5599

xtgmf]k; 6 13/04/2023 glf4tdy f{la '7q , glu ,0tspkp,tsklk,a d7u mq j ;x;'-q oma '-kf rkp.8h dkooerk0v'ra d ©ດ’ ເ‹ີດŒŸÅ –ª ¥ÃີÅ –ສີ -q ,g-u pdkogxu f0t[;o]q fw2g-nj v,8+ ]k;{9u o Ih kovkskoc7,0v';y ; ,u s]kpdy f9tde .ow]ptxu .\j -q ,g-u p glA omk']q fw2]k;{9u o * ໃນໄລຍະປີໃໝ່ລາວທີ່ຈະມາ ຮອດມໍ່ໆນີ້ ຮ້ານອາຫານແຄມຂອງ ວິວ ຈະໄດ້ຈັດກິດຈະກຳສະເຫລີມ ສະຫລອງປີໃໝ່ລາວຢ່າງຟົດຟື້ນ ໂດຍໄດ້ເຊີນເອົາບັນດານັກຮ້ອງ ລວມທັງດາລາທີ່ມີຊື່ສຽງຈາກ ປະເທດລາວ ແລະ ປະເທດໄທມາ ສ້າງຄວາມເບີກບານມ່ວນຊື່ນໃຫ້ ແກ່ມວນຊົນກໍຄືນັກທ່ອງທ່ຽວ ຢູ່ ຮ້ານອາຫານດັ່ງກ່າວທີ່ບ້ານທ່າ ເດື່ອ ເມືອງຫາດຊາຍຟອງ ໂດຍ * ມາພົບກັບຄໍລຳຊົມເຊີຍເສັ້ນ ທາງລົດໄຟ ລາວ-ຈີນ ມື້ນີ້, ຜູ້ຂຽນ ຂໍສະແດງຍິນດີຕ້ອນຮັບຂະບວນ ລົດໄຟເຊື່ອມຕໍ່ ລາວ-ຈີນ ທີ່ເລີ່ມ ແລ່ນຂ້າມຊາຍແດນ ສປ ຈີນ ສູ່ ແຜ່ນດິນຂອງ ສປປ ລາວ ໃນວັນ ທີ 13 ເມສາ 2023 ນີ້ ເຊິ່ງເປັນ ຄັ້ງປະຫວັດສາດຂອງລາວ ກໍຄື ໃນພາກພື້ນອາຊຽນ. ເສັ້ນທາງ ລົດໄຟລາວ-ຈີນ ເກີດຂຶ້ນພາຍໃຕ້ ຂອບການຮ່ວມມືໜຶ່ງແລວໜຶ່ງເສັ້ນ ທາງ, ຕ່າງຝ່າຍຕ່າງໄດ້ຮັບຜົນປະ ໂຫຍດຮ່ວມກັນ. ຜູ້ຂຽນນຶກຄືນຫລັງກ່ອນໂຄງ ການເສັ້ນທາງລົດໄຟ ລາວ-ຈີນ ເລີ່ມແຕ່ວັນທີ 13-16 ເດືອນເມສາ ນີ້ ໂດຍພາຍໃນງານຈະມີກິດຈະກຳ ຫລິ້ນເກມແຈກຂອງຟßີຈາກບັນດາ ນັກຮ້ອງ, ດາລາ. ທ່ານສີນວນຫລວງພົນ ໄດ້ຕ່າງ ໜ້າປະທານບໍລິຫານຮ້ານອາຫານ ແຄມຂອງວິວ ສຳພາດຕໍ່ນັກຂ່າວ ໜັງສືພິມປະເທດລາວວ່າ: ອີກບໍ່ພໍ ເທົ່າໃດມື້ ບຸນປີໃໝ່ລາວກໍຈະມາ ຮອດແລ້ວ ເຊິ່ງເປັນບຸນໜຶ່ງທີ່ປະ ຊາຊົນລາວ ລໍຄອຍສະເຫລີມສະ ຫລອງຢ່າງໃຈຈົດໃຈຈໍ້ ໂດຍທາງ ຮ້ານແຄມຂອງວິວ ກໍມີແຜນຈັດກິດ ຈະກຳໃນບຸນປີໃໝ່ ນັບແຕ່ວັນທີ 13-16 ເດືອນເມສານີ້, ຈະຈັດ ຂຶ້ນຫລາຍກິດຈະກຳຢ່າງຍິ່ງໃຫຍ່ ໂດຍສະເພາະແມ່ນມີບັນດາສິລະ ປິນ, ດາລາ ມາສ້າງຄວາມມ່ວນຊື່ນ ຫລາກຫລາຍສະໄຕທີ່ຖືກອົກຖືກ ໃຈຕໍ່ມວນຊົນ. ສຳລັບກິດຈະກຳ ພາຍໃນງານ ເຊິ່ງນອກຈາກຄວາມ ເບີກບານມ່ວນຊື່ນແລ້ວ, ຍັງມີກິດ ຈະກຳຫລິ້ນເກມແຈກຂອງແຖມ ຈາກບັນດາສິລະປິນ, ດາລາໃຫ້ແກ່ ມວນຊົນ ເຊິ່ງຮັບຮອງວ່າ ຖືກອົກ ຖືກໃຈແນ່ນອນ. ນອກຈາກນີ້, ທາງ ຮ້ານຍັງໄດ້ຈັດສັນເບື້ອງແຄມນ້ຳ ຂອງ ໃຫ້ສາມາດກິນ ແລະ ຫລິ້ນນ້ຳ ໄດ້ຕາມອັດຕະຍາໄສ. ທ່ານ ສີນວນ ຍັງໃຫ້ຮູ້ຕື່ມວ່າ: ນອກຈາກທີ່ກ່າວມານັ້ນແລ້ວ, ທາງ ຮ້ານເຮົາກໍເປັນສະຖານທີ່ທ່ອງ ທ່ຽວຂອງເມືອງຫາດຊາຍຟອງ ໂດຍຈຸດເດັ່ນແມ່ນມີທິວທັດແຄມ ນໍ້າຂອງທີ່ສວຍງາມ ເຊິ່ງເໝາະຕໍ່ ການທ່ອງທ່ຽວ, ຜັກຜ່ອນຍ່ອນອາ ລົມຂອງນັກທ່ອງທ່ຽວທັງຫລາຍ. ຂະນະທີ່ລາຍການອາຫານຂອງ ຮ້ານ ຮັບປະກັນວ່າ ໃຜໄດ້ມາກິນ ແລ້ວບໍ່ຜິດຫວັງ ເນື່ອງຈາກທາງ ຮ້ານມີພໍ່ຄົວແມ່ຄົວທີ່ມີປະສົບການ ຫລາຍປີໃນການປຸງແຕ່ງອາຫານ ແລະ ກໍມີຫລາກຫລາຍເມນູໃຫ້ທ່ານ ໄດ້ເລືອກກິນຕາມຄວາມມັກບໍ່ວ່າ ຈະເປັນອາຫານພື້ນເມືອງເຮົາ, ອາ ຫານຕາມສັ່ງ. ພິເສດອາຫານພື້ນ ເມືອງທີ່ເດັ່ນຂອງຮ້ານແມ່ນເຂົ້າ ປຸ້ນແຈ່ວຂີງ ທີ່ເປັນອາຫານປະຈຳ ຖິ່ນຂອງບ້ານທ່າເດື່ອ, ປີ້ງໄກ່ທາປາ ແດກ ແລະ ຍັງມີປາສົດໆຈາກນ້ຳ ຂອງ, ອາຫານຫລາກຫລາຍປະເພດ ຕາມຄວາມມັກຂອງແຕ່ລະຄົນ. ›¥ບ˜ະ‹¡ບ ›¥ບ˜ະ‹¡ບ ›¥ບ˜ະ‹¡ບ ພາຍໃຕ້ຂໍ້ລິເລີ່ມ ໜຶ່ງແລວໜຶ່ງເສັ້ນ ທາງຍັງບໍ່ທັນໄດ້ກ່າວເຖິງປະມານ ປີ 2011-2012 ເຊິ່ງເວລານັ້ນຜູ້ ຂຽນໄດ້ ຖືກມອບໝາຍໃຫ້ເດີນ ທາງເຂົ້າຮ່ວມໂຄງການຝຶກ ອົບຮົມ ນັກຂ່າວ ໃນຂອບການຮ່ວມມືດ້ານ ການຄ້າຈີນ-ອາຊຽນ ເພື່ອນໍາສະ ເໜີຂ່າວກ່ຽວກັບການຄ້າ, ການລົງ ທຶນ ແລະ ເວລາຕໍ່ມາຫ່າງກັນພຽງ 1 ປີ ຄື ປີ 2013 ທ່ານ ສີຈິ້ນ ຜີງ ປະທານປະເທດແຫ່ງ ສປ ຈີນ ໄດ້ ປະກາດຟື້ນຊີບເສັ້ນທາງສາຍໄໝ ຄືນໃໝ່ດ້ວຍການໃຊ້ງົບປະມານພັດ ທະນາເຂົ້າໃນໂຄງການດັ່ງກ່າວເຖິງ 40 ຕື້ໂດລາສະຫະລັດ ເພື່ອເຊື່ອມ ໂຍງເຊື່ອມຈອດເສັ້ນທາງຄົມມະ ນາຄົມ, ການຄ້າ, ການລົງທຶນ, ການ ທ່ອງທ່ຽວ ແລະ ອື່ນໆ ເຂົ້າຫາກັນ ແບບບໍ່ມີພົມແດນລະຫວ່າງພາກ ພື້ນ ແລະ ສາກົນພາຍໃຕ້ເງື່ອນໄຂ ຕ່າງຝ່າຍຕ່າງມີຜົນປະໂຫຍດຮ່ວມ ກັນ ເຊິ່ງສ້າງຄວາມປະຫລາດໃຈ ແລະ ສ້າງຄວາມຕົກຕະລຶງໃຫ້ຊາວ ໂລກ ຄິດວ່າໂຄງການດັ່ງກ່າວຈະ ເກີດຈິງຫລືບໍ່ . ຕໍ່ມາບໍ່ພໍເທົ່າໃດປີ, ສອງພັກ-ສອງລັດລະຫວ່າງ ສປປ ລາວ ແລະ ສປ ຈີນ ກໍໄດ້ຕັດສິນໃຈ ພັດທະນາໂຄງການເສັ້ນທາງລົດ ລາວ-ຈີນ ຮ່ວມກັນ ດ້ວຍຄວາມຮີບ ຮ້ອນທັນການໃນປີ201 ແລະ ສໍາ ເລັດສົມບູນ ພ້ອມທັງເປີດໃຫ້ບໍລິ ການໃນທ້າຍປີ2021ພໍດີກົງກັນກັບ ວັນຊາດຂອງ ສປປ ລາວນັ້ນເອງ. ສໍາລັບທາງລົດໄຟ ລາວ-ຈີນ ແມ່ນສ່ວນໜຶ່ງຂອງຂໍ້ລິເລີ່ມໜຶ່ງ ແລວທາງໜຶ່ງເສັ້ນທາງ (#3I) ເຊິ່ງເຊື່ອມຕໍ່ ສປປ ລາວ, ສປ ຈີນ, ມົງໂກເລຍ, ຕາເວັນອອກກາງ, ເອີ ßົບ ແລະ ອາຊຽນ (ໄທ, ມາເລເຊຍ, ສິງກະໂປ) ເຊິ່ງໄລຍະເສັ້ນທາງລົດ ໄຟ ລາວ-ຈີນ ຈາກນະຄອນຫລວງ ວຽງຈັນໄປຫາຊາຍແດນລາວ-ຈີນ ໃນແຂວງຫລວງນໍ້າທາ ມີຍາວລວມ ທັງໝົດ 400 ກວ່າກິໂລແມັດ, ມີມູນ ຄ່າລົງທຶນເກືອບ 6 ຕື້ໂດລາ. ໃນນັ້ນ ສປປ ລາວຖືຫຸ້ນ 30 ແລະ ສປ ຈີນ ຖືຫຸ້ນ 0 . ແນວໃດກໍດີບໍລິສັດທາງ ລົດໄຟ ລາວ-ຈີນ ປະກາດວ່າ: ທາງ ລົດໄຟເຊື່ອມຕໍ່ລາວ-ຈີນ ຈະເປີດນຳ ໃຊ້ລົດໄຟຂ້າມແດນຢ່າງເປັນທາງ ການໃນວັນທີ 13 ເມສາ 2023 ລະ ຫວ່າງສະຖານີນະຄອນວຽງຈັນ ສປປ ລາວ ແລະ ສະຖານີຄຸນໝິງໃຕ້ ສປ ຈີນ, ພ້ອມດຽວກັນນີ້ ໃນເວລາ 8 ໂມງເຊົ້າຂອງວັນທີ 11 ເມສາ 2023 ນີ້ ກໍຈະເປີດຂາຍປີ້ລົດໄຟ ຂ້າມແດນພ້ອມກັນທັງສອງປະເທດ. ຂະບວນລົດໄຟໂດຍສານສາກົນ ຕາມທາງລົດໄຟ ຈີນ-ລາວ ໄດ້ແລ່ນ ລົດແບບອອກເດີນທາງໃນຕອນ ເຊົ້າ ແລະເດີນທາງເຖິງຈຸດໝາຍ ປາຍທາງໃນຕອນແລງ, ເປີດມື້ລະ1 ຂະບວນ ຈະຈອດລົດ 8 ສະຖານີ ຄື: ສະຖານີຄຸນໝິງໃຕ້, ສະຖານີຜູເອີ, ສະຖານີສິບສອງປັນນາ, ສະຖານີ ບໍ່ຫານ, ສະຖານີບໍ່ເຕ່ນ, ສະຖານີ ຫລວງພະບາງ, ສະຖານີວັງວຽງ ແລະ ສະຖານີວຽງຈັນ, ໃຊ້ເວລາ ເດີນທາງ 10 ຊົ່ວໂມງ 30 ນາທີ ເຊິ່ງລວມທັງເວລາແຈ້ງຜ່ານດ່ານ ຢູ່ຕາມດ່ານຊາຍແດນບໍ່ຫານ-ບໍ່ ເຕ່ນ. ໃນນັ້ນ, ຂະບວນລົດໄຟ%88 ຈາກສະຖານີຄຸນໝິງໃຕ້ ຫາສະຖາ ນີວຽງຈັນແມ່ນເດີນທາງອອກຈາກ ສະຖານີຄຸນໝິງໃຕ້ໃນເວລາ ໂມງ 08 ນາທີ ຕາມເວລາວຽງຈັນ ແລະ ເດີນທາງເຖິງນະຄອນຫລວງວຽງ ຈັນໃນເວລາ 1 ໂມງ 38 ນາທີ ຂອງມື້ດຽວກັນ; ຂະບວນລົດໄຟ %888 ຈາກສະຖານີວຽງຈັນ ຫາ ສະຖານີຄຸນໝິງໃຕ້ ເດີນທາງອອກ ຈາກນະຄອນຫລວງວຽງຈັນ ໃນ ເວລາ 8 ໂມງ 08 ນາທີ ຕາມເວລາ ວຽງຈັນ ແລະ ເດີນທາງເຖິງສະຖາ ນີຄຸນໝິງໃຕ້ໃນເວລາ 18 ໂມງ 38 ນາທີ ຂອງມື້ດຽວກັນ. ການເປີດບໍລິການລົດໄຟເຊື່ອມ ຕໍ່ ລາວ-ຈີນ ຖືວ່າເປັນການສ້າງປະ ຫວັດສາດໜ້າໃໝ່ໃນການເຊື່ອມໂຍງ ດ້ານການຄົມມະນາຄົມທາງບົກ ລະຫວ່າງ ສປປ ລາວ ແລະ ສປ ຈີນ ກໍຄືການເຊື່ອມໂຍງໃນພາກພື້ນອາ ຊຽນ ໃຫ້ສະດວກສະບາຍຍິ່ງຂຶ້ນ. ›¥ບ˜ະ‹¡ບ ›¥ບ˜ະ‹¡ບ ›¥ບ˜ະ‹¡ບ

RkJQdWJsaXNoZXIy MTc3MTYxMQ==