5724

gfa ffj P;xt8y [a fco;mk'dko8j k'xtgmfla o8y rk[F gvdt]kfF ,y f8trk[ c]t dkoIj ;,,n 1j k'ltg\u 8Q oltg\u xkp 12/10/2023 xtgmf]k; 4 3]d c]t gsfdko ຕໍ່າ‹ໜ້າ ຕໍ່າ‹ໜ້າ ຕໍ່າ‹ໜ້າ c0;'g9U 9P' lx 9u o dh k;l6 j dko gxa oz6 h oefh koglf4tdy ffu 9y 8vo ພ້ອມດຽວກັນນີ້, ການໃຊ້ລະບົບ ດີຈິຕອນ ຢ່າງຕໍ່ເນື່ອງຂອງແຂວງ ເຈີ້ ຈຽງ ຍັງມີສ່ວນຊ່ວຍຊຸກຍູ້ການ ພັດທະນາເສດຖະກິດ ດີຈິຕອນໂດຍ ລວມ, ເຊິ່ງເຫັນໄດ້ຈາກສະຖິຕິໃນໄຕ ມາດທຳອິດຂອງ ປີ 2022 ພົບ ວ່າອຸດສາຫະກຳຂະແໜງການເສດ ຖະກິດ-ການຄ້າຂະຫຍາຍຕົວຈາກ ໄຕມາດທີ I ຂອງ ປີ 2021 ດ້ວຍ ອັດຕາ 8,1 ນອກຈາກນີ້, ອຸດ ສາຫະກຳເຕັກໂນໂລຊີຂັ້ນສູງມີມູນ ຄ່າເພີ່ມ 335,300 ລ້ານຢວນ ຂະ ຫຍາຍຕົວຈາກໄຕມາດທຳອິດຂອງ ຕໍ່າ‹ສະ—Å —‹່ອນ ອ່ານຕໍ່ສະ—Å —ໜ້າ ປີ 2021 ໃນອັດຕາສ່ວນ 11,7 , ເຕັກໂນໂລຊີການຄ້າທາງດີຈິຕອນ ເປັນການສ້າງສັກກະຍາພາບທີ່ hກ້າວໜ້າi ສູ່ລະດັບໂລກ ຂອງ ແຂວງເຈີ້ຈຽງ. ນະຄອນຫາງໂຈ ()anH- [Iou) ໄດ້ກາຍເປັນສູນກາງດ້ານ ການຄ້າດີຈິຕອນທີ່ສຳຄັນທີ່ສຸດ ຂອງເນື່ອງຈາກວ່າ ສຳນັກງານ ໃຫຍ່ຂອງບໍລິສັດ AMibaba ຕັ້ງ ຢູ່ນະຄອນຫາງໂຈ. ນັບແຕ່ສະຖາ ນະການແຜ່ລະບາດຂອງພະຍາດ ໂຄວິດ-19 ໄດ້ເບົາບາງລົງ, ໃນ ທ້າຍປີ 2022 ນະຄອນຫາງໂຈ ລັດຖະບານ ວາງຫລາຍ... ສານ ຮອງນາຍົກ... ກຽມພົບກັບຕະຫລາດນັດ... ວິສາຫະກິດບໍລິການຈັດຫາງານ, 10ຫ້ອງຂອງຄູ່ຮ່ວມງານຈາກພາກ ລັດ ແລະ ອົງການຈັດຕັ້ງຕ່າງໆ. ທ່ານ ພົງໄຊສັກ ອິນຖາລາດ ຮອງລັດຖະມົນຕີກະຊວງແຮງງານ ແລະ ສະຫວັດດີການສັງຄົມ ໄດ້ ໃຫ້ຮູ້ໃນໂອກາດຖະແຫລງຂ່າວຕໍ່ສ່ື ມວນຊົນ ໃນວັນທີ 10 ຕຸລາ 2023 ນີ້ວ່າ: ການຈັດງານໃນຄັ້ງນີ້, ເພື່ອ ສ້າງໂອກາດໃຫ້ຜູ້ວ່າງງານລວມມີ ຜູ້ທີ່ຍັງບໍ່ເຄີຍມີວຽກເຮັດມາກ່ອນ ຫລື ຜູ້ທີ່ກຳລັງກຽມເຂົ້າສູ່ຕະຫລາດ ແຮງງານ, ຜູ້ທີ່ເຄີຍເຮັດວຽກມາ ກ່ອນ ລວມທັງຜູ້ວ່າງງານທີ່ເປັນສະ ມາຊິກປະກັນສັງຄົມ ໄດ້ເຂົ້າເຖິງຕຳ ແໜ່ງງານທີ່ມີຢູ່ໃນລະບົບເສດຖະ ກິດພາຍໃນປະເທດ ເປັນຕຳແໜ່ງ ງານໃນລະບົບ. ພາຍໃນງານຈະມີ ການຂຶ້ນທະບຽນຜູ້ຊອກວຽກ, ການ ແນະນໍາຕໍາແໜ່ງງານວ່າງທີ່ຫົວ ໜ່ວຍແຮງງານນຳມາສະເໜີ, ເປີດ ໂອກາດໃຫ້ໄດ້ເຂົ້າສຳພາດ ຫລືສະ ໝັກເຂົ້າເຮັດວຽກນຳຜູ້ໃຊ້ແຮງງານ ຕົວຈິງ ເພື່ອໃຫ້ຜູ້ໃຊ້ແຮງງານຄັດ ເລືອກເອົາແຮງງານຕາມຕໍາແໜ່ງ ງານທີ່ຕົນຕ້ອງການ, ມີການໃຫ້ຄຳ ປຶກສາດ້ານກົດໝາຍ ແລະ ລະບຽບ ການດ້ານແຮງງານ, ດ້ານປະກັນ ສັງຄົມ ເປັນຕົ້ນແມ່ນເງື່ອນໄຂການ ໄດ້ຮັບອຸດໜູນວ່າງງານຂອງຜູ້ວ່າງ ງານທີ່ເປັນສະມາຊິກປະກັນສັງຄົມ. ພ້ອມກັນນັ້ນ, ກໍຈະມີກິດຈະກຳການ ໂຄສະນາ, ເຜີຍແຜ່ວິທີການ, ລະ ບຽບການ ກ່ຽວກັບການໄປເຮັດ ວຽກຢູ່ຕ່າງປະເທດແບບຖືກຕ້ອງ ແລະ ປອດໄພໃຫ້ແກ່ຜູ້ທີີ່ສົນໃຈ. ດຳເນີນທຸລະກິດ ແລະ ແລກປ່ຽນ ເງິນຕາທັງໝົດ ໃນຕົ້ນປີ 2023 ແລະ ອື່ນໆ. ໃນບົດລາຍງານຂອງທ່ານນາ ຍົກລັດຖະມົນຕີຕໍ່ກອງປະຊຸມຄົບຄະ ນະບໍລິຫານງານກາງສະໄໝຂອງ ຄະນະບໍລິຫານງານສູນກາງພັກສະ ໄໝທີ9I ໃຫ້ຮູ້ວ່າ: ຜ່ານການຈັດຕັ້ງ ປະຕິບັດມາດຕະການດັ່ງກ່າວ, ໃນ ໄລຍະ 2 ປີເຄິ່ງ ປະລິມານເງິນໃນ ຂອດຈໍລະຈອນ(M2) ຂະຫຍາຍ ຕົວສະເລ່ຍ 27,58 ຕໍ່ປີ (ແຜນ ການ 5 ປີບໍ່ເກີນ 20 ຕໍ່ປີ), ອັດ ຕາເງິນເຟີ້ສະເລ່ຍເພີ່ມຂຶ້ນຢູ່ໃນລະ ດັບ 18,24 (ແຜນການ 5 ປີສະ ເລ່ຍບໍ່ເກີນ ), ອັດຕາແລກປ່ຽນ ເງິນກີບ ທຽບໃສ່ໂດລາອ່ອນຄ່າສະ ເລ່ຍ 18,32 ຕໍ່ປີ ເຊິ່ງເໜັງຕີງເກີນ ຂອບແຜນກໍານົດ (ແຜນການ 5 ປີ ເໜັງຕີງໃນຂອບ ±5%), ການລະ ດົມເງິນຝາກທະນາຄານທຸລະກິດ ເພີ່ມຂຶ້ນຢູ່ໃນລະດັບ 89,21 ຂອງ GD1 (ແຜນການ 5 ປີ 0 ຂອງ GD1 ໃນທ້າຍປີ 2025), ສິນເຊື່ອ ຂອງລະບົບທະນາຄານຢູ່ໃນລະດັບ ຂ້າພະເຈົ້າ, ຕາງໜ້າໃຫ້ລັດຖະບານ ກໍຄື ຄະນະຮັບຜິດຊອບການຈັດຕັ້ງ ປະຕິບັດວາລະແຫ່ງຊາດ ວ່າດ້ວຍ ການແກ້ໄຂບັນຫາຢາເສບຕິດ ແລະ ໃນ ນາມສ່ວນຕົວ, ຂໍນໍາເອົາຄວາມຢ້ຽມ ຢາມຖາມຂ່າວອັນອົບອຸ່ນ, ຄວາມສາ ມັກຄີຮັກແພງອັນສະໜິດສະໜົມມາ ຍັງພໍ່ແມ່ປະຊາຊົນ, ເພື່ອນມິດສະ ຫາຍ, ນາຍ ແລະ ພົນທະຫານ, ນາຍ ແລະ ພົນ ຕຳຫລວດ ແລະ ພະນັກງານ, ລັດຖະ ກອນ ໃນຂອບເຂດທົ່ວປະເທດເນື່ອງ ໃນໂອກາດວັນແຫ່ງຊາດ ຕ້ານຢາເສບ ຕິດ ຄົບຮອບ 22 ປີ(12 ຕຸລາ 200112 ຕຸລາ 2023) ທີ່ໄດ້ໝູນວຽນມາບັນ ຈົບຄົບຮອບອີກວາລະໜຶ່ງໃນມື້ນີ້ ເຊິ່ງ ຈະເປັນໂອ ກາດທີ່ດີໃຫ້ພວກເຮົາໄດ້ສະ ຫລຸບຜົນງານ, ຖອດຖອນບົດຮຽນໃນ ການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດວຽກງານກວດ ກາ, ຄວບຄຸມ, ສະກັດກັ້ນ ແລະ ແກ້ໄຂ ບັນຫາຢາເສບຕິດ ໂດຍສະເພາະການ ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດວາລະແຫ່ງຊາດ ວ່າ ດ້ວຍການແກ້ໄຂບັນຫາຢາເສບຕິດໄລ ຍະໜຶ່ງປີທີ່ຜ່ານມາ. ເປັນທີ່ຊາບກັນແລ້ວວ່າ, ສະພາບ ບັນຫາຢາເສບຕິດໄດ້ຂະຫຍາຍເປັນ ວົງກວ້າງໄປທົ່ວໂລກ, ມັນໄດ້ເພີ່ມ ຄວາມເປັນອັນຕະລາຍຮ້າຍແຮງຂຶ້ນ ກວ່າເກົ່າ ເຊິ່ງໄດ້ຕິດພັນ, ເຊື່ອມໂຍງກັບ ການກໍ່ການຮ້າຍ, ອາຊະຍາກໍາຂ້າມ ຊາດ, ການຟອກເງິນ ແລະອາຊະຍາກໍາ ທີ່ໃຊ້ກຳລັງຮຸນແຮງຕ່າງໆ ທີ່ມີທ່າອ່ຽງ ເພີ່ມຂຶ້ນໃນແຕ່ລະປີ, ກາຍເປັນໄພຂົ່ມຂູ່ ຕໍ່ສະພາບການພັດທະນາເສດຖະກິດວັດທະນະທຳ-ສັງຄົມ ກໍຄື ສະຖຽນລະ ພາບທາງດ້ານການເມືອງ ແລະ ຄວາມ ໝັ້ນຄົງໃນພາກພື້ນ ກໍຄືບັນດາປະຊາ ຊາດໃນທົ່ວໂລກ. ສປປ ລາວ ມີທີ່ຕັ້ງພູມສາດໃນອະ ນຸພາກພື້ນລຸ່ມແມ່ນໍ້າຂອງ, ມີຊາຍແດນ ຕິດກັບຫລາຍປະເທດ, ສປປ ລາວ ໄດ້ ເປີດກວ້າງການພົວພັນຮ່ວມມືກັບພາກ ພື້ນ ແລະ ສາກົນຕາມທິດເຊື່ອມໂຍງ, ເຊື່ອມຈອດກັບບັນດາປະເທດ ເຊິ່ງ ເປັນເງື່ອນໄຂໃຫ້ລາວ ກາຍເປັນທາງ ຜ່ານໃນການລັກລອບ, ຄ້າຂາຍ, ຂົນສົ່ງ ຢາເສບຕິດ ແລະ ສານເຄມີຕົ້ນ ທີ່ເປັນ ສ່ວນປະສົມໃນການຜະລິດຢາເສບຕິດ. ສະພາບບັນຫາຢາເສບຕິດຢູ່ ສປປ ລາວ ໄດ້ແຜ່ລະບາດເປັນວົງກວ້າງ, ແຕ່ຕົວເມືອງໄປສູ່ຊົນນະບົດໃນຫລາຍ ລະດັບທີ່ແຕກຕ່າງກັນ; ກາຍເປັນສາ ເຫດພາໃຫ້ເກີດບັນຫາປະກົດການຫຍໍ້ ທໍ້ ແລະ ອາຊະຍາກໍາປະເພດຕ່າງໆ; ຈໍານວນຄະດີຢາເສບຕິດ, ຜູ້ຖືກຫາ, ນັກໂທດ, ຜູ້ຕິດຢາເສບຕິດ ແລະ ຈໍາ ນວນຢາເສບຕິດແຕ່ລະປະເພດທີ່ຍຶດ ແລະ ຈັບໄດ້ເພີ່ມຂຶ້ນຢ່າງໜ້າເປັນຫ່ວງ ໃນແຕ່ລະປີ; ເລ່ຫລ່ຽມການເຄື່ອນ ໄຫວຂົນສົ່ງ, ຄ້າຂາຍ, ຜະລິດຢາເສບ ຕິດມີລັກສະນະເລິກແລບແນບນຽນ ດ້ວຍຫລາຍວິທີການ, ຮູບການທີ່ສະ ຫລັບສັບຊ້ອນ; ມີການຈັດຕັ້ງເຄື່ອນ ໄຫວເປັນກຸ່ມເຄືອຂ່າຍແໜ້ນໜາ, ເຊື່ອມ ໂຍງທັງພາຍໃນ ແລະ ຕ່າງປະເທດ; ນໍາ ໃຊ້ພາຫະນະ ແລະ ອຸປະກອນ ທີ່ທັນສະ ໄໝ, ມີອາວຸດກຽມພ້ອມຕອບໂຕ້ກັບ ເຈົ້າໜ້າທີ່ຂອງພວກເຮົາ. ຍ້ອນເຫັນ ໄດ້ເຖິງໄພອັນຕະລາຍ ແລະ ຄວາມຈໍາເປັນຕົວຈິງ ໃນການແກ້ ໄຂບັນຫາດັ່ງກ່າວໃຫ້ເດັດຂາດ, ໂປ່ງ ໄສ, ເປັນມືອາຊີບ; ໃນປີຜ່ານມາກະຊວງ ປ້ອງກັນຄວາມສະຫງົບ ໃນນາມອົງ ການເສນາທິການໃຫ້ສູນກາງພັກ, ລັດ ຖະບານ ໄດ້ນຳພາ-ຊີ້ນໍາການຈັດຕັ້ງຜັນ ຂະຫຍາຍວາລະແຫ່ງຊາດ ວ່າດ້ວຍ ການແກ້ໄຂບັນຫາຢາເສບຕິດ ແຕ່ 2021-2023 ຢ່າງຈົດຈໍ່ຕະຫລອດມາ. ມາຮອດນະເວລານີ້ ເປັນໄລຍະທ້າຍ ຂອງການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດວາລະດັ່ງ ກ່າວ ເຊິ່ງໄດ້ສຸມໃສ່ ວຽກຈຸດສຸມ ຂອງວາລະ; ທຸກຂະແໜງການທີ່ກ່ຽວ ຂ້ອງ ແມ່ນໄດ້ຈັດຕັ້ງຜັນຂະຫຍາຍຢ່າງ ເປັນຂະບວນຟົດຟື້ນ ແລະ ເຂົ້າສູ່ຊີວິດ ຕົວຈິງ ໂດຍສະເພາະວຽກສ້າງຄວາມ ຮັບຮູ້ທົ່ວສັງຄົມ ດ້ວຍການປູກຈິດສຳ ນຶກ, ສຶກສາອົບຮົມ, ໂຄສະນາເຜີຍແຜ່ ລະບຽບກົດໝາຍ, ຜົນຮ້າຍຂອງຢາ ເສບຕິດ, ບັນດາກິດຈະກຳປິ່ນອ້ອມທີ່ສະ ແດງເຖິງຜົນຮ້າຍຂອງຢາເສບຕິດຢ່າງ ກວ້າງຂວາງ, ຕໍ່ເນື່ອງພິເສດແມ່ນໃນ ກຸ່ມນັກຮຽນ, ນັກສຶກສາ, ຊາວໜຸ່ມ, ໄວ ໜຸ່ມ ແລະ ປະຊາຊົນລາວບັນດາເຜົ່າ, ຈຶ່ງເຫັນໄດ້ວ່າ ພົນລະເມືອງລາວສ່ວນ ຫລາຍແມ່ນມີຄວາມຮັບຮູ້ເຂົ້າໃຈຢ່າງ ຖືກຕ້ອງຕໍ່ກັບພິດໄພ, ຜົນຮ້າຍ ແລະ ຄວາມເປັນອັນຕະລາຍຂອງຢາເສບ ຕິດ. ພ້ອມນີ້, ກໍໄດ້ສ້າງຄວາມເຂັ້ມແຂງ ໃຫ້ທົ່ວສັງຄົມ ໂດຍການເຮັດໃຫ້ທົ່ວສັງ ຄົມຕື່ນຕົວເຂົ້າຮ່ວມສະກັດກັ້ນ ແລະ ແກ້ໄຂບັນຫາຢາເສບຕິດ ເປັນຕົ້ນ ສະ ຖາບັນຄອບຄົວ, ບ້ານ, ຊຸມຊົນ, ພາກ ລັດ, ພາກເອກະຊົນ ໄດ້ມີສ່ວນຮ່ວມຈັດ ຕັ້ງປະຕິບັດວາລະແຫ່ງຊາດ ວ່າດ້ວຍ ການແກ້ໄຂບັນຫາຢາເສບຕິດ; ທຸກ ພາກສ່ວນ, ທຸກໜ່ວຍງານທີ່ກ່ຽວຂ້ອງ ໄດ້ເອົາໃຈໃສ່ໃກ້ຊິດ, ແທດເຖິງຮາກ ຖານປະຊາຊົນ; ດ້ວຍການນໍາພາ-ຊີ້ນໍາ ເຮັດຕົວຈິງໃນຫລາຍວິທີທີ່ເປັນລະ ບົບ. ນອກນັ້ນ, ພວກເຮົາຍັງໄດ້ເອົາໃຈ ໃສ່ສ້າງເງື່ອນໄຂອໍານວຍຄວາມສະ ດວກ ໃຫ້ບັນດາຄອບຄົວຂອງປະຊາຊົນ ບັນດາເຜົ່າຢູ່ເຂດຫ່າງໄກ, ຫັນໄປປະ ກອບອາຊີບທີ່ໝັ້ນຄົງ, ຖືກກົດໝາຍ ດ້ວຍການປູກພືດທົດແທນພືດທີ່ມີສານ ເສບຕິດ; ສົ່ງເສີມການລ້ຽງສັດ, ປູກ ພືດຜັກເປັນສິນຄ້າ ເພື່ອຈຳໜ່າຍພາຍ ໃນ ແລະ ສົ່ງອອກຂາຍຕ່າງປະເທດ. ສໍາລັບຜູ້ຖືກເຄາະຮ້າຍຈາກຢາເສບ ຕິດ ແມ່ນໄດ້ຮັບການບຳບັດປິ່ນປົວ, ຟື້ນ ຟູຢູ່ໃນສູນປິ່ນປົວ ແລະ ໂຮງໝໍຊຸມຊົນ ຂອງລັດ ໄດ້ຢ່າງມີປະສິດທິພາບດີພໍ ສົມຄວນແລະລັດຖະບານກໍໄດ້ມີທິດປັບ ປຸງ, ຂະຫຍາຍໂຮງໝໍຊຸມຊົນເພື່ອເປັນ ບ່ອນໃຫ້ຄໍາປຶກສາ, ປິ່ນປົວ; ເຮັດໃຫ້ຜູ້ ເຄາະ ຮ້າຍເຫລົ່ານັ້ນ ໄດ້ກັບຄືນ ແລະ ເປັນຄົນທີ່ມີຄຸນຄ່າໃນສັງຄົມ.ຄຽງຄູ່ກັນ ນັ້ນ, ລັດຖະບານ ຍັງໄດ້ສຸມໃສ່ໃຫ້ທຸກ ພາກສ່ວນຮ່ວມກັນປະຕິບັດວຽກງານ 3 ສ້າງຕິດພັນກັບການສ້າງບ້ານໃຫ້ ເປັນຫົວໜ່ວຍພັດທະນາ ໂດຍໄດ້ສ້າງ ບ້ານ, ໂຮງຮຽນ, ກົມກອງ, ຫົວໜ່ວຍ ການຜະລິດ, ບໍລິການ ທັງພາກລັດ ແລະ ເອກະຊົນ ຢູ່ທ້ອງຖິ່ນຕ່າງໆ ໃຫ້ປອດ ຈາກຢາເສບຕິດ; ໄດ້ເອົາໃຈໃສ່ໃຫ້ ຄວາມສໍາຄັນຕໍ່ການປະຕິບັດມາດຕະ ການດ້ານກົດໝາຍຕໍ່ຜູ້ກະທຳຜິດ.ສະ ເພາະໃນປີນີ້, ເຈົ້າໜ້າທີ່ປ້ອງກັນຄວາມ ສະຫງົບ ສາມາດສະກັດກັ້ນ ແລະ ຕ້ານ ຢາເສບຕິດ ໄດ້ຫລາຍກໍລະນີ; ໄດ້ເພີ່ມ ທະວີຄວາມເປັນເຈົ້າການໃນການຕິດ ຕາມ, ກວດກາ ແລະ ແກ້ໄຂບັນຫາດັ່ງ ກ່າວຢ່າງຕັ້ງໜ້າ ໂດຍໄດ້ມ້າງຄະດີ, ຢຶດຢາເສບຕິດ, ຢຶດອາວຸດເສິກ, ຢຶດຊັບ ສິນ, ວັດຖຸຂອງກາງ, ສານເຄມີຕ່າງໆ ທີ່ພວກກຸ່ມຄົນບໍ່ດີນໍາມາຜະລິດເປັນ ຢາເສບຕິດ ແລະ ທີ່ສຳຄັນສາມາດຈັບ ກຸມຜູ້ກະທໍາຜິດມາດຳເນີນຄະດີຕາມລະ ບຽບກົດໝາຍ. ພັກ, ລັດຖະບານ ຍັງໄດ້ເອົາໃຈໃສ່ ເພີ່ມທະວີການຮ່ວມມືກັບພາກພື້ນ ແລະ ສາກົນ; ໃນເດືອນສິງຫາ 2023 ຜ່ານມາ, ສປປ ລາວ ໄດ້ຮັບກຽດເປັນ ເຈົ້າພາບຈັດກອງປະຊຸມລັດຖະມົນຕີ ອາຊຽນ ວ່າດ້ວຍບັນຫາຢາເສບຕິດ ຄັ້ງທີ 8 ທີ່ນະຄອນຫລວງວຽງຈັນ ເຊິ່ງສະແດງໃຫ້ເຫັນວ່າ ບັນດາປະເທດ ໃນທົ່ວໂລກ ໄດ້ຖືເອົາວຽກງານຄວບ ຄຸມ, ສະກັດກັ້ນ ແລະ ຕ້ານຢາເສບຕິດ ເປັນວຽກງານທີ່ສໍາຄັນ ທີ່ຈະພ້ອມກັນ ແກ້ໄຂໃຫ້ມີຜົນສໍາເລັດຢ່າງເປັນຮູບ ປະ ທຳ; ບັນດາປະເທດໄດ້ຕົກລົງເຫັນດີ ເປັນເອກະພາບຮ່ວມກັນ ໂດຍສະເພາະ ແມ່ນໄດ້ຢືນຢັນຄືນຄຳໝັ້ນສັນຍາຢ່າງ ແຂງແຮງໃນການແກ້ໄຂບັນຫາຢາ ເສບຕິດຂອງບັນດາລັດຖະມົນຕີອາ ຊຽນ ຮັບຜິດຊອບວຽກງານດັ່ງກ່າວ ເພື່ອເຮັດໃຫ້ອາຊຽນ ປອດຢາເສບຕິດ ໂດຍສອດຄ່ອງກັບລະບຽບກົດໝາຍ ຂອງແຕ່ລະປະເທດສະມາຊິກອາຊຽນ. - ປະຊາຊົນລາວບັນດາເຜົ່າທີ່ຮັກ ແພງ !. ປັດຈຸບັນ, ການຄ້າຂາຍ, ຂົນສົ່ງ, ມີຢາເສບຕິດໄວ້ໃນຄອບຄອງ ໄດ້ກາຍ ເປັນຂະບວນການຂ້າມຊາດ, ເຖິງວ່າ ຫລາຍປະເທດໄດ້ເພີ່ມທະວີມາດຕະ ການທາງກົດໝາຍທີ່ເດັດຂາດ, ໂປ່ງ ໄສ, ເປັນມືອາຊີບ, ມີຄວາມພະຍາຍາມ ໃນການສະກັດກັ້ນແລະ ແກ້ໄຂບັນຫານີ້ ຢ່າງຕໍ່ເນື່ອງປານໃດກໍຕາມ, ແຕ່ບັນ ຫາດັ່ງກ່າວຢູ່ພາກພື້ນ ກໍຄື ຢູ່ໃນໂລກ ຍັງມີທ່າອ່ຽງ ແລະ ຄວາມຮຸນແຮງຂຶ້ນ ຢ່າງໜ້າເປັນຫ່ວງ. ສໍາລັບຢູ່ ສປປ ລາວ, ການເສບ, ການຄ້າຂາຍ, ຂົນສົ່ງ ຢາເສບຕິດໄດ້ລະບາດ, ແຜ່ລາມຈາກ ຕົວເມືອງໄປສູ່ເຂດຊົນນະບົດ, ຈາກ ທົ່ງພຽງຂຶ້ນສູ່ພູດອຍຫ່າງໄກສອກ ຫລີກ, ປັດຈຸບັນຢູ່ຫລາຍທ້ອງຖິ່ນໄດ້ ມີຊາວໜຸ່ມ, ເຍົາວະຊົນ, ນັກຮຽນ, ນັກ ສຶກສາ,ກຳມະກອນຢູ່ຕາມໂຮງຈັກໂຮງ ງານ ແລະ ຊາວໄຮ່ນາຈຳນວນບໍ່ໜ້ອຍ ໄດ້ຕົກເປັນທາດ ຂອງຢາເສບຕິດ; ຈໍາ ນວນຜູ້ໄດ້ຮັບເຄາະຮ້າຍສ່ວນໜຶ່ງ ໄດ້ ພາກັນສ້າງຄວາມສັບສົນວຸ້ນວາຍ, ກໍ່ໃຫ້ເກີດມີສິ່ງຫຍໍ້ທໍ້ຕ່າງໆພາຍໃນຄອບ ຄົວ ກໍຄື ຢູ່ຊຸມຊົນ; ເກີດມີການຂີ້ລັກງັດ ແງະ, ປຸ້ນຈີ່, ຊີງຊັບ, ຄາດຕະກຳ,ລັກພາ ຕົວ, ຄ້າໂສເພນີ, ລະເມີດກົດຈາລະຈອນ ພາໃຫ້ເກີດອຸບັດເຫດຕາມທ້ອງຖະໜົນ ຫລວງ, ກໍ່ອາລະວາດຜິດຖຽງຕີກັນ ແລະ ອື່ນໆ. ດັ່ງນັ້ນ, ເພື່ອສະກັດກັ້ນບໍ່ໃຫ້ບັນຫາ ຢາເສບຕິດ ທີ່ເປັນຕົ້ນເຫດ ກໍ່ໃຫ້ເກີດ ປາກົດການຫຍໍ້ທໍ້ໃນສັງຄົມ ແລະ ເພີ່ມ ຄວາມຮຸນແຮງຂຶ້ນນັ້ນ, ໃນຕໍ່ໜ້າຂ້າພະ ເຈົ້າຂໍສະເໜີມາຍັງກະຊວງ, ອົງການ ແລະ ທ້ອງຖິ່ນຂັ້ນຕ່າງໆ ຈົ່ງໄດ້ໃຫ້ ຄວາມຮ່ວມມື ແລະ ເອົາໃຈໃສ່ບາງບັນ ຫາດັ່ງນີ້: ໜຶ່ງ: ໃຫ້ຖືເອົາວຽກງານຄວບຄຸມ, ສະກັດກັ້ນ ແລະ ຕ້ານຢາເສບຕິດເປັນ ພັນທະ,ເປັນໜ້າທີ່ຂອງທຸກພາກສ່ວນ, ນັບແຕ່ຂັ້ນສູນກາງລົງຮອດທ້ອງຖິ່ນ; ພ້ອມທັງກໍານົດເອົາວຽກງານດັ່ງກ່າວ ເຂົ້າເປັນວຽກຈຸດສຸມໜຶ່ງທີ່ຕິດພັນກັບ ວຽກງານກໍ່ສ້າງຮາກຖານການເມືອງ ແລະ ແກ້ໄຂຄວາມທຸກຍາກຂອງປະ ຊາຊົນ ດ້ວຍການສືບຕໍ່ເອົາໃຈໃສ່ຢ່າງ ຕັ້ງໜ້າໃນການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດວາລະ ແຫ່ງຊາດ ວ່າດ້ວຍການແກ້ໄຂບັນຫາ ຢາເສບຕິດໄລຍະທ້າຍທັງຈັດຕັ້ງສະ ຫລຸບ, ຕີລາຄາປະເມີນຜົນຂອງການ ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດໃຫ້ບັນລຸຕາມຄາດ ໝາຍທີ່ວາງໄວ້. ສອງ: ເພີ່ມທະວີຄວາມເອົາໃຈໃສ່ ຕໍ່ວຽກງານໂຄສະນາ, ສຶກສາອົບຮົມ, ສ້າງຄວາມຮັບຮູ້ໃນທົ່ວສັງຄົມໃຫ້ ກວ້າງຂວາງດ້ວຍຫລາຍຮູບການ ເພື່ອ ປູກຈິດສຳນຶກໃຫ້ປະຊາຊົນລາວທຸກ ຊັ້ນຄົນໂດຍສະເພາະ ແມ່ຍິງ, ຊາວໜຸ່ມ, ເຍົາວະຊົນເຫັນໄດ້ເຖິງຜິດໄພ, ຜົນຮ້າຍ ຂອງຢາເສບຕິດ; ຮັບຮູ້, ເຂົ້າໃຈລະບຽບ ກົດໝາຍທີ່ພົວພັນກັບຢາເສບຕິດ; ປຸກ ລະດົມຂົນຂວາຍໃຫ້ເຂົາເຈົ້າເຂົ້າໃຈ, ຕື່ນຕົວ, ສະໝັກໃຈ ແລະ ມີສ່ວນຮ່ວມ ໃນວຽກງານສະກັດກັ້ນ ແລະ ແກ້ໄຂ ບັນຫາຢາເສບຕິດ. ສາມ: ເອົາໃຈໃສ່ປັບປຸງພື້ນຖານ ໂຄງລ່າງ ເພື່ອຟື້ນຟູຕໍ່ຜູ້ຖືກເຄາະຮ້າຍ, ວຽກງານບຳບັດປິ່ນປົວ, ຟື້ນຟູສຸຂະ ພາບ ແລະ ຝຶກວິຊາຊີບ ເພື່ອໃຫ້ເຂົາເຈົ້າ ມີສຸຂະພາບແຂງແຮງດີຂຶ້ນເປັນປົກກະ ຕິ, ກັບຄືນສູ່ຄວາມອົບອຸ່ນຂອງຄອບຄົວ ແລະ ສັງຄົມ. ສີ່: ສຸມໃສ່ການປະຕິບັດມາດຕາ ການທາງກົດໝາຍທີ່ມີຄວາມເດັດຂາດ, ໂປ່ງໄສ, ເປັນມືອາຊີບ; ສືບຕໍ່ສ້າງ, ປັບ ປຸງກົດໝາຍ ແລະ ນິຕິກໍາໃຕ້ກົດໝາຍ ລວມທັງການສ້າງຄວາມເຂັ້ມແຂງໃນ ວຽກງານຄວບຄຸມ, ສະກັດກັ້ນ ແລະ ຕ້ານຢາເສບຕິດໃຫ້ບຸກຄະລາກອນ, ຂະ ແໜງການທີ່ກ່ຽວຂ້ອງ, ກົງຈັກຂັ້ນສູນ ກາງ ແລະ ທ້ອງຖິ່ນຮັບປະກັນໃຫ້ການ ແກ້ໄຂບັນຫາຢາເສບຕິດໄດ້ຮັບການ ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ, ມີປະສິດທິພາບ ແລະ ບັນລຸຄາດໝາຍທີ່ວາງໄວ້. ຫ້າ: ສຸມໃສ່ປັບປຸງກົງຈັກກອງທຶນ ກໍໄດ້ຈັດງານກ່ຽວກັບດີຈິຕອນ ພາຍໃຕ້ຫົວຂໍ້: hTIe F i rst GMobaM DiHitaM TraEe ExQo (GDTE)i ແລະ hTIe First GMobaM DiHitaM EDosystem ConGerenDe 2022i ເຊິ່ງຖືວ່າ ເປັນການຈັດງານຄັ້ງທຳອິດຂອງ ໂລກ. ຈຸດປະສົງ ເພື່ອສົ່ງເສີມການ ພັດທະນາຄຸນນະພາບການຄ້າທາງ ດີຈິຕອນ ໂດຍສ້າງລະບົບນິເວດ ດີຈິຕອນ ທີ່ເຂັ້ມເເຂງ ແລະ ທັງເປັນ ເວທີແລກປ່ຽນຂໍ້ມູນຂ່າວສານລະ ດັບໂລກ. ຄວບຄຸມ, ສະກັດກັ້ນ ແລະ ຕ້ານຢາເສບ ຕິດ ເປັນລະບົບ, ມີຄວາມເປັນເອກະ ພາບ ໃນທົ່ວປະເທດ, ສາມາດສະໜອງ ງົບປະມານຮັບໃຊ້ວຽກງານຄວບຄຸມ, ສະກັດກັ້ນ ແລະ ຕ້ານຢາເສບຕິດ ໄດ້ໃນ ລະດັບໃດໜຶ່ງທີ່ແນ່ນອນ. ຫົກ: ເອົາໃຈໃສ່ຕິດຕາມກວດກາ ແລະ ສຶກສາອົບຮົມປະຊາຊົນ ບໍ່ໃຫ້ລັກ ລອບປູກພືດທີ່ມີສານເສບຕິດ; ຊຸກຍູ້ສົ່ງ ເສີມ ແລະ ຊ່ວຍເຫລືອ ໃຫ້ເຂົາເຈົ້າມີ ເງື່ອນໄຂຫັນໄປປະກອບອາຊີບອື່ນທີ່ ໝັ້ນຄົງແທນການປູກພືດທີ່ມີສານເສບ ຕິດທີ່ຜິດກົດໝາຍ ພ້ອມທັງໃຫ້ດຳ ເນີນມາດຕະການດ້ານກົດໝາຍຢ່າງ ເດັດຂາດ, ໂປ່ງໄສ, ເປັນມືອາຊີບຕໍ່ຜູ້ ກະທຳຜິດ. ເຈັດ: ເພີ່ມທະວີການພົວພັນຮ່ວມ ມືກັບພາກພື້ນ ແລະ ສາກົນ ເພື່ອຍາດ ແຍ່ງເອົາການສະໜັບສະໜູນ, ການ ແບ່ງປັນ, ການປະກອບສ່ວນເຂົ້າໃນ ການປູກພືດທົດແທນ ແລະ ການສະ ໜອງຂໍ້ມູນທີ່ຈໍາເປັນລວມທັງປະສານ ງານ ໃນການຕ້ານການລັກລອບຄ້າ ຂາຍ, ລຳລຽງຂົນສົ່ງເຂົ້າ-ອອກຢາເສບ ຕິດ ແລະ ສານເຄມີຕົ້ນຕາມບໍລິເວນ ຊາຍແດນ. ນະໂອກາດ ວັນແຫ່ງຊາດຕ້ານຢາ ເສບຕິດປີນີ້, ຕາງໜ້າໃຫ້ສູນກາງພັກ, ລັດຖະບານ ກໍຄືຄະນະຮັບຜິດຊອບ ການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດວາລະແຫ່ງຊາດ ວ່າດ້ວຍການແກ້ໄຂບັນຫາຢາເສບຕິດ; ຂ້າພະເຈົ້າ, ຂໍສະແດງຄວາມຍ້ອງຍໍຊົມ ເຊີຍຢ່າງສຸດໃຈຕໍ່ເຈົ້າໜ້າທີ່ປ້ອງກັນ ຊາດ, ປ້ອງກັນຄວາມສະຫງົບແລະທຸກ ພາກສ່ວນທີ່ກ່ຽວຂ້ອງ ທັງຢູ່ສູນກາງ ແລະ ທ້ອງຖິ່ນ ພ້ອມດ້ວຍປະຊາຊົນ ບັນ ດາເຜົ່າໃນທົ່ວປະເທດ ທີ່ໄດ້ປະກອບ ສ່ວນຢ່າງຕັ້ງໜ້າເຂົ້າໃນການຈັດຕັ້ງ ປະຕິບັດວາລະແຫ່ງຊາດວ່າດ້ວຍການ ແກ້ໄຂບັນຫາຢາເສບຕິດ ຢ່າງຂຸ້ນຂ້ຽວ ແລະ ຕັ້ງໜ້າ. ພ້ອມກັນນີ້, ກໍຂໍສະແດງ ຄວາມຂອບໃຈຢ່າງຈິງໃຈ ແລະ ຮູ້ບຸນ ຄຸນເປັນຢ່າງສູງມາຍັງປະເທດເພື່ອນ ມິດ, ອົງການຈັດຕັ້ງສາກົນ ແລະ ຜູ້ປະ ກອບການທັງພາກລັດ ແລະ ເອກະຊົນ, ທັງພາຍໃນ ແລະ ຕ່າງປະເທດທີ່ໄດ້ ໃຫ້ການສະໜັບສະໜູນ, ອູ້ມຊູຊ່ວຍ ເຫລືອທາງດ້ານທຶນຮອນ, ວັດຖຸ-ອຸປະ ກອນຮັບໃຊ້ໃຫ້ແກ່ວຽກງານກວດກາ ແລະ ຄວບຄຸມຢາເສບຕິດ ຢູ່ ສປປ ລາວ ດ້ວຍດີຕະຫລອດມາແລະຫວັງວ່າສປປ ລາວ ຈະໄດ້ຮັບການສະໜັບສະໜູນ ຊ່ວຍເຫລືອດັ່ງກ່າວ ຕໍ່ໄປອີກໃນອະ ນາຄົດ. (ຂໍຂອບໃຈ) 0,44 ຂອງ GD1 (ແຜນການ 5 ປີ: 49 ຂອງ GD1 ໃນທ້າຍປີ 2025). ການຄວບຄຸມອັດຕາສ່ວນ ໜີ້ບໍ່ເກີດດອກອອກຜົນ (/1-S) ຂອງທົ່ວລະບົບທະນາຄານສະເລ່ຍ ຢູ່ໃນລະດັບ 2,4 ຢູ່ໃນຂອບແຜນ ການກໍານົດ (ແຜນການ 5 ປີ ສະ ເລ່ຍຢູ່ໃນລະດັບບໍ່ເກີນ 3 ຂອງ ຍອດສິນເຊື່ອທັງໝົດ). ສຳລັບການຄ້າກັບຕ່າງປະເທດ ໄດ້ສືບຕໍ່ເອົາໃຈໃສ່ປະຕິບັດນະໂຍ ບາຍການຄ້າກັບຕ່າງປະເທດຢ່າງ ຕັ້ງໜ້າ ເຊິ່ງມູນຄ່າການສົ່ງອອກສິນ ຄ້າໄປຕ່າງປະເທດ ໄດ້ເພີ່ມຂຶ້ນ ແລະ ສາມາດເກີນດຸນການຄ້າໃນແຕ່ລະ ປີຄື: ໃນປີ 2021 ເກີນດຸນ 1.740 ລ້ານໂດລາ ແລະ ປີ 2022 ເກີນດຸນ 1.390 ລ້ານໂດລາ ແລະ ໃນ ເດືອນຕົ້ນປີ ແມ່ນເກີນດຸນ 998,2 ລ້ານໂດລາເຖິງຢ່າງໃດກໍຕາມ,ການ ນຳເງິນຕາເຂົ້າມາປະເທດບໍ່ສົມຄູ່ ກັບມູນຄ່າຂອງການສົ່ງອອກ. ສ່ວນ ການລົງທຶນທົ່ວສັງຄົມ ໄດ້ສືບຕໍ່ຈັດ ຕັ້ງປະຕິບັດນະໂຍບາຍໃນວຽກງານ ນີ້ຢ່າງຕັ້ງໜ້າ ແລະ ສາມາດປະຕິບັດ ໄດ້ 153.987,33 ຕື້ກີບ, ເທົ່າກັບ 75 ຂອງແຜນການ (ແຜນການ 5 ປີ 204.599 ຕື້ກີບ). ຂ່າວ: ທະນູທອງ ການຈັດງານດັ່ງກ່າວ, ເປັນການ ເພີ່ມທະວີກົນໄກການປະສານງານ ແລະ ແລກປ່ຽນຂໍ້ມູນຂ່າວສານລະ ຫວ່າງ ກະຊວງແຮງງານ ແລະ ສະ ຫວັດດີການສັງຄົມ ແລະ ຫົວໜ່ວຍ ແຮງງານ ທີ່ຮ່ວມຈັດຕະຫລາດນັດ ແຮງງານ ເຊິ່ງການມີວຽກເຮັດງານ ທຳຢ່າງເຕັມສ່ວນ ຂອງກຳລັງແຮງ ງານ ເປັນປັດໄຈໜຶ່ງທີ່ສຳຄັນທີ່ຈະ ບົ່ງບອກວ່າເສດຖະກິດຂອງປະເທດ ໄດ້ຮັບການພັດທະນາຢ່າງຍືນຍົງ, ເປັນຕົວຊີ້ບອກທີ່ດີທີ່ສຸດສຳລັບ ການກະຈາຍລາຍໄດ້ໄປສູ່ປະຊາຊົນ ຂອງປະເທດ. ໄລຍະທີ່ຜ່ານມາລັດ ຖະບານລາວ ໄດ້ສຸມໃສ່ສ້າງ ແລະ ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດບັນດາຍຸດທະສາດ ແລະ ແຜນພັດທະນາເສດຖະກິດສັງຄົມຂອງປະເທດ ໃຫ້ສອດຄ່ອງ ກັບນະໂຍບາຍ ຫລື ແນວທາງປ່ຽນ ໃໝ່ທາງດ້ານເສດຖະກິດຢ່າງຮອບ ດ້ານ ແລະ ມີຫລັກການ ຂອງພັກ ເຮັດໃຫ້ເກີດມີນະໂຍບາຍສົ່ງເສີມ ຫລາຍດ້ານເກີດຂຶ້ນ ເປັນຕົ້ນແມ່ນ ການສົ່ງເສີມການລົງທຶນ, ສົ່ງເສີມ ການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດກົນໄກເສດຖະ ກິດຕະຫລາດ, ສົ່ງເສີມການພັດທະ ນາທຸລະກິດຂະໜາດນ້ອຍ, ຂະໜາດ ກາງ ແລະ ສິ່ງອຳນວຍຄວາມສະ ດວກອື່ນໆ ໃຫ້ແກ່ການຂະຫຍາຍຕົວ ທາງເສດຖະກິດຂອງປະເທດສະ ຫລຸບລວມແລ້ວແມ່ນ ເພື່ອເປັນການ ສ້າງຕໍາແໜ່ງງານ ຫລື ວຽກເຮັດ ງານທຳຢ່າງເຕັມສ່ວນ ໃຫ້ແກ່ກຳ ລັງແຮງງານລາວທຸກຄົນ. ຂ່າວ: ກິດຕາ, ພາບ: ຂັນໄຊ. ຊອກວຽກ, ໃຫ້ຄໍາປຶກສາ, ສໍາພາດ ເອົາແຮງງານ ທັງໝົດ 120 ຫ້ອງ. ໃນນີ້, ມີ70ຫົວໜ່ວຍແຮງງານ, 48

RkJQdWJsaXNoZXIy MTc3MTYxMQ==