄດ້ຈັດຂຶ້ນລະຫວ່າງ ວັນທີ 10-20 ເມສາ 2024. ໃນນັ້ນ, ນັກທ່ອງທ່ຽວຕ່າງປະເທດຫລາຍກວ່າ 41.400ກວ່າຄົນ, ໂດຍມີນັກທ່ອງທ່ຽວ ຈາກ ສປ ຈີນ ຫລາຍເປັນອັນດັບໜຶ່ງ 10.497 ຄົນ, ຮອງລົງມາແມ່ນ ສ ເກົາຫລີ ມີ 5.541 ຄົນ, ໄທ ມີ 4.284 ຄົນ ແລະ ຫວຽດນາມ ມີ 2.843 ຄົນ. ຕາມສະຖິຕິໃນປີ2023, ລະບຸວ່າມີ ນັກທ່ອງທ່ຽວທັງພາຍໃນແລະຕ່າງປະ ເທດ ເດີນທາງມາທ່ຽວຫລວງພະບາງ ລວມທັງໝົດ 23.749 ຄົນ ໃນໄລຍະ ບຸນປີໃໝ່ລາວປີທີ່ຜ່ານມາ ເຊິ່ງໝາຍ ຄວາມວ່າສະຖິຕິຂອງປີນີ້ ມີທ່າອ່ຽງ ເພີ່ມຂຶ້ນຫລາຍເຖິງ 364,44%. ເມື່ອບໍ່ດົນມານີ້, ບໍລິສັດທາງລົດໄຟ ລາວ-ຈີນ ຈັດພິທີສະເຫລີມສະຫລອງ ການນຳໃຊ້ທາງລົດໄຟຂ້າມແດນ ຄົບ ຮອບ 1 ປີ ໃນວັນທີ 13 ເມສາ 2024, ໂດຍເປັນກຽດເຂົ້າຮ່ວມໂດຍທ່ານນາງ ສວນສະຫວັນ ວິຍາເກດ ລັດຖະມົນຕີ ກະຊວງ ຖະແຫລງຂ່າວ, ວັດທະນະທໍາ ແລະ ທ່ອງທ່ຽວ, ທ່ານ ຫວາງ ຊ້າງ ອຸປະທູດ ສະຖານເອກອັກຄະລັດຖະທູດ ສປຈີນປະຈຳສປປລາວ, ຮອງລັດຖະ ມົນຕີ ກະຊວງໂຍທາທິການ ແລະ ຂົນ ສົ່ງ ແລະ ແຂກຜູ້ມີກຽດ ອື່ນໆເຂົ້າຮ່ວມ ເປັນຈຳນວນຫລາຍ. ໃນພິທີດັ່ງກ່າວໄດ້ມີການລາຍງານ ວ່າ: ໃນໄລຍະ 1 ປີຜ່ານມາ ລົດໄຟ ຂ້າມແດນໄດ້ຂົນສົ່ງນັກທ່ອງທ່ຽວທັງ ໝົດ 700.000 ເທື່ອຄົນ, ໃນນັ້ນມີ 180.000 ເທື່ອຄົນຈາກ 87 ປະເທດ ແລະ ພາກພື້ນ, ການຂົນສົ່ງສິນຄ້າສ າ ກົນບັນລຸ 8 ລ້ານໂຕນ, ນັບແຕ່ໄດ້ເປີດ ນຳໃຊ້ລົດໄຟຂ້າມແດນເປັນຕົ້ນມາ ໄດ້ດຶງດູດນັກທ່ອງທ່ຽວເຂົ້າມາທ່ອງ ທ່ຽວລາວເປັນຈຳນວນຫລາຍ. ທ່ານນາງ ສວນສະຫວັນວິຍາເກດ ລັດຖະມົນຕີກະຊວງຖະແຫລງຂ່າວ, ວັດທະນະທໍາ ແລະ ທ່ອງທ່ຽວ ໄດ້ມີຄຳ ເຫັນຕໍ່ພິທີວ່າ: ໃນເວລາດຽວກັນຂອງ ປີກາຍຂ້າພະເຈົ້າກໍໄດ້ເຂົ້າຮ່ວມ ແລະ ກ່າວຄຳເຫັນໃນພິທີເປີດລົດໄຟຂ້າມ ແດນທີ່ຈັດຂຶ້ນຢູ່ສະຖານີນະຄອນ ຫລວງວຽງຈັນແຫ່ງນີ້, ເຫັນໄດ້ວ່າໃນ ໄລຍະ 1 ປີຜ່ານມາ ຕົວເລກສະຖິຕິ ການຂົນສົ່ງຜູ້ໂດຍສານ ແລະ ການຂົນ ສົ່ງສິນຄ້າຂ້າມແດນ ໂດຍເສັ້ນທາງລົດ ໄຟລາວ-ຈີນ ໄດ້ນຳຜົນປະໂຫຍດມາ ສູ່ສອງຊາດລາວ-ຈີນ ຢ່າງຫລວງ ຫລາຍ ໂດຍສະເພາະແມ່ນ ສປປ ລາວ ເພື່ອຟື້ນຟູເສດຖະກິດຂອງຊາດ. ດັ່ງທີ່ ຮູ້ນໍາກັນບັນດາຕ່າງໆໃນພາກພື້ນແລະ ໃນໂລກໄດ້ກໍານົດເອົາຂະແໜງທ່ອງ ທ່ຽວເປັນຂະແໜງເສດຖະກິດໜຶ່ງເພື່ອ ລາຍນຳຮັບເຂົ້າສູ່ປະເທດ. ສະນັ້ນ ຈຶ່ງ ໄດ້ວາງນະໂຍບາຍຕ່າງໆ ເພື່ອຍາດ ແຍ່ງ ແລະ ດຶງດູດນັກທ່ອງທ່ຽວ ໃຫ້ ເຂົ້າໄປທ່ອງທ່ຽວຢູ່ປະເທດຂອງຕົນ. ສໍາລັບ ສປປ ລາວ ພາຍຫລັງທີ່ ມີລົດໄຟຄວາມໄວສູງເຊື່ອມໂຍງລະ ຫວ່າງລາວ-ຈີນ ຖືວ່າເປັນທ່າແຮງໜຶ່ງ ທີ່ສໍາຄັນສຳລັບການອໍານວຍຄວາມ ສະດວກໃຫ້ແກ່ການເດີນທາງລະຫວ່າງ ປະເທດ ໂດຍສະເພາະແມ່ນນັກທ່ອງ ທ່ຽວ ທີ່ມາຈາກ ສປ ຈີນ ຊຶ່ງຖືວ່າເປັນ ກຸ່ມນັກທ່ອງທ່ຽວທີ່ມີກໍາລັງຊື້ໃນອັນ ດັບຕົ້ນໆຂອງໂລກ ໃຫ້ເຂົ້າມາທ່ອງທ່ຽວ * 10 ຊາດສະມາຊິກອາຊຽນ ໄດ້ ຮັບຜົນປະໂຫຍດບໍ່ໜ້ອຍຈາກພາກອຸດ ສາຫະກໍາທ່ອງທ່ຽວພາຍຫລັງພະຍາດ ໂຄວິດຈາງຫາຍສ່ວນສປປລາວຖືວ່າ ຂະແໜງທ່ອງທ່ຽວເປັນໜຶ່ງໃນຍຸດທະ ສາດສໍາຄັນຂອງລັດຖະບານ ແລະ ເປັນ ເສົາຄໍ້າເສດຖະກິດຂອງຊາດເພື່ອນໍາ ເອົາເງິນຕາຕ່າງປະເທດປະກອບສ່ວນ ເຂົ້າໃນການພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງ ຄົມ, ສ້າງວຽກເຮັດງານທໍາ ແລະ ແກ້ ໄຂຄວາມທຸກຍາກຢ່າງຍືນຍົງ. ພາຍຫລັງການສະເຫລີມສະຫລອງ ປີໃໝ່ລາວ 2024 ຫາກໍສິ້ນສຸດລົງ ໝາດໆພົບວ່າບັນດາສະມາຊິກອາຊຽນ ກໍໄດ້ມີການລາຍງານໝາກຜົນຂອງ ການທ່ອງທ່ຽວໃນພາບລວມໆໂດຍສະ ເພາະ ສປປລາວແລະ ປະເທດໄທອ້າງ ວ່າມີນັກທ່ອງທ່ຽວຈາກຫລາຍປະເທດ * ນັກທຸລະກິດລາວກຽມສົ່ງອອກ ໝາກມີ້ໄປຕະຫລາດຕ່າງປະເທດຢ່າງ ເປັນທາງການພາຍໃນສົກປີ 20242025 ນີ້ ໂດຍສະເພາະຕະຫລາດຈີນ ແລະ ຄາດວ່າເບື້ອງຕົ້ນຈະສົ່ງອອກ ຫລາຍຮ້ອຍ ໂຕນ ພາຍຫລັງໃຊ້ເວລາ ທຸ້ມເທທຶນຮອນຕົນເອງຫລາຍລ້ານ ໂດລາ ຄວບຄູ່ກັບເຫືອແຮງ, ສະຕິປັນ ຍາ ແລະ ຄວາມອົດທົນມາຫລາຍປີຈົນ ເຖິງເວລາເກັບກ່ຽວໝາກຜົນຢ່າງສົມ ບູນ ປັດຈຸບັນນີ້ຍັງຄົງຄ້າງ ແລະ ລໍຖ້າ ການຂໍອະນຸມັດຂຶ້ນບັນຊີເປັນສິນຄ້າສົ່ງ ອອກຂອງລາວຈາກພາກລັດ. ທ່ານ ນາງ ກິ່ງແກ້ວ ຈັນທະລັງສີ ນັກທຸລະກິດຍິງ ຜູ້ທີ່ຢືນດ້ວຍລໍາແຂ່ງ ຕົນເອງທັງເປັນຜູ້ອໍານວຍການບໍລິສັດ ບໍລິຄໍາໄຊ ພັດທະນາ ສົ່ງເສີມກະສິກໍາ ຈໍາກັດໄດ້ໃຫ້ສໍາພາດຕໍ່ຜູ້ຂຽນວ່າຕົນ ເອງໃຊ້ຊີວິດຢ່າງງຽບໆມາໄດ້ຫລາຍ ປີ ເພື່ອມຸ່ງໝັ້ນພັດທະນາເນື້ອທີ່ປູກຕົ້ນ ໄມ້ກິນໝາກ (ໝາກມີ້ ແລະ ໝາກຖົ່ວ ລຽນ) ປະມານ 300 ກວ່າເຮັກຕາ ຈົນ ເຕີບໃຫຍ່ແລະ ເຖິງເວລາເກັບກ່ຽວໝາກ ຜົນໄລຍະທໍາອິດແລ້ວໂດຍສະເພາະ ໝາກມີ້ ປັດຈຸບັນນີ້ຍັງລໍຖ້າແຕ່ພາກລັດ ອະນຸຍາດການສົ່ງອອກເທົ່ານັ້ນ. ທ່ານ ນາງ ກິ່ງແກ້ວ ຈັນທະລັງສີ ທັງເວົ້າທັງຍິ້ມດ້ວຍຄວາມພາກພູມ ໃຈວ່າ:“ປະເທດລາວ ແມ່ນບ່ອນຝັງ ສາຍແຮ່ແຜ່ສາຍບື ຂອງບັນພະບູລຸດ ເຮົາ ແລະ ເປັນແຜ່ນດິນທີ່ໃຫ້ກໍາເນີດ ຂອງຂ້າພະເຈົ້າ ເຊິ່ງມີຄວາມສວຍ ງາມ, ມີທໍາມະຊາດອັນອຸດົມສົມບູນ, ມີວັດທະນະທໍາ ຮີດຄອງປະເພອັນດີ ງາມ, ມີມູນເຊື້ອດຸໝັ່ນ ຂະຫຍັນພຽນ. ຂ້າພະເຈົ້າເອງ ຈະປ່ຽນແຜ່ນດິນປອກ ໂລ້ນແຫ້ງກະແດງທີ່ມີຢູ່ໃນປັດຈຸບັນ ໃຫ້ກາຍເປັນແຜ່ນດິນເງິນ ແຜ່ນດິນຄໍາ ໃນອະນາຄົດອັນໄກ້ນີ້” ຖ້າເວົ້າຢ້ອນ ຄືນຫລາຍປີຜ່ານມາຕົນເອງ ກໍເຄີຍປູກ ໝາກກ້ວຍ ໃນພື້ນທີ່ຫລາຍຮ້ອຍເຮັກ ຕາ ໃນແຂວງບໍລິຄໍາໄຊ ເພື່ອສົ່ງອອກ ກ້ວຍໄປປະເທດຈີນ ແລະ ສາມາດສ້າງ ລາຍໄດ້ ເປັນກອບເປັນກໍາແທ້ ເຊິ່ງໄດ້ ປະກອບສ່ວນພັດທະນາເສດຖະກິດສັງຄົມຂອງຊາດ, ສ້າງວຽກເຮັດງານ ທໍາ ໃຫ້ຄົນທ້ອງຖິ່ນຫລາຍຮ້ອຍຊີວິດ, ເປັນໃບໜ້າໃບຕາ ຂອງປະເທດຊາດ ຕ້ອງເຮັດທຸກຢ່າງ ພຽງແຕ່ເບິ່ງແຍງ ແລະ ຕິດຕາມສັດຕູພືດ, ຫົດນໍ້າ, ໃຫ້ຝຸ່ນ ມັນ, ຕົກແຕ່ງກິ່ງງ່າເທົ່ານັ້ນກໍດີແລ້ວ. ປັດຈຸບັນນີ້ໄດ້ນໍາໃຊ້ ເນື້ອທີ່ທັງໝົດ 300 ກວ່າເຮັກຕາ ໃນນັ້ນປູກໝາກຖົ່ວ ລຽນພັນໝອນທອງ 10.000 ກວ່າຕົ້ນ ໃນພື້ນທີ່100 ເຮັກຕາ ແລະ ໝາກມີ້ ພັນແດງສຸລິຍາ-ໝາກມີ້ພັນທະວາຍປີ ດຽວໃນເນື້ອທີ່ 200 ເຮັກຕາ ແລະ ຍັງ ສືບຕໍ່ປູກເພີ່ມຂຶ້ນເລື້ອຍໆໃນອະນາຄົດ. ສະເພາະໝາກມີ້ ທີ່ຈະສົ່ງໄປ ຈີນ ນີ້ມີ 2 ສາຍພັນຄື ແດງສຸລິຍາ (ເປັນ ບົວສີຂັ່ງແດງອອກສີສົມຟູ) ແລະ ທະ ວາຍປີດຽວ(ບົວສີເຫລືອງຄ້າຍຄືມ້ອນ ໄຂ່), ມີນໍ້າໜັກສະເລ່ຍລະໜ່ວຍ ລະ 10-20 ກິໂລຂຶ້ນໄປ ທັງສອງຊະນິດ ມີລົດຊາດສະເພາະ ແຊບອົມນໍ້າເຜີ້ງ, ມັນ, ຫວານ, ນຸ້ມແລະກອບໆ ເຊິ່ງກາຍ ເປັນທີ່ນິຍົມ ແລະ ຕ້ອງການບໍລິໂພກ ຫລາຍທີ່ສຸດໃນຈີນ. ປັດຈຸບັນນີ້ ໝາກມີ້ຂອງພວກເຮົາ ໄດ້ເກັບກ່ຽວແລະໃຫ້ໝາກຢ່າງຫລວງ ຫລາຍແລ້ວ ແຕ່ຍັງລໍການອະນຸຍາດ ຈາກພາກລັດ ຜ່ານມາພວກເຮົາໄດ້ປຶກ ສາຂໍຄໍາເຫັນຈາກຂັ້ນເທີງ ແລະ ສົ່ງເອ ກະສານເພື່ອຂໍຂຶ້ນບັນຊີເປັນສົ່ງສິນຄ້າ ຂອງລາວ ສົ່ງອອກໄປຕ່າງປະເທດ ແຕ່ ຍັງມິດງຽບແລະ ບໍ່ໄດ້ຮັບຄໍາເຫັນຕອບ ກັບມາເທື່ອສະນັ້ນຢາກຂໍຮ້ອງພາກລັດ ຊ່ວຍຮີບເລັ່ງໃຫ້ວ່ອງໄວຂຶ້ນແນ່. ຫວ່າງບໍ່ດົນມານີ້ ກະຊວງແຜນ ການ ແລະ ການລົງທຶນ, ກະຊວງ ກະສິ ກໍາແລະປ່າໄມ້ເປີດເຜີຍວ່າ:ມີນັກທຸລະ ກິດຕ່າງປະເທດ ຈໍານວນບໍ່ໜ້ອຍ ເຂົ້າ ມາຂໍສໍາປະທານທີ່ດິນໃນລາວ ປະມານ 3.000-5.000 ເຮັກຕາ ເພື່ອປູກຖົ່ວ ລຽນ ໃນພາກກາງ ແລະ ພາກໃຕ້ ຂອງ ສປປ ລາວ ເພື່ອປູກຕົ້ນໄມ້ກິນໝາກສົ່ງ ອອກໂດຍສະເພາະໝາກຖົ່ວລຽນ. ກ່ອນໜ້ານັ້ນ ປະເທດໄທ ແມ່ນອັນ ດັບທີ 1 ໃນອາຊຽນສົ່ງອອກຖົ່ວລຽນ ໄປຕະຫລາດໂລກ ໂດຍສ່ວນໃຫຍ່ສົ່ງ ໃນປະເທດຂອງຕົນໃຫ້ຫລາຍຂຶ້ນ. ທ່ານ ຫວາງ ຊ້າງ ອຸປະທູດ ສະ ຖານເອກອັກຄະລັດຖະທູດ ສປ ຈີນ ປະ ຈຳສປປລາວໄດ້ກ່າວວ່າ: ທາງລົດໄຟ ລາວ-ຈີນ ໄດ້ຊ່ວຍຊຸກຍູ້ທ່າແຮງການ ຂົນສົ່ງສິນຄ້າ ແລະ ຜູ້ໂດຍສານໃຫ້ມີ ຄວາມຮຸ່ງເຮືອງ, ສົ່ງເສີມບົດບາດທີ່ ສ່ອງທາງໃຫ້ມີເງິນຄຳໃຫຍ່ຫລວງ. ມາຮອດເດືອນມີນາທີ່ຜ່ານມານີ້ ຈຳ ນວນຂົນສົ່ງຜູ້ໂດຍສານໄດ້ບັນລຸ 30 ລ້ານເທື່ອຄົນ ແລະ ການຂົນສົ່ງສິນຄ້າ ບັນລຸ 34 ລ້ານໂຕນ. ນັບແຕ່ການເປີດ ບໍລິການລົດໄຟຂ້າມແດນ ໃນວັນທີ 13 ເມສາ 2023 ເປັນຕົ້ນມາ, ເຫັນໄດ້ວ່າ ທາງລົດໄຟໄດ້ຊ່ວຍຊຸກຍູ້ການພັດທະ ນາການທ່ອງທ່ຽວ ແລະ ເສດຖະກິດສັງຄົມຂອງລາວ. ປັດຈຸບັນ, ການຂີ່ລົດ ໄຟໄດ້ກາຍເປັນວິທີໜຶ່ງໃນການອອກ ເດີນທາງທີ່ທັນສະໄໝ, ສະດວກສະ ບາຍ ແລະ ມີຄວາມປອດໄພຂອງປະ ຊາຊົນລາວແລະນັກທ່ອງທ່ຽວສາກົນ, ຊ່ວຍປັບປຸງວິຖີຊີວິດການເປັນຢູ່ ແລະ ການພັດທະນາການທ່ອງທ່ຽວຂອງ ປະຊາຊົນລາວໄດ້ຢ່າງເລິກເຊິ່ງ. ໄດ້ເດີນທາງຜ່ານເສັ້ນາງລົດໄຟລາວຈີນ ມີຈໍານວນເພີ່ມຂຶ້ນແບບກ້າວກະ ໂດດໃນນັ້ນນັກທ່ອງທ່ຽວໄທ ເຂົ້າໄປ ທ່ອງທ່ຽວຈີນ ເພີ່ມຂຶ້ນເຖິງ160%ແລະ ນັກທ່ອງທ່ຽວຈີນ ເຂົ້າມາທ່ອງທ່ຽວ ອອກໄປຈີນ, ເກົາຫລີ, ຍີ່ປຸ່ນ, ເອີຣົບ ແຕ່ປັດຈຸບັນນີ້ລາວ, ຫວຽດນາມ, ກໍາປູ ເຈຍ, ມາເລເຊຍ ພວມຫັນທິດນິຍົມ ປູກໝາກຖົ່ວລຽນ ເພື່ອສົ່ງອອກຕະ ຫລາດໂລກເຊັ່ນກັນ. ໄລຍະທີ່ຜ່ານມາປະເທດລາວ ແມ່ນ ໄດ້ນໍາເຂົ້າຖົ່ວລຽນ ຈາກປະເທດໄທ ເປັນຈໍານວນບໍ່ໜ້ອຍ ເຊິ່ງເຮັດໃຫ້ເງິນ ຕາຕ່າງປະເທດ ໄຫລອອກຢ່າງຫລວງ ຫລາຍແລະຄາດວ່າໃນອະນາຄົດສປປ ລາວ ຈະເລີ່ມສົ່ງອອກ ໝາກຖົ່ວລຽນ ໄປຕ່າງປະເທດ ເຊິ່ງຈະເຮັດໃຫ້ລາວ ສາມາດຫລຸດຜ່ອນການນໍາ ເຂົ້າໄດ້ ເຊັ່ນກັນ. ຊຸມປີຜ່ານມານີ້, ຜູ້ປະກອບການ ລາວ-ຈີນ ໄດ້ລົງນາມຮ່ວມມືເພື່ອຈັດຊື້ ສິນຄ້າກະສິກຳປຸງແຕ່ງຫລາຍລາຍ ການ ຈາກ ສປປ ລາວ ສົ່ງໄປ ສປ ຈີນ ປະກອບມີ: ຖົ່ວດິນ, ແປ້ງມັນຕົ້ນ, ຊີ້ນ ງົວແຊ່ແຂງ, ໝາກມ່ວງຫິມະພານ, ໝາກມ່ວງ, ຖົ່ວລຽນ, ຖົ່ວເຫລືອງ, ກ້ວຍ, ນ້ຳຕານ ແລະ ອື່ນໆ ແຕ່ຍັງບໍ່ປະ ກົດເຫັນໝາກມີ້ຍັງນອນໃນບັນຊີສົ່ງ ອອກໄປຕະຫລາດຈີນ ຫລື ບໍ່? ສະນັ້ນ ຢາກໃຫ້ພາກລັດພິຈາລະນາເບິ່ງຄືນ ຢ່າງຮີບດ່ວນ. ທັງຫລຸດຜ່ອນການນໍາເຂົ້າຈາກຕ່າງ ປະເທດອີກດ້ວຍ. ແຕ່ເຖິງແນວໃດກໍ ຕາມ ເມື່ອການເວລາຜ່ານໄປນັ້ນເງື່ອນ ໄຂແລະສະພາບກໍ່ປ່ຽນໄປເຊັ່ນກັນຍ້ອນ ຄວາມຕ້ອງການຂອງຕະຫລາດ ໃນປະ ເທດເພື່ອນບ້ານໄກ້ຄຽງ ແລະ ສາກົນ ມັນບໍ່ຄືເກົ່າ ຈິ່ງໄດ້ຕັດສິນໃຈລຸກໃໝ່ນັ່ງ ໃໝ່ ເພື່ອຊອກຫາຢູ່ຫາກິນຕາມຍຸກ ຕາມສະໄໝຄືການປັບໂຕໃຫ້ສອດຄ່ອງ ກັບແນວທາງນະໂຍບາຍ ຂອງພັກ-ລັດ ຖະບານ ໂດຍສະເພາະການພັດທະນາ ສີ ຂຽວຍືນຍົງ, ຫັນເປັນອຸດສາຫະກໍາທັນ ສະໄໝ, ກົນໄກເສດຖະກິດຕະຫລາດ, ຖື ເອົາການຜະລິດກະສິກໍາ, ການປູກການ ລ້ຽງ ເປັນໄມ້ງັດເສດຖະກິດຂອງຊາດ, ເຊື່ອມໂຍງເສດຖະກິດ-ການຄ້າດີຈິຕອນ ໄປຄູ່ຂະໜານກັບເສັ້ນທາງລົດໄຟລາວ- ຈີນ ພາຍໃຕ້ຂອບການຮ່ວມມື “ໜຶ່ງ ແລວ ໜຶ່ງເສັ້ນທາງ” ລະຫວ່າງ ລາວ- ຈີນ ເປັນກຸນແຈສໍາຄັນ ໃນການນໍາເອົາ ຜົນຜະລິດອອກສູ່ ສປ ຈີນ, ອາຊຽນ, ຕາເວັນອອກກາງ, ເອີຣົບ ແລະ ອື່ນໆ. ທ່ານ ນາງ ກິ່ງແກ້ວ ຈັນທະລັງສີ ເລົ່າສູ່ຟັງຕໍ່ຜູ້ຂຽນດ້ວຍຄວາມຫວັງ ທີ່ສົດໃສວ່າ: ຕົນເອງຄິດຖືກແລ້ວໃນ ການຕັດສິນໃຈຕັດຕົ້ນກ້ວຍຖິ້ມ ແລະ ຢຸດປູກກ້ວຍ ເຖິງແມ່ນມັນຈະສ້າງລາຍ ໄດ້ ແຕ່ລະປີບໍ່ໜ້ອຍກໍຕາມແຕ່ຫາກຄິດ ແບບວິທະຍາສາດແລະເບິ່ງກວ້າງແນມ ໄກນັ້ນ ເຫັນວ່າການປູກຖົ່ວລຽນ ແລະ ໝາກມີ້ ຈະເປັນຂຸມຊັບທີ່ຍືນຍົງຍາວ ນານກວ່າປູກກ້ວຍ ເພາະອາຍຸຂອງມັນ ຈະສາມາດຢູ່ນໍາເຖິງ30-70ປີທັງເປັນ ການປະກອບສ່ວນຕໍ່ນະໂຍບາຍ ຂອງ ພັກ-ລັດຖະບານໃນການເພີ່ມເນື້ອ ທີ່ປົກ ຫຸ້ມປ່າໄມ້ສີຂຽວໄລຍະຍາວອີກດ້ວຍ. ແນ່ນອນວ່າການປູກຖົ່ວລຽນແລະ ໝາກມີ້ອາດລໍາບາກໃນການເບິ່ງແຍງ, ບົວລະບັດ ແລະ ເອົາໃຈໃສ່ເປັນພິເສດ ແຕ່ຫາກເມື່ອມັນໃຫຍ່ຂຶ້ນ ກໍບໍ່ຈໍາເປັນ
RkJQdWJsaXNoZXIy MTc3MTYxMQ==