lkmk]tot]a f xt-kmy xtw8 xt-k-q o]k; \A opn oK @ 0j k; c]t gsfdko 10/05/2023 xtgmf]k; ງານດົນຕີພື້ນເມືອງ.... ສ້າງຄວາມເຂັ້ມແຂງ.... ຮອງນາຍົກລັດຖະມົນຕີ.... ລັດຖະບານ... ປະທານປະເທດ... ຂປລ. ເມື່ອບໍ່ດົນຜ່ານມາ, ທີ່ກະ ຊວງການເງິນ, ທ່ານ ສັນຕິພາບ ພົມວິຫານ ລັດຖະມົນຕີກະຊວງ ການເງິນໄດ້ຕ້ອນຮັບການເຂົ້າ ຢ້ຽມຂໍ່ານັບຂອງ ທ່ານ ດໍມີນິກສຄິສ ເວນ ປະທານກຸ່ມບໍລິສັດ ມັງກອນ ການລົງທຶນຫວຽດນາມ ພ້ອມດ້ວຍ ຄະນະ ໃນໂອກາດທີ່ມາຢ້ຽມຢາມ ແລະ ເຮັດວຽກຢູ່ ສປປ ລາວ ເພື່ອ ປຶກສາຫາລືແລະ ເກັບກໍາຂໍ້ມູນກ່ຽວ ກັບພາລະບົດບາດຂອງກະຊວງ ການເງິນ ແລະ ການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ ແຜນພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງ ຄົມຂອງ ສປປ ລາວ ເພື່ອຊອກຫາ ຊ່ອງທາງການລົງທຶນຢູ່ສປປ ລາວ. ພ້ອມກັນນີ້, ທັງສອງຝ່າຍໄດ້ ແລກປ່ຽນຄໍາເຫັນ, ປຶກສາຫາລື ສະພາບຄວາມຫຍຸ້ງຍາກທາງດ້ານ ເສດຖະກິດ-ການເງິນຂອງພາກພື້ນ ແລະ ສາກົນ ໂດຍສະເພາະສະພາບ ພາຍໃນປະເທດ ເຫັນວ່າ ສປປ ລາວ ຍັງຈະພົບພໍ້ຄວາມຫຍຸ້ງຍາກ ທາງດ້ານເສດຖະກິດ-ການເງິນ ຈາກສະພາບພາຍນອກ ແລະ ພາຍ ໃນປະເທດຂະແໜງການເງິນ, ຍັງສືບຕໍ່ພົບພໍ້ບັນຫາສິ່ງທ້າທາຍ ຫລາຍດ້ານແລະ ຕ້ອງເພີ່ມທະວີຄົ້ນ ຄວ້າກໍານົດບັນດານະໂຍບາຍ ແລະ ມາດຕະການທາງດ້ານການເງິນ ປະຕິບັດຕາມວາລະແຫ່ງຊາດ ເພື່ອ ໃຫ້ສາມາດຮັບມື ແລະ ແກ້ໄຂທັນ ສະພາບການທີ່ຕິດພັນກັບຂະແໜງ ການເງິນ. ໂອກາດນີ້, ທ່ານລັດຖະມົນຕີກະ ຊວງການເງິນ ໄດ້ກ່າວຕ້ອນຮັບ ແລະ ສະເໜີໂດຍສັງເຂບກ່ຽວກັບ ພາລະບົດບາດ, ໜ້າທີ່ ແລະ ຂອບ ເຂດສິດຂອງກະຊວງການເງິນ ຊຶ່ງ ເປັນເສນາທິການໃຫ້ລັດຖະບານ ໃນການຄົ້ນຄວ້າວິເຄາະ, ວິໄຈຂໍ້ ມູນສະພາບດ້ານການເງິນ-ງົບປະ ມານແຫ່ງລັດ ແຕ່ລະໄລຍະ ເພື່ອ ສ້າງ ແລະ ປັບປຸງກົດໝາຍ, ນະໂຍ ບາຍ, ມາດຕະການທາງດ້ານການ ເງິນ-ງົບປະມານ, ພາສີ, ສ່ວຍສາ ອາກອນ, ຊັບສິນ, ໜີ້ສິນ,ລັດວິສາ ຫະກິດ-ການປະກັນໄພ ແລະ ນະໂຍ ບາຍອື່ນໆໃນຂົງເຂດການເງິນ ແຫ່ງລັດ ແລະ ຄົ້ນຄວ້າວິທະຍາ ສາດການເງິນ, ເພື່ອສະເໜີຕໍ່ລັດຖະ ບານພິຈາລະນາສ້າງ ແລະ ປັບປຸງ ວິໄສທັດ, ຍຸດທະສາດ, ແຜນງົບປະ ມານແຫ່ງລັດ, ແຜນພັດທະນາຂະ ແໜງການເງິນໄລຍະຍາວ ແລະ ສະຫລຸບການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດແຜນ ງົບປະມານແຫ່ງລັດໄລຍະກາງ (1+2), ປະຈໍາປີໃນຂອບເຂດທົ່ວ ປະເທດລວມທັງລາຍຈ່າຍທາງ ດ້ານການເງິນອື່ນ ທີ່ລັດຖະບານຮັບ ຜິດຊອບຕາມກົດໝາຍ ແລະ ລະ ບຽບການ. ພ້ອມນີ້, ຍັງຮັບຜິດຊອບ ວຽກງານການລະດົມທຶນການ ຊ່ວຍເຫລືອທາງການເພື່ອການພັດ ທະນາ (ODA) ມາລົງທຶນໃນບັນ ດາໂຄງການຂອງລັດ ເພື່ອມາດຸ່ນ ດ່ຽງງົບປະມານມະຫາພາກ. ຂ່າວ-ພາບ: ກະຊວງການເງິນ ]a f4t,q o8u dt-;'dkog'o 8h voIa [ d5j ,[= ]y la f,a 'dvodko]q 'mb os;Pfok, y ປ້ອງຜົນປະໂຫຍດ, ສົ່ງເສີມການມີ ວຽກເຮັດງານທໍາ, ປ້ອງກັນຄວາມ ປອດໄພ ແລະ ຄວາມຍຸຕິທໍາໃຫ້ແກ່ ຜູ້ອອກແຮງງານ, ຊຸກຍູ້, ສົ່ງເສີມ, ສ້າງກໍາມະກອນ, ສ້າງຜູ້ອອກແຮງ ງານ ໃຫ້ມີຄວາມຮູ້ຄວາມສາມາດ ສູງຂຶ້ນ; ພັກເຮົາຮັບຮູ້ວ່າ ຊົນຊັ້ນກຳ ມະກອນ, ຊາວຜູ້ອອກແຮງງານ ລາວ ແມ່ນຊັ້ນຄົນ, ກຸ່ມຄົນ ທີ່ມີ ຄວາມຕື່ນຕົວທາງການເມືອງ ແລະ ມານະຈິດປະຕິວັດສູງ, ມີລະບຽບ ວິໄນສູງກວ່າຊົນຊັ້ນອື່ນ, ມີສະຕິຕື່ນ ຕົວ, ເຮັດທຸກສິ່ງຢ່າງເພື່ອຜົນປະ ໂຫຍດຂອງຊົນຊັ້ນ, ຂອງປະຊາຊົນ ຜູ້ອອກແຮງງານສູງກວ່າໝູ່, ທັງ ເປັນຊົນຊັ້ນທີ່ມີຄວາມເສຍສະລະ ຜົນປະໂຫຍດສ່ວນຕົວ ເພື່ອສ່ວນ ລວມສູງກວ່າໝູ່. ອີງໃສ່ຄຸນລັກສະ ນະ ແລະ ຈຸດພິເສດສະເພາະຂອງ ຊົນຊັ້ນກໍາມະກອນຄືແນວນັ້ນ, ສະ ມາ ຊິກກໍາມະບານ, ຜູ້ເປັນການນຳ ແຕ່ລະສະຫາຍຕ້ອງສືບຕໍ່ຝຶກຝົນ ແລະ ຮັບປະກັນການຮັກສາລັກສະ ນະ ແລະ ທາດແທ້ປະຕິວັດຂອງຊົນ ຊັ້ນກໍາມະກອນ ໄວ້ໃຫ້ໄດ້ຢ່າງແທ້ ຈິງ; ແຕ່ກ່ອນກົດລະບຽບຂອງ ສະຫະພັນກຳມະບານລາວ ແມ່ນຄື ກັນກັບກົດລະບຽບຂອງພັກຕະ ຫລອດໄລຍະ 67 ປີ ແຫ່ງການ ກໍາເນີດ, ເຕີບໃຫຍ່, ຂະຫຍາຍຕົວ ຂອງສະຫະພັນກຳມະບານລາວ ມາຮອດປັດຈຸບັນຍາມໃດກໍໄດ້ສະ ແດງໃຫ້ພວກເຮົາ ເຫັນທັດສະນະ ຊົນຊັ້ນ, ຄວາມຈົງຮັກພັກດີ,ຄວາມ ຕັ້ງຕໍ່ບໍລິສຸດຕໍ່ຊົນຊັ້ນ, ຕໍ່ພັກຕໍ່ປະ ເທດຊາດ ກໍຄືຄວາມເປັນຫລັກ ແຫລ່ງໃຫ້ແກ່ຊົນຊັ້ນກໍາມະກອນ ແລະ ຊາວຜູ້ອອກແຮງງານລາວ ບັນດາເຜົ່າຢ່າງໜັກແໜ້ນ ແລະ ສະເໝີຕົ້ນສະເໝີປາຍ, ກໍາມະ ບານຍັງຖືເອົາປະຊາຊົນເປັນກົກ, ເດີນຕາມເສັ້ນທາງມະຫາຊົນ, ໃກ້ ຊິດຕິດແທດມະຫາຊົນ, ຖືເອົາຜູ້ ອອກແຮງງານເປັນເປົ້າໝາຍ (ຄື ກັບພັກເວົ້າ); ເຮັດວຽກງານຫຍັງ ກໍຕ້ອງຄຳນຶງບັນຫາດັ່ງກ່າວ, ບໍ່ ລັງເລ, ບໍ່ຄອນແຄນຈຶ່ງສາມາດເອີ້ນ ວ່າ ເປັນກຳມະບານຂອງພັກ (ອົງ ການມະຫາຊົນ ຂອງພັກ). ສະນັ້ນ, ຖັນແຖວພະນັກງານ, ລັດຖະກອນ, ສະມາຊິກກໍາມະບານໝົດທຸກຄົນ ຕ້ອງມີຄວາມພາກພູມໃຈ ແລະ ກະ ຕືລືລົ້ນ ໃນການເຮັດວຽກທີ່ຖືກມອບ ໝາຍ; ຊົນຊັ້ນກໍາມະກອນ ແລະ ຊາວຜູ້ອອກແຮງງານຕ້ອງກຳ ແໜ້ນຄັນທຸງປະຕິວັດຂອງພັກ, ຂອງ ຊົນຊັ້ນກຳມະກອນໃຫ້ໄດ້ແລະເດີນ ຕາມພັກ, ຕາມແນວທາງຂອງພັກ ຢ່າງເດັດດ່ຽວໜ່ຽວແໜ້ນ, ຕອບ ຕ້ານ ແລະ ແກ້ໄຂ ປາກົດການຫຍໍ້ ທໍ້ຕ່າງໆ ເປັນຕົ້ນການສໍ້ລາດບັງ ຫລວງ, ການເສື່ອມທາດຂາດຄຸນ, ຄວາມບໍ່ເຂັ້ມງວດກວດຂັນດ້ານລະ ບຽບວິໄນ, ປາກົດການບໍ່ຢາກເປັນ ສະມາຊິກກຳມະບານ, ບໍ່ຢາກເຄື່ອນ ໄຫວວຽກງານກຳມະບານ ແລະ ອື່ນໆຊຶ່ງປາກົດການເຫລົ່ານັ້ນລ້ວນ ແຕ່ບໍ່ແມ່ນທາດແທ້ ຂອງຊົນຊັ້ນ ກໍາມະກອນແຕ່ຢ່າງໃດ. ສະຫະພັນກໍາມະບານເປັນໜຶ່ງ ໃນອົງການ ໄຕພາຄີ ຫລື ເວົ້າອີກ ຢ່າງໜຶ່ງວ່າ ພາຄີ 3 ຝ່າຍປະກອບ ໄປດ້ວຍ:ລັດຖະບານ, ສະພາການ ຄ້າ ແລະ ອຸດສາຫະກໍາ. ສາມອົງ ກອນນີ້ ຕ້ອງເຮັດວຽກຮ່ວມກັນ,ມີ ລະບອບປະຊຸມປຶກສາຫາລືກັນຢ່າງ ເປັນປະຈຳ, ມອບໃຫ້ກໍາມະບານ ເປັນເຈົ້າການ ແລະ ເປັນໃຈກາງປະ ສານງານ, ສະເໜີຄວາມຮຽກຮ້ອງ ຕ້ອງການຂອງກໍາມະກອນ ແລະ ຜູ້ອອກແຮງງານ ໃຫ້ຜູ້ໃຊ້ແຮງງານ ແລະ ໃຫ້ລັດຖະບານຢ່າງສົມເຫດ ສົມຜົນ ແລະ ມີຄວາມກົມກຽວເພື່ອ ຮັບປະກັນຜົນປະໂຫຍດຂອງທຸກ ຝ່າຍໃນສັງຄົມ (ອົງການແຮງ ງານສາກົນ ILO ໄດ້ຮັບຮອງເອົາ ຖະແຫລງການ 3 ຝ່າຍກ່ຽວກັບບັນ ດາຫລັກການກ່ຽວຂ້ອງກັບບໍລິສັດ ຂ້າມຊາດ ແລະ ນະໂຍບາຍທາງສັງ ຄົມ ທີ່ເຊີແນວ ໃນເດືອນພະຈິກ 1977 ແລະ ໄດ້ຮັບການປັບປຸງ ໃນ ປີ 2000 ແລະ ປີ 2006); ສະຫະ ພັນກຳມະບານ ມີບົດບາດສຳຄັນ ໃນການເປັນຂົວຕໍ່, ເປັນໃຈກາງປົກ ປ້ອງ ແລະ ຮັກສາສິດ ແລະ ຜົນປະ ໂຫຍດອັນຊອບທໍາຂອງກໍາມະ ກອນ ແລະ ຜູ້ອອກແຮງງານ. ໄປ ຄຽງຄູ່ກັນນັ້ນ ກໍຕ້ອງຊຸກຍູ້ການສົ່ງ ເສີມ ແລະ ເອົາໃຈໃສ່ກໍ່ສ້າງ, ບໍາລຸງ ຖັນແຖວກຳມະກອນ ແລະ ຜູ້ອອກ ແຮງງານ ໃຫ້ໜັກແໜ້ນ, ເຂັ້ມແຂງ ທາງດ້ານກຳລັງກາຍ, ສະຕິປັນຍາ ແລະ ສີມືແຮງງານທີ່ມີຄຸນນະພາບ ຢ່າງແທ້ຈິງ ເພື່ອເປັນກຳລັງແຮງ ໃຫ້ແກ່ການຜະລິດ-ການບໍລິການ, ສາມາດຕອບສະໜອງແຮງງານທີ່ ມີພູມປັນຍາ, ມີຄວາມຮູ້, ມີສີມືແຮງ ງານໃຫ້ແກ່ໂຄງການລົງທຶນຕ່າງໆ. ພ້ອມນີ້, ຕ້ອງເສີມຂະຫຍາຍບົດ ບາດຂອງກຳມະບານ ໃນໄລຍະ ໃໝ່, ມີນ້ຳໃຈດຸໝັ່ນຂະຫຍັ່ນພຽນ, ຕ້ານແນວຄິດຂີ້ຄ້ານມັກງ່າຍ, ຫລິ້ນ ກິນຟຸມເຟືອຍ, ບໍ່ນັບຖືການຈັດຕັ້ງ ແລະ ແກ້ໄຂປາກົດການຫຍໍ້ທໍ້ຕ່າງໆ, ຍົກສູງສະຕິລະວັງຕໍ່ກົນອຸບາຍມ້າງ ເພທຳລາຍປະເທດຊາດ, ລະບອບ ໃໝ່ ແລະ ການແບ່ງແຍກຄວາມ ສາມັກຄີພາຍໃນ ຂອງພວກເຮົາ; ກຳມະບານຕ້ອງເປັນສະມາຊິກທີ່ດີ ໃນອົງການພາຄີຂອງຕົນແນວລາວ ສ້າງຊາດ, ຊາວໜຸ່ມ, ແມ່ຍິງ, ນັກ ຮົບເກົ່າ ຕ້ອງເປັນແບບຢ່າງ,ພົວພັນ ຮ່ວມມືກັນປົກປ້ອງສິດ ແລະ ຜົນ ປະໂຫຍດ ຂອງຊົນຊັ້ນ ກໍຄື ຂອງສະ ມາຊິກກໍາມະບານ, ຜູ້ອອກແຮງ ງານໃຫ້ແໜ້ນແຟ້ນ ແລະ ລ່ອງຊ່ອງ ກົມກຽວກັນກວ່າເກົ່າ ໃນການຊຸກ ຍູ້, ສົ່ງເສີມ, ຄຸ້ມຄອງແຮງງານເພື່ອ ຮັບປະກັນໃຫ້ລັດຖະກອນ, ກໍາມະ ກອນ ແລະ ຜູ້ອອກແຮງງານ ໄດ້ຮັບ ການປົກປ້ອງ, ຄຸ້ມຄອງ, ພັດທະນາ ແລະ ຍົກລະດັບດ້ານຕ່າງໆ ໃຫ້ດີ ຂຶ້ນຢ່າງບໍ່ຢຸດຢັ້ງ, ປະກອບສ່ວນສໍາ ຄັນເຂົ້າຮ່ວມໃນການຄຸ້ມຄອງລັດ, ຄຸ້ມຄອງເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ, ຮ່ວມ ຕິດຕາມ, ກວດກາ ການເຄື່ອນໄຫວ ຂອງອົງການຈັດຕັ້ງລັດ, ການຈັດ ຕັ້ງ, ຫົວໜ່ວຍແຮງງານ, ຫົວໜ່ວຍ ທຸລະກິດຕ່າງໆ ແຕ່ລະອົງການພາ ຄີ ໂດຍສະເພາະແມ່ຍິງ ແລະ ຊາວ ໜຸ່ມມີໜ້າທີ່ປົກປ້ອງ, ຮັກສາສິດ ຜົນປະໂຫຍດຂອງກຸ່ມເປົ້າໝາຍສະ ມາຊິກຕົນ; ສະຫະພັນກຳມະບານ ຕ້ອງມີການປ່ຽນແປງໃໝ່ຢ່າງ ແຂງແຮງດ້ານຈິນຕະນາການ, ຍົກ ລະດັບຄຸນະພາບ ຂອງການຈັດຕັ້ງ ແລະ ປະສິດທິຜົນຂອງການເຄື່ອນ ໄຫວເປັນຜູ້ນຳໜ້າ, ການເບິ່ງແຍງ, ປົກປ້ອງ ແລະ ເສີມຂະຫຍາຍບົດ ບາດຂອງກຳມະກອນ, ລັດຖະກອນ ແລະ ຜູ້ອອກແຮງງານ, ຕອບສະ ໜອງໄດ້ຄວາມເລັ່ງທວງຂອງພາ ລະກິດການປະຕິວັດໃນໄລຍະໃໝ່, ສຸມໃສ່ກໍ່ສ້າງໃຫ້ໄດ້ຖັນແຖວພະນັກ ງານກຳມະບານ ທີ່ເປັນມືອາຊີບ, ມີ ຄວາມໜັກແໜ້ນທາງດ້ານການ ເມືອງ ແລະ ວິຊາການ; ສືບຕໍ່ຕັ້ງໜ້າ ເຄື່ອນໄຫວວຽກງານພົວພັນກັບ ອົງການກໍາມະບານສາກົນ, ກຳມະ ບານລາວ ຕ້ອງມີການພົວພັນສອງ ຝ່າຍ ແລະ ຫລາຍຝ່າຍ. ໃນຂອບ ສອງຝ່າຍ, ສູນກາງສະຫະພັນກໍາ ມະບານສືບຕໍ່ຍາດແຍ່ງການພົວ ພັນຮ່ວມມືກັບກໍາມະບານປະເທດ ເພື່ອນມິດ ເພື່ອຖອດຖອນບົດຮຽນ ເຊິ່ງກັນ ແລະ ກັນ, ຍາດແຍ່ງເອົາ ການຊ່ວຍເຫລືອ, ສະໜັບສະໜູນຕໍ່ ວຽກງານກໍາມະບານ, ລວມທັງ ການກໍ່ສ້າງບຳລຸງຖັນແຖວພະນັກ ງານກຳມະບານ ແລະ ໃນຂອບ ຫລາຍຝ່າຍ, ໃນຖານະເປັນສະມາ ຊິກ ຂອງອົງການແຮງງານສາກົນ (ILO) ແລະ ກໍາມະບານອາຊຽນ ສືບຕໍ່ຍາດແຍ່ງການຮ່ວມມື, ຊ່ວຍ ເຫລືອຈາກອົງການ, ເພີ່ມທະວີ ຄວາມສາມັກຄີກັບອົງການກໍາມະ ບານສາກົນ, ຕີຖອຍຄວາມເຂົ້າໃຈບໍ່ ຖືກຕ້ອງຕໍ່ສປປລາວ,ປະກອບສ່ວນ ສໍາຄັນເຂົ້າໃນການຕໍ່ສູ້ ເພື່ອຄວາມ ກ້າວໜ້າທາງສັງຄົມ ຢູ່ໃນໂລກ; ຍາດແຍ່ງການຊ່ວຍເຫລືອເພື່ອຍົກ ລະດັບກຳມະກອນ, ຍົກລະດັບສີມື ແຮງງານໃຫ້ສູງທຽບທັນກັບສາ ກົນ ເພື່ອສາມາດຕອບສະໜອງ ຄວາມຮຽກຮ້ອງຕ້ອງການ ຂອງ ການພັດທະນາປະເທດ, ສາມາດ ຕອບສະໜອງແຮງງານທີ່ມີສີມື ແຮງງານພຽງພໍ ເພື່ອຮອງຮັບ ກັບການເຂົ້າມາລົງທຶນຂອງຕ່າງ ປະເທດ. ປັດຈຸບັນການນໍາໃຊ້ພາຫະນະທາງ ບົກ ແລະ ທາງຫລວງ ນັບມື້ເພີ່ມ ຂຶ້ນແບບກ້າວກະໂດດ, ຄຽງຄູ່ກັບ ການເພີ່ມຂຶ້ນຂອງພາຫະນະນັ້ນ, ແຕ່ລະປີອຸບັດເຫດ ກໍມີທ່າອ່ຽງເພີ່ມ ຂຶ້ນເຊັ່ນກັນເຊິ່ງ ເຮັດໃຫ້ມີຄົນບາດ ເຈັບ, ເສຍອົງຄະ, ເສຍຊີວິດມີຈໍາ ນວນເພີ່ມຂຶ້ນລວມທັງຊັບສິນຂອງ ປະຊາຊົນກໍຄືຂອງລັດເສຍຫາຍ ຫລາຍຮ້ອຍຕື້ໃນແຕ່ລະປີ.ສະພາບ ດັ່ງກ່າວ ໄດ້ກາຍເປັນ ໜຶ່ງໃນປາ ກົດການຫຍໍ້ທໍ້ໃຫຍ່ຂອງສັງຄົມ, ສ້າງຄວາມສູນເສຍໃຫຍ່ຫລວງ ທີ່ກົດໜ່ວງການພັດທະນາ, ເປັນສິ່ງ ທ້າທາຍໃຫຍ່ຂອງການບໍລິຫານຄຸ້ມຄອງສັງຄົມຂອງລັດຖະບານ. ກອງປະຊຸມຄັ້ງນີ້ຢັ້ງຢືນເຖິງຄວາມ ເປັນຫ່ວງເປັນໃຍ, ຄວາມເອົາໃຈໃສ່ ແລະ ຄວາມຮັບຜິດຊອບຂອງລັດ ຖະບານ ກໍຄືບັນດາແຂວງຕໍ່ວຽກ ງານຄວາມປອດໄພທາງຫລວງ ເພື່ອຈຳກັດ, ຫລຸດຜ່ອນອຸບັດເຫດ ທາງຫລວງ ເວົ້າລວມ, ເວົ້າສະ ເພາະ ເພື່ອປົກປ້ອງຊີວິດ ແລະຊັບ ສິນຂອງປະຊາຊົນ, ຂອງຊາດຄຽງ ຄູ່ກັບການປົກປ້ອງສຸຂະພາບ ແລະ ສະຫວັດດີການສັງຄົມທັງເປັນ ການຕິດຕາມກວດກາການຈັດຕັ້ງ ປະຕິບັດຍຸດທະສາດແຫ່ງຊາດດ້ານ ຄວາມປອດໄພທາງຫລວງໄລຍະ ປີ 2021-2030 ແລະ ແຜນດຳ ເນີນງານໄລຍະປີ 2021-2025 ພ້ອມທັງຕີລາຄາສະພາບຄວາມ ເປັນຈິງ. ພ້ອມນັ້ນຍັງໄດ້ມີການປຶກ ສາຫາລືແລກປ່ຽນຄຳຄິດເຫັນກ່ຽວ ກັບວຽກງານຄວາມປອດໄພທາງ ຫລວງ ເພື່ອຮ່ວມກັນຫາວິທີທາງ ແກ້ໄຂ, ປັບປຸງກົນໄກເຮັດວຽກ, ກົນໄກການປະສານງານ ເພື່ອປ້ອງ ກັນ ແລະ ຫລຸດຜ່ອນອຸບັດເຫດ ທາງຫລວງ. ໃນກອງປະຊຸມຜູ້ເຂົ້າຮ່ວມໄດ້ ຮັບຟັງການລາຍງານກ່ຽວກັບ ຄວາມຈຳເປັນຮີບດ່ວນຂອງການ ເພີ່ມທະວີວຽກງານປອດໄພທາງ ຫລວງໃນເງື່ອນໄຂໃໝ່; ການກວດ ກາການບັງຄັບໃຊ້ກົດໝາຍ ແລະ ລະບຽບການກ່ຽວກັບການຈະລາ ຈອນທາງບົກ, ສະຖິຕິການເກີດອຸ ບັດເຫດທາງຫລວງ; ທົບທວນຄືນ ຍຸດທະສາດແຫ່ງຊາດ ດ້ານຄວາມ ປອດ ໄ ພທາງຫລວງ ໄລຍະປີ 2021-2030 ແລະ ແຜນດຳເນີນ ງານໄລຍະປີ 2021-2025 ພ້ອມ ທັງແຜນການຈັດຕັ້ງວຽກງານ ຄວາມປອດໄພທາງຫລວງໃນ ເງື່ອນໄຂໃໝ່. ນອກຈາກນີ້,ໃນກອງ ປະຊຸມຍັງໄດ້ປຶກສາຫາລືກ່ຽວກັບ ທິດທາງແຜນການໃນຕໍ່ໜ້າ ທີ່ແຕ່ ລະຂະແໜງການ ຈະໄດ້ປະຕິບັດ ແລະ ມີສ່ວນຮ່ວມໃນການເຄື່ອນ ໄຫວວຽກງານ ເພື່ອໃຫ້ບັນລຸເປົ້າ ໝາຍຂອງຍຸດທະສາດຫລຸດອັດຕາ ການເສຍຊີວິດ ແລະ ການບາດເຈັບ ສາຫັດລົງໃຫ້ໄດ້ 50% ໃນປີ2030; ພ້ອມທັງຫາລືກ່ຽວກັບການບັງຄັບ ໃຊ້ກົດໝາຍ ແລະ ລະບຽບການ ກ່ຽວກັບການຈະລາຈອນທາງບົກ ເປັນຕົ້ນ ກວດກາຄວາມໄວຂອງ ການແລ່ນລົດ, ກວດກາທາດເຫລົ້າ ຂອງຜູ້ຂັບຂີ່ ແລະ ມາດຕະການປັບ ໄໝຕ່າງໆຕໍ່ຜູ້ຂັບຂີ່, ການຊ່ວຍ ເຫລືອ ສຸກເສີນພາຍຫລັງທີ່ມີການ ເກີດອຸບັດເຫດ ແລະ ມີຜູ້ໄດ້ຮັບບາດ ເຈັບ, ອຸປະກອນຮັບໃຊ້ສຳລັບການ ປະຖົມພະຍາບານເບື້ອງຕົ້ນ ໃນແຕ່ ລະແຂວງ, ງົບປະມານທີ່ນໍາມາຈັດ ຕັ້ງປະຕິບັດວຽກງານຄວາມປອດ ໄພທາງຫລວງ ທັງນີ້ກໍເພື່ອຮັບປະ ກັນໃຫ້ວຽກງານຄວາມປອດໄພ ທາງຫລວງ ໄດ້ຮັບການຈັດຕັ້ງປະ ຕິບັດຢ່າງມີປະສິດທິຜົນສູງຂຶ້ນ ກວ່າເກົ່າ. ຂ່າວ-ພາບ: ທູນທອງໃຈ ພາຄະນະຜູ້ແທນລາວ ເຂົ້າຮ່ວມ ກອງປະຊຸມລັດຖະມົນຕີຕ່າງປະ ເທດອາຊຽນ (AMM), ກອງປະ ຊຸມສະພາປະຊາຄົມການເມືອງຄວາມໝັ້ນຄົງອາຊຽນ(APSC) ຄັ້ງທີ 26 ແລະ ກອງປະຊຸມສະພາ ປະສານງານອາຊຽນ(ACC) ຄັ້ງທີ 33 ໂດຍການເປັນປະທານ ຂອງອິນໂດເນເຊຍພາຍໃຕ້ຄໍາຂວັນ “ອາຊຽນມີຄວາມສໍາຄັນ: ສູນກາງ ແຫ່ງການຈະເລີນເຕີບໂຕ”. ກອງ ປະຊຸມລັດຖະມົນຕີຕ່າງປະເທດ ອາຊຽນ ໄດ້ຮັບຊາບຄວາມຄືບໜ້າ ຂອງຂະບວນການສ້າງປະຊາຄົມ ອາຊຽນ ເປັນຕົ້ນ ແມ່ນການຈັດຕັ້ງ ປະຕິບັດວິໄສທັດປະຊາຄົມອາຊຽນ 2025 ແລະ ການປຶກສາຫາລືກະ ກຽມຮ່າງວິໄສທັດປະຊາຄົມອາ ຊຽນຫລັງປີ 2025 ແລະ ໄດ້ປຶກ ສາຫາລືການຮ່ວມມືພາຍນອກ ຂອງອາຊຽນ ລວມທັງການສະໝັກ ເຂົ້າເປັນພາຄີສົນທິສັນຍາໄມຕີຈິດ ແລະ ການຮ່ວມມືຢູ່ອາຊີຕາເວັນ ອອກສ່ຽງໃຕ້ (TAC) ຂອງປະ ເທດຕ່າງໆ. ກອງປະຊຸມສະພາປະຊາຄົມ ການເມືອງ-ຄວາມໝັ້ນຄົງອາຊຽນ ຄັ້ງທີ 26 ໄດ້ຮັບຊາບຄວາມຄືບ ໜ້າຂອງການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດບັນ ດາກິດຈະກຳ ແລະ ວຽກງານຂອງ ຂະແໜງການທີ່ກ່ຽວຂ້ອງພາຍ ໃຕ້ເສົາຄ້ຳປະຊາຄົມການເມືອງຄວາມໝັ້ນຄົງອາຊຽນ, ລວມທັງ ການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດແຜນແມ່ບົດ ປະຊາຄົມການເມືອງ-ຄວາມໝັ້້ນ ຄົງອາຊຽນ 2025. ກອງປະຊຸມສະພາປະສານງານ ອາຊຽນ ຄັ້ງທີ 33 ໄດ້ຮັບຊາບ ຄວາມຄືບໜ້າຂອງການຈັດຕັ້ງປະ ຕິບັດ“ຂໍ້ສະເໜີແນະກ່ຽວກັບການ ຮັດແໜ້ນຂີດຄວາມສາມາດ ແລະ ປະສິດທິພາບດ້ານສະຖາບັນຂອງ ອາຊຽນ” ແລະ ໄດ້ຮັບຮອງເອົາ ແຜນດຳເນີນງານ ສຳລັບການເຂົ້າ ເປັນສະມາຊິກອາຊຽນຂອງ ຕີມໍ ແລັດສະເຕ. ພ້ອມນີ້, ກອງປະຊຸມໄດ້ ປຶກສາຫາລືການກະກຽມດ້ານ ຕ່າງໆລວມທັງເອກະສານຜົນກອງ ປະຊຸມສຸດຍອດອາຊຽນ ຄັ້ງທີ 42 ທີ່ຈະຈັດຂຶ້ນໃນວັນທີ 10-11 ພຶດ ສະພາ 2023 ທີ່ ລາບວນບາໂຈ, ປະເທດອິນໂດເນເຊຍ. ຂ່າວ: ກະຊວງການຕ່າງປະເທດ ເປັນ, ວິທີການເບິ່ງແຍງຮັກສາສັດ ປ່າ ແລະ ການຈັດການທີ່ ຈະເຂົ້າ ໃຈໄພອັນຕະລາຍຂອງພະຍາດສັດ ປ່າ ແລະ ວິທີການປ້ອງກັນ ເພື່ອ ຫລຸດຜ່ອນຄວາມສ່ຽງຈາກການ ຕິດເຊື້ອ, ພ້ອມທັງໄດ້ຮັບຮູ້ແລະ ເຂົ້າ ໃຈເລິກເຊິ່ງກ່ຽວກັບຂໍ້ບັນຍັດກົດ ໝາຍ ໃນການກະທໍາຜິດທາງອາຍາ ກ່ຽວກັບສັດປ່າ ແລະ ການບັງຄັບ ໃຊ້ກົດໝາຍຕໍ່ຜູ້ລະເມີດທີ່ຄອບຄອງ ສັດປ່າຜິດກົດໝາຍ. ນອກຈາກໄດ້ຮຽນຮູ້ ແລະ ຮັບ ຟັງພາກທິດສະດີແລ້ວ, ຍັງໄດ້ເບິ່ງ ການສາທິດຕົວຈິງ ໃນການຊ່ວຍ ເຫລືອການ ກູ້ໄພສັດປ່າ, ການຈັບ ສັດປ່າ, ການຈັດການ, ເບິ່ງແຍງ ແລະ ຮັກສາສັດປ່າໃຫ້ມີຄວາມ ປອດໄພ, ນອກຈາກນີ້, ຍັງໄດ້ເປີດ ກວ້າງການສົນທະນາ, ປຶກສາຫາລື ເຊິ່ງກັນ ແລະ ກັນ ກ່ຽວກັບຜົນສຳ ເລັດໃນການລະດົມ ຫລື ຢຶດສັດປ່າ ໃນໄລຍະຜ່ານມາ ຂອງຂະແໜງ ການປ່າໄມ້ ຈາກບັນດາແຂວງ ແລະ ອື່ນໆ. ຂ່າວ-ພາບ: ທະນູທອງ ແລະ ດົນຕີເອເລັກໂຕຣນິກ ຈີນ ຄັ້ງ ທຳອິດຢູ່ນະຄອນຫລວງວຽງຈັນ ສປປ ລາວ ໂດຍການສະແດງຂອງ ຄະນະດົນຕີ ອໍເກັດຕຣາພື້ນເມືອງ ເສິນເຈິ້ນໂຊ້ເຝິ່ງ, ພາຍໃຕ້ຫົວຂໍ້ “ເສັ້ນທາງສາຍໄໝແຫ່ງວັດທະນະ ທໍາດົນຕີຈີນຟົດຟື້ນເມືອງລາວ”. ໃຫ້ກຽດເຂົ້າຮ່ວມຂອງທ່ານ ນາງ ຫລີຢີ່ຜິງ ຫົວໜ້າສູນວັດທະນະ ທໍາຈີນ ປະຈໍາ ສປປ ລາວ, ທ່ານ ທອງສຸກ ແກ້ວມະນີ ຄະນະບໍດີຄະ ນະອັກສອນສາດ ມະຫາວິທະຍາໄລ ແຫ່ງຊາດ, ພ້ອມດ້ວຍຄູ-ອາຈານ ແລະ ນັກສຶກສາ ເຂົ້າຮ່ວມ. ກິດຈະກໍາໃນຄັ້ງນີ້, ຖືເປັນກິດ ຈະກໍາທໍາອິດໃນຮອບ 3 ປີ ທີ່ຄະນະ ສິລະປະຂອງຈີນ ໄດ້ມາສະແດງ ສົດທີ່ປະເທດລາວ, ແນໃສ່ເຮັດໃຫ້ ປະຊາຊົນສອງຊາດ ລາວ-ຈີນ ໄດ້ ຮັບຊົມຄວາມງົດງາມຂອງດົນຕີ ພື້ນເມືອງ ແລະ ດົນຕີເອເລັກໂຕຣ ນິກຈີນ ຢ່າງໃກ້ຊິດ ເພື່ອຊຸກຍູ້ສາຍ ພົວພັນມິດຕະພາບອັນເປັນມູນເຊື້ອ ແລະ ຄວາມເຂົ້າໃຈ ເຊິ່ງກັນ ແລະ ກັນ ລະຫວ່າງປະຊາຊົນຂອງສອງ ປະເທດ ລາວ-ຈີນ, ສືບຕໍ່ຮັດແໜ້ນ ຮາກຖານຄວາມຄິດຄວາມເຂົ້າໃຈ ກັນດ້ານສັງຄົມຂອງສອງປະເທດ ຢ່າງບໍ່ຢຸດຢັ້ງ, ຍິ່ງໄປກວ່ານັ້ນ, ກິດ ຈະກໍານີ້, ຍັງມີຄວາມໝາຍແຫ່ງ ການລິເລີ່ມການແລກປ່ຽນວັດທະ ນະທຳ ແລະ ທ່ອງທ່ຽວ ທີ່ຍິ່ງໃຫຍ່ ໃນປີ 2023 ຂອງສອງປະເທດ ລາວ-ຈີນ. ການສະແດງງານດົນຕີຂອງ ຄະນະດົນຕີ ອໍເກັດຕຣາພື້ນເມືອງ ເສິນເຈິ້ນໂຊ້ເຝິ່ງ ໃນຄັ້ງນີ້ ໄດ້ຮັບ ການຍອມຮັບຈາກຜູ້ຊົມວ່າເປັນ ໜຶ່ງໃນຄະນະດົນຕີ ອໍເກັດຕຣາລະ ດັບສູງ ເຊິ່ງຄະນະດົນຕີໄດ້ນໍາເອົາ ຄວາມທັນສະໄໝມາປະສົມປະ ສານເຂົ້າໃນດົນຕີພື້ນເມືອງ, ນໍາໃຊ້ ເຕັກນິກການບັນເລງ ແລະ ການ ແຕ່ງເພງທີ່ຢູ່ໃນລະດັບສູງມາປະ ສົມປະສານສຽງດົນຕີເອເລັກໂຕຣ ນິກ ແລະ ເຄື່ອງດົນຕີພື້ນເມືອງ ໃຫ້ເຂົ້າກັນຢ່າງລົງຕົວ, ທຸກໆໂນດ ເພງທີ່ເຄື່ອງດົນຕີບັນເລງອອກມາ ເຮັດໃຫ້ຜູ້ຊົມປະທັບໃຈ ແລະ ໄດ້ຮັບ ປະສົບການແບບໃໝ່ທີ່ບໍ່ເຄີຍສໍາຜັດ ມາກ່ອນ. ພ້ອມກັນນັ້ນ, ຄະນະດົນ ຕີ ອໍເກັດຕຣາ ໄດ້ຄຳນຶງເຖິງຄວາມ ຄາດຫວັງຂອງຜູ້ຊົມຊາວລາວ ຈຶ່ງ ໄດ້ນໍາເອົາບົດເພງ “ຈຳປາເມືອງ ລາວ”ທີ່ເປັນບົດເພງພື້ນເມືອງຂອງ ລາວມາດັດແກ້ ແລະ ບັນເລງ ດ້ວຍ ເຄື່ອງດົນຕີຈີນ ເຊິ່ງໄດ້ຮັບສຽງ ຕອບຮັບເປັນຢ່າງດີຈາກຜູ້ຊົມ ຊາວລາວ.
RkJQdWJsaXNoZXIy MTc3MTYxMQ==