xtgmf]k; 3 28/04/2023 0j k; c]t gsfdko dh k;l6 j ]t[q [75 h ,7v'dkog'y ocsj ']a f gxa oma oltw\mu j ,u 7;k,g0A ,c0'F 3xj '.l gxa ofu 9y 8vo c]t p5 8y me ບົດສະເໜີ ໂດຍ: ດວງຈິດ+ອະນຸພອນ ໂດຍ: ຢ່າຕົ່ງ xtgmf]k;8h v'dko7;k,ma oltw\c[[.fL (ເນື່ອງໃນໂອກາດວັນສ້າງຕັ້ງສາຍພົວພັນການທູດ ລາວ-ຈີນ ຄົບຮອບ 62 ປີ, ວັນທີ 25 ເມສາ 1961-25ເມສາ 2023) pq dl6 'lt8y grnj vIa dlklyj 'c;f]h v,.sh fu 16j 8k,cs]j 'mj v'mj P; * ຄວາມຈິງແຫລ່ງທ່ອງທ່ຽວ ທີ່ຈະດຶງດູດນັກທ່ອງທ່ຽວເຂົ້າມາ ທ່ຽວຊົມ ແລະ ຜັກຜ່ອນຍ່ອນອາລົມ ຢ່າງໜາແໜ້ນບໍ່ພຽງເປັນເລື່ອງ ຄວາມສວຍງາມ, ມີປະຫວັດສາດ ທີ່ໜ້າສົນໃຈ, ມີການບໍລິການດີມີ ສິ່ງອໍານວຍຄວາມສະດວກຄົບຊຸດ ເທົ່ານັ້ນຫາກຍັງຕ້ອງການຄວາມ ສະອາດມີສິ່ງແວດລ້ອມທີ່ດີອີກ ດ້ວຍ ເພືີ່ອປົກປັກຮັກສາສິ່ງແວດ ລ້ອມໃຫ້ມີຄວາມສະອາດ ແລະ ອຸ ທ່ຽວທາງທຳມະຊາດ ເຊິ່ງມີຄວາມ ອຸດົມສົມບູນໄປດ້ວຍປ່າໄມ້ທັງນ້ອຍ ໃຫຍ່ ແລະ ຄວາມອຸດົມສົມດັ່ງກ່າວ ຖືກປົກປັກຮັກສາ ຈາກເຈົ້າໜ້າທີ່ ກ່ຽວຂ້ອງແລະປະຊາຊົນບ້ານອ້ອມ ຂ້າງ ອັນເຮັດໃຫ້ແຫລ່ງທ່ອງທ່ຽວ ຖ້ຳນີ້ໜ້າພັກຜ່ອນ ຂອງນັກທ່ອງ ທ່ຽວທັງຫາຫລາຍ. ຕາມການໃຫ້ຮູ້ ຈາກພະນັກງານນຳທ່ຽວ ທ່ານ ສົມ ແພງຈອມມີໄຊວ່າ: ສຳລັບຢູ່ແຫລ່ງ ທ່ອງທ່ຽວຖ້ຳຈອມອອງແຫ່ງນີ້, ພວກເຮົາໄດ້ເອົາໃຈໃສ່ຕໍ່ການປົກ ປັກຮັກສາສິ່ງແວດລ້ອມ ໂດຍສະ ເພາະແມ່ນການອະນາໄມ ສະຖານ ທີ່ໃຫ້ມີຄວາມສະອາດຈົບງາມຕິດ ພັນກັບການປົກປັກຮັກສາປ່າໄມ້, ສັດນ້ຳ, ສັດປ່າໃຫ້ມີຄວາມອຸດົມສົມ ບູນຕະຫລອດ ເພື່ອເປັນການດຶງດູດ ນັກທ່ອງທ່ຽວພາຍໃນແລະຕ່າງປະ ເທດເຂົ້າມາທ່ຽວຊົມຢ່າງໜາແໜ້ນ ອັນຈະປະກອບສ່ວນສ້າງວຽກເຮັດ ງານທຳແກ່ປະຊາຊົນມີລາຍຮັບ ເຂົ້າຄອບຄົວຂອງເຂົາເຈົ້າ. ແນວໃດກໍດີປັດຈຸບັນນີ້, ກໍແມ່ນ ໄລຍະທຳການຜະລິດ ໂດຍສະເພາະ ແມ່ນການຈູດໄຮ່, ສວນ. ດັ່ງນັ້ນ, ພວກເຮົາຕ້ອງເອົາໃສ່ຕໍ່ບັນຫາໄຟ ໄໝ້ລາມປ່າທີ່ຈະສົ່ງຜົນກະທົບຕໍ່ ປ່າໄມ້ ໃນເຂດແຫລ່ງທ່ອງທ່ຽວກໍຄື ປ່າໄມ້ອື່ນໆ. ການປົກປັກຮັກສາສິ່ງ ແວດລ້ອມຢູ່ແຫລ່ງທ່ອງທ່ຽວຕ່າງໆ ບໍ່ວ່າຈະທາງດ້ານວັດທະນະທຳ, * ເມື່ອເບິ່ງຈາກຂະບວນການຫັນ ເປັນທັນສະໄໝຂອງໂລກແລ້ວ ເຫັນ ວ່າບັນດາປະເທດຕາເວັນຕົກ ໄດ້ ກ້າວເຂົ້າສູ່ເສັ້ນທາງຫັນເປັນທັນ ສະໄໝກ່ອນໝູ່. ຫລັງຈາກນັ້ນມາ ໂດຍໃຊ້ເວລາດົນສົມຄວນ, ການ ຫັນເປັນທັນສະໄໝຂອງປະເທດຕາ ເວັນຕົກ ໄດ້ຖືກຫລາຍປະເທດຖືເປັນ ຕົວແບບ ແລະ ຫລາຍປະເທດທີ່ພັດ ທະນາຕາມຫລັງ ເຊື່ອວ່າຕ້ອງເດີນ ຕາມເສັ້ນທາງເກົ່າຂອງປະເທດຕາ ເວັນຕົກຈຶ່ງສາມາດບັນລຸຄວາມທັນ ສະໄໝໄດ້. ພາຍຫລັງສົງຄາມໂລກ ຄັ້ງທີ 2 ເປັນຕົ້ນມາ, ຫລາຍປະເທດ ກໍໄດ້ເດີນຕາມການຫັນເປັນທັນສະ ໄໝຕາມຮູບແບບຂອງປະເທດຕາ ເວັນຕົກ, ເຖິງແມ່ນວ່າເສດຖະກິດ ພັດທະນາໄປໄດ້ຢ່າງວ່ອງໄວໃນໄລ ຍະໃດໜຶ່ງກໍຈິງ ແຕ່ໃນທີ່ສຸດກໍກາຍ ເປັນຜູ້ຟັງຄວາມປະເທດຕາເວັນຕົກ ແລະ ຍັງມີບາງປະເທດທີ່ພວມພັດ ທະນາໄດ້ປະຕິບັດຕາມຮູບແບບ ຂອງຕາເວັນຕົກຢ່າງເຕັມຮູບແບບ ໃນການຄົ້ນຫາເສັ້ນທາງຫັນເປັນທັນ ສະໄໝຂອງປະເທດຕົນ ແຕ່ໃນທີ່ສຸດ ກໍໄດ້ຕົກຢູ່ໃນສະພາບຫຍຸ້ງຍາກຄື ເສດຖະກິດຢຸດສະງັກ, ການເມືອງ ແລະ ສັງຄົມຕົກຢູ່ໃນຄວາມປັ່ນປ່ວນ. ປັດຈຸບັນນີ້, ໂລກພວມຜະເຊີນ ໜ້າກັບການປ່ຽນແປງທີ່ບໍ່ເຄີຍມີ ມາໃນຮອບຮ້ອຍປີ, ພາຍຫລັງປະ ສົບຜົນກະທົບຈາກການແພ່ລະບາດ ຂອງພະຍາດໂຄວິດ-19 ເສດຖະກິດ ໂລກຟື້ນຕົວແບບຊ້າໆ. ພາຍໃຕ້ສະ ພາບແນວນີ້, ການເດີນຕາມເສັ້ນ ທາງເກົ່າຂອງປະເທດຕາເວັນຕົກ ກໍບໍ່ແທດເໝາະສໍາລັບປະເທດພວມ ພັດທະນາຈຳນວນຫລວງຫລາຍ. ຕໍ່ສະພາບດັ່ງກ່າວ, ປະເທດລາວ ຕ້ອງການຄວາມທັນສະໄໝແບບ ໃດ? ຜູ້ຮັ່ງມີ ແລະ ຜູ້ທຸກຍາກແຍກ ອອກຈາກກັນ ຫລື ບັນລຸຄວາມຮັ່ງ ມີຮ່ວມກັນ? ຖືການພັດທະນາດ້ານ ວັດຖຸເປັນສິ່ງສຳຄັນກວ່າໝູ່ຫລື ປະ ສານສົມທົບການພັດທະນາດ້ານ ວັດຖຸ ແລະ ຈຸດໃຈໄປຄຽງຄູ່ກັນ? ຂຸດຄົ້ນທຳມະຊາດຫລາຍເກີນໄປ ຫລື ເຮັດໃຫ້ມະນຸດກັບທຳມະຊາດ ຢູ່ຮ່ວມກັນຢ່າງກົມກຽວກັນ? ຫລິ້ນ ເກມຜົນລວມເປັນສູນຫລືຮ່ວມມືກັນ ແບບຕ່າງຝ່າຍຕ່າງມີຜົນປະໂຫຍດ? ລອກແບບຮູບການພັດທະນາຂອງ ປະເທດອື່ນ ຫລື ພັດທະນາຢ່າງເປັນ ເຈົ້າຕົນເອງ ໂດຍອີງຕາມສະພາບ ຄວາມເປັນຈິງຂອງປະເທດຕົນ? ພວກເຮົາຕ້ອງຮັບຮູ້ນຳກັນວ່າ: ໃນໂລກນີ້ບໍ່ມີອັນທີ່ວ່າຮູບແບບ ການຫັນເປັນທັນສະໄໝທີ່ສາມາດ ນຳໃຊ້ທົ່ວໄປໃນທຸກປະເທດ ແລະ ກໍບໍ່ມີມາດຕະຖານແຫ່ງຄວາມທັນ ສະໄໝພຽງຢ່າງດຽວ. ການຫັນ ເປັນທັນສະໄໝ, ສິ່ງສຳຄັນຄືຕ້ອງ ຊອກຫາເສັ້ນທາງພັດທະນາທີ່ສອດ ຄ່ອງກັບສະພາບຄວາມເປັນຈິງ ຂອງປະເທດຕົນ ແລະ ສອດຄ່ອງ ກັບກົດເກນພັດທະນາຂອງສັງຄົມ ມະນຸດ. ຈີນຊຸກຍູ້ ແລະ ເປີດກວ້າງ ຄວາມທັນສະໄໝແບບຈີນຢ່າງສຳ ເລັດຜົນ ແລະ ເປັນການຢັ້ງຢືນຢ່າງ ເຕັມສ່ວນວ່າປະເທດຕ່າງໆສາມາດ ເປີດເສັ້ນທາງຫັນເປັນທັນສະໄໝທີ່ ສອດຄ່ອງກັບສະພາບຂອງປະເທດ ຕົນໄດ້. ທຸກມື້ນີ້, ບົດຮຽນຂອງຈີນຄື “ເລີ່ມຈາກສະພາບຄວາມເປັນຈິງ ຂອງປະເທດຕົນ” ໄດ້ຮັບຄວາມສົນ ໃຈຈາກຫລາຍປະເທດນັບມື້ນັບ ຫລາຍຂຶ້ນເຊິ່ງໄດ້ເປັນບົດຮຽນອັນ ສຳຄັນໃຫ້ແກ່ປະເທດພວມພັດທະ ນາຈຳນວນຫລວງຫລາຍໃນການ ຄົ້ນຫາເສັ້ນທາງຫັນເປັນທັນສະໄໝ ຢ່າງເປັນເອກະລາດແລະເປັນເຈົ້າຕົນ ເອງ ແລະ ຊຸກຍູ້ການສ້າງສາຄວາມ ທັນສະໄໝຢູ່ພາຍໃນປະເທດຕົນ. ໃນການລົງເລິກການຮ່ວມມືກັບ ຈີນ, ປະເທດລາວກໍໄດ້ເກີດການ ປ່ຽນແປງອັນໃຫຍ່ຫລວງ ແລະ ພົບ ກັບໂອກາດອັນໃຫຍ່ຫລວງຕົວຢ່າງ ຄືໂຄງການຜະລິດໄຟຟ້າດ້ວຍພະ ລັງແສງຕາເວັນແບບລອຍເທິງໜ້າ ນ້ຳຂະໜາດ 1,2GW ຢູ່ນ້ຳງື່ມທີ່ ລາວ ແລະ ຈີນ ຮ່ວມມືສ້າງຂຶ້ນນັ້ນ ແມ່ນໂຄງການຜະລິດໄຟຟ້າດ້ວຍ ພະລັງແສງຕາເວັນແບບລອຍເທິງ ໜ້າຂະໜາດໃຫຍ່ທີ່ສຸດໃນໂລກມາ ຮອດປັດຈຸບັນ; ຫວ່າງບໍ່ດົນມານີ້, ເນື່ອງໃນໂອກາດບຸນປີໃໝ່ລາວ, ເສັ້ນ ທາງລົດໄຟ ລາວ-ຈີນ ໄດ້ເປີດ ຂະບວນລົດໄຟໂດຍສານຂ້າມແດນ ຖ້ຽວທຳອິດໃນວັນທີ 13 ເມສາ 2023 ຄືມື້ທຳອິດທີ່ເປີດຂະບວນ ໂດຍສານສາກົນ, ເສັ້ນທາງລົດໄຟ ລາວ-ຈີນ ຕອນຢູ່ປະເທດລາວໃນມື້ ດຽວກໍໄດ້ຂົນສົ່ງຜູ້ໂດຍສານຫລາຍ ກວ່າ 1 ໝື່ນເທື່ອຄົນ, ຂົນສົ່ງສິນ ຄ້າຫລາຍກວ່າ 1 ໝື່ນໂຕນ. ນັບແຕ່ ເປີດບໍລິການ 500 ມື້ເປັນຕົ້ນມາ, ເສັ້ນທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນ ໄດ້ຮັກ ສາສະຖຽນລະພາບໃນການຂົນສົ່ງ ແລະ ຈຳນວນຜູ້ໂດຍສານເພີ່ມຂຶ້ນ ຢ່າງບໍ່ຢຸດຢັ້ງ. ນັບມາຮອດວັນທີ 18 ເມສາ 2023, ໄດ້ຂົນສົ່ງຜູ້ໂດຍ ສານທັງໝົດ 14,43 ລ້ານເທື່ອຄົນ, ຂົນສົ່ງສິນຄ້າທັງໝົດໄດ້ 18,84 ລ້ານໂຕນ. ເປົ້າໝາຍຂອງປະເທດ ລາວ ທີ່ຫັນຈາກ “ປະເທດທີ່ບໍ່ມີ ທາງອອກສູ່ທະເລ” ກາຍເປັນ “ປະ ເທດເຊື່ອມໂຍງ ແລະ ເຊື່ອມຈອດ” ນັ້ນພວມບັນລຸຜົນເປັນຈິງເທື່ອລະ ກ້າວ. ເສັ້ນທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນ ກໍໄດ້ຮັບການຍ້ອງຍໍວ່າເປັນເສັ້ນ ທາງແຫ່ງການພັດທະນາ, ເສັ້ນທາງ ແຫ່ງຄວາມສຸກ ແລະ ເສັ້ນທາງແຫ່ງ ມິດຕະພາບ. ບໍ່ພຽງແຕ່ໄດ້ນຳເອົາ ຜົນປະໂຫຍດອັນໃຫຍ່ຫລວງ ມາ ໃຫ້ປະຊາຊົນສອງຊາດລາວ-ຈີນ ເທົ່ານັ້ນ ຍັງເປັນແບບຢ່າງທີ່ດີໃນ ການຮ່ວມກັນສ້າງ “ໜຶ່ງແລວໜຶ່ງ ເສັ້ນທາງ”ແລະການສ້າງປະຊາຄົມ ຮ່ວມຊາະຕາກຳຂອງມວນມະນຸດ. ປະເທດລາວຕ້ອງການຄວາມ ທັນສະໄໝແບບໃດ? ຜູ້ຂຽນເຊື່ອວ່າ ຜູ້ອ່ານທຸກທ່ານໄດ້ມີຄຳຕອບຂອງ ຕົນແລ້ວ. ດົມສົມບູນໄປດ້ວຍຊັບພະຍາກອນ ທຳມະຊາດ. ດັ່ງແຫລ່ງທ່ອງທ່ຽວທາງທຳ ມະຊາດຖ້ຳຈອມອອງ ທີ່ແຂວງອຸ ດົມໄຊ ເຊິ່ງເປັນແຫລ່ງທ່ອງທ່ຽວ ໜຶ່ງ ທີ່ພະນັກງານກໍຄືພະນັກງານ ນຳທ່ຽວໄດ້ເອົາໃຈໃສ່ຕໍ່ການອະນາ ໄມບໍລິເວນເຂດຖ້ຳ ໃຫ້ມີຄວາມສະ ອາດຕະຫລອດເວລາ. ຂະນະທີ່ເຈົ້າ ໜ້າທີ່ກ່ຽວຂ້ອງກໍໄດ້ເອົາໃຈໃສ່ປຸກ ລະດົມໃຫ້ປະຊາຊົນເປັນເຈົ້າການ ປົກປັກຮັກສາປ່າໄມ້ໃຫ້ມີຄວາມອຸ ດົມສົມບູນ ເພື່ອດຶງດູດນັກທ່ອງ ທ່ຽວເຂົ້າມາທ່ຽວນັບມື້ຫລາຍຂຶ້ນ. ຖ້ຳຈອມອອງເປັນແຫລ່ງທ່ອງ ປະຫວັດສາດແລະທຳມະຊາດ ເຊິ່ງ ລ້ວນແລ້ວແຕ່ຕ້ອງໄດ້ເພີ່ມທະວີ ໃນການຮັກສາ ໂດຍສະເພາະແມ່ນ ແຫລ່ງທ່ອງທ່ຽວທາງທຳມະຊາດ ຍິ່ງມີຄວາມສຳຄັນໃນການປົກປັກ ຮັກສາປ່າໄມ້ໃຫ້ມີຄວາມອຸດົມສົມ ບູນ ຈຶ່ງຈະສາມາດດຶງດູດນັກທ່ອງ ທ່ຽວເຂົ້າມາທ່ຽວເມື່ອມາແລ້ວ ຢາກມາອີກ ໃນການສຳພັດກັບອາ ກາດບໍລິສຸດສົດຊື່ນ. ພາບປະກອບ
RkJQdWJsaXNoZXIy MTc3MTYxMQ==